1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afkick methadon

Discussie in 'Verslaving' gestart door GOGOISAR, 15 mei 2018.

Sanelco zelftesten
Sanelco zelftesten
Sanelco zelftesten
  1. GOGOISAR

    GOGOISAR Newbie

    Hallo allemaal,

    Sinds een aantal jaar heb ik een heroine verslaving gehad, ik heb dit steeds voor verschillende periodes gedaan en telkens gestopt met het gebruik ervan met methadon en een neuropsychiater.
    Ik ben zelfs op momenten gekomen dat de methadon volledig was afgebouwd en ik het gebruik ervan niet meer nodig had.
    Maar spijtig genoeg zijn er dan ook terugvallen geweest dat ik opnieuw naar de heroine greep.
    Momenteel gebruik ik sinds een jaar geen heroine meer, en ben steeds in behandeling geweest bij diezelfde psychiater. Mijn volledige levensstijl is ook veranderd, begonnen aan een bouw van een huis, nieuwe vriendin, nieuwe vrienden, nieuwe job...
    Ik ben begonnen op ongeveer 80mg methadon per dag en dit is gaande het jaar afgebouwd naar 5mg, wat ik dus op deze moment nog neem.
    Sinds vorige week woensdag heb ik dan maar besloten om volledig te kappen met het gebruik van methadon, omdat ik dacht, die 5mg is toch niet veel meer, hiervan zal ik wel niets voelen.
    De eerste 3 dagen gingen perfect, beetje kleine lastjes maar alles verliep goed.
    Vanaf dag 4 zijn ergere symptomen de kop komen opduiken, slapeloosheid, benen niet kunnen stil houden in bed, loopneus, niezen, verslagen gevoel en voor niets nog zin. Omdat ik die dingen niet aankon, heb ik dan maar 4mg methadon genomen. Is dit mogelijk door de stop van de 5mg?
    Ik ben vroeger ook al eens van de methadon afgeraakt maar ben dan wel gestopt op 1mg en kan met niet herinneren dat ik toen zo een last had, is 5mg en 1mg dan zo een immens verschil om er volledig met te stoppen?

    Alvast bedankt,
     
  2. Tijdloos

    Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter Donateur

    Ervaring mee om genoeg antwoord te geven. Maar denk dat @leveldesigner je kan helpen :wink: Of wie weet anderen
     
  3. leveldesigner

    leveldesigner Specialist Verdovend Medewerker Subforum Specialist

    Sorry voor mijn late reactie, zag deze topic pas net.
    Helaas ja, 5 mg methadon afbour kan dat zeker veroorzaken. Helaas zijn verschillende factoren die heel erg mee spelen. Zoals duur van methadon gebruik maar zeker ook leeftijd. Toen ik 20 was was afbouwen van dope en of methadon helemaal geen langdurige kwestie. Paar dagen en dan ging het weer. Maar naar mate je ouder wordt gaat alles langzamer en zwaarder. Zeker wanneer je naar de 50 loopt of daaroverheen bent. Weet niet hoe oud of je bent, maar leeftijd speelt zeker een rol.

    je zou zeggen inderdaad, wat is nu 5 mg afbouw. Maar lang geleden zei een psycholoog mij eens dat ik niet zozeer naar het aantal mg moest kijken maar vooral naar het percentage. Hij vergeleek het met een slagroom taart. Neem bijvoorbeeld waneer je afbouwd van 70 naar 60 mg. Dat is 10 mg, maar nog altijd veel makkelijker dan van 5 naar 0. Omdat wanneer je een taart in 7 partjes deelt, en een andere taart in 6 partjes. Dan is het verschil tussen die 2 erg klein. Deel je nu een taart in 2 delen, dus door midden (dus zeg maar 10 mg). En je neemt dan eentje weg, de helft, 5 mg. Dan is dat opeens de helft dat je moet missen van je dosering. Dus uiteraard speelt het aantal mg mee, maar zeker ook hoeveel het percentage is dat je afbouwd. Ik hoop dat ik dit een beetje duidelijk heb gemaakt. Het maakte veel duidelijk voor mij toen. Verder speelt ook erg mee hoe je er lichamelijk aan toe bent. Ben je verder behoorlijk gezond dan is afbouwen veel makkelijker te doen als wanneer je erg zwak, mager en uitgeput bent. Spreekt voor zich zou je zeggen, maar we vergeten deze dingen nogal eens.
    Het beste kon je dus inderdaad gewoon teru gaan naar 4 mg, helaas zul je waarschijnlijk gemerkt hebben dat het toen zeker nog een dag of misschien wel 2 duurde eer je je weer een beetje beter ging voelen. Methadon is wat dat betreft echt een rot middel. Het schijnt dat de molecule van methadon nogal groot zijn en daarom moeilijk het lichaam verlaten. Daarom duurt het ziek zijn ook zo lang. Dat het de eerste 3 dagen redelijk ging van je afbouw verbaasd me enigsinds. Meestal treed dit de 2de dag al aan.

    Ja, afbouwen en afkicken. Een complete ramp!!!!
    Je moet dat echt hebben meegemaakt om erover mee te kunnen praten. De pijn en ellende, en dan
    ook nog eens hoe lang of het allemaal duurt. Kan maaden duren. Heb eens iemand gesproken die al
    5 maanden ziek was van methadon, 5 maanden!!! Belachelijk gewoon. Maar goed, that's life zullen
    we maar zeggen. Heel veel succes joh!

    Leveldesigner.
     
Laden...
Vergelijkbare Topics - Afkick methadon
  1. zoekende overwinnaar
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    698
  2. da_pj
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    636
  3. PnC
    Reacties:
    43
    Weergaven:
    13.002
  4. BenzoDizzy1990
    Reacties:
    26
    Weergaven:
    11.030
  5. aluminio
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    1.272