1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alle drugs legaal

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door oortjes, 6 jun 2017.

?

soft/hard drugs

1. Ik wil soft drugs legaal houden

2 stem(men)
    9,5%
  2. Ik wil dat soft drugs illegaal word

1 stem(men)
    4,8%
  3. hard drugs moet illegaal blijven

2 stem(men)
    9,5%
  4. hard drugs moet net zoals softdrugs legaal worden

17 stem(men)
    81,0%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Hoi mooie leden en minder mooie leden!

Ik had met mijn vriendin een jointje op en ze vroeg ineens aan mij waarom soft drugs legaal (gedoogd) is en waarom hard drugs niet. Ik zei tegen haar dat het met het gedoogbeleid te maken heeft en dat coffeeshops volgens mij ook minimale eisen hebben over de kwaliteit van het product. En dat je straat handel natuurlijk tegen gaat.

Met hard drugs is dat niet zo, alles is illegaal en het word ook niet gecontroleerd gemaakt. Het is niet dat er minimale eisen aan een xtc pil zit.

Nu is mijn vraag, wat maakt hard drugs hard drugs? Het is in mijn ogen hetzelfde als wiet of hasj. Het zou ook veel beter zijn als de overheid bijvoorbeeld xtc gereguleerd maakt. Je hoeft het niet te promoten maar je kan er wel veel meer mee. Voorlichtingen, daadwerkelijk altijd goede pillen, precies weten wat er in zit en straat handel tegen gaan. Ik zie daar eigenlijk alleen maar voordelen in of ben ik nou gek. Als iemand iets echt graag wil is iedereen in staat om het product/dienst in handen te krijgen wat hij wil. Maak het dan legaal (gedoogd) en controleerbaar.

Zijn er mensen die hier anders over denken of wat aan toe te voegen hebben?

groetjes!

2. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Er zitten eigenlijk ook alleen maar voordelen aan het legaliseren van drugs, maar helaas denken veel mensen nog dat wanneer je iets illegaal maakt dat het dan minder gebruikt wordt. Ook heb je er nog genoeg tussen zitten die wel snappen dat het niet perse minder gebruikt wordt als het illegaal is, maar zo geef je dan als staat de boodschap af dat het niet ok is om te gebruiken... Allemaal drogredenen om een beleid in stand te houden waarvan we inmiddels al lang weten dat het totaal gefaald heeft.

Maar laten we eerst maar eens beginnen met het legaliseren van wiet. Het gedoogbeleid is ook zo krom als maar zijn kan, de volledige inkoop is niet gedoogd bijvoorbeeld. Daarnaast loopt de overheid nu heel veel belasting mis op de verkoop van wiet. En de wiet teelt is nu niet gereguleerd zoals jij denkt. Er kan gewoon gerommeld worden met wiet die in de coffeeshop beland op het moment en dat gebeurd ook.

3. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Ik mis een optie! Ik ben zeker voor regulering, maar niet net zo als softdrugs nu is. Er moet een nieuw systeem komen, het huidige is allang overleden.

Platina vindt dit leuk.
  4. Psychedelibee

Zijn opties kloppen niet, want softdrugs is helemaal niet legaal. Dit sluit ook meteen aan op jouw opmerking dat het huidige systeem kut is.

5. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Wat zou volgens jou dan een effectief systeem zijn dan?

6. Joopiejo

Joopiejo Bewuste gebruiker

Systemen bedenken is leuk in theorie, in de praktijk ontstaat toch altijd een eigen gang van zaken. Zie als voorbeeld ons rare drugsbeleid.

Bijvoorbeeld drugs legaliseren brengt allerlei politieke en diplomatieke problemen teweeg, vandaar dat het (vooralsnog) niet gebeurt.

Maar goed ik wil verder de pret niet drukken, bedenk vooral een goed systeem/drugsbeleid. Het kan natuurlijk wel iets zijn om naar toe te werken, als ideaal. Ik zou zelf zo gauw geen goed systeem kunnen bedenken, ik zie eigenlijk vooral beren op de weg.

Laatst bewerkt: 7 jun 2017
  7. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Ik mis ook de opties van verschillende middelen. Ik denk namelijk dat het best een goede eerste stap zou zijn om xtc te gaan reguleren. De rest zien we dan wel weer.

8. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Mis ook die optie. Ben van mening dat xtc en psychedelica volledig gelegaliseerd mogen worden maar er zijn toch ook wel middelen die sowieso hun slachtoffers/verslaafden gaan maken of ze nu wel of niet verboden zijn.

9. Psychedelibee

Ja maar wat heeft het verbieden voor zin als mensen toch wel gebruiken? Dan kun je het net zo goed legaliseren, icm met gereguleerde productie en goede voorlichting.

Ik ben zelf voor een gefaseerde legalisatie van drugs, maar uiteindelijk zou het gewoon allemaal legaal moeten worden. Mensen gebruiken toch wel, of het mag of niet.

10. $crim

$crim Belezen gebruiker

Als drugs legaal zouden worden en bijvoorbeeld verkocht zouden worden in bepaalde shops, zouden er zulke accijns op zitten dat de zwarte markt alsnog lucratief zou lopen lijkt mij

11. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Dan moeten ze de prijzen laag houden.

12. Psychedelibee

De accijnzen zijn te controleren door de overheid he, dus die zullen ze echt niet zo hoog maken dat niemand het meer koopt en het alsnog zwart koopt. Want ze willen hun inkomsten maximaliseren en dat is niet perse altijd de hoogste belastingen vragen als er dan ook een zwart alternatief is.

$crim vindt dit leuk.
  13. Sprokkie

Sprokkie Bewuste gebruiker

Denk inderdaad dat alles legaliseren niet de juiste weg zou zijn, maar zoals eerder geopperd XTC en bepaalde Psychedelica in een bepaalde vorm gedogen zou als begin voor een ruimer beleid geen slechte stap zijn

14. Psychedelibee

Maar waarom zou alles legaliseren dan niet de juiste weg zijn?

15. Sprokkie

Vind het een lastig onderwerp. Heb jarenlang geroepen dat alle drugs legaal zou moeten worden. Vind het decriminaliseren wat in Nederland ook wel word toegepast een goede middenweg waarbij een veruiming van het gedoogbeleid een goede volgende stap zou zijn. Denk dat je niet alles kunt voorkomen met voorlichting en omdat bepaalde Hard Drugs toch wel echt verslavend zijn dat door vrije verkoop er meer verslavingen zullen komen. Mezelf tegensprekend zal er dan beter omgegaan worden met drugs gebruik waardoor bepaalde verslavingen verleden tijd zullen zijn of minder vaak voorkomen (omdat het bespreekbaarder is).

16. Psychedelibee

Maar dan doe je wel de aanname dat drugs minder gebruikt worden doordat het illegaal is. Terwijl het toch er toch op lijkt dat mensen uiteindelijk toch wel drugs gebruiken of het nou legaal is of niet. Daarbij liggen gebruikscijfers in landen die een zeer streng beleid voeren vrijwel altijd hoger dan landen die een meer gematigd beleid voeren. Ik vind het daarom aannemelijker dat gebruik gelijk zal blijven bij legalisering of zelfs uiteindelijk zelfs minder wordt omdat het inderdaad geen taboe meer is en er daardoor ook makkelijker voorlichting over gegeven kan worden.

En bovendien is alcohol ook een hard drug en super verslavend, maar dat ligt in elke supermarkt...

17. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Het gebruik zal in het begin omhoog gaan masr uiteindelijk zal het dalen.
    Dat is in iedergeval in portugal gebeurd( decriminatizatie).

18. Sprokkie

Correct, daarom ben ik heel erg voor het decriminaliseren van drugs. En denk dat het gedogen van bepaalde drugs een hele goede stap vooruit zou zijn. Maar denk dat het vrij verkrijgbaar maken van bepaalde hele sterke en/of heftige stoffen het gebruik juist meer mainstream maakt en het daardoor zal vergroten. Begrijp dat als je naar cijfers kijkt over Cannabis gebruik dat dit word tegengesproken (gebruik in landen als Nederland) maar we weten niet dat bij het effect van het vrij verkrijgbaar maken van bijvoorbeeld Amfetamine of Cocaine dit ook zo zal zijn. (zijn geen cijfers en of ervaringen mee)
    Ik geloof gewoon niet dat voorlichting alles kan voorkomen (uit eigen ervaring !)
    En Alcohol , ja de drug die dan altijd word genoemd. Daar kan niemand wat tegenin brengen....

19. Sprokkie

Ja Decriminalisatie inderdaad, dat is anders dan legaal maken en dus verkopen.

20. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Je zou die heftige stoffen ook op recept kunnen voorschrijven voor verslaafden.

21. Fundamenteel

Fundamenteel Experimenterende gebruiker

Dat is een moeilijke. Want hoe ga je dat regelen? Legale cocaïne transporten? Wie gaat daarop stemmen? Welke politieker zou daarmee zijn carrière riskeren? Want eerlijk, ik denk dat al teveel mensen nog zwart wit naar drugs kijken. Er is een hele geschiedenis verbonden aan drugs wat haar imago geen goed deed. En eerlijk, ik ben geen voorstander voor legale heroïne. Wel vind ik dat een individu met zijn papaver doet wat ie maar wenst. Ik heb mensen ten onder zien gaan aan opiaten, apothekers aflopen, afkoken, gebruiken. Puur leven voor die high. Is het veiliger de verkoop van opiaten te verstrengen of is het veiliger deze mensen het kant en klaar aan te bieden? Geef toe, dit is een moeilijke.
    Bepaalde drugs hebben een zware sociale en maatschappelijke impact. Het zou raadzaam zijn zoiets als kompas te gebruiken. Jongeren die MDMA slikken zouden op festivals standjes moeten aantreffen waar ze hun MDMA (en andere drugs) kunnen laten controleren.
    In België is dat nog niet omdat het illegaal is, punt. Maar dat werkt niet, het wordt er alleen maar gevaarlijker op dan veilig. Een legalisatie is misschien vandaag een brug te ver. Maar een de-criminalisering zou een mooi startschot zijn.

Momenteel wordt de markt overspoeld met "legal highs" en zodra men het illegaal maakt ontstaat er weer iets nieuw. Er zijn nu legal highs die je kan oproken die 10x het effect van cannabis geven. Ja, als dat legaal kan zijn, waarom dan niet ineens cannabis deftig legaliseren?
    Want een legalisatie van cannabis acht ik dan weer wel nodig. De maatschappelijke impact is te verwaarlozen en meer mensen worden daar beter van dan niet. Het is zeer betreurenswaardig op te merken dat de uitzonderingen de regel maken. 2 op 10 gaan dom doen op cannabis en zij worden dan als voorbeeld gebruikt. Die 8 op 10 hebben toch ook een stem?

Ik heb niet gestemd op de poll.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - drugs legaal
  1. Twirley Bird
    Reacties:
    38
    Weergaven:
    3.839
  2. Angramar Temenos