!!!! Afkicken van bruin... Lees meer

BelgjeOleOle

Experimenterende gebruiker
Ik ga zo snel mogelijk (1-2dagen) B. helpen afkicken. Hij rookt ook wiet en ook daarmee gaat hij stoppen. B. heeft me ongeveer 5 weken geleden verteld dat hij gestopt was. Ik geloofde het, hij is een van mn betere vrienden. Nu heb ik hem 3 dagen geleden gezien onder invloed van heroine dmv te chinezen. Hij wou het niet toegeven dat hij niet gestopt was. Dus mijn eerste reactie was, ik zond een berichtje naar zijn moeder. Zij weet ook dat B. (haar zoon) wiet rookt, verslaafd is aan heroine. Dus ik zond een berichtje om eens af te spreken met haar en B om te praten. Toen ik belde vertelde me dat B. Gezegd had tegen haar dat hij ging afkicken van bruin en ook stoppen met weed. Mijn eerste gedacht was, Ik ga hem helpen, ik ga hem elke dag moeten zien. We gaan uren bellen naar elkaar om er over te praten. Nu zou ik graag van jullie allemaal wat tips krijgen over dingen die kunnen helpen om aftekicken van heroine.

Groetjes, M.

^_^

Bewuste gebruiker
Goed van je dat je zoveel geeft om een vriend van je. Denk wel dat bij een heroine verslaving je professionele hulp zal moeten zoeken voor die persoon. Denk dat die persoon geholpen zal moeten worden met ten eerste afkicken, maar ten tweede steun zal nodig hebben van de mensen om hem heen, hopelijk voor hem zijn er nog vele dierbaren die hem steunen. Die persoon zal ook een kans moeten hebben om nog terug te stappen in een leven zonder heroine waar het leefbaar is voor hem. Werk, financieel, sociale contacten en aanvaard worden door de mensen om je heen. Denk dat het zeer lastig is en die persoon zal het als allerbelangrijkste echt 100% zeker zelf moeten willen.

Ben zelf niet echt ervaren met de omgang met heroineverslaafden maar ik denk dat dit wel de basis is. De andere leden die wat meer ervaring hebben hiermee zullen mij wel corrigeren of aanvullen.

Succes aan die vriend van je en ook aan jou

BelgjeOleOle

Experimenterende gebruiker
Thx, Ik heb nog iets vergeten te zeggen, B. heeft een van de lichtste vormen van epilepsie sinds zijn geboorte. Bruin kan volgens mij ook wel nare gevolgen hebben naar een epilepsie patient toe. Dus hou ik hier ook liefst zo veel mogelijk rekening mee.

FlipMeister

Bewuste gebruiker
Medicijnen tegen epilepsie (anti-epileptica) moet nooit gecombineerd worden met heroine! Ze dempen beide de ademhaling en hartslag.

BillyBilo

Badass junkie
Je kan er niet echt mee omgaan, het enige wat je kan doen is hem steunen, pushen heeft geen zin, het moet uitzichzelf komen, een knop omdraaien, het gewoon zat zijn. zo is het mij gelukt, met weinig hulp van buitenstaanders of psychologen/psychiaters.

Fun4You

Newbie
Ik vind het mooi dat je hem wil steunen maar wat je hebt gedaan, zijn moeder enzo direct terug op de hoogte brengen, dat vind ik toch niet echt getuigen van vriendschap hoor, je kan toch even goed er zijn voor hem en trachten hem te helpen op allerlei manieren en als je ziet dat al je pogingen op niets uitdraaien, dan de hulp van zijn naaste familie inroepen maar de moeder direct terug verwittigen dat vind ik echt laag bij de grond en zorgt voor hem waarschijnlijk voor nog meer problemen nu en in de toekomst.
En als je zelf nooit in zo'n situatie hebt gezeten dan vrees ik dat jij niet de best geplaatste persoon bent om hem te gaan helpen. Zoek een goede therapie of dokter uit die hem wil begeleiden eventueel want zoals jij bezig bent komt het niet goed vrees ik. Je gaat het tegenovergestelde effect verkrijgen en je vriend kwijtraken zo, althans zijn vertrouwen want ik kan me voorstellen moest een vriend van mij mijn moeder of naaste achter mijn rug om gaan vertellen waar ik mee bezig ben, dan zou die vriend mooi kunnen vertrekken want ik zou hem voor geen haar meer vertrouwen.
Sorry dit is enkel mijn gedacht maar het moest van mijne lever!

Northawke

Wijs gebruiker
Bereid je er maar vast op voor dat het heel heftig en heel moeilijk gaat worden en waarschijnlijk geen resultaat gaat hebben. Ik heb in m'n naaste omgeving drie heroineverslaafden (waarvan een al een paar jaar clean, de ander net en nog een een hopeloos geval). Verslaafden zullen je prachtige verhalen op de mouw spelden over hoe ze eindelijk willen stoppen en dat ze gestopt zijn en zodra je de deur uit bent, gaat de naald er weer in of wordt er even gechineest. Zeker als je hier geen ervaring mee hebt, kan je beter gewoon professionele hulp voor je vriend zoeken en ervoor zorgen dat hij zich laat opnemen. Mensen moeten echt super gemotiveerd zijn, willen ze tegen een heroine-verslaving vechten met succes.

Ik vind je motivatie erg mooi, hoor. Maar van wat ik uit m'n eigen omgeving gezien heb... als de motivatie ontbreekt of geveinst wordt, dan helpt het gewoon niet.

Bovenaan