1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

agressief door alcohol

Discussie in 'Alcohol' gestart door jessica scheller, 27 jan 2008.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. bijna iedere dag als mijn vader dronken is wordt hij agressief.het begint meestal met een lollige bui ,daarna(4glazen absinth verder)begint hij vaak te vloeken en zelfs te slaan soms.
    nu weet ik dat hij ook amfetamine inneemt tijdens het drinken.
    dus nu is mijn vraag hoe komt het dat het zo vaak uit de hand loopt.de speed of de alcohol? :confused: :confused: :confused:

groetjes jessie[/img]

2. Robdebob

Robdebob Bewuste gebruiker

Alcoholisme bij een van je ouders is altijd een moeilijk onderwerp. Mensen die verslaafd zijn aan alcohol zien meestal pas veel te laat wat voor schade ze aanrichten. Bij jouw vader zal de speed zeker de agressiviteit kunnen verhogen in combinatie met alcohol.
    Misschien zou je hulp kunnen vragen bij de GGD, deze mensen kunnen je goed advies geven, omdat ze bekend zijn met dit soort zaken (weet ik uit eigen ervaring). Dit is niet iets wat jij of je vader in je eentje zou kunnen oplossen!

Heel veel sterkte ermee, en laat het niet je leven beheersen!

3. Willemijn

Willemijn Bewuste gebruiker

in mijn geval alcohol
    mijn vader dronk al vanvoor dat ik geboren was.
    enja 10jaar lang vaak wat slaag gekregen
    m'n vader was anders best wel nog leuk(nuchter)

4. Flameon

Flameon Badass junkie

Inderdaad altijd een heel moeilijke situatie als je pap alcoholist is en daarbij ook nog eens losse handjes heeft.
    Alcoholisten zijn vrij vaak agressief, alcohol neemt namelijk die grens weg. Als hij daar ook nog speed bij gebruikt dan zal hij dus niet merken dat hij eigenlijk al veel te veel aan het drinken is en er komt dus meer alcohol binnen, die combi kan idd ook tot (meer) agressie lijden!

Als je pap agressief is, ga er dan niet tegen in!
    Het moment dat hij weer nuchter is ('s morgens vroeg na het ontwaken bv) is een beter moment om hem het licht voor de ogen te houden en je verhaal te vertellen.

Alcohol haalt iets uit je onderbewuste naar voren. Die agressie komt dus ook ergens vandaan en daar zal hij aan geholpen moeten worden. Dit kan familie niet doen, hier moet professionele hulp bij komen kijken.
    Info via je huisarts, GGD / GGZ instelling bij jou in de omgeving kan je ook verder op weg helepen.

Sterkte!

5. amnesia.nl

amnesia.nl Newbie

als hij zon bui heeft.. op video opnemen
    en als hij nuchter is laten zien...
    kan helpen!

6. Melanie1

Melanie1 Belezen gebruiker

het is echt heel vaak zo dat jongens ontzettend aggressief worden van alcohol. ik heb het echt al vaker meegemaakt. Sowieso met ieder hockeyfeest en op vakantie ook veel gehad.
    probeer hem af en toe ook wat water te laten drinken

7. Taat

Taat Bewuste gebruiker

Ik zelf word nooit aggressief van alcohol..
    Ken mensen (geen vrienden, meer kennissen) die zeggen dat ik met alcohol op veel leuker ben en alles dan nuchter, dan vinden ze me maar een saaie brombeer

Maar ken genoeg mensen die aggressief worden van alcohol ja..
    Van speed word ik alles behalve aggressief, ken ook niemand die echt aggressief word door de speed

8. Worstenjongen

Worstenjongen Bewuste gebruiker

Hmm ik wordt van alchohol agresief en van speed...

9. Flameon

Flameon Badass junkie

Als je slecht in je vel zit dan moet je eigenlijk geen alcohol gaan drinken, want dan is de kans groot dat die boosheid onbewust naar boven komt waardoor agressie kan ontstaan.
    Verder blijft het dat de een een goeie dronk heeft en de andere een kwaaie. En die kwaaie kan niet altijd even prettig zijn. Gelukkig behoor ik niet tot die klasse :wink:

10. gtje

gtje Bewuste gebruiker

alchol is boosdoener nummer in iig in europa ... daarna komen pas vele andere drugs ...

ik heb als jong broekie al de ervaring en weet dat ik meot uitkijken wanneer ik gedronken heb de setting is erg belangrijk ... ik kan rustig uit gaan niet aan de hand en de week erna heb ik een man of 10 inelkaar gemept ... dit dan niet zonder reden vaak beginnen ze eerst ...maar ik ontplof dan gewoon terwijl als ik nuchter ben ze nog veel en veel verder moeten gaan ...

speed werd ik ook wellis agressief van maar gebruik ik niet meer ( voor zover ik er ooit echt aan gezeten heb ).. daarom zou ik later ook nooit willen drink waar mijn kinderen bij zijn alleen al de kans om ... lijkt me verschrikkelijk :openmouth:

mijn pa zuipt ook veel maar heeft nooti last van agressie ofso erg raar maar waar :grin: en dat die veel drink heb ik gene problemen mee hij functioneerd perfect en rijd nooit onder invloed chapo voor hem ...

jouw vader ( sorory dat ik het zeg ) zo zich kapot moeten schamen zijn eigen kind slaan VANWEGE ALCOHOL !!! echt schande ... ik ben wel voorstander van je kind ene pak rammel geven als het terecht is ( wat niet zeggen wil een volle vuist op het gezicht ) maar eerder een correctie tik !!! hier moet wel wat aan gedaan worden !!! \

suc7

11. Badboy11

Badboy11 Newbie

Ik denk dat je met dit geval naar de kindertelefoon ofzo moet bellen. Dit valt volgens mij onder kindermishandeling en ik denk dat het het beste is om met iemand te praten en eventueel hulp te zoeken. Het helpt misschien ook om met je vader erover te praten of een ander familielid.

Btw ik denk dat het de combinatie speed-alcohol is. maar het kan net zo goed alleen de alcohol zijn iederee reageert anders op alcohol de een word rustig de ander word aggresief dus dat is denk ik moeilijk te zeggen.

12. Flameon

Flameon Badass junkie

Hmmz kindertelefoon, daar hoor ik vanuit mijn werk nooit zoveel positieve verhalen over.
    Ik adviseer je eerder om naar je huisarts te stappen en je verhaal te doen over het drankgebruik van je pa en de gevolgen daar van. Een arts kan meer dan een stetoscoop op je hart houden :wink:

13. _Kat_

_Kat_ Bewuste gebruiker

Vreselijk om te horen. Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk hulp zoeken want een vader die op alcohol en amfetaminen leeft is in mijn ogen alles behalve een vader. Nu weet ik niet waarom je vader zo aan de drank en drugs is, maar dat maakt natuurlijk geen flikker uit wanneer hij zijn kind mishandeld door zijn gebruik. Dat soort mensen... Ugh, ik wil er verder geen woorden aan vuil maken. Zoek hulp, je hoeft je nergens voor te schamen het is niet jou schuld dat je vader zijn zorgen graag verdrinkt in een amfetamine cocktail.

What's the world come to... :(

14. Miss Kittin

Miss Kittin Badass junkie Tripreporter

Ik word nou niet echt bepaald agressief op een lichamelijke manier, maar verbaal kan ik met mijn dronken bek behoorlijke uitschieters maken... Ik krijg als ik in een dronken roes verkeer, regelmatig plotseling zo'n ontevreden, verveeld gevoel over me heen. Daar komt dan een irritant baldadige bui uit voort en dan ga ik lopen jennen en sarren bij mensen: ik maak de hele tijd stekende opmerkingen die ik dan zelf op dat moment ubergrappig vind, maar voor de ander is het eigenlijk ronduit kwetsend en gemeen.
    Ik heb mezelf op die manier al meerdere malen in de problemen gewerkt of enorme ruzies veroorzaakt. Achteraf voel ik me dan weer zooo ongelooflijk klote hierover.... :( :( :( Ik heb dus maar besloten dat te veel drank gewoon niet meer aan mij toe besteed is. Al ruim een jaar drink ik nog maar zeer gematigd en echt dronken ben ik al een lange tijd niet meer geweest. ZO VEEL BETER!!! :wave:

15. Angramar Temenos

Angramar Temenos Badass junkie

M'n pa drinkt wel eens, maar dit soort tafarelen komen me helemaal niet bekend voor.. Hij gaat alleen lollig doen, en soms irritante opmerkingen maken als die echt heel dronken is, maar aggressief.. totaal niet.

16. Flameon

Flameon Badass junkie

De een heeft een goeie dronk, de ander heeft een kwaaie dronk.
    Bij de eerste categorie valt weinig op aan te merken, vaak zijn het mensen die goed in het leven staan en dat woor de alcohol wordt versterkt. Beetje lachen, beetje dansen etc.
    Bij de kwaaie drinkers treedt inderdaad vaak nonverbaal of verbale agressie op. Dat komt omdat men zich vaak diep van binnen niet zo lekker voelt en dat komt er dan allemaal uit als je gedronken hebt. Alcohol verlaagd nl grenzen!
    Als je daarbij speed gebruikt dan ga je dus nog veel meer drinken, omdat je niet merkt dat je dronken wordt en das met alle gevolgen van dien!

17. raizeredge

raizeredge Wijs gebruiker

ik was eerder ook een behoorlijke kwaaie dronk zodra ik begon met drinken ging ik door tot ik ladderzat was en dan werd ik lastig en kwam er vechten maar nu ben ik rustiger maar heb het heel af en toe nog en het schiet niet op als je alleen maar vecht zit je alleen maar telkens vast in het weekend terwijl je ook lekker bier ken gaan drinken

18. zommes

zommes Badass junkie

Door hem, hij heeft een probleem. Als hij zich zo gedraagt heeft hij hulp of zelfs een pak slaag nodig. Jij kan inderdaad het best naar de huisarts. Het is helemaal raar om als hij agressief wordt en jij bang.

19. Lihualee

Lihualee Newbie

nothing

I'm going to bump the tread up.

20. raizeredge

raizeredge Wijs gebruiker

21. Gemini

Gemini Badass junkie

Want het staat in de forumregels dat je niet mag reageren op topics waar al een tijdje niet op is gereageerd.

22. Gemini

Gemini Badass junkie

Edit: Tenzij dat het enige is wat je hier komt doen. :rolleyes:
    Dat zag ik net pas.

Laden...
Vergelijkbare Topics - agressief alcohol
  1. SilentHunterNL
    Reacties:
    14
    Weergaven:
    6.235
  2. Mdmaotic