afkicken en (wakker)dromen

arjan1234

Experimenterende gebruiker
Een vriendin en ik hebben vaak last van (hallucinerende) dromen met de ogen open als we aan het afkicken zijn van (voornamelijk) pep.
Het is dan donker en we zien en horen dingen die er niet zijn. Het is levensecht en jezelf bewegen is haast onmogelijk.
Het geeft altijd een eng gevoel, terwijl ik soms helemaal geen angst heb en het erg ver laat komen. Zo hoorde ik iemand (een bekende) mijn naam roepen, erg hard. En dat ik mezelf weer een beetje uit die trance haalde en riep: ja? wat is er? En dan scheen diegene er helemaal niet te zijn. Of ik zie iemand bij mijn bed staan. Of mijn gezichtsveld wordt naar de muur getrokken (alsof ik door zwaartekracht inzoom op de muur). Dit zijn enkele voorbeelden.
Het gebeurd eigenlijk voornamelijk als het donker is en ik lig in bed.
Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde. Ik dacht eerst dat het aan mij lag. Dus nu ben ik erg gaan twijfelen en nu geven we het de schuld aan het afkicken van de speed. Hebben meer mensen deze ervaring?

W.F.L.

Badass junkie
leppeh zei:
Vrij typische dopaminerge hallucinaties, ik zou een beetje minderen als ik jou was.

+1

Maar dat minderen hoeft op zich niet. Al zijn de jouwe wel erger dan de mijne. Ik krijg ze al na 1 of 2 lijnen dus ja. Ik heb er niet zo'n last van om eerlijk te zijn. Ik weet dat ze er zijn, ze zijn niet echt en vaak zijn ze niet echt angstaanjagend ofzo.

Ik weet niet of L-Tyrosine hier nu tegen helpt of niet. Volgens mij wel. Wat vaststaat is dat die hallucinaties inderdaad door een ontregeld dopamineniveau komen en L-Tyrosine vult het dopaminetekort weer aan. Bij mij helpt het in elk geval aardig wat tegen rare gedachtengangen en shit na pep, of als ik veel te weinig geslapen heb. :)

Biertje

Bewuste gebruiker
zijn psychose-verschijnselen, iedereen heeft het wel eens... Je telefoon voelen trillen terwijl hij niet trilt, denken dat de deurbel gaat terwijl ie niet gaat. Bij mij versterkt de pep deze altijd...

En als je dit vaak, heel vaak hebt dan zou ik toch maar ff kappen met de pep want ik meen gehoord te hbben dat pep ook een psychose opwekker kan zijn

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
nee isolation, die verschijnselen hebben niet iedereen wel eens, geruststellen zou ik niet meer doen in zulke gevallen, die dingetjes die jij noemt als deurbel enzo, zijn meestal nog wel te overzien en daar kun je achteraf om lachen maar ik zou meteen een vakantie nemen en de tijd nemen alles ff recht te zetten af te kicken en hulp als de dokter en/of verslavingshulp inlichten. zoals jij het beschrijft lijkt het me verder gaan dan pepparra, en je zecht dat je er tijdens de afkick last van hebt, klinkt bij mi in de oren als een psychose.. alleen stoppen ooit succesvol gelukt??

Ik heb ook heel vaak dat ik dingen zie totdat ik er een meter vanaf sta. laatst zat ik in de auto en tot op een meter dat ik er vanaf zat dacht ik dat er een zak potgrond op de weg lag, maar het was gewoon een schaduw van een paal. ook zag ik wel is een vriend bij de deur staan in me kamer en toen het weg was belde hij precies op dat moment. ook raar :P

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Kan me nog goed herinneren in het halfduister mijn ouders in hun bed te zien liggen, haarscherp. Toen ik echter een lamp aandeed om ze wakker te maken omdat het alweer 10 uur in de ochtend was bleek het bed strak opgemaakt en mijn ouders niet eens thuis. :beer:

arjan1234 zei:
Een vriendin en ik hebben vaak last van (hallucinerende) dromen met de ogen open als we aan het afkicken zijn van (voornamelijk) pep.
Het is dan donker en we zien en horen dingen die er niet zijn. Het is levensecht en jezelf bewegen is haast onmogelijk. Het geeft altijd...............

Extreem veel moeite met kunnen bewegen? Dat maakt dat ik Slaapverlamming of slaapparalyse niet uitsluit :P http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming (ondanks dit allebei en dan ook nog eens tegelijk hebben wel wat vergezocht is)

Hoelang heeft een pepsessie ongeveer geduurd voor je in het stadium beland dat je met je vriendin besluit te gaan "afkicken" en de dromen beginnen? Kan namelijk ook slaapdeprivatie zijn. http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapdeprivatie

Ik denk dat dit inderdaad wel eens slaapverlamming kan zijn, heb hier zelf de afgelopen 3 weken ook veel last van. Ik heb dit sinds ik gestopt ben met blowen, heb jij het kort nadat je inslaap bent gevallen? Ik wel namelijk en dit is niet normaal. Kan me niet meer bewegen en hoor allemaal vage shit. Heb dit voordat ik drugsgebruikte ook een paar keer gehad maar nu al 6 keer in 3 weken tijd, best wel freaky dus... hoop niet dat het door de pep ofzo komt. Heb het nooit dagelijks gebruikt ofzo, denk in totaal 15x ofzo. Het kan mischien ook door veel stres komen wat ik dus ook een tijdje heb nu.

pancake

Newbie
ja dit is slaapverlamming, en daar komen hallucinaties ook bij voor. Ik herken zelf ook de hallucinatie van bekende personen die je slaapkamer binnenlopen. Ik heb dit zelf vroeger maandenlang dagelijks gehad, en nu nog af en toe. Ik gebruik zelf bijna nooit pep en slechts eens in de maand harddrugs, dus daar zal het niet aan liggen. Vaak ligt het aan een onregelmatig slaapritme, wat bij speed natuurlijk wel onvermijdelijk is

Bovenaan