1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alcohol is een van de minst leuke drugs!

Discussie in 'Alcohol' gestart door Rebell, 16 okt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Iedereen gaat uit en het enige wat je legaal in de discotheek of club kan kopen is alcohol.
    Mensen gaan zuipen en worden wazig.
    Kunnen snel verveld worden en ruzie is zo ontstaan.
    Veel mensen hebben ook een vervelende dronk.

Daarnaast is de kater van lcohol ook altijd verschikkelijk. Zeker als je uit gaat en overal verschillende soorten bier drinkt en sterke drank.

Terwijl als je naar een feestje gaat waar andere drugs worden gebreukt de sfeer veel gemoedelijker is.

Alcohol is een van de minst leuke drug?

stomme eend en Arisen vinden dit leuk.
  2. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

alcohol kan ook in een feestjes sfeer hardstikke leuk zijn, ik zie het zelf net zoals xtc, het kater is zoals het dinsdag dipje ( maar op een andere manier ). teveel ervan ga je gek van doen. zowel bij alcohol als xtc maar bij de juiste dosering/hoeveelheid valt alles op zijn plaats. daarbij was de alcohol industrie gewoon er wat eerder/groter om zichzelf neer te zetten als dat wat normaal is. daarintegen blijft het ook een harddrug.. <3

Ghbeetje vindt dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik ben blij dat er tenminste nog een drug is waar niet moeilijk over wordt gedaan.

Dan is alcohol ook nog lekker, in tegenstelling tot de meeste andere drugs.

waar het fout gaat bij sommige mensen is gewoon simpele overdosering. Voor de rest vind ik het allemaal best meevallen, i like my alcohol en heb bijna nooit een kater, en ik heb al helemaal nooit ruzie gehad in het uitgaansleven, zowel onder invloed van alcohol of andere drugs.

ZERO- en KetaKech vinden dit leuk.
  4. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Wou er een stemming van maken maar was niet gelukt

5. Game&Watch

Game&Watch Experimenterende gebruiker Tripreporter

Alcohol is juist geweldig! Mits je maar niet te veel zuipt.

Je wordt er lekker los en sociaal van, het triggert in lichte mate je fantasie, is sociaal geaccepteerd dus de enige drug die je ook met je collega's en familie kan doen, verkrijgbaar in veel goede smaken, is relatief makkelijk te doseren en zorgt ervoor dat een avond veel langer leuk blijft.
    (want nuchter heb ik het na 1 a 2 uur wel gezien in een bar of op een feest)

Ik vind het hele spectrum van licht aangeschoten tot een beetje dronken ook erg leuk, daarboven wordt het minder.

Er zijn echt wel goede redenen dat zoveel mensen alcohol consumeren. En die hebben niet alleen met de legale status te maken :)

TechnoChicken en Albedo vinden dit leuk.
  6. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Eens met de reactie hierboven. Ik kan een goeie alcoholische versnapering erg waarderen :) de smaak vooral, maar ook het effect vind ik wel leuk, tot bepaalde hoogte. Aangeschoten is nice, warm, sociaal, gezellig, dommig, simpel en lollig, maar de marge is smal. Op het moment dat alcohol echt verdovend wordt, dat draaierige misselijke, vind ik het maar een vervelende asshole worden, om het over de kater maar niet te hebben. Als er één drug is die me in m’n jeugdjaren vaak hondsberoerd boven de pleepot heeft doen eindigen... en niet alleen boven de pleepot, helaas, hi ha ho. Oh yes those were the days.

Ironisch: ik schrijf deze post nadat ik net thuis gearriveerd ben, tipsy as fuck, van een receptie na een feestelijkheid op mijn werk. Blijft bizar om te beseffen dat het gebruik van deze drug sociaal geaccepteerd is, zelfs in de context van ‘ernstige’ formele aangelegenheden, terwijl het effect in principe bij meerdere drankjes heftiger is dan vele andere (hard)drugs waar iedereen steil van achterover slaat als je zegt dat je die wel eens hebt uitgeprobeerd. Ik zou zojuist eens semi-nonchalant een lijntje coke hebben moeten snuiven op die receptie, oeioei, oorlog verzekerd, ik zou vermoedelijk snel met ontslagbrief en wel op straat zijn geflikkerd. Snap werkelijk niet hoe zo’n overduidelijk scheef fenomeen standhoudt in onze maatschappij. Heeft de VVD daar een antwoord op?

Maar hey, mij hoor je eigenlijk verder niet klagen zo lang ik naar hartelust sappige Tripel Karmelietjes in de plaatselijke supermarkt kan kopen. :) Me gusta.

De Dunne, acht.zes, Rebell en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Game&Watch

Buiten de alcohollobby om denk ik dat het ook legaal is vanwege het gemak van doseren. Bier en wijn zijn nou eenmaal niet zwaar en je voelt de effecten geleidelijk opkomen. In ieder geval de eerste 5 drankjes ofzo. 5 drankjes is zo 50 slokken! Welke andere drugs doseer je nou 50x bij. Dus verstandige mensen gaan er verstandig mee om en stoppen met bijdoseren als ze een beetje aangeschoten zijn (zo gaat het in de realiteit niet altijd maar zo wordt er wel geredeneerd politiek en ook door de producenten. 'Geniet maar drink met mate')

Vergelijk dat eens met bijdoseren van veel illegale drugs. 1 snuifje extra en je gaat als een brandweerman door de bochten

ZERO-, Albedo, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Fenrir

Fenrir Bewuste gebruiker Tripreporter

:tearsofjoy:

9. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hm, is dat zo? Heb me toch menigmaal daarop verkeken als ik dacht dat het nog wel prima politiek verantwoord zou zijn om nog één extra duveltje/kasteelbiertje te nemen, maar dat viel dan toch vies tegen.:wink: Laat ik zo zeggen: een speedbom van minimaal 50 mg had me minder gevloerd.

Maar ik snap je punt verder wel hoor. Iemand die een lekker ontspannend glaasje wijn drinkt op de bank voor het slapen gaan heeft toch net een ander doel dan iemand die een pil XTC naar binnen werkt. De intentie is (vaak) anders.

Anunnaki vindt dit leuk.
  10. Mesh

Mesh Experimenterende gebruiker

Het is denk ik ook wel dat je alcohol kan gebruiken en misbruiken. Alhoewel ik echt geen fan ben van de effecten van alcohol gaat een biertje er altijd goed in, voel je niks van. Lijntje speed gaat er ook wel in, maar dat misbruik je dan weer sneller. (Niks mis mee overigens)

Alcohol is als suiker, gokken, tv, gamen etc. Je kan t gebruiken en misbruiken

11. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Ja dat is ook wat ik eigelijk wou zeggen met deze post.
    Er zijn veel leukere drugs dan Alcohol en waar het bij het uitgaansleven leven ook veel leuker is wanneer mensen zich niet klem zuipen. Maar andere dingen doen.
    Maar dat dit maatschappelijk geaccepteerd is.

Ben gek op rode wijn.
    Maar alcohol blijft onder aan het lijstje.

Roze olifant vindt dit leuk.
  12. Game&Watch

^ Hangt een beetje af wat je onder het uitgaansleven schaart toch? Alcohol is geschikt voor alle sociale settings maar overduidelijk geschikter op een terrasje dan in de club.

In theorie wel! In het echt raak je natuurlijk overmoedig en giet je nog drie duvel je keelgat in.

Lekker.

Over de intentie had ik het nog niet perse gehad, alleen over het geleidelijk verloop van alcohol met mate. :) Maar intentie speelt ook zeker mee met de legale status. Net als historie.

Roze olifant vindt dit leuk.
  13. DaveHagen

DaveHagen Experimenterende gebruiker

Het minst leuk zal ik het niet zo snel geven, wat ik het wel kan geven is dat als je een paar flesjes of glaasjes op hebt, probeer het voor jezelf en een ander gezellig te houden, zo vermijd je ruzies. En een kater hoef je niet te krijgen als je tussendoor (en daarvoor en ook daarna) goed eet

14. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Voordat ik ooit “echte” drugs had leren kennen of had gebruikt dronk ik wel. Weekends dan en toen ik jong was elk weekend teveel. Regelmatig zo lam als een kanarie.
    Nu ik andere middeltjes heb ontdekt vind ik alcohol echt niks meer aan. Ik drink echt heel af en toe een biertje of iets anders zwak alcoholisch. Echt meer dan 1 drankje doe ik eigenlijk maar 1 x per jaar. In de feestweek hier. Maar echt bezopen ben ik zeker al 15 jaar niet meer geweest.
    Als je zoals ik zelden drinkt (vaak maaaaanden 0,0) kun je er ook niet tegen. Heel snel al teveel op en de katers zijn niet te doen... Dagen lang last van een kater. En een rot kater! Veel rottiger dan van de meeste (andere) drugs. Beroerd, misselijk, koppijn, diaree, moe, duf. Nou dat heb ik er niet voor over meer.
    Dus ja, ik vind alcohol ook de minst leuke drug!

Laatst bewerkt: 23 okt 2018
    Rebell vindt dit leuk.
  15. ATGC

ATGC Newbie

De hypocrisie van de maatschappij mbt alcohol in contrast met andere drugs is groot. Alcohol is geaccepteerd maar heeft een hele rits ongewenste effecten:

- bewezen carcinogeen en neurotoxisch
    - significante kans op verslaving
    - gebruikers "redosen" tot ze naar huis gaan of in slaap vallen of vervelend worden
    - herinneringen aan de ervaring worden bij hoge consumptie onderdrukt

En toch drink ik :upsidedown:

Rebell en Fenrir vinden dit leuk.
  16. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Het is een erg sociale drug. Ik kan ook erg genieten van een borreltje met een hapje voor het avondeten.

17. Rebell

Rebell Bewuste gebruiker

Ik ga nu meestal naar feestjes waar iedereen water drinkt en cola.
    Mensen zijn liever voor elkaar.
    Intense gesprekken met onbekende.
    Gekke situaties.
    Daarom leveren die techno feestjes maar weinig op bij de bar omdat iedereen zijn eigen drugs mee heeft, tenzij je ballonetjes verkoopt :tearsofjoy:

Dan ga ik naar zo'n R&B party waar mensen allemaal hun eigen tafel hebben met flessen sterke drank. Is er altijd gezeik en ruzie in de tent om een meisje of eigelijk helemaal niks! Gewoon teveel gezopen.

Ik hou niet meer van feesten waar iedereen alleen maar aan het zuipen is.

stomme eend vindt dit leuk.
  18. Eik

Eik Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik ben het er helemaal mee eens dat alcohol een hard-drug is. Alcohol is namelijk gevaarlijker, verslavender en schadelijker voor de maatschappij dan de meeste "drugs". Toch vind ik een drankje op zijn tijd best lekker en gezellig. Alcohol heeft een aantal voordelen... het smaakt goed, het effect is sociaal (in bepertke dosis) en het is sociaal geaccepteerd. De eerste twee van deze voordelen hebben echt met alcohol te maken, de laatste heeft te maken met het onzinnige taboe dat nog steeds op andere drugs rust.

Rebell vindt dit leuk.
  19. Eik

Eik Bewuste gebruiker Tripreporter

P.S. Ik denk dat als we als "drugsliefhebbers" drugs willen destigmatiseren en de algemene bevolking willen informeren over verantwoord drugsgebruik we alcohol niet helemaal moeten verguisen. We kunnen beter gewoon aangeven dat de meeste drugs minder schadelijk en verslavend zijn.

Rebell vindt dit leuk.
  20. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

De keren dat ik een kater heb gehad zijn echt maximaal op 2 handen te tellen. Op de een of andere manier ben ik katerproof, het maakt echt niet uit hoeveel ik drink een kater komt er bijna nooit.

21. Stailoz

Stailoz Newbie

Al drink ik zelf helemaal geen alcohol, ben ik het wel met je eens. Alcohol heeft juist bewezen dat ook hardrugs een plek in de samenleving kan hebben. Miljoenen mensen in Nederland gebruiken het, hebben er veel plezier aan en zijn niet verslaafd of miserabel. Het zou zonde zijn als alcohol verboden zou raken en dus dit pleziertje ontnomen zou worden van al die mensen. Net zoals het zonde is dat andere drugs ontnomen word van zoveel mensen.

Eik en Rebell vinden dit leuk.
  22. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Hoezeer je ook gelijk hebt is de sociale acceptatie van alcohol juist het probleem van veel alcoholisten. Afstand nemen van alcohol is vrijwel onmogelijk aangezien je er overal mee geconfronteerd wordt. Sterker nog, het niet drinken van alcohol wordt gezien als niet sociaal. Daar heb je zelf misschien mee te maken als niet drinker, dat je steeds opnieuw moet uitleggen waarom je niet drinkt. Voor een (ex)alcoholist is dit iedere keer een nieuw gevecht tegen zijn verslaving.

Rebell vindt dit leuk.
  23. Stailoz

Stailoz Newbie

Ik vind dan ook dat men te ver is gegaan met alcohol. Ik pleit niet als andere hard drugs legaal worden ze gewoon in de supermarkt te koop zullen zijn. Alle hardrugs, net zoals alcohol en sigaretten horen in een speciale winkel thuis waar je alleen naar binnen mag als je ouder dan bijv. 18 bent. Alcohol is inderdaad iets te vrij verkrijgbaar en iets te geaccepteerd. Maar misschien komt dat juist doordat alcohol naast tabak de enige harddrug is die te verkrijgen is, maar zodra de alcoholdrinkers drugs proberen is de hype rondom alcohol volgens mij direct een stuk minder.

24. Generaal_Grafsteen

Generaal_Grafsteen Experimenterende gebruiker

Ik vind dat alcohol mij op het moment zo doodziek maakt, misselijk, wazig, niet leuk, down, emotioneel. nee dankje, ik hou het maar bij de oppeppers en uppers.

25. MDMAZING

MDMAZING Bewuste gebruiker

Saaiste drug, en ergste kater. Waardeloze drug

Rebell vindt dit leuk.
  26. Inguz

Inguz Newbie

Eens. Ik houd van speciaal bier, whisky en een goede rode wijn! Witte wijn vind ik ook erg lekker maar heeft vreemde uitwerking op mij plus de kater ervan is verschrikkelijk.

Twee keer geprobeerd een ruzie te sussen tussen dronken mensen waarbij ik degene was die klappen kreeg :')

Ik heb nu twee van dit soort feesten bezocht en dat was idd alleen maar liefde ❤

Rebell vindt dit leuk.
  27. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker Donateur

Leuk is het wel, maar te makkelijk om over je limiet te gaan.. tenminste dit is wat ik ervaar, ik lees hier ook dat mensen hier helemaal geen problemen mee hebben.

Als ik uit ga begin ik de avond met een whiskey, dan een biertje en weer een whiskey, zo voort.. Als ik echt geen zin heb om dronken te worden die avond dan stop ik er al gauw mee, maar als ik eenmaal een beetje aangeschoten ben dan gooi ik het zo naar binnen tot op het punt dat ik zwaar misselijk begin te worden, dan stop ik. Vaak krijg ik dan ook al niks meer bij de plekken waar ik heen ga, dan worden vrienden geinformeerd dat het mijn laatste drankje is en anders moeten zij het opruimen haha. Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dan het verstand op dat moment niet meer hebben om er mee op te houden en dan word het gevaarlijk. Ik weet niet zo goed wat ik over alcohol moet denken, of het nou wel of niet legaal moet wezen.

Maar als je echt 1 van de minst leuke drugs wil noemen is het wel Nicotine :wink: weg met die zooi, wereldwijd verbieden en zo snel mogelijk, alleen nog in combinatie met een gram wiet verkopen in de shop. En in clubs mag XTC wel achter de toonbank worden verkocht imo, flesjes water en een pakkie kauwgum erbij.

Inguz vindt dit leuk.
Laden...