1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  2. Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Ontzet Notitie

AL-LAD 150 µg trip report (1e keer AL-LAD)

Discussie in 'Trip reports' gestart door Mindless, 12 jul 2015.

Worldherbals - Online smartshop and headshop
  1. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Wie? - Ik alleen. Man, 30 jaar. 188cm/~70KG
    Wat? - 150 µg AL-LAD
    Waar? - Thuis
    Wanneer? - 11-07-2015

Net een lading RC's binnen en die AL-LAD zegeltjes liggen me aan te staren. Ik pak er bijna een, maar leg hem toch weer terug. Het is al later op de zaterdagavond en ik heb daarna dus nog 1 dag om bij te komen voordat ik weer moet werken en ik heb geen flauw benul wat AL-LAD met me zal doen. Nou ja, het schijnt een soortgelijke ervaring als LSD te geven, maar dat kan ik naderhand eigenlijk niet bevestigen. Ik open het zakje toch weer en scheur zonder na te denken een zegel van de strip af en leg hem onder m'n tong. Meestal plan ik mijn trips wel wat beter dan dat, maar soms is het ook leuk om even spontaan te doen.

Rond 23:00 uur heb ik de zegel ingenomen en binnen 10 minuten voel ik hem duidelijk beginnen op te komen. Een heel zachte en rustige come up. Zo zacht heb ik 't nog nooit eerder meegemaakt bij psychedelica. Ik wacht een tijdje en ik voel de intensiteit heel zachtjes toenemen.

Dertig minuten later zit ik nog steeds in de come up. Ik vraag me af of de intensiteit eigenlijk nog toeneemt. Of het gaat heel subtiel, of er verandert eigenlijk niets, ik weet het niet.

Een uur later en nog steeds hetzelfde verhaal. Ik begin teleurgesteld te worden. Wordt dit weer zo'n net-niet trip zoals ik met 2C-B heb meegemaakt? Was de dosis niet voldoende? Ook twee uren later is het nog steeds hetzelfde verhaal. Ik voel me zo nu en dan zelfs weer compleet nuchter, wat daarna weer wordt afgewisseld met dat come up gevoel. Wel begin ik rond dit tijdstip te merken dat lichtbronnen intenser zijn voor mijn ogen en begin ik heel vaagjes patronen te zien op egale vlakken. Niet dat ik daar nou zo enthousiast van werd, want dat heb ik ook met wiet en zelfs nuchter. Er is net als mijn eerste 2C-B trip dat nuchtere gevoel, terwijl er zich wel mooie patronen vormen. Maar ik raak er niet van in beroering zoals met LSD en psilocybine. Het voelt allemaal wat kil en afstandelijk. Ook is er niet die euforie van LSD en ook niet dat intens gefocuste. Aan de andere kant is er praktisch geen bodyload, maar die had ik op dit moment graag gehad als dat betekende dat ik er ook de leuke dingen van LSD bij zou krijgen. Muziek is ook interessanter/mooier met AL-LAD, maar het kwam niet in de buurt van muziekbeleving met LSD. Ik heb ook fruit gegeten, maar hier geen toegevoegde waarde door de AL-LAD. Ik geef het op dit punt min of meer op en ga rustig zitten mediteren. Niet met als doel om de trip te versterken, maar omdat ik dat de laatste tijd elk vrij moment doe. Het is op zich ook fijn zo, maar toch is het jammer, want ik had gehoopt op een LSD achtige ervaring.

Een tijdje later bedenk ik me dat ik nog heerlijke amnesia haze heb liggen, dus dat er maar bij gepakt. Na een tijdje heerlijk zitten zweven, zet ik wat youtube filmpjes op en merk ik al gauw dat de achtergrond begint te bewegen en morphen. Het valt me op dat deze visuals wel erg gedetailleerd en scherp zijn. Niets wat ik ooit met wiet alleen heb meegemaakt. Prima, dacht ik. Dan kan ik misschien toch nog zien waar die AL-LAD tot in staat is, ook al heb ik daar wiet voor nodig. Ik neem nog een stevige hijs en dat brengt de trip in een stroomversnelling. Nog steeds niet echt mentale aspecten en ik zou de trip ook niet spiritueel van aard durven te noemen (dat noem ik LSD zeker wel), maar de visuals gaan nu echt los en dan vooral met ogen dicht. En dit zijn visuals die totaal anders zijn dan ik met andere psychedelica heb gezien. Deze visuals zijn enorm complex, detailrijk en bestaan vooral uit fractals. Ik zie bijvoorbeeld een soort klomp materiaal met allerlei doorzichtige buisjes die steeds uit elkaar groeien, in elkaar draaien en compleet binnenstebuiten keren. Ondertussen draai ik er als een soort camera omheen (het object is 3D), terwijl het 'beeld' compleet vloeiend blijft. Dan beginnen er ineens een soort kevers door die doorzichtige buisjes te kruipen. Zwarte kevers met elk een wat andere kleur gloed (beetje olie achtig effect). Ondertussen blijft de boel constant morphen en dat alles supervloeiend. Dan krijgt deze schijnbare solide klomp materiaal een veel meer transparante uitstraling en zie ik dat het allemaal was opgebouwd uit licht. Het licht verandert van kleur en vorm en vormt een ander object. Deze keer vormt het iets concreets, namelijk een paar 5 euro briefjes die op een tafel liggen. De transparantie verdwijnt en nu zie ik gewoon 5 euro briefjes liggen met het zelfde detailniveau als een werkelijk 5 euro briefje, inclusief al die dingen ter preventie van namaak. :confused:

Dit gaat zo de hele tijd in razend tempo door, maar ik neem alles in me op. Steeds weer transparante visuals gemaakt van licht, die solide worden en concrete objecten vormen. Ik zie bestaande dieren, levensecht met al die haartjes en details voor me verschijnen. En dat alles terwijl ik gewoon helder in mijn hoofd blijf. Ik heb nooit het idee dat ik van de wereld ben, maar ondertussen zie ik wel deze extreem gedetailleerde en echt lijkende beelden. Ook nu nog steeds niet een gevoel van (gedeeltelijke) ego oplossing of zo. Wel lijkt alles te zeggen dat dit is hoe "dingen" werkelijk ontstaan. Niet in tijd, maar in bestaan zeg maar, vanuit een totaal andere dimensie. Dat is uiteraard mijn gevoel en interpretatie, maar dit lijkt het keer op keer te willen zeggen. Het doet me ook denken aan de verhalen van Terence McKenna over DMT, dat je daar gewoon jezelf bent en toch van die onmogelijk complexe objecten ziet die spontaan worden gecreëerd/gevormd. En dat vormen van objecten gaat met zo'n enorme kracht/push, dat het soms zelfs ietsje eng wordt. Je weet dat er hier een enorme kracht en intelligentie achter schuilt. Soms worden de visuals ook wel wat verontrustend, met nogal monsterlijke vormen/wezens. Gelukkig heb ik daar ruime ervaring mee met andere middelen.

Inmiddels is het half zes in de ochtend en ik ben eigenlijk mentaal bekaf door al die impulsen. Ik wil slapen, maar zo nu en dan beginnen de visuals zelfs weer sterker te worden. Het gaat nog steeds in vlagen. Ik raak nu een klein beetje in paniek, omdat dit een nieuwe stof voor me is en ik wat bang wordt dat ik nog een heel vermoeiende nacht voor de boeg heb. Gelukkig valt dit allemaal wel mee en is het na zo'n 7 uren trippen wel zowat gedaan, wat overeenkomt met verhalen over AL-LAD.

Nu moet ik wel zeggen dat als dit mijn allereerste trip ooit was geweest, dit waarschijnlijk ook mijn laatste was geweest. Er was geen euforie, dus ik was eigenlijk als mijn normale zelf die enorm indrukwekkende en ietwat sinistere visuals aan het aanschouwen. Daarna was ik ook gewoon bekaf (ligt ook aan de beroerde tijd/planning natuurlijk). En ik weet dus niet precies hoeveel de wiet heeft bijgedragen aan deze ervaring. Ik weet ook niet zeker of 150 µg nou een onderdosering is voor mij, of dat er soms gewoon hele perioden niets gebeurd en dan ineens wel. Ik ga niet zomaar 300 µg proberen, maar ben toch wel benieuwd wat dat zou doen (en dan zonder wiet). Maar goed, wel zeer interessant dus, maar ik zou het zeker niet aan een beginner aanraden. Aan de andere kant: your experience may differ. :wink:

Zonnetje vindt dit leuk.
  2. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Die visuals klinken wel interessant, maar toch jammer dat de rest van de psychedelische effecten ontbraken. Wat natuurlijk wel bijgedragen kan hebben is de niet helemaal optimale setting.

Blowen vind ik zelf altijd wel fijn bij het trippen, maakt alles intenser en smaakt altijd heerlijk.

3. Mindless

Zeker jammer ja. Al vond ik het dan ook wel weer interessant om dat visuele geweld praktisch compleet helder te bekijken.

Blowen vind ik ook fijn bij trippen, maar bij LSD kalmeert het bij mij de bodyload vooral en hier maakt het de visuals vooral intenser. Maar goed, ik zal het toch even vaker moeten proberen om dergelijke "conclusies" te kunnen vormen over AL-LAD.

Ik vraag me af, heb jij met DMT een soortgelijke ervaring gehad als Terence McKenna het omschrijft? Ook met van die morphende objecten en dergelijke. En het gevoel dat je naar HET creatie proces zit te kijken?

4. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ja dat herken ik wel ja. Ook dat je visueel behoorlijk hard gaat en toch redelijk nuchter in je hoofd lijkt. Blijft heel bijzonder, alles is heel intens en toch beleef ik het als mijn dagelijkse zelf. Vind dat wel ook meteen het jammere aan DMT, daardoor komt het introspectieve veel minder in me naar boven. Maar hoor weer van anderen dat zij juist wel een hele introspectieve ervaring met DMT hebben.

5. ElvenSpice

ElvenSpice Bewuste gebruiker Tripreporter

Dat is interessant! Ik heb gisteren ook om 23.00 voor het eerst AL-LAD gedaan en echt alles wat jij vertelt heb ik ook soortgelijk meegemaakt. Heb nog nooit LSD gedaan dus kan het daarmee niet vergelijken, maar vond de opgang van visuals ook erg tegenvallen in het begin. Eerste uur inderdaad een langzame opbouw van bodyload die erg stimulerend was en uiteindelijk waren het vooral subtiele OEV's die grotendeels rond lichtbronnen ontstonden of bij hoge contrasten. De muziek op het feest vond ik wel veel ruimtelijker en helderder worden.
    Het spektakel begon pas echt toen ik ging liggen en mijn ogen sloot rond 3.00, had een playlist gemaakt op mijn ipod en de CEV's waren echt verbazingwekkend. Ik vraag me echt af hoe ons brein het voor elkaar krijgt om zulke complexe visuals te bedenken die de muziek volledig in bewegende vormen kan beschrijven. Veel neon snoepgoed achtige kleuren, buizen die morphen, fractals en computer-achtige interfaces. Vond het wel jammer dat de OEV's niet erg aanwezig waren, als je dit middeltje gebruikt komt het het beste tot zijn recht in een omgeving waar je niet al te veel hoeft te doen en je op de CEV's kan focusen.

Tripreport trouwens mooi geschreven, misschien dat ik er ook een posten om de community te kunnen informeren.

6. Mindless

Haha dat is wel heel toevallig! Maar eerlijk gezegd maak ik de laatste tijd zoveel dergelijke "toevalligheden" mee, dat ik hevig ben gaan twijfelen of er überhaupt iets als toeval bestaat. :wink:

Wat ik trouwens nog vergeten ben te vermelden, is dat die morphende objecten ook onderhevig waren aan andere invloeden. Soms sloeg er een ander object in (als een soort komeet op een planeet) en dit resoneerde compleet door beide objecten heen, terwijl ze zich ook gedeeltelijk samenvoegden. Andere keren was het net alsof iemand met zijn vinger door water ging en 'tekende' in die objecten, overal golven achterlatend. Onvoorstelbaar fascinerend en mooi. Zelf ben ik van mening dat dit allemaal niet door het brein wordt gecreëerd, maar door hoger bewustzijn. Het brein/de hersenen is imo zo'n object dat gecreëerd wordt door, in en van bewustzijn. Maar ik kan ook weer niet zeggen dat ik dit kan bewijzen. :wink:

7. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Fijn geschreven report Mindless. Ik vind het altijd fijn om over niet al te bekende middelen te lezen. Erg lekker geschreven en fijn om deze info te hebben. Ook de bevestiging van een andere forum ganger is dan wel prettig.

Het gekke is dat veel reports op Erowid dus zeggen dat het heel veel op LSD lijkt. Na dit gelezen te hebben ben ik er wat minder nieuwsgierig naar geworden. Maar ik zal het alsnog een keer proberen.

8. Mindless

Dankjewel bobsacamano. Niet teveel van aantrekken, mijn report. Het is inderdaad zo dat er ook genoeg mensen zijn die het erg op LSD vinden lijken en het er zelfs boven prefereren. En ik heb dus ook nog maar één keer AL-LAD geprobeerd. En het feit dat ik er ook nogal sterke wiet bij heb geblowd telt ook wel mee.

Los daarvan was het toch ook wel een heel bijzondere ervaring, die ik niet graag had willen missen. Je moet natuurlijk ook niet LSD gaan verwachten, want AL-LAD is AL-LAD, niet LSD. :wink:

Ik ben trouwens ook zeer benieuwd naar jouw ervaring en die van anderen hier op het forum.

9. Stonologie

Stonologie Bewuste gebruiker

Ik ga dit de 24ste doen, jammer dat het toch niet zo heel erg beviel, maar ik denk dat dat is omdat dit niet de stof is waar jij in geïnteresseerd bent. Omdat ik 4-HO-MET geweldig vind, sterker nog de leukste drug, hoop ik dat dit zal bevallen. Grote nadeel aan LSD vond ik de duur, en het best dwingende mentale aspect, ik vind tryptamines als truffels veel liever mentaal. Daarop voel ik mij altijd heel slim.

Ik zal een rapportje schrijven om mijn ervaring te delen. Het is maar de 3e keer dat ik een lysergeenzuur ga doen.

10. Mindless

Ik vond het wat missen. De visuals waren heel interessant, maar voor de rest deed het me niets. Denk dat je wel gelijk hebt.

Benieuwd of het jou beter zal bevallen. :)

11. Stonologie

Ik ben gewoon al van mijn eerste trip verliefd op visuals.. hoewel ik heel veel waarde heb in mijn leven aan het mentale aspect, vind ik het ook prima om af en toe een vooral visuele trip te hebben die wat "recreatiever" is. Als het niet heel heftig is combineer in het na de piek met ketamine, aangezien mijn maten die dag aan de keta gaan. Een jointje kan het ook altijd wat intenser maken naar mijn beleving. Erg benieuwd!

12. Mindless

Ik miste niet zozeer het mentale aspect (denken), maar meer het gevoelsaspect. Het voelde vrij kil allemaal, terwijl de visuals wel heel indrukwekkend waren. Het kwam bijna robotisch op me over. Robotisch gecombineerd met organische vormen. Psilocybine trips zijn ook niet echt mentaal voor me, maar daar is wel een diep (spiritueel) gevoel bij, bij dit niet. Maar ja, heb het dan ook maar 1x geprobeerd, dus echte conclusies moet ik ook niet gaan trekken. Heb de rest na al die jaren nog steeds liggen, eventueel kan ik het ook weer eens proberen, al weet ik niet hoe potent die zegels nog zijn...

13. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Wanneer vind jij een trip wel mentaal dan? Want heb vaak van jou gelezen dat je toch vaak door een angst moment heen moet oid. Dat is in mijn ogen toch wel een mentaal iets.

Mindless vindt dit leuk.
  14. Mindless

Het is waarschijnlijk nooit helemaal mentaal of helemaal niet-mentaal. Maar met een mentale trip bedoel ik urenlang nadenken over concepten/ideeën. Dat van alle invalshoeken bekijken en analyseren. LSD en zo geeft mij geregeld zo'n ervaring.

De angsten die ik op psilo heb ervaren voelen vaak meer primal aan. Existentiële oer-angsten. Dat is meer gevoel dan denken (voor mijn gevoel :wink: )

Je kunt beargumenteren dat gevoel ook mentaal is, maar voor mezelf is er wel een onderscheid tussen echt typische mentale denk-trips en meer gevoels-trips (vaak zijn dat de zeer visuele ervaringen voor mij, waar ik opga in visuele werelden die een directe reflectie zijn van mijn gevoelswereld) waar ik niet echt aan het nadenken ben over concepten.

Mezelf vindt dit leuk.
  15. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Zo had ik het niet bekeken. Ik zou het net even anders verwoorden misschien. Ik heb tijdens mijn angst momenten juist dat mijn denken erg opgewekt wordt, erger dan op momenten dat ik lekker ontspannen ben tijdens mijn trip. Terwijl ik bij een ontspannen moment gerust ook door blijf denken. Maar bij angst dus meer vandaar dat ik dat aan mentaal koppelde.

16. Mindless

Dat is ook wel weer zo. Dat wanneer de angst inslaat, dat het denken dat dan in stand houdt.

Maar dat is dan bij de meer visuele en gevoels-trips (psilo met name) een tijdelijk iets bij mij. Waar vrijwel gehele LSD trips in het teken van denken staan.

Mezelf vindt dit leuk.
  17. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Ja inderdaad. Bij psilo of enkele andere tryptamines is het vaak maar tijdelijk als het er uberhaupt al is. Met LSD heb ik wat dat betreft wat te weinig ervaring. Maar als ik er aan terug denk waren dat wel vaak trips met veel gedachtes. Terwijl er met LSD vaak meer visuals zijn maar toch ook meer denken met minder gevoel dan met bijvoorbeeld Psilo. Nou ben ik sowieso een denker dus met elk trip middel verdwijn ik wel in gedachtes en gevoelens:wink:

Mindless vindt dit leuk.
  18. Mindless

Vind ik ook mooi, maar het is wel typerend voor veel psilo trips bij mij dat er een punt is dat het denken over dingen verdwijnt en het meer een ondergaan van een emotionele visuele ervaring wordt. Denken verdwijnt en daarmee ook 'de denker'. Wat de ervaring heel direct en puur maakt. Er is geen tijd voor interpretatie, enkel perceptie.

19. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Dat heb je mooi verwoordt inderdaad want zo ervaar ik het ook. Alleen bij de come down komt het denken weer op/terug en kan er erg goed gefilosofeerd worden over zeer ingewikkelde dingen (zoals het bestaan, de psyche en universum). Ik weet bijna zeker dat dat bij jou ook zo is:). Wat blijf het toch bijzonder spul hé.. beter nog.. Wat laat dit spul je toch inzien hoe mooi en bijzonder alles eigenlijk is.

Mindless vindt dit leuk.
  20. Mindless

Precies ja, in de comedown komt de reflectie en interpretatie.

Ja prachtig spul! :grinning:

Mezelf vindt dit leuk.
  21. Stonologie

Ik vind het zo gek dat mensen LSD trips visueler ervaren. Tijdens mijn intense psilo trip was alles zo alian dat het echt niet raar was geweest als er ook daadwerkelijk een shuttle met alians was geland. Die kleuren heb ik ook nooit op een ander middel ervaren. Meer neon dan de intenste kleur in het donker op een beeldscherm, maar dan allemaal. En dan die miljoenen ogen, zo realistisch.

22. Stonologie

Daar ben ik het ook mee eens, een soort fases. Wat ik zo bijzonder vind aan 4-HO-MET is dat het filosoferen de heletijd blijft, bij mij. Ik krijg zoveel inzichten en kan dan zo fijn en therapeutisch met mijn tripsitter praten. (Is mijn beste vriend, die het nu nog niet durft omdat hij zijn eerste trip bad ging). Ik merk ook dat hij het ook geweldig vind als ik trip.. en ook euforisch word.

Laden...
Vergelijkbare Topics - AL-LAD 150 µg
  1. Lysergine
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    855
  2. theholyganja
    Reacties: