Alcohol wekt een drang naar andere middelen op?

Discussie in 'Alcohol' gestart door sjaaktrekhaak, 17 feb 2007.

?

Als je wat gezopen hebt, krijg je dan vaak zin in andere drugs?

1. Ja!

52 stem(men)
    69,3%
  2. Nee?

6 stem(men)
    8,0%
  3. Wel eens gehad.. volgens mij.

11 stem(men)
    14,7%
  4. Geen idee.... (ik heb al te veel gezopen en gebruikt)

0 stem(men)
    0,0%
  5. Ik drink nooit alcohol, dus kan ik hier niets over zeggen.

3 stem(men)
    4,0%
  6. Een avondje zuipen loopt bij mij (bijna) altijd uit op een avondje KNETTERHARD gaan. Kats en/of stra

3 stem(men)
    4,0%
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. sjaaktrekhaak

sjaaktrekhaak Belezen gebruiker

Wie herkent dit? Je drinkt een paar biertjes, breezertjes, whiskeytjes, whatever. Opeens krijg je onnoemelijk veel trek in een lijntje, blowtje, pilletje, zegeltje of flesje (met andere inhoud dan alcohol natuurlijk). Alcohol activeert als het ware een drang om sterkere middelen te gebruiken. Bij mij regelmatig althans... Kan behoorlijk vervelend zijn. :P

2. Dr. Tommy

Dr. Tommy Badass junkie

ik niet
    en ik drink maar heel zelden de laatste jaren
    als ik drink wil ik alleen maar nog meer drank

3. Imke

Imke Badass junkie

Ja en zeker naar coke.

4. silverfish

silverfish Bewuste gebruiker

Ik herinner me meerdere keren dat ik van de H af was - al was het maar voor de ongelovelijk 'lange' periode van een paar dagen - en na een paar biertjes teveel sprong ik al dan al weer op de fiets om bruin te gaan halen. Bij mij verlaagde het de drempel om weer te gaan scoren in elk geval behoorlijk.
    Afgezien daarvan gaat alcohol nu eenmaal goed samen met de meeste drugs... :beer: het verhoogt de feestvreugde zeg maar.

5. El Retro

El Retro Wijs gebruiker

Drinken is bij mij gelijk aan een onweerstaanbare kutdrang naar coke, zoals ik die nu heb. Watertandend naar een fucking seal/zakje. Maar wil toch wel even doorzetten, en voor mezelf bewijzen dat het zonder lukt.

6. silverfish

silverfish Bewuste gebruiker

Succes Retro, ff volhouden!
    B.t.w. wat gaat iedereen op dit forum vroeg naar bed, valt me een beetje tegen :wink:

7. Jeller

Jeller Badass junkie

voor mij vooral naar joints..

8. matthijs

matthijs Badass junkie

Bij mij de drang naar alles. Echt heel irritant. Heb op die manier wel een keertje een verpoederde pil opgelikt terwijl ik een uur of 5 later, op zou moeten staan om te werken en nog geen slaapplaats had geregeld. Was toch wel met stip de domste drugsactie die ik ooit heb ondergaan.
    Ik vind alcohol alleen vaak gewoon nogal saai... En zeker na een uur of 4. Dan weet ik wel leukere alternatieven.

9. Mr.jiho

Mr.jiho Wijs gebruiker

eerst vooral naar weed
    en als het enigzinds kan iets anders :sunglasses:

(ik drink nooit alleen, ik smoor er bij 99%van de gevallen ook bij)

10. ZI09

ZI09 Bewuste gebruiker

Ja!

Ik krijg altijd zijn in een joint :grin:
    Ik drink ook minder zodat ik die er probleemloos achteraan kan oproken meestal.

11. Play_bunny

Play_bunny Wijs gebruiker

Nee, totaal niet.
    Het is bij mij, als ik ga stappen, ook het een of het ander. Ik gebruik geen soorten drugs door elkaar heen.

12. ZI09

ZI09 Bewuste gebruiker

Alcoholo en weet gaan goed samen hoor, vind ik. Alleen heb je dan een andere bier grens.

Je moet niet drinken tot je het echt goed in je maag voelt, want dan wil het wel eens minder prettig aflopen.
    Ik weet niet precies, niet moeilijk aan te voelen wanneer het wel of niet lijkt te kunnen.

En anders wordt je gewoon iets té spacey :grin:

(of je moet kotsen, maar dat probeer ik maar te ontwijken)

13. BillyBilo

BillyBilo Badass junkie

ben je clean, word je dronken, ga je weer scoren.

14. Qocaïne

Qocaïne Badass junkie

Drinken doet mij niet bepaald denken aan andere middelen.
    Ik begrijp wel dat de drang om coke of speed te gebruiken groot kan zijn bij bepaalde mensen.

Dit om twee redenen:

1. Door de combinatie van cocaïne en alcohol onstaat er een nieuwe stof in het lichaam. dit is cocaethyleen. Van cocaethyleen kan je euforistische gevoelens krijgen. Dit wordt door de gebruiker uiteraard als zéér aangenaam bevonden!

2. Een lijntje speed of coke werkt vernuchterend. Althans.. de alcohol zit uiteraard nog wel in je bloed, maar in je hoofd voel je je helder! Dit neemt natuurlijk weer allerlei risico's met zich mee.. dat moge duidelijk zijn!

15. jaja

jaja Bewuste gebruiker

Na een paar drankjes kan ik ook 'n ontzettende trek krijgen om wat bruin te "scoren".

16. BillyBilo

BillyBilo Badass junkie

ja het is echt een vreemd fenomeen, net alsof je gewoon weer craving krijgt ofzo.

17. Jeller

Jeller Badass junkie

bij mij is het eigenlijk alleen weed waar ik zin in krijg en in meer drank natuurlijk, al kan de weed dat wel wat tempere..

in xtc krijg ik niet echt zin.. coke zou ik niet afslaan maja wanneer wel..
    in tripmiddelen krijg ik wel extra zin als ik weet dat ik die avond nog ga trippe

18. Taste

Taste Experimenterende gebruiker

juist, je moet er alleen je hoofd bijhouden, zelf als je zat bent. Anders kan het fout gaan.

gelukkig heb ik als ik zat ben nog alleen maar een joint gerookt :smile:

19. MetaalKonijn

MetaalKonijn Badass junkie

De laatste optie is de laatste tijd erg in trek. :worried: :P

20. brommer-nozem

brommer-nozem Experimenterende gebruiker

Als ik drank op heb krijg ik altijd zin in sigaretten ( normaal gesproken rook ik niet)
    en ik krijg ook heel erg zin in frituur :grin:

21. azgaza

azgaza Badass junkie

Ik heb dat helemaal niet.

22. Osi`

Osi` Bewuste gebruiker

Ik zou het niet weten, maar ik heb wel momenten dat ik ongelooflijk trek in een goei fris pintje heb. Terwijl ik amper alcohol drink :rolleyes:

23. davinho

davinho Newbie

was nog van plan om tot begin april niet meer te smoren, omdat we dan op eindejaarsreis gaan :smile: (was al 3 weken goed bezig :mrgreen: )
    dit weekend redelijk veel gedronken, en zat vriend naast me joint te rollen...
    nu hebben ze in die 3 weke al onbeschrijflijk veel keren gesmoord op men kamer, en ik heb altijd zonder moeite nee kunne zeggen.
    maar nu da'k dronken was heb ik toch maar meegesmoord.... om dan uiteindelijk in m'n vuilbak alles terug uit te kotsen gadver :wave:

dus ontopic: ja, alcohol doet zin krijgen!! :wave: (heb dit met andere drugs ook ask wat gedronke heb :mrgreen: )

24. jasper

jasper Wijs gebruiker

ik gebruik zo goed als nooit hard drugs
    maar als ik begin te drinken drink ik altijd m'n geld op, daarom dat ik meestal ook alleen maar 25€ meeneem als ik op café ga en meestal zit ik dan tegen twaalf-een uur zonder geld :tongueout:
    krijg dan ook meestal ongeloofelijk veel zin in sigaretten en dan kan ik echt als een ketter roken hoewel ik nooit rook dat is echt irritant omdat ik het vreselijk vind om een gelegenheids roker te zijn.
    gelukkig dat ik dan geen zin krijg in ghb (de enige hd die ik met de gelegenheid wel eens gebruik)

25. st an

st an Bewuste gebruiker

26. MetaalKonijn

... en speed.

27. Halewoe

Halewoe Belezen gebruiker

Like, totally. Zeker na een lange tijd niet meer gebruikt te hebben, komen die enorme cravings op tijdens het drinken.

28. TimeKiller

TimeKiller Bewuste gebruiker

nuchter: "ik ga eens wat minderen met drugs"

Bezopen: "boe is die tuuut?!?!"

29. PaRa[NL]

PaRa[NL] Bewuste gebruiker

Vooral naar speed en wiet

30. -spaceman-

-spaceman- Badass junkie

ik heb redelijk vaak dat ik koekie-lam op het idee kom om nog een Ptje te doen.. op de belachelijkste momenten, zoals doordeweeks, terwijl je gewoon de volgende dag op school moet verschijnen, 7 uur na het idee :rolleyes:

31. matthijs

matthijs Badass junkie

Heb ik ook wel eens gedaan inderdaad... erg slecht plan. Niet gepit en vet vertieft op werk verschenen...

32. boterkoek17

boterkoek17 Bewuste gebruiker

eerst kachellam zuipen en dan aan de spiet, onvermijdelijk.

daarom zuip ik met enige mate!

33. "Yes!" Maar meestal als ik te lazerus ben om op te staan, dan kan ik wel een schop gebruiken :smile:

34. MetaalKonijn

Okay, klinkt jammer genoeg erg herkenbaar. :`)

35. acidboy

acidboy Badass junkie

jup.. zeker weten. blowen of snuiven.. either way I'm satisfied, but not without.
    Maargoed, dat heb ik eigenlijk ook wel als ik nuchter ben. Met blowen dan..

36. Dissonant

Dissonant Bewuste gebruiker

Altijd als ik zat ben en ik zit zonder wiet krijg ik ongelofelijk veel zin in een jointje. Ik doe er dan echt alles aan om iets te fixen, terwijl ik normaal wel wat meer karakter heb.

37. Eyezblack

Eyezblack Belezen gebruiker

Ik krijg door zuipen bijna altijd wel drang naar joints, maar dat is nadat je gezopen hebt en naar huis gaat of vlak voordat je gaat slapen of zoiets dergelijks. Af en toe heb ik ook wel eens tijdens het zuipen en dat ik zin krijg in xtc.

38. PePhenkie___//

PePhenkie___// Experimenterende gebruiker

het antwoord is zeker ja!

na je 1ste biertje is er nog niet veel aan de hand maar na de 6e begin je het idee van een ander drogerendmiddel al te opperen en na de 12e in een discotheek waar het altijd te verkrijgen is regel je speed o.i.d.

alcohol verlaagt je wilskracht om het niet te doen, kortom het antwoord kan niet nee zijn als je je smoor zuipt (moet je wel al een gebruiker zijn van dat andere middel uiteraard) als je gewoon drinkt om de smaak doordeweeks bijv. dan is het niet het geval.

:beer:

39. Deranged

Deranged Badass junkie

Ik krijg ook telkens weer die sterke drang naar een snuif van 't een of 't ander.

40. Jeller

Jeller Badass junkie

en van hetgeen je dan binnen speelt krijg je dan weer zin in drank :rolleyes:

Deel Deze Pagina