1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Afkicken speed en ontwenningsverschijnselen

Discussie in 'Speed' gestart door Siezo, 7 sep 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Siezo

Siezo Newbie

Na 8 jaar af en aan strugglen met een alcoholverslaving heb ik die overwonnen. Geen klinieken of begeleiding waar ellenlang op me werd ingepraat om bewust te zijn van triggers en hoe ga je t doen als..... Alle lessen op een hoop gegooid en gezegd; nu is t genoeg.
    Yess t werkte. Had mezelf en mijn leven weer terug. Ik had weer controle want op een gegeven moment was ik alleen bezig met de verslaving. Werd ik continue er mee geconfronteerd.

Nu in een tijdsbestek van amper 4 maanden waarvan 2 echt dagelijks gebruik van speed kan ik zeggen dat ik verslaafd ben en er dieper inzak als ik niet ingrijp.
    Op t begin dacht ik dat ik t wel aankon. Steeds een zakje halen. Dit is de laatste. Nou nog een. Dan weer t voornemen volgende week en dan als t einde van de zomer nadert dan moet ik er klaar mee zijn.

Afgelopen maandag was ik er ook klaar mee. Inzicht had ik want ik weet dat als ik door zou gaan er niet meer van afkom. Die opnames en hulpverleners is een traject dat ik ben gepasseerd.
    Veel gelezen over afkicken enzo maar geen echte ervaringen gevonden van anderen die zelf zijn gestopt zonder medicatie. Zo Cold turkey.
    Dinsdag was dag 1. Hyperventileren zweten paranoïde hartkloppingen. Kon zelfs niet meer praten. Na elk woord kreeg ik ademnood.
    Gisteren en vandaag zweet aanvallen t gevoel hebben dat de grond onder me verdwijnt. Denk aan t gevoel dat ik ervoer met speed. Een gedachte zegt lekker en dan zeg ik weer nee, je moet hier doorheen. Ik kan t me niet permitteren om de ene verslaving in te ruilen voor de ander.
    Ik ben ook nu weg naar een veilige omgeving waar ik er niet aan kan komen.
    Heb iedereen verwittigd mij niets te geven of te gebruiken in mijn bijzijn als ik terug ben.
    Ik kon al niet slapen voor t gebruik van speed maar ik mis nu al de nachten van wakker zijn met speed. Lichamelijk gesloopt, zeer somber. T lijkt alsof iets mijn ziel heeft overgenomen.

Maar goed, God heeft me t inzicht gegeven dat de weg die ik aan t bewandelen was niet de juiste is. Moet sterk zijn.

Wie heeft ervaring met t stoppen van speed na een intensieve periode van gebruik en hoelang duurt het voordat je weer een beetje normaal kan functioneren. Ook of de dingen die ik voel herkenbaar zijn.
    Niemand heeft mij gezegd wat de gevolgen konden zijn van intensief gebruik. Achteraf gezien omdat ze er zelf middenin zitten. En/of niet erkennen dat ze verslaafd zijn. Nu t mij overkomen is en nog overkomt want dit is niet zo opgelost begrijp ik beter wat ik eerst niet begreep. T wordt benoemd als recreatief dus is t geen probleem. Maar t is t wel als je t elke dag gebruikt.
    Wil nog zoveel zeggen maar denk dat t wel genoeg is voor nu. Heb t verzwegen voor mijn naaste dat wil ik houden zo. En de rest begrijpen t niet want ze gebruiken t zelf en zien t niet als een probleem. Ik was er van bewust dat t me overnam en ik traject verslaafde aan speed aan t bewandelen was.
    En nu stop ik met schrijven.

2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Als ik het zo lees heb je 1 ding opgelost aan die alcoholverslaving, maar je bent nog een ding vergeten. Dat is eigenlijk waarom je naar de alcohol grijpt. De oorzaak van alles dat je het graag drinkt en nodig hebt. Dat verplaatst zich nu eigenlijk naar speed.

Vraag aan jezelf waarom je naar de alcohol grijpt, los dat op en je lost die speed verslaving ook op.

(beetje kort verteld, maar ben onder invloed van pep momenteel)(weer het eerst in 2 maanden) :tongueout:

3. Siezo

Siezo Newbie

Misschien was ik niet duidelijk in mijn verhaal. Kwam t forum tegen en dacht, gooi t erop.
    Waarom ik naar de alcohol greep dat wis t ik wel na x aantal opnames en hulpverlenerstrajecten. Zelf denk ik dat t zo lang duurde om te kunnen stoppen was t inzicht dat ik te lang in t circuit zat van hulpverlening. Ja klinkt gek. Was ik nuchter een jaar kreeg ik lof maar mocht niet vergeten dat ik een alcoholist was. Bleef t rondje lopen zoals vele met mij. Leefde naar t etiket alcoholist. Continue erop worden gewezen hoe snel je kon terugvallen , pas je op t is zomer. TRIGGER . Je hebt stress. TRIGGER . Bij bouman werd zelfs bij een training gezegd t is niet erg om terug te vallen als je t maar hier aan tafel zegt. Soms had ik een terugval om iets te bespreken en de aandacht. Dan was ik t goed zo zat. Klinkt raar maar was wel zo. T station waar t begon was ik allang gepasseerd. Nadat te hebben gerealiseerd alles stop gezet en sindsdien gaat t goed. Ben nog steeds alcoholist, dat zal altijd blijven. 1 glas worden er 2 en dan ben ik vertrokken. Op dat gebied ben ik clean. Daarom dat ik wel snel tot inzicht ben gekomen dat speed ook een verslaving ging worden. Vondt t vanaf dag 1 gewoon lekker. Heel raar.
    Hoorde mezelf een grap maken, als ik in een volgend leven mocht kiezen hoe ik terug kon komen zou ik zeggen. Als Tony Montana ipv. coke een berg speed.
    Ze zeggen dat speed geen afkickverschijnselen kent maar ik voel t wel. Daar ging mijn vraag ook over. Is t normaal wat ik nu voel, ervaar. Herkennen anderen er zich in.

Bas mocht je, je bed nog niet hebben gevonden slaap lekker voor straks

Laatst bewerkt: 7 sep 2018
  4. Bas

Bas Wijs gebruiker

Bed heb ik net kunnen vinden! Maar moet nog eventjes energie eruit typen, dan doe ik een serieuze slaap poging.

In ieder geval goed dat je zelf wilt stoppen, dat gaat het ook makkelijker maken. Wat je voelt is herkenbaar, die afkickverschijnselen horen er bij. En die bijwerkingen heb je bij alle drugs trouwens, er is geen enkele drug zonder bijwerkingen. En bij veelvoudig gebruik gaan deze negatieve bijwerkingen meer en meer overheersen, dus dat wil je niet hebben.

Je bent er nog wel op tijd bij en ergens heb je je verstand nog bewaard en besef je dat je het roer om moet gooien.

Ik heb geen ervaring met een verslaving van speed, wel met de bijwerkingen. In de eerste paar dagen heb je er het meest last van, die dip zal zwaar zijn en daar moet je je doorheen zetten. De drang om speed te nemen moet je verslaan. Hoe langer je dit volhoud, hoe minder erg die drang wordt. Je bent er sowieso wel even mee bezig.

Ik heb dit nu met roken (1 maand gestopt, ergste gehad). Ik kan niet meer dan aanmoedigen helaas, gewoon volhouden, prik een datum en begin met stoppen.

Wel handig om te weten hoeveel speed je per dag gebruikt en hoe sterk dit is. Ik weet niet of afbouwen een mogelijkheid is, maar het zou de start kunnen vermakelijken.

(Hopelijk vult iemand anders van DF dit aan)

(:

5. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Neem een week minimaal vrij en geef toe aan alle slaap die jou lichaam van je eist die dagen.
    Eet en drink wat je wilt en gun jezelf de tijd om weer zowel mentaal als lichamelijk aan te sterken.
    Doe vooral de hele week dingen waar jij zin in hebt dat knapt je zeker wel een stuk op.
    Neem hier daarin tegen geen veel langere tijd een patroon dat kan je wel eens te goed bevallen.

Ben je daarna nog steeds mentaal uitgeput, dan raad ik je aan om een gesprek met je dokter aan te gaan.
    Neem niet het eerste aanbod van stemming verbeterende medicatie aan als je denkt dat dat de oplossing is.
    Dat is vooral tijdelijk een hulpmiddel, of je geeft er aan toe en bouwt weer af na lange tijd.

Speed kan namelijk je 'zin' in alles zo versterken dat het je ook kan uitputten op dat gebied.
    Ik ben mentaal namelijk zelf ook zo geweest voor lange tijd alleen dan zonder speed.
    Probeer alle positieve dingen je ervaart vanaf dat je stopt te omarmen elke positieve is een stap richting herstel.

Gebruik pas weer een keer als je er mentaal klaar voor bent.
    Je weet zelf tegen die tijd wel wanneer dat kan.

'hypocriet' na mijn gebruik als je dat denkt absoluut gelijk in dat opzicht.
    Speed brengt mij alleen niet in volledige uitputting daarna.

Behalve dat heb ik mezelf tijd geleden ook afgevraagd of ik niet gewoon gebruik moet vervangen voor alle andere hulpmiddelen, volmondig antwoord 'nee'

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
    Enige tips die ik je voor het mentaal gedeelte kan geven.
    Vooral de eerste vier regels absoluut aannemen, heb niet alle reacties gelezen dus herhalingen? excuus.
    Ook wel uiterste dingen beschreven. Als dit allemaal te veel van het goede is..
    Mijn ervaring in mentaal uitgeput gewezen en wat mij heeft geholpen.

- Edit Speed is niet lichamelijk verslavend moet het zeggen.

Sterkte!

Laatst bewerkt: 7 sep 2018
  6. Siezo

Siezo Newbie

Thanks Bas. Afgelopen maandag alles opgesnoven. Ben nu ook ergens waar ik er niet aan kan. Juist om niet zwak te zijn en toe te geven. Fijn dat t herkenbaar is. Vooral die somberheid valt me vies tegen. Voorlopig blijf ik wel waar ik zit tot ik enigszins contact heb met mezelf . Heb er een maand voor uitgetrokken. T was allemaal zo onschuldig. T enge van dit in vergelijking met alcohol afkick is echt die dip denk ik en t gevoel hebben te vallen. Alcohol is uitzweten spijt hebben dom voelen. Niet zo
    Maar goed t moet lukken en zoals je zei t is nog niet te laat. Afbouwen was geen optie. In de laatste maand zeker 6 tot 10 gram p/worden of meer was heel diep gezonken. Kon er makkelijk aan komen. Misschien omdat ik wist niet goed bezig te zijn en moest kappen t steeds meer werd. Vorige week 5 dagen niet geslapen. Nou moeder aarde heeft mij niet zo gemaakt. Pffft

Hoop dat je je bed nu wel heb kunnen vinden.

7. Siezo

Siezo Newbie

8. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Of je bent de mist ingegaan met je bericht typen, of ik mis iets.

9. Siezo

Siezo Newbie

Hier heb ik zeker wat aan. Ik ben niet alleen. Alleen heb ik niet de echte reden verteld van mijn breakdown. Op zich geen probleem. Daardoor kan ik mee draaien in hun dagelijkse dingen. Kan veel rusten ben overdag alleen . Gisteren gekookt sinds maanden alhoewel niet met t plezier zoals voorheen. Ik begin t nu zo te vatten hoe t werkt. Thanks. Inderdaad, was ben bang dat die somberheid zal blijven maar die moet getackeld worden.
    Mijn God keek net in de spiegel en zag wat ik vorige week niet zag. T lijkt alsof mijn mascara is uitgelopen zwarte ingevallen wallen. Voor de speed vondt ik t fijn om soms een nacht wakker te zijn want ik had serieuze slaap problemen en nam daar slaapmedicatie voor. En dan miste ik zo'n nacht nam ik hem niet in. Met die speed tjonge hele nachten op. Muziek luisteren en nadenken.
    Halleluja er begint iets te dagen. T versterkte gewoon alles van niet slapen tot niet eten tot die somberheid.
    Ik begrijp ook dat je zegt pas doen als je er klaar voor bent. Nee dat is geen optie meer. Dit is t zelfde althans bij mij een verslavingsmiddel net als alcohol. Denk niet dat ik in staat ben t onder controle te houden.
    Hier doorheen komen en niet meer doen.
    Af en toe een jointje that's it.
    Bedankt voor t inzicht. Begrijp meer wat me overkomen is en hoe ik me voel

Pompen vindt dit leuk.
  10. Siezo

Siezo Newbie

Nee je mist niets. Moest taalfout bewerken

11. Bas

Bas Wijs gebruiker

Bed heb ik weer kunnen vinden, ik was er ook niet meer uitgegaan toen ik hem eerder vond, haha. Alleen bleef toch de slaap weg, ik kreeg m'n gedachtes niet stil en wat meditatie hielp ook niet. Keer op keer denk ik aan de gedachtes om niet te denken en daar ga ik weer op in, op in en op in en ben ik een uur verder (met alleen maar mijn gedachtes uitbreiden).

Hoeveelste dag zit je nu op dat je niks hebt gebruikt? Probeer die dip eruit te werken door echt verplicht iets te gaan doen, anders ga je je echt serieus kapot vervelen. Tenzij je makkelijk tegen verveling kan, dat moet je even ondervinden. Probeer geen dingen te doen die je ook deed onder invloed van pep (bijv: chatten, schoonmaken, etc). Dat kan van alles zijn uiteraard, probeer de gedachtes over pep zo ver weg te laten. Net zoals je zou doen bij roken, je blijft zo ver mogelijk van de rookplek vandaan.

Die dip wordt met de dag minder, blijf jezelf motiveren met de positieve effecten; je wordt gezonder, je bent weer sociaal en vrolijk, je gaat er beter uitzien, je slaapt weer goed, allemaal positieve effecten die langzaam weer opkomen. Je geeft aan er makkelijk aan te komen? Probeer die manieren te blokkeren! Zodat wanneer je de verleiding hebt pep te halen, je dit niet kan doen. Vertel daarom dit ook aan vrienden, familie en andere personen. Zodat ook zij jou direct kunnen ondersteunen als het mis gaat, je staat er sowieso niet alleen voor. Je moet het wel alleen zelf doen uiteraard.

Speed is een in sluipertje betreft verslaving, wist je dat toevallig maar eerder, want het is gewoon een sneaky verslaving waar je totaal geen erg in hebt, haha. Maar toch heb ik nog niet echt uit je verhaal kunnen opmaken hoe deze verslavingen zijn ontstaan. Welke emoties of andere dingen probeer je weg te stoppen door speed te gebruiken? Trauma's, familieruzie's, overlijdens, liefdesverdriet, negativiteit, depressiviteit? Wat is de oorzaak! Ga daar serieus echt naar op zoek, pak het probleem bij de kern aan.

Voor later is een bezoekje aan de huisarts of bijvoorbeeld psycholoog ook geen slecht idee. Ja heb je, nee kan je krijgen. Je gaat er in ieder geval na een bezoek op voorruit als je open staat voor de te verwachten veranderingen. (:

12. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Dat leek me voor de hand liggend inderdaad.
    Fijn dat je enigszins iets er aan hebt.
    Als je de behoefte voelt om later je progressie te delen plaats gerust berichten verder in dit topic.
    Dat doen meerdere en er als altijd wel iemand die het leest.
    Fijn weekend!

13. Siezo

Siezo Newbie

Er was geen verdriet probleem of iets. De eerste keer vond ik t gewoon waanzinnig lekker. Nier normaal. De eeerste keren kocht ik t ook niet. Deed mee. En voordat ik t wist haalde ik zelf en was de trein vertrokken. Zelfs t proces van drogen, fijn stampen mooie rechte lijntjes maken vondt ik fantastisch. Op bepaalde momenten was ik daar wel een uur of wel twee mee bezig. Helemaal gefocust. Echt bizar. Ondertussen werd ik wel bewust van welk pad ik bewandelde. Ontmoette mensen die aan de ghb en speed zaten. Hoorde over uppers en downers. Nooit meer te maken gehad en tja dat is niet wat ik wil voor mezelf. Voor niemand niet. Dat maakte me ook angstig op bepaalde momenten. Want ben er wel de hele tijd bewust van geweest dat dit niet voor mij was weg gelegd. De een drinkt en/ of gebruikt vrij en blij. Ik heb dat niet. De laatste weken deed ik niet open of verzon smoesjes als mijn familie me wou bezoeken. Was niet thuis. T was gewoon lekker. Klinkt best eng.
    En die somberheid daar ben ik afgelopen maand wel bewust van geworden. T was niet meer onschuldig. Dan nam ik nog meer.

T is niet belangrijk waar je vandaan komt maar waar je naar toe gaat.
    Ik herpak mezelf en vervolg de weg die ik daarvoor bewandelde.
    Hoor mij nou ,t lijkt alsof ik jaren gebruik .
    Zo intens is t.

14. Bas

Bas Wijs gebruiker

Oh, was 1 ding vergeten; in speed zit vaak cafeïne. Probeer eventueel de cafeine te laten staan of juist niet. Dat je dus cafeine gaat drinken om het effect zeg maar terug te krijgen. Al is stoppen met cafeine beter. uiteraard! Hou ons op de hoogte, deel je vorderingen.

15. Siezo

Siezo Newbie

Dat ga ik zeker doen. Jij ook een heel fijn weekeind. Heb echt wat aan je advies. Moet t vanuit ander perspectief zien dan hoe ik ervaar.

Bas en Pompen vinden dit leuk.
  16. Siezo

Siezo Newbie

Hahahaha.

Ik ben een echte koffieleut. Mensen dachten dat ik gek was geworden. Heb maanden geen bakkie gedronken. Was te druk bezig met snuiven. Jezus. Kwartje valt. Daarom dronk ik geen koffie meer.

Bas vindt dit leuk.
  17. Siezo

Siezo Newbie

Even update.

Gistermiddag tegen 6 gaan slapen. Nog wel een lasangaschotel op tafel kunnen toveren en mee-eten. Net wakker.
    Dus dit is wat men bedoeld met een aanslag op je lichaam.Het liefst was ik blijven liggen maar zoals geadviseerd zal niet in een ander patroon vallen.
    T zonnetje schijnt ga met een van de Kids naar de action de winkel waar je koopt wat je niets nodig hebt. Daarna zien we wel.
    Het zal uiteindelijk toch beter gaan. Hyperventileren is minder geworden.
    Helaas kandere ik de tijd niet vooruit draaien dat ik door deze ellendige periode heen ben. Maar goed dag 5 start vandaag . So far so good. We are still standing.

Pompen vindt dit leuk.
  18. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker

Mijn complimenten echt waar!
    Je maakt grote stappen richting een voorspoedig herstel, jij gaat het redden.
    'zal niet in een ander patroon vallen' En je volgt adviezen op.
    Toppertje ben je.

19. Siezo

Siezo Newbie

Ja thanks to you vlotte speed gebruiker en Bas weet ik wat me overkomt en hoe ik deze afkickperiode t best moet doorkomen.
    Dit was t niet waard, t lijkt alsof ik een tientonner achter me aan sleep. Eens en nooit meer.
    How stupid can I be.

Pompen vindt dit leuk.
  20. Siezo

Siezo Newbie

Gisteren is een vriend overleden. Combinatie van alles en nog wat. Zou zeggen hoe bizar t ook klinkt voor mij nog meer een bevestiging van never nooit meer. Ben nog in shock niet te bevatten. Kijk hoe we met ons leven spelen. Hoe we elkaar beïnvloeden. Heb geen woorden. T gaat beter. T wordt beter. T is beter.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Afkicken speed ontwenningsverschijnselen
  1. JD83
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    1.516
  2. Mallemout
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    3.746