afkick advies

Ik heb enorm veel advies nodig ik zal u mijn huidige situatie verklaren:

Ik ben een 17 jarige jongen met volgens mij een redelijke speed verslaving,
dit is een enorm probleem voor mij en mogelijk ook mijn toekomst.
Kleine uileg anderhalve maand voor het eerst speed genomen, snuif nu bijna een maand lang een halve gram per dag. Ik heb zeer sterke speed en ben door die hoge dosis enorm vermagerd met veelste weinig slaap.Speed geeft net genoeg energie om nog te kunnen werken en de enorm veel andere varantwoordelijkheden te nemen. Ik sinds een paar dagen enorm veel steken in o.a. lever en nieren ook last van slapeloosheid en overdreven hartkloppingen dit zijn geen kleine pijntjes. Ik zit in een enorm belangerijke situatie een van de redenen voor gebruik welk een groot deel van mijn leven beeinvloed. Welk ik liever niet vertel i.v.m. herkenning.Het komt op een hoop stress en een heleboel verantwoordelijkheden neer. Ik ben vastbesloten nu te stoppen en kan godzijdank niet meer aankomen. Ik moet toch mijn dingen kunnen doen omdat dit super belangrijk is. Mischien een raar verhaal komt eropneer dat ik geestelijk moet afkicken maar o.a. ook moet werken. Heeft iemand alsjeblieft tips, advies of informatie over wat er kan gebeuren bijv. depressie en dergelijken. Uhm kan ik zonder dokterrecept bijv. slaappillen, antidepressiva en dergelijken verkrijgen en waar? Zo niet is er iets anders wat me kan helpen ? ik was vanplan letterlijk te werken en slapen en bijv. veel vitamine binnekrijgen. Omdat speed nieuw voor me is weet ik er helemaal niets vanaf. Elke reactie denk ik me te helpen. Graag alleen positieve reacties haha. Alvast super erg bedankt!

Groeten het voorbeeld hoe het dus niet moet!

clockcable

Bewuste gebruiker
Slaappillen heb je niet nodig als je aan het afkicken bent van speed. Verwacht dat je de eerste week na het stoppen met gebruiken erg moe bent en veel slaapt. Waarschijnlijk zal je ook wel chagrijnig zijn maar verder geen ontwenningsverschijnselen waar je je zorgen om hoeft te maken.
Het moeilijkste gaat denk ik de geestelijke verslaving worden.

Flameon

Badass junkie
Probeer cold turky af te kicken ... ff zweten, ff zwaar maar als je pas zo kort gebruikt moet het kunnen. Respect dat je inziet dat je een probleem hebt

Drientje

DF-koning
Mentaal heb je niet zo'n heftige afkick van speed dan fysiek.

Stop er gewoon mee, meld je ziek, slaap bij en eet.

Eten is het sleutel woord. Eten eten eten eten, veel eten zoals pasta met bolognese saus, pizza met veel kaas en salami, flinke biefstukken met champignon roomsaus, doperwten en aardappelpuree.

ETEN!!!!

Serieus. Je lichaam is net een open haard, als je daar niet af en toe een blok hout opgooit of in stopt gaat ie ook uit.

bedank voor jullie menig/advies , vooral veel koolhydraten binne krijgen dus. ik denk dat mentaal zwaar word ik ben heel erg verslavingsgevoelig, en zeker in mijn situatie nu. nog n rare vraag wat ik zeg met die hartkloppingen en steken in mijn borst op de plek van mijn hart, is da nie veel bijzonders of heb ik mn hart overbelast of zoiets? nie dat da ding opeens stopt haha. ja ben k blij om ik zag mn kop gistermorge in de spiegel en da was verre van gezond, en ik ben na mischien gemiddelt 2 uur slaap per dag n maand lang helemaal gebroken. nu ook weer ik moet bijvoorbeeld dadelijk om 9 uur alweer werken en ik heb nog steeds niet geslapen. daar moet ik mee oppassen normaal snuif ik dadelijk wat weg zodat een beetje fatsoenlijk kan werken. ik ga me best doen heb nog voor zon 50 euro speed, en ik vind het zondegeld dit weg te gooien. maar moet ik wel doen. ik hoor graag nog meer en ga nog n uurtje slaap proberen te pakken.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Meld je alsjeblieft ziek en gooi de pep weg. Een paar dagen slapen en veel eten. Als je wakker bent moet je gewoon op de bank liggen en een paar joints roken of biertjes drinken met een film erbij ofzo en totaal niet stilstaan bij werk, boodschappen, schoonmaken etc.

Na een paar dagen is die trek naar speed om je "jezelf" dus energiek genoeg te voelen om je dagelijkse dingen te kunnen doen verdwenen. Daarna moet je de trek naar de positieve effecten van speed dusdanig onder controle proberen te houden dat het je dagelijkse leven niet meer negatief beinvloed.

Drientje

DF-koning
Pleur die speed in de plee. Gewoon meteen doen. Get your guts together man! Je bent toch geen poesje. 50 eu is niets.

Bewaar net genoeg om de dag door te komen of pleur alles weg en meld je ziek,

En die steken zijn waarschijnlijk van de spieren rond je borstkas die aangespannen zijn van de speed. Ook ben je waarschijnlijk een beetje uitgedroogd want alles wat je op speed drinkt plas je meteen weer uit. Ik las dat je weinig eet wat weer betekend dat je niet zoveel zout in je lichaam hebt om vocht vast te houden. Als je te veel vocht verliest en niet bijtankt krijg je:

Wikipedia zei:
Symptomen van uitdroging kunnen zijn:

* heftige dorst
* een gevoel van uitputting
* prikkelbaarheid van spieren (spiertrekkingen/spierkrampen)
* duizeligheid
* misselijkheid, soms braken
* tachycardie (te snelle hartslag)

Uitdroging voorkom je bijna niet als je op speed niets eet. Zorg dat je iets eet wat makkelijk weg eet zoals chips of een halve pizza.

Veelal krijg je na veel speed gebruik last van allerlei pijntjes omdat je simpelweg te moe bent. Je lichaam heeft rust nodig in de vorm in een bed met dekens en kussens. God, vind jij slapen niet heerlijk? Zo lekker warm, zacht en ontspannend! Zo af en toe een weekendje een nachtje niet slapen is prima en best maar elke dag maar 2 uur, god, ik zou echt omvallen!

Je moet zelf kiezen wat je doet. Het is moeilijk om recreatief speed te gebruiken als je ooit verslaafd bent geweest. Persoonlijk heb ik teveel verantwoordelijkheidsgevoel in mijn donder om strak of te moe op mijn werk aan te komen dus gebruik ik het gewoon max 1x in de 1-1,5 maand.

Ik zou de boel afzweren als ik jou was. Het heeft je nog niet ergens gebracht he? Alleen maar ingevallen bekkie, zere spieren en nachten wakker.

weyoun22

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Je moet zelf kiezen wat je doet. Het is moeilijk om recreatief speed te gebruiken als je ooit verslaafd bent geweest. Persoonlijk heb ik teveel verantwoordelijkheidsgevoel in mijn donder om strak of te moe op mijn werk aan te komen dus gebruik ik het gewoon max 1x in de 1-1,5 maand.

Ik zou de boel afzweren als ik jou was. Het heeft je nog niet ergens gebracht he? Alleen maar ingevallen bekkie, zere spieren en nachten wakker.

Ze heeft volkomen gelijk. Ik ben ook veel te ver gegaan met speed in het verleden en heb vrij recent "recreatief" speedgebruik weer opgepakt omdat ik mezelf voorhield dat ik een stuk ouder en wijzer geworden was. Dit recreatieve gebruik is alweer verder uit de hand gelopen dan ik had verwacht. Ik laat het mijn dagelijks leven absoluut niet meer beinvloeden, maar moet bekennen toch weer nachtjes door te halen in weekenden waarvan ik mezelf beloofd had niet te nemen. Op maandag ben ik dan absoluut niet te genieten op mijn werk en ik ben mezelf helemaal niet.

Het ergste vind ik de realisatie (die ik bij mijn vroegere verslaving niet had) dat ik doordeweeks eigenlijk helemaal niet mezelf ben als ik in het weekend gebinged heb. Je doet jezelf eigenlijk gewoon ernstig tekort voor een kortstondig geforceerd genot. Tijd om het af te zweren.

Drientje

DF-koning
Ik merk zelf ook een grote verandering als ik een weekend door ben gegaan. Het lijkt wel hoe ouder je wordt hoe meer tijd je nodig hebt om te herstellen van 1 of 2 nachtjes doorhalen. Soms ben ik de hele week erna moe.

De weken dat ik niets gebruik ben ik dan wel echt mijzelf, bruisend van de energie en blijdschap! Dus het loont ook echt om niet te nemen. Er zijn genoeg andere middelen die je met mate kunt nemen zonder een heftige kater te hebben.

Smokey046

Bewuste gebruiker
Ik ben 16 (iets langer als jou eraan gezeten)
Maak jezelf vooral niet para over alle kleine dingen die je tegen gaat komen, accepteer het gwn ff hoe je je nu voelt en hoe in je gedachten dat het beter gaat na een tijd.
Ik heb in die tijd veel wiet gerookt, maar of dat de oplossing is weet ik niet, niet dat je een andere verslaving ontwikkeld natuurlijk :tongueout:
Probeer zoveel mogelijk dingen te doen wat je normaal ook doet (school, werk etc.)
Eet veel (daarmee bedoel ik veeeeeel) slaap genoeg, game desnoods veel om ff je gedachten te verzetten.
Je kon voor je begon ook zonder peppie, dus dat kan nu ook :wink:

Smokey046

Bewuste gebruiker
Drientje zei:
Ik merk zelf ook een grote verandering als ik een weekend door ben gegaan. Het lijkt wel hoe ouder je wordt hoe meer tijd je nodig hebt om te herstellen van 1 of 2 nachtjes doorhalen. Soms ben ik de hele week erna moe.

De weken dat ik niets gebruik ben ik dan wel echt mijzelf, bruisend van de energie en blijdschap! Dus het loont ook echt om niet te nemen. Er zijn genoeg andere middelen die je met mate kunt nemen zonder een heftige kater te hebben.

Je lichaam raakt gewend aan de speed, waardoor je het effect van de eerste keer wss ook nietmeer gaat krijgen.
Tijdje stoppen en dan weer eens doen, zou kunnen dat je dan niet de 'wazige' bent na paar nachtjes :tongueout:

Smokey046

Bewuste gebruiker
weyoun22 zei:
Meld je alsjeblieft ziek en gooi de pep weg. Een paar dagen slapen en veel eten. Als je wakker bent moet je gewoon op de bank liggen en een paar joints roken of biertjes drinken met een film erbij ofzo en totaal niet stilstaan bij werk, boodschappen, schoonmaken etc.

Na een paar dagen is die trek naar speed om je "jezelf" dus energiek genoeg te voelen om je dagelijkse dingen te kunnen doen verdwenen. Daarna moet je de trek naar de positieve effecten van speed dusdanig onder controle proberen te houden dat het je dagelijkse leven niet meer negatief beinvloed.

Klopt, vooral als je nu op de afkick zit ben je zowiezo al down, paar daagjes later voel je je al een stuk beter.
Je ziek melden lijkt me op het begin goed (paar daagjes) en dan gewoon je leven verder zetten. :)

Bovenaan