Allergische reactie?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Bij de tripreports staat mijn eerste paddo trip beschreven.

Wat daarin niet staat is dat we allebij ontzettend begonnen te tranen, snotteren, rode ogen, opgezwolle gezicht en geirriteerde keel kregen.

Dit lijkt mij een soort allergische reactie aangezien ik dit ken van mensen die allergie hebben voor dingen (kaas/zuivel ofzo).

KAn het zijn dat we allebij allergisch waren, hoort het bij paddo's (dat hebk nog nooit gehoord) of waren de paddos niet goed meer? We hadden ze op donderdag gekocht en in de koelkast bewaard tot zaterdag.

Verder had ik dit zeer zeker door tijdens de trip maar ik heb me er niet druk om gemaakt en gewoon verder gegaan. Ook niet verteld aan die vriend van me dat ik zou denken dat het een allergie was, wist niet hoe hij erop zou reageren, mssn zou die bad gaan bij de gedachte allergisch te zijn voor die dingen....

Vanadesse

Wijs gebruiker
Dat ziet er inderdaad uit als een allergie. Je kan dit ook gewoon medisch laten testen, dan weet je het in ieder geval zeker. Heb je er bij meer dingen last van? Of alleen bij het eten van paddo's, en heb je ondertussen verschillende geprobeerd of alleen die?

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Vanadesse zei:
Dat ziet er inderdaad uit als een allergie. Je kan dit ook gewoon medisch laten testen, dan weet je het in ieder geval zeker. Heb je er bij meer dingen last van? Of alleen bij het eten van paddo's, en heb je ondertussen verschillende geprobeerd of alleen die?
Alleen die portie, en verder hebben we ook niks raars gegeten tijdens de trip. Van gewone champignons heb ik het niet (tenminsten, nog nooit 35gr champignons op een lege maag gegeten eigenlijk:P)

mattskovic

Wijs gebruiker
Delcasa88 zei:
Vanadesse zei:
Alleen die portie, en verder hebben we ook niks raars gegeten tijdens de trip. Van gewone champignons heb ik het niet (tenminsten, nog nooit 35gr champignons op een lege maag gegeten eigenlijk:P)
try it zou ik zeggen :grin:

Delcasa88

Bewuste gebruiker
Raoulduke zei:
Jullie hadden beide deze reactie? Misschien heb je wel troep meegekregen.
we hadden het inderdaad allebij dat vond ik ook zo raar.
Paddos waren gekocht bij de meest bekende van amsterdam, When Nature Calls in de leidse.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Delcasa88 zei:
Raoulduke zei:
Jullie hadden beide deze reactie? Misschien heb je wel troep meegekregen.
we hadden het inderdaad allebij dat vond ik ook zo raar.
Paddos waren gekocht bij de meest bekende van amsterdam, When Nature Calls in de leidse.
In dat geval was het denk ik geen allergische reactie. Dan heb je inderdaad gewoon geen goeie paddo's gehad.

azgaza

Badass junkie
Als je trip wel gewoon in orde was lijkt het me niet dat het 'foute' paddo's waren, maar mogelijk zat er iets op, hebben jullie ze gewassen voor jullie ze aten?

Delcasa88

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Als je trip wel gewoon in orde was lijkt het me niet dat het 'foute' paddo's waren, maar mogelijk zat er iets op, hebben jullie ze gewassen voor jullie ze aten?
NEuh, eigenlijk niet :rolleyes: :P

azgaza

Badass junkie
Delcasa88 zei:
azgaza zei:
NEuh, eigenlijk niet :rolleyes: :P

Het kan ook zijn dat er iets op zat dan, ik waste ze vroeger ook niet maar tegenwoordig spoel ik ze altijd ff af met water voor het geval dat, je weet nooit wat er tijdens de kweek opgekomen is.

pepito

Bewuste gebruiker
Zou zelfs aanraden om ze kort te blancheren. (en event. kookwater te drinken en paddo's te eten) Dit omdat rauwe paddestoelen slecht verteerbaar zijn en bij gevoeligen voor "allergische" reactie kunnen zorgen. Maria Sabina of niet.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
pepito zei:
Zou zelfs aanraden om ze kort te blancheren. (en event. kookwater te drinken en paddo's te eten) Dit omdat rauwe paddestoelen slecht verteerbaar zijn en bij gevoeligen voor "allergische" reactie kunnen zorgen. Maria Sabina of niet.
Maria Sabina :confused: :confused:

flashkop

Bewuste gebruiker
Ik heb ook altijd dat als ik paddo's heb gegeten mijn neusholte erg raar aanvoelt en ik veel meer slijmen en fluimen krijg...
Vettige bedoelingen waar ik niet echt mee gediend ben...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Delcasa88 zei:
pepito zei:
Maria Sabina :confused: :confused:
:)

The Used

Bewuste gebruiker
Ik heb nog nooit gehoord van iemand met een allergie uitslag van paddo's , maar ik zou het ook niet gelijk uitsluiten.

Erg vreemd iig, vraag het na een keertje als je bij de dokter/huisarts bent, die kan je vast wat meer vertellen.

Delcasa88

Bewuste gebruiker
The Used zei:
Ik heb nog nooit gehoord van iemand met een allergie uitslag van paddo's , maar ik zou het ook niet gelijk uitsluiten.

Erg vreemd iig, vraag het na een keertje als je bij de dokter/huisarts bent, die kan je vast wat meer vertellen.
Ik maak wel een afspraak voor een allergie test. Ik heb al 6 jaar een nieuwe huisarts en heb de beste man nog nooit gezien :P Zou niet eens weten waar ie zit...
In principe kan je best een allergie hebben voor schimmels, en bij paddos zit je dan meteen goed natuurlijk :wink:

Ook nog maar een keer testen wat er gebeurd bij het eten van een paar champignons :beer:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan