Alleen truffels nemen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

RobTrip

Belezen gebruiker
Beste DF'ers,

Ik zit erg te twijfelen of ik deze week truffels zal nemen. Ik ben namelijk alleen thuis en een vriend die vorige keer als sitter diende is er niet. Verder ken ik geen andere mensen die sitter willen zijn. Ik heb één keer eerder truffels genomen. Hier staat mijn eerder gepostte report.

viewtopic.php?f=21&t=25856

De keer dat ik ze had genomen merkte ik er dus amper iets van. Ik twijfel nu of ik de truffels in mijn eentje zal nemen. Ik ben wel een zelfverzekerd iemand en zit goed in me vel, maar er wordt toch vaak gezegd dat het niet slim is om het in je eentje te nemen. Ik twijfel vooral omdat ik er de vorige keer niet veel van merkte en dus geen echte ervaring heb. Toch heb ik wel veel zin om ze te nemen. Als ik ze neem zit ik te denken aan een portie van 10 gram, ondanks dat dit vorige keer weinig effect had. Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Is het toch heel onverstandig ze in me eentje te nemen?

Alvast bedankt!

RobTrip

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Hmm... Dat is een vraag die niet altijd makkelijk te beantwoorden is. Alleen trippen kan heel anders zijn dan trippen met iemand samen, ikzelf heb er al ervaring mee en vindt het aangenaam. Maar je bent alleen, helemaal alleen op dat moment. Besef dat goed.

Nog twee dingen over je vorig rapport, chocola versterkt je trip niet, alleen als je kilo's eet... Maar dat lukt niemand :) Als je echt goed tript alleen, zal ik nog wel een lijstje aan je doorsturen met dingen waar je wel harder van tript, probeer het eerst maar zonder, zeker omdat je nog geen echte ervaring hebt :)

En er zijn wel degelijk verschillen in truffels, zo zijn dragon dynamite's de meest visuele en heftige. Maar die zijn dus ook niet aan te raden voor een beginner :) Bouw de dosis eerst eens op naar 15 g en lees een aantal stickys hier. Staan veel tips in om je trip te bevorderen :wink:

MagicMush

Experimenterende gebruiker
Het is natuurlijk lastig om voor ons DF'ers te zeggen: doe maar joh, en dat er dan straks iets mis gaat :grin: Of je het alleen kan doen is echt afhankelijk van jezelf, als je al wat ervaring had (en je was zeker van jezelf) dan zou het geen probleem zijn.

Kies je er straks voor om het in je eentje te doen, neem dan in ieder geval niet meer dan 1 portie. En voor alle zekerheid: zorg dat je een vriend hebt die je kan bellen (en zet deze eventueel in je laatste gebelde nummer zodat) die eventueel ook snel bij je kan zijn.

Paddo's/truffels blijven heel erg stuurbaar, dus blijf positief en ontspannen. Verzet je niet, laat je lekker gaan en alles komt goed! :)

(Hierbij ga ik er wel van uit dat je niet gevoelig bent voor psychoses, depressief bent, etc. Je zit wel goed in je vel toch?)

KoxBox

Badass junkie
MagicMush zei:
Paddo's/truffels blijven heel erg stuurbaar, dus blijf positief en ontspannen. Verzet je niet, laat je lekker gaan en alles komt goed! :)

Dan wil ik wel eens weten welke jij eet...

Ik zou het niet doen gewoon omdat het je eerste keer wordt en je totaal niet weet wat te verwachten. Je moet zulke dingen niet overhaasten, doe het eerst met wat vrienden ofzo (of met een sitter als het echt niet anders kan).

Als je eerste keer echt goed meegevallen is kan je het wel proberen, maar alleen als je er zelf 100% achter staat op dat moment. Het is heel leuk, leerzaam en magisch om alleen te trippen maar als het wat minder gaat en je zit met de gedachte dat er niemand om je heen is kan dat wel beangstigend overkomen.

Je kan maar 1 keer de eerste keer trippen (spijtig genoeg) en de eerste indruk is blijvend. Ik zou me er niet aan wagen want het kan goed zijn dat je dan nooit meer zal willen trippen, en dat zou spijtig zijn want je zou veel missen dan.

Het is natuurlijk nog altijd je eigen keuze en verantwoordelijkheid, het enige wat wij kunnen doen is je adviseren.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
psych-out zei:
chocola versterkt je trip niet, alleen als je kilo's eet... Maar dat lukt niemand

pure chocolade wel (mao-remmer)

Ja, maar zoals ik al zei moet je er kilo's van eten voordat je het effect merkt. Het MAO effect is zeer klein. Vandaar dat je een grote hoeveelheid moet eten.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
En toch heet ie psych-out en is hij een bewuste gebruiker... Nou hier ging hij toch even lekker de mist in :P

KoxBox

Badass junkie
Sublimo zei:
En toch heet ie psych-out en is hij een bewuste gebruiker... Nou hier ging hij toch even lekker de mist in :P

Inderdaad want chocolade heeft zelf geen MAO-remmende werking, het doet wel iets met je serotonine voorraad maar dat is te verwaarlozen.

Wat logisch is anders zou je niet zomaar chocolade kunnen eten want als je erna een boterham met kaas ofzo zou eten kan je dood gaan...

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Sublimo zei:

Inderdaad want chocolade heeft zelf geen MAO-remmende werking, het doet wel iets met je serotonine voorraad maar dat is te verwaarlozen.

Wat logisch is anders zou je niet zomaar chocolade kunnen eten want als je erna een boterham met kaas ofzo zou eten kan je dood gaan...

Lees de sticky van shokora maar eens, zelfs daar staat in dat pure chocola een MAO remmer is :P Weer dezelfde fout en dat nog wel in een sticky, het is er maar in zeer kleine dosis in aanwezig :)

Delcasa88

Bewuste gebruiker
@TS
Ik zou het je willen afraden de eerste keer alleen te gaan trippen.

Trippen is best een heftige onderneming en kan zeer overweldigend zijn. En het is erg fijn om dit gevoel met een mede tripper de kunnen delen, zeker de eerste keer. Kun je lekker samen op pad gaan!

Daarnaast geeft een medetripper een groot gevoel van zekerheid (ookal lijkt het nuchter niet nodig) en waarschijnlijk zul je diegene ook helemaal niet nodig hebben in een trip om je te helpen, het is erg fijn om in je achterhoofd te weten dat áls het nodig is, er iemand bij je is.

Uiteindelijk is het natuurlijk je eigen keuze, maar je vraagt hier niet voor niets om advies. Blijkbaar twijfel je er toch een beetje over.... Laat die twijfel dan lekker voor wat het is en ga op een ander tijdstip trippen als er wel iemand bij kan zijn! Je wachten zal beloond worden :wink:

kenneh

Experimenterende gebruiker
zoals de anderen het al eerder gezegd hebben, ik zou ook niet trippen alleen, tenzij het een dosis is dat je weet dat je zeker aankan :)
dus waarschijnlijk valt het allemaal best wel mee op 10g
maar als je meer wilt gaan doen, don't do it alone :P

Delcasa88

Bewuste gebruiker
kenneh zei:
zoals de anderen het al eerder gezegd hebben, ik zou ook niet trippen alleen, tenzij het een dosis is dat je weet dat je zeker aankan :)
dus waarschijnlijk valt het allemaal best wel mee op 10g
maar als je meer wilt gaan doen, don't do it alone :P
Ik heb een maandje terug 10gram verse paddo's gegeten (normale portie beschouw ik 30 tot 40 gram) in mn eentje (was 3e keer alleen) en ik schrok me rot hoe hard dit aankwam! Ik hoopte op een heel subtiel effect, maar was gewoon goed aant trippen :openmouth:

Ik merk zelf dat als ik alleen trip dat lagere doseringen, hogere uitwerkingen hebben dan als je in een groep tript. Misschien dat niet iedereen dit heeft, maar zelfs bij lage doseringen denk ik voortaan iets langer na voordat ik alleen ga trippen :wave:

KoxBox

Badass junkie
Ergens is dat normaal, als je alleen tript kan je je echt volledig op jezelf concentreren (damn al die je's). In groep heb je meer afleiding en kan je eigenlijk niet voluit gaan.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
KoxBox zei:
Ergens is dat normaal, als je alleen tript kan je je echt volledig op jezelf concentreren (damn al die je's). In groep heb je meer afleiding en kan je eigenlijk niet voluit gaan.

Ja dat zorgt ook voor een enorm verschil. In een groep ervaar ik het anders dan op mezelf.

KoxBox

Badass junkie
Alleen trippen kan wel eens fijn zijn moet ik zeggen, dan is het echt zoals op vakantie zijn vind ik.
Geen zorgen meer, je amuseren met de kleinste dingen zoals een klein kind (terwijl niemand het ziet, hihi lekker stiekem :P ), lekker jezelf zijn en de gekste dingen en avonturen beleven in je bureaustoel. *Droomt weg* :hearteyes: Ik hou wel van dat "me against the world" gevoel.

Maar ik kan me dan ook best amuseren op mijn eigen, ik heb zowat alle drugs(die ik al gebruikt heb natuurlijk) al eens alleen gebruikt.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Ja ik hou daar ook wel van, maar er is toch een kleine maar. Het kan soms veel confronterender worden dan in een groep. Ik sta soms te kijken in de spiegel tijdens het trippen, heel alleen, dan heb ik soms wel een soort van confrontatie met mezelf. Je begrijpt me wel.
Als je daar niet tegen kan is alleen trippen niet verstandig, heb je daar geen last van kun je alleen maar genieten ervan.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die confrontaties heerlijk vindt, juist omdat ze vaak te maken hebben met problemen waar ik zo geen oplossing voor heb, tijdens het trippen kan alles op zijn plaats vallen bij mij :grin:

RobTrip

Belezen gebruiker
Bedankt voor de reactie's. Ik had me goed ingelezen en er werd altijd gezegd dat je het niet alleen moet doen. Ik heb dus ook besloten om het niet te doen, omdat het niet verstandig is. Ik moet alleen wel lang wachten op een mogelijke volgende keer, maar het zij zo. Bedankt in ieder geval voor jullie meningen :wink:

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
RobTrip zei:
Bedankt voor de reactie's. Ik had me goed ingelezen en er werd altijd gezegd dat je het niet alleen moet doen. Ik heb dus ook besloten om het niet te doen, omdat het niet verstandig is. Ik moet alleen wel lang wachten op een mogelijke volgende keer, maar het zij zo. Bedankt in ieder geval voor jullie meningen :wink:

Als ik je persoonlijk kende kon ik je een beter advies geven, maar ik durf dat nu niet omdat ik niet precies weet wat voor tripper je bent :)

edblok2

Bewuste gebruiker
Gewoon proberen, zou ik wel doen. Lijkt me niet veel riskanter dan bijv alleen gaan zwemmen ergens in het bos, theoretisch kan je ergens in verstrikt raken en verdrinken, maar die kans is zo klein.

Paperplane.

Wijs gebruiker
Vrij veel ervaring met alleen trippen. Je komt er dan wat dieper in en kan je beter aan de trip overgeven. Meer kans op een badtrip? Ik denk vanwel. Merkte wel op hogere doseringen alleen nemen dat ik wel in slechte mind-loops kwam.

ik raad het voor onervaren trippers dus af.

space jace

Belezen gebruiker
Aangezien het de eerste keer zou zijn dat je echt tript, zou ik je willen aanraden om het met een paar vrienden te doen en niet alleen. Als je toch alleen gaat trippen zou je ook nog kunnen overwegen om je portie in tweeen te delen. Oh en btw, met Atlantis heb ik een stuk intensere ervaringen gehad (dus ditch de Tampanensis aka. "Philosopher's stones").

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan