Agressief van Alcohol

Ola,

Ik drink al aantal wat jaartjes alcohol. Soms alleen een borrel en soms dat ik heel de tent onderkots.
Maar nu heb ik de laatste tijd als ik wat alcohol op heb dat ik zeer snel agressief word. Zelf ben ik gewoon een rustig persoon met een goeie dosis humor. En sta eigenlijk bekend als een droogkloot. Maar nu dus afgelopen weekend ben ik 2 tenten uitgegooid omdat ik ruzie heb gehad. Zelfs als me vriendin om me heen hangt raak ik geirriteert en ga ik schreeuwen. Weet iemand toevallig een oorzaak hiervan ofzo?

Paperplane.

Wijs gebruiker
SilentHunterNL zei:
Ola,
Weet iemand toevallig een oorzaak hiervan ofzo?

SilentHunterNL zei:
Ola,

Ik drink al aantal wat jaartjes alcohol. Soms alleen een borrel en soms dat ik heel de tent onderkots.
Maar nu heb ik de laatste tijd als ik wat alcohol op heb dat ik zeer snel agressief word. Zelf ben ik gewoon een rustig persoon met een goeie dosis humor. En sta eigenlijk bekend als een droogkloot. Maar nu dus afgelopen weekend ben ik 2 tenten uitgegooid omdat ik ruzie heb gehad. Zelfs als me vriendin om me heen hangt raak ik geirriteert en ga ik schreeuwen. Weet iemand toevallig een oorzaak hiervan ofzo?

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Het zijn vaak onderliggende emoties die door alcohol naar boven komen. Je hebt blijkbaar je alcoholgebruik niet onder controle en je emoties dus ook niet. Alcohol zelf voegt geen nieuwe eigenschappen toe aan je karakter, al kan dat wel zo lijken omdat je, zoals je zelf zegt, normaal een rustig persoon bent. Waarom je agressief bent weet ik natuurlijk niet, maar wat veel voorkomend is bij mensen die veel drinken, is dat ze agressief worden omdat ze niet genoeg dromen. Doordat je knock-out in slaap valt kom je niet in de rem(rapid eye movement)slaap terecht waardoor dromen onmogelijk wordt.

Svali zei:
Het zijn vaak onderliggende emoties die door alcohol naar boven komen. Je hebt blijkbaar je alcoholgebruik niet onder controle en je emoties dus ook niet. Alcohol zelf voegt geen nieuwe eigenschappen toe aan je karakter, al kan dat wel zo lijken omdat je, zoals je zelf zegt, normaal een rustig persoon bent. Waarom je agressief bent weet ik natuurlijk niet, maar wat veel voorkomend is bij mensen die veel drinken, is dat ze agressief worden omdat ze niet genoeg dromen. Doordat je knock-out in slaap valt kom je niet in de rem(rapid eye movement)slaap terecht waardoor dromen onmogelijk wordt.

Mijn alcohol gebruik heb ik wel onder controle om eerlijk te zijn. Moet wel zeggen dat ik laatste tijd veel shit aan me hoofd heb.. Ruzie met beste vriendin contact verbroken blablabla.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn alcohol gebruik heb ik wel onder controle om eerlijk te zijn.

Maar nu heb ik de laatste tijd als ik wat alcohol op heb dat ik zeer snel agressief word. Zelf ben ik gewoon een rustig persoon met een goeie dosis humor. En sta eigenlijk bekend als een droogkloot. Maar nu dus afgelopen weekend ben ik 2 tenten uitgegooid omdat ik ruzie heb gehad. Zelfs als me vriendin om me heen hangt raak ik geirriteert en ga ik schreeuwen.

Dan zal ik het wel verkeerd snappen?

Paperplane.

Wijs gebruiker
Ik denm dat hij bedoelt dat hij wel zijn drankgebruik in de hand heeft, maar zichzelf niet als hij heeft gedron... Ooh juist.

zjimiz

Bewuste gebruiker
SilentHunterNL zei:
Svali zei:

Mijn alcohol gebruik heb ik wel onder controle om eerlijk te zijn. Moet wel zeggen dat ik laatste tijd veel shit aan me hoofd heb.. Ruzie met beste vriendin contact verbroken blablabla.

reden genoeg om een zelfonderzoek te doen; kennelijk borrelt er iets in je; de vulkaan heeft slechts een ontsteker nodig; en de A is daar een goeie voor

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Toch zie en hoor je het maar al te vaak. Ze beseffen dat ze te veel drinken en dat er problemen zijn, maar op het moment dat ze horen dat er een verband in zit, valt het allemaal wel mee.

boenkeng

Bewuste gebruiker
Als ik gedronken heb word ik alleen agressief van mannetjes die veel te populair doen als in mensen aan de kant drukken en maar op ruzie uit zijn :grin:

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Ben maar saai met drank..
Haha nou bij mij is het als ik dronken ben, word moe en val in slaap. Dus drink ik niet veel (wat is veel maar goed) val zo in slaap anders lol.
Kan me de laatste keer dronken niet meer herinneren inmiddels denk jaar of 8 geleden.

zjimiz

Bewuste gebruiker
25tolife zei:
Ben maar saai met drank..
Haha nou bij mij is het als ik dronken ben, word moe en val in slaap. Dus drink ik niet veel (wat is veel maar goed) val zo in slaap anders lol.
Kan me de laatste keer dronken niet meer herinneren inmiddels denk jaar of 8 geleden.

aha

waar haal jij je kicks vandaan nowadays?

of ben je inmiddels helemaal zen

:)

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Waar ik me kicks vandaan haal, zou dan toch naar een exotische stof gaan denk ik :wink:

Ben nog niet zen geworden..
:)

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
boenkeng zei:
Als ik gedronken heb word ik alleen agressief van mannetjes die veel te populair doen als in mensen aan de kant drukken en maar op ruzie uit zijn :grin:

En hoe verschillen die van jou dan? Agressief worden ligt aan jou, en niet aan die "mannetjes".

boenkeng

Bewuste gebruiker
Svali zei:
boenkeng zei:

En hoe verschillen die van jou dan? Agressief worden ligt aan jou, en niet aan die "mannetjes".
Vandaar die ' :grin: ' smiley ook :wink: Maargoed dat is drie seconden voordat ik me bedenk dat het ook totaal geen zin heeft om agressief/geirriteerd te raken. Je gaat immers uit om een leuke tijd te beleven en als er iets gebeurd (vorig jaar een keer me jas gejat) word ik zo chagrijnig dat ik net zo goed naar huis kan gaan omdat me hele avond bedorven is.

Bovenaan