1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afkicken... Mijn verhaal

Discussie in 'Verslaving' gestart door Gabbertje, 17 mei 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Het is alweer een flink lange tijd geleden dat ik hier wat geplaatst hebt. En ik kom hier eigenlijk nu even mijn verhaal doen in hoop nog wat tips te krijgen.

Ik heb de afgelopen 3 jaar onwijs veel geblowed waarvan 1,5 jaar dagelijks, en ik ben me laatst gaan beseffen hoe erg mij heeft veranderd. Ik heb een persoon leren kennen, en deze persoon deed me eraan denken hoe ik vroeger was, voordat ik met drugs begon. Vroeger was ik een helle spontane jongen, altijd vrolijk en druk en had een helle vlotte babel er viel ook nooit een ongemakkelijke stilte wist altijd wel wat te zeggen.

Nu ben ik een persoon die erg in zichzelf is gekeerd, leef onwijs in 1 wereld.. De wereld van drugs en feesten. En eerlijk is eerlijk ik heb de mooie dingen meegemaakt in deze wereld. Maar ben me ook gaan beseffen dat ik er de afgelopen 3 jaar nou niet bepaald gelukkiger op ben geworden.

Ook kwam ik toen ik 16 was in aanraking met xtc, dat ene pilletje werd opengegevenmoment elk weekend gebruikt. Tot pieken dat ik 9 pillen (getest op 280) op 1 avond gebruikte, en 1 avond later nog is 4. Door deze periode is mijn maag kapot gegaan, zelfs een simpele paracetamol reageert me maag nu heftig op. Kan veel dingen niet meer eten en drinken en vooral niet meer slikken.

Toen leerde ik een dealer kennen, ga ik overigens nog steeds mee om. En die verkocht alles, was toen een geschenk van God. Ik heb alles dan ook gebruikt (afgezien van heroïne, crack, meth enz) en ook deze hoeveelheden waren nou niet bepaald best te noemen.

En dan mijn aller grootste liefde, speed... Speed is het lekkerste middel van allemaal, wonder boven wonder ben ik nooit verslaafd eraan geraakt. Vraag me echt af hoe, heb weken gehad dat ik het 7 dagen gebruikte, en nu betekent ook een goed avondje speed snuiven rustig ander halfe gram naar binnen te werken.

En eerlijk gezegd, ik ben het spuugzat! Ik wil weer de persoon zijn die ik voor de drugs was. Maar het is zo onwijs moeilijk terwijl de motivatie 100% is. Ik heb namelijk nogal een oogje op de eerder bovengenoemde persoon wat ook wederzijds is. Ze verdient geen jongen die elke dag stoned is, ze verdient geen jongen die elk weekend na de klote gaat om vervolgens weer 5 dagen verrot te zijn.

Maar al deze dingen ben ik nu wel, door het afkicken heb ik 1 grote fout gemaakt die ik wonder boven wonder heb kunnen rechtzetten, maar ben wel weer helemaal bij vooraf aan. Zij weet ook niet waarmee ik zit, en zij verdient het te weten. Dan heeft ze hopelijk ook een beetje begrip en snapt ze me soms wat beter. Maar het is onwijs moeilijk om een moment te vinden om haar de waarheid te vertellen.

En dan het afkicken van de wiet zelf nog, stoppen met hard drugs heb ik totaal geen moeite mee. Ik ben nog nooit verder gekomen dan 6 dagen niet blowen, al was de motivatie toen miniem. Elke keer zijn de nachtmerries de probleem, heb 1 keer zo'n heftige levensechte nachtmerrie gehad dat ik 2 dagen niet heb durfen te slapen.
    Het begint allemaal simpele mindfuckende dromen en uiteindelijk worden het de ergste nachtmerries die je je wensen kan.

Ik ben oprecht bang voor die nachtmerries, en ik ben voor vrijwel niets bang. Ik weet echt niet hoe ik dit ongeveer 2 weken ga kunnen volhouden, naar een afkickkliniek is niet mogelijk door mijn werk. Ik ben nationaal en internationaal chauffeur en onderga zometeen een zware vog screening. (Ik blow niet voor het rijden!!!)

En ik vind hiervoor bij niemand steun, mijn beste maten, die ik al voor de drugs gebruik kende triggeren me alleen maar. Iedereen die ik ken gebruikt drugs, dagelijks en vrij regelmatig. En dat werkt juist averechts. In de afgelopen 5 dagen die ik eigenlijk hoorde te stoppen heb ik het maar 2 dagen vol gehouden. Zo heb ik net weer geblowed na een flinke tegenslag.

Ik heb dit nog nooit met iemand gedeeld, en deel het nu juist hier om niet alleen hulp te vragen maar ook om de keer zijde van drugs te laten zien. Drugs is leuk, maar in mate. Je zult later altijd gestraft worden als je drugs hebt misbruikt!

-Gabbertje
    (Ik ga morgen de tekst na lezen om spelfouten en sommige zinnen te verbeteren.)

Fenne, Paplepep, acht.zes en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Goeie voornemens, @Gabbertje

Je slikgedrag komt me bekend voor, ik was er ook zo een in de jaren 90 lol. Daar kan je inderdaad beter mee stoppen want vroeg of laat krijg je klachten als depressiviteit en derealisatie/depersonalisatie en dan ben je wwel even bezig om daar vanaf te komen.
    Mijn maag was overigens toen ook mijn zwakke plek, maar die is weer hersteld, nooit meer last van.

Dingen lukken vaak niet meteen, gewoon blijven proberen, je komt er wel hoor als de motivatie er is.

Dromen zijn maar dromen. Je zou kunnen proberen je te verdiepen in de wereld van dromen door er over te lezen, er zijn manieren om je dusdanig te trainen dat je je beseft dat je droomt als je droomt en dan ben je nergens meer bang voor als je droomt. Bij mij is dit al jaren het geval zonder dat ik me ooit in dromen verdiept heb en ik heb zelfs een periode gehad dat ik mijn dromen kon sturen, heel vet, maar dat ben ik inmiddels kwijtgeraakt.

Vraag anders ook eens om wat verre ritten, als je een paar dagen weg bent zonder dat je wiet bij hebt heb je toch weer een paar dagen niet geblowd.

Ik wens je veel succes, en ik hoop dat het wat wordt met de liefde

verwondering vindt dit leuk.
  3. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Hi Gabbertje,

Kun je eens 3 weken vrij nemen ofzo en naar een stille plek gaan? Mijn ervaring is dat je er anders niet af geraakt. En iedereen is anders, sommige mensen kunnen heel goed maar af en toe gebruiken. Andere mensen zijn meteen hooked na 1 keer gebruiken...en zodra je gebruikt om je beter te voelen is de toon gezet. Geen oordeel hoor want ik heb dit zelf jarenlang gedaan en ben nog niet helemaal bekomen van de schade.

Succes!

Azarius vaporizers and accessories
Laden...