Hoe ik hasj en wiet ervaar kom ik nergens tegen. Ik zoek op internet omdat ik weet dat mijn gebruik een probleem is, maar ik sta geloof ik alleen. Ik ben begonnen toen ik 16 was. Ik ben inmiddels 39 dus we hebben het over 23 jaar dagelijks gebruik. Het is voor mijn gevoel altijd zo geweest dat het angst weg nam. Ik kon de verantwoording van alles wat ik deed afschuiven. Ik durfde alles. Toe ik 19 was heb ik een oude vrachtwagen gekocht en ben auto’s gaan exporteren naar Polen. Ik durfde alles. Ik kon achter het stuur van m’n vrachtwagen een joint draaien en roken. Aan de grens stond ik met een joint in mijn mond aan het loket van de douane en liet mijn documenten afstempelen. Ik lachte de hele wereld uit. M’n bedrijf is uitgegroeid tot een redelijk grote zaak Ik heb nu 9 monteurs lopen, 4 man op het kantoor een hal van 2000 vierkante meter op 2 hectare grond, 8 ton omzet per jaar waarvan 2 ton netto winst. Alles vrij van schulden. Gebouwen en voorraad heeft een waarde van rond de 2 miljoen. Ik heb een vrijstaand huis en ben 19 jaar getrouwd met een leuke vrouw. Twee hele mooie dochters. (Objectief gezien zijn ze knap, we worden geregeld aangesproken door fotograven en reclame mensen) Ik heb nu 6 jaar een minnares waarvan mijn vrouw op de hoogte is. Net zo als mijn minnares op de hoogte is van mijn vrouw. Kortom ik kan mezelf zakelijk redelijk succesvol noemen. Ik merkte alleen dat ik de laatste jaren sociaal gestoord raakte. Daar waar het gaat over verkoop en zaken blijf ik wel scherp. Als verkoper ben ik een charmeur Men koopt bij me omdat ze me vertrouwen. Onze auto’s zijn net iets duurder dan die van een ander en ze zijn niet beter dan die van een ander. Ik ga er van uit dat je beter een goeie auto kunt kopen van slechte mensen dan een slechte auto van goeie mensen. Ik ben altijd eerlijk over mijn auto’s en begin altijd met het opnoemen van de slechte kanten die een auto heeft. Op de een of andere manier wekt dat vertrouwen, mijn klanten weten waar ze aan toe zijn. Ik verkoop veel auto’s gewoon voor de telefoon. Omdat mijn klanten weten wat ze krijgen wat ze verteld word. Ik ben 3 weken geleden opgehouden met blowen In die 23 jaar zijn er heel weinig dagen geweest dat ik niet geblowd heb. De dagen die ik niet geblowd heb was ik zo dronken dat ik het gewoon vergat om een blowtje te draaien. De laatste jaren kwam ik buiten het werk maar amper m’n huis meer uit. Ik zat dan op de bank bij mijn vrouw of bij mijn minnares Als de laatste klant weg was zat ik stoned op de bank en keek tv. Ik had de puf niet meer om van mijn vrouw naar mijn minnares te gaan of net anders om. Het hield in dat ik eens in de 3 weken verkaste. Op een dag een week of drie geleden heb ik besloten alles wat ik nog had in een keer op te roken en daarna geen nieuwe te halen. Je bent de stuurman van je eigen gedachte dus ik heb er om eerlijk te zijn weinig moeite mee om niet te blowen. De behoefte is er niet. Ik kan het stuur omgooien en zielig gaan doen dat ik het mis en een blow nodig heb. Maar daar waak ik voor. Ik heb een hekel aan dat emotionele gezemel. Ik heb mijn hele leven gewerkt om een sterk beeld van mezelf neer te zetten. En heb een hoge aanzien. Veel mensen kijken tegen me op om mijn succes. En ik kan geen afbreuk doen aan dat beeld. Ik heb mijn blowen altijd heel goed geheim weten te houden. Uithuilen kan ik niet, ik voel me dan dagen er na nog een emotioneel wrak. Maar begin nu toch tegen een paar probleempjes aan te lopen. Het eerste probleem is dat ik in de herfst gestopt ben. Een deprimerende tijd. Ik voel me duf, heb totaal geen energie, en heb helemaal nergens zin in. Mijn enige hobby’s waren blowen en seks. Mijn libido is tot 0 gezakt. Ik moet mijn leven nu op pakken. Maar kan ín de ochtend niet uit bed komen. Het is net of ik griep heb wat maar niet over gaat. De wereld is een saaie duffe plaats waar niets te beleven is. Ik ben in mijn leven de hele wereld over geweest. Ik heb in hele spannende tijden op heel spannende plaatsen gezeten. Net na de val van het ijzeren gordijn in Polen In de sovjet tijd in de Oekraïne en Rusland Ik zat in Moskauw ter tijde van de staatsgreep tegen Korbatiov toen de tanks door de straten reden .Ik heb de onrustige tijden in de Balkan mee gemaakt. En als ik er nu op terug kijk komt het me saai over. Mensen vinden de verhalen die ik er over kan vertellen heel spannend. Maar het doet mij niets. Waar ik ook moeite mee heb is dat ik s’nachts droom. Dromen is een fenomeen wat ik niet ken. En nu word ik elke ochtend wakker met een verhaal waar ik niets mee kan. Een verhaal wat gebaseerd is op fantasie. En wat allerlei misselijkmakende emoties met zich mee brengt. De behoefte aan drugs is er vreemd genoeg niet. Ik heb geen behoefte aan diepe droomloze nachten. Maar dat wil niet zeggen dat ik iets met dromen en de bijbehorende emoties kan. Ik zie er tegen op om te gaan slapen. Vannacht heb ik gedroomd dat ik een vliegtuig had en op en neer kon vliegen tussen Polen en Nederland. En werd vanmorgen wakker met een onbestendig gevoel van verveling. Toen ik vannacht rond vloog in m’n vliegtuig was ik teleurgesteld dat het niet spannender was. Ik heb alles bereikt wat ik wilde bereiken en heb nu eigenlijk geen idee wat ik met mijn leven aan moet. Als ik dit nu terug lees heb ik moeite met de zwakte die uit mijn verhaal naar voren komt. Ik kom tot de conclusie dat ik op de hele mensheid neer kijk. Ik ben ongekend arrogant. En toch heb ik geen enkele reden om dat te zijn