Afhankelijkheid rc benzo vs normaal

Pleuny

Bewuste gebruiker
Hey , ik vroeg me af zijn rc benzo's sneller afhankelijk/rebounderig dan de normale klassieke benzo's ?. Ik ga er bijna zeker van uit van wel wegens de potentie van sommigen . Ik heb bijvoorbeeld nog nooit rebound van paar dagen diazepam gehad , paar dagen bromazelam en je kunt niet slapen bijv (geen echte benzo afkick)
Ik ben nu een fan van pyrazolam , ik vind die heerlijk vanaf 4/6mg , hoe snel is die afhankelijk in die dosering ? Bromazelam vind ik raar want bij 1 merk ik niet veel , geen anti angst shit en neem je meer heb ik comaslaap . Terwijl deze wordt wel meer geliked dan pyra over het algemeen.

billnye

Belezen gebruiker
Hey , ik vroeg me af zijn rc benzo's sneller afhankelijk/rebounderig dan de normale klassieke benzo's ?. Ik ga er bijna zeker van uit van wel wegens de potentie van sommigen . Ik heb bijvoorbeeld nog nooit rebound van paar dagen diazepam gehad , paar dagen bromazelam en je kunt niet slapen bijv (geen echte benzo afkick)
Ik ben nu een fan van pyrazolam , ik vind die heerlijk vanaf 4/6mg , hoe snel is die afhankelijk in die dosering ? Bromazelam vind ik raar want bij 1 merk ik niet veel , geen anti angst shit en neem je meer heb ik comaslaap . Terwijl deze wordt wel meer geliked dan pyra over het algemeen.
ik zou er van uitgaan van 14 dagen achter elkaar gebruik dat je dan wel in het gevaren gebied komt voor afhankelijkheid kan soms langer duren of juist eerder dat is echt per persoon verschillend

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
ik zou er van uitgaan van 14 dagen achter elkaar gebruik dat je dan wel in het gevaren gebied komt voor afhankelijkheid kan soms langer duren of juist eerder dat is echt per persoon verschillend
Sommige potente RC benzos echt wel minder dan een week en flunitrazolam ofzo al paar dagen

Pleuny

Bewuste gebruiker

Ja dat zijn de normale benzo's , maar met die bromazelam en flunitrazolam shit weet ik het net zo goed niet 😂 2 weken bromazelam zou ik nooit doen , waarin ik 2 weken 10mg diazepam wel zou vertrouwen .

Pleuny

Bewuste gebruiker
Sommige potente RC benzos echt wel minder dan een week en flunitrazolam ofzo al paar dagen
Ja dit dacht ik al , hoe erg is die flunitrazolam dan? Die wou ik vanavond uit testen namelijk. Ben bezig met afkicken van ghb .

Pleuny

Bewuste gebruiker
Maar paar dagen zoals fluni wat moet ik me daar bij voor stellen ? Insomnia en rebound of daadwerkelijk een benzodiazepine onthouding syndroom ?
Ik ben wel redelijk wat gewend kwa afkick etc

Paranoize.

Badass junkie
Dat heeft echt alles te maken met de potentie van het middel, de halfwaardetijd en de doseringen. Of het een rc is of niet dat boeit weinig.

Zo is xanax net als de potente rc benzo's de meest verslavende en rebound/ontwenning benzo vanwege de enorme sterkte (microgram potent) en hele korte halfwaardetijd. Clonazolam is bijvoorbeeld weer 2-3x zo potent als alprazolam maar heeft een stuk langere halfwaardetijd (20-50 uur)

Diazepam heeft een hele lange halfwaardetijd en is een stuk minder potent dus dan is de kans op rebound minimaal omdat je bij normale doseringen niet blurred blacked out bent en de stof heel langzaam je lichaam verlaat.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Een probleem van rc-benzo's is vooral dat niet echt bekend is wat werkingstijden zijn en hoe doseringen zich verhouden tot andere (benzo)diazepinen. Zoals je zelf al zegt over bromazolam kan dat dus leiden tot verwarring over de benodigde dosering, en daarmee dus ook overschattingen van de benodigde dosering. Zeker omdat benzo's ook nog eens 'delusions of sobriety' veroorzaken kan dat een gevaarlijke mix worden.

Na twee weken dagelijks gebruik kun je zeker rekenen op lichamelijke afhankelijkheid, maar ook lang daarvoor kun je ongewenste ontwenningsverschijnselen merken zoals een rusteloos gevoel, hoofdpijn en moeite met slapen. De kans daarop wordt vooral groot bij hoge, 'recreatieve', doseringen.

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ja dit dacht ik al , hoe erg is die flunitrazolam dan? Die wou ik vanavond uit testen namelijk. Ben bezig met afkicken van ghb .
Flunitrazolam is een beruchte, extreem potent, heel snel blackouts en delusions of sobriety, voorzichtig met deze en niet bijpakken want je hebt niet door dat je onder invloed bent

Heb berichten gelezen van flinke afkicks al na twee dagen van gebruik

spacemonaut

Newbie
Ik denk dat je wel afhankelijk kan raken van de meeste benzo's. Flunitrazolam, bromazolam etc, Ze zijn allemaal HEERLIJK. blij dat ik afgekicked ben. Nare withdrawals en niet kunnen slapen kunnen leiden tot psychose. IK

Henk Smit / Oxy Lord

Belezen gebruiker
Ik denk dat je wel afhankelijk kan raken van de meeste benzo's. Flunitrazolam, bromazolam etc, Ze zijn allemaal HEERLIJK. blij dat ik afgekicked ben. Nare withdrawals en niet kunnen slapen kunnen leiden tot psychose. IK
Daarom adviseer ik iedereen om een Oxazepam of Lorazepam recept aan te vragen bij je huisarts.
Dan heb je altijd wat veiligs in huis om rustig en gezond af te bouwen van de RC Benzo's

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Blijf er maar mee worstelen met deze benzooi... Zit nu wel gelukkig weer redelijk laag. Dusdanig dat als ik vergeet ik niet zoveel "lichamelijk" afkick ervaar. Geestelijk blijft gelijk ookal gaat dat ook steeds beter. Paniekaanvallen zijn al pittig lang verleden tijd als er nu over nadenk. Ik zit nu op 2,5mg nurflurazepam per dag wat (als je het mij zou vragen) omgerekend MAX 10mg diazepam is. Eerder 7,5 maar laat ik van de max uitgaan. Als ik vrij ben dan zit ik eigenlijk wel op nul. Zo heb ik straks echt weer paar dagen vrij en dan denk ik die dagen ook gewoon nul te (hoeven) nemen. Wellicht hou ik het dan daarna wél vol.
Sterkte voor de andere benzo worstelaars 💪🤗

Bovenaan