Alles beter met GHB

Kiddo

Newbie
Hallo,

Mijn naam is Kiddo, ben nieuw op dit forum.

Begin 2010 is swim begonnen met drugs gebruiken, daarvoor had swim bijna niks gebruikt. Voor swim zijn drugs, en met name GHB echt de sleutel tot een intensief sociaal leven. Alcohol drinkt swim niet ivm zijn levensstijl(veel sporten, extreem gezond leven) daardoor ging swim bijna nooit uit en had dus eigenlijk maar een rustig sociaal leventje. Nu met GHB kan swim gewoon 2 tot 5 keer per week uitgaan zonder dat zijn fysiek er onder leidt.

Dit jaar heeft swim 2 weken gehad dat het gebruik wat uit de hand liep, na een dergelijke week had swim ook enkele dagen moeite met slapen en voelde zich echt kut. Vorige week was weer zo'n week, swim heeft totaal richting de 80ML GHB genuttigd. Nu is het zo dat swim zeker niet verslaafd wil worden, maar swim vindt alles zoveel beter MET GHB dan zonder.

-swim is erg lui aangelegd(buiten het sporten om) en krijgt niks gedaan(opruimen, dingen afwerken, lezen, leren). Met GHB lukt dit allemaal perfect! Heeft dat iets met dopamine te maken?

-swim is een echte "einzelganger" niet omdat hij dat wil, meer omdat hij ook sociaal lui is(weinig laten horen van zichzelf, kiezen voor op bed liggen en niet om uit te gaan) terwijl swim het heerlijk vindt om onder de mensen te zijn, diep van binnen is hij ook erg sociaal. Met GHB doet swim dit soort dingen wel goed(of eigenlijk zoals hij zou willen).

-swim is ongeveer een jaar niet zo vrolijk geweest(dit had ook te maken met een break) diep van binnen is swim een heel vrolijk iemand, maar het lijkt er om de een of andere rede nuchter niet altijd goed uit te komen.

-swim wil heel veel dingen maar doet heel weinig, het lukt swim om de een of andere reden gewoon niet. Al jaren probeert swim gitaar te leren spelen, zich te vrediepen in fotografie, gedichten schrijven en andere vormen waarin swim zijn verstopte creativiteit kan uiten. Met GHB heeft swim ineens de drive om alles te doen en op te pakken, een HEERLIJK gevoel. Ook is swim een stuk creativer.

-als laatste, swim is een echte denker en kan zichzelf "gek" denken. Vooral als er liefde in het spel is vormt dit problemen. Met GHB kan swim alles goed relativeren en houdt swim zich rustig.

Bovenstaand kan een beetje verontrustend overkomen, toch voelt swim het echt zo. Hij zou graag een manier vinden om het gevoel van GHB gebruik(en dat super gevoel ook vooral NA de GHB, waar swim actief, vrolijk en ondernemend wordt) vast te houden. Swim zat te denken aan een "therapeutische dosis."

Kan iemand swim wat meer vertellen over een therapeutische dosis?
En kan iemand swim vertellen waarom hij zo sterk reageert op GHB en de effecten daarna? Er is een grote kans dan swim iets in de richting van ADD heeft.

Swim bedankt jullie en gaat nu rondneuzen op dit forum.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_swimming

Oom Klaas

Badass junkie
Volgens mij ben je jezelf zwaar verslaafd aan het maken door zoveel heil te zoeken in een drug.
Denken dat je er fysiek niet onder lijd is ook onzin, zoveel ghb is gewoon schadelijk voor je lichaam.

Zoals je over ghb praat klinkt echt niet goed, ik zou snel professionele hulp gaan zoeken.

MissMarie90

Experimenterende gebruiker
geloof me zo'n "therapeutische dosis" dat werkt niet
in het begin wel
maar dan heb je steeds meer nodig tot je op een gegeven moment er bijna niks meer van voelt
en de volgende halte een afkick kliniek is

W.F.L.

Badass junkie
Oom Klaas zei:
Denken dat je er fysiek niet onder lijd is ook onzin, zoveel ghb is gewoon schadelijk voor je lichaam.

Waarschijnlijk wel, omdat slapen onder invloed van GHB (in mijn ervaring) gewoon niet hetzelfde is als gewone slaap, en het wakker worden erna is gewoon anders. En tenzij je hele schone GHB hebt met een precieze pH van 7 enzovoorts zal het waarschijnlijk ook niet zo goed zijn voor je maag. Maar voorzover bekend is GHB niet echt schadelijk voor je lichaam, wel voor je hersenen. Ik denk dat het allemaal wel meevalt qua fysieke schade :) Zoals bij veel downers, zie heroine.

Although there have been reported fatalities due to GHB withdrawal, reports are inconclusive and further research is needed. Unlike alcohol, there is no firm data that chronic use of GHB causes permanent damage to the body. In rats, no organ or brain damage was observed after chronic administration of GBL (a precursor to GHB).[66]

W.F.L.

Badass junkie
Ik herken je verhaal trouwens wel, man. Dat klinkt nu erg gay omdat ik weet dat GHB absoluut geen oplossing is en het is ook geen middel dat ik te vaak wil gebruiken of verslaafd aan wil worden, maar je haalt dezelfde redenen aan waarom ik leuk GHB leuk vind onder het uitgaan enzo.

Het is toch ook niet nodig om hem zoveel af te zeiken omdat ie SWIM gebruikt? SWIM weet gewoon nog niet dat drugsgebruik niet verboden is in Nederland. :P

Kiddo zei:
Nu is het zo dat swim zeker niet verslaafd wil worden, maar swim vindt alles zoveel beter MET GHB dan zonder.

Je bent wel hard op weg! GHB is denk ik erg verslavend en 80ml op een week is gewoon veel te veel.

Kiddo zei:
swim is erg lui aangelegd(buiten het sporten om) en krijgt niks gedaan(opruimen, dingen afwerken, lezen, leren). Met GHB lukt dit allemaal perfect! Heeft dat iets met dopamine te maken?

Ja. Ik herken het trouwens ook, ik voel me dan wel niet lui, maar er zijn momenten dat ik echt NIKS gedaan krijg (zelfs douchen lukt me dan niet goed) en momenten dat ik niet weet waar ik mijn energie in moet stoppen. Dingen als speed en GHB zorgen dat je zin krijgt om dingen af te handelen door dopamine vrij te maken ja.

Kiddo zei:
swim is een echte "einzelganger" niet omdat hij dat wil, meer omdat hij ook sociaal lui is(weinig laten horen van zichzelf, kiezen voor op bed liggen en niet om uit te gaan) terwijl swim het heerlijk vindt om onder de mensen te zijn, diep van binnen is hij ook erg sociaal. Met GHB doet swim dit soort dingen wel goed(of eigenlijk zoals hij zou willen).

Ja, dat herken ik ook heel erg. Ik kies wel altijd om uit te gaan in plaats van op bed te liggen, zo erg is het bij mij niet, maar GHB zorgt er ook voor dat ik geen sociale angst meer heb.

Kiddo zei:
diep van binnen is swim een heel vrolijk iemand, maar het lijkt er om de een of andere rede nuchter niet altijd goed uit te komen.

+1

Kiddo zei:
swim wil heel veel dingen maar doet heel weinig, het lukt swim om de een of andere reden gewoon niet. Al jaren probeert swim gitaar te leren spelen, zich te vrediepen in fotografie, gedichten schrijven en andere vormen waarin swim zijn verstopte creativiteit kan uiten. Met GHB heeft swim ineens de drive om alles te doen en op te pakken, een HEERLIJK gevoel. Ook is swim een stuk creativer.

Dit herken ik ook wel, maar dan met speed. Je moet natuurlijk wel weten dat GHB ABSOLUUT geen oplossing is, en speed ook niet. Uiteindelijk vreet speed meer energie dan je er van terugkrijgt, bij GHB is dat niet zo, maar GHB zou je echt niet dagelijks willen gebruiken. Besef gewoon dat dit dingen zijn waar je aan moet werken en drugs geen oplossing zijn. Ik geloof de bullshit die ik nu zeg zelf ook niet trouwens, maar GHB gebruiken is de oplossing niet, dat weet ik wel.

Kiddo zei:
als laatste, swim is een echte denker en kan zichzelf "gek" denken. Vooral als er liefde in het spel is vormt dit problemen. Met GHB kan swim alles goed relativeren en houdt swim zich rustig.

Weeral zoiets.

Kiddo zei:
Bovenstaand kan een beetje verontrustend overkomen, toch voelt swim het echt zo. Hij zou graag een manier vinden om het gevoel van GHB gebruik(en dat super gevoel ook vooral NA de GHB, waar swim actief, vrolijk en ondernemend wordt) vast te houden. Swim zat te denken aan een "therapeutische dosis."

Lijkt me een slecht idee, man, dan komt er een GHB verslaving aan, en praat maar eens met mensen die aan GHB verslaafd geweest zijn.. Dat wil je echt niet.

Kiddo zei:
Kan iemand swim wat meer vertellen over een therapeutische dosis?

Nee, die zul je zelf moeten bepalen, en zelf zien wanneer je nieuwe GHB nodig hebt en dergelijke. Verslaafden met intelligentie stabiliseren hun gebruik uiteindelijk wel. Alleen zit je met die therapeutische dosis wel met een LICHAMELIJKE verslaving, en dat kan gewoon niet. Daarbij fuckt GHB wel met je hoofd natuurlijk, omdat je de natuurlijke gang van zaken onderdrukt. Al de angsten die je met GHB onderdrukt bijvoorbeeld zul je dubbel voor moeten betalen bij het afkicken. Lijkt me echt niet leuk.

Kiddo zei:
En kan iemand swim vertellen waarom hij zo sterk reageert op GHB en de effecten daarna? Er is een grote kans dan swim iets in de richting van ADD heeft.

Ik weet ook niet waarom het bij mij zo is. Ik had geen concentratieproblemen op school en er is nooit ADD geconstateerd bij mij, maar ik word wel rustig van dexamfetamine, coke, etc. Ik heb echt geen idee. Misschien eens over praten met een psychiater/psycholoog, en als je per se je heil wilt zoeken in medicatie zijn er misschien minder gevaarlijke alternatieven, zoals Ritalin.

Edit: Ik ben ook erg verlegen trouwens, dat is nog wel het ergste. Een lage dosis GHB maakt je echt zo vrij van al die bullshit. :( ... Het is niet de oplossing.

Drientje

DF-koning
W.F.L. zei:
Edit: Ik ben ook erg verlegen trouwens, dat is nog wel het ergste. Een lage dosis GHB maakt je echt zo vrij van al die bullshit. :( ... Het is niet de oplossing.
Jij? Verlegen?

Dat merk ik echt niet..... :grin:

Bored

Belezen gebruiker
Het spijt me voor je kiddo, maar als je verstandig bent dan stop je snel met die ghb. Nu. Een therapeutische dosis bestaat/werkt niet. Je hebt er waarschijnlijk meer aan cursussen te doen om je persoonlijkheid te ontwikkelen en te proberen die dingen die je met ghb op kunt ook zonder te doen.

Ik denk dat je zeer binnenkort verslaafd bent als je zo door gaat.

Elfquest

Bewuste gebruiker
Oh kijk alsjeblieft uit. Zo ben ik ook begonnen. Zat iedereen wijs te maken dat het een ''medicijn' was ook nog eens. Er zijn maar weinig mensen die het bij 1 keer per dag of 1 keer per week kunnen houden als het zo bij je problemen helpt. Als je verslaafd word ben je nog verder van huis.

Sublimo

Badass junkie
Tripreporter
Volgens mij ben je geestelijk al enorm verslaafd aan de GHB, zoek onmiddelijk hulp... Dat is het beste, en veel sterkte ermee :wink:

Eendagsvlieg

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik herken mezelf enorm in SWIM, maar wat mij helpt is:

- Dieet
- Voedingssupplementen
- Elke dag de confrontatie aan blijven gaan met dat wat je moeilijk vindt
- Sport (krachttraining en hardlopen doen het bij mij uitstekend)

En ik had dit trouwens met LSD...Jij met GHB, ik met LSD.

langeman

Bewuste gebruiker
Je moet iig stoppen met het in derde persoon over jezelf te praten, daarmee benoem je je eigen dingen wel, maar zonder het echt aan te gaan. Dus noem gebruik gewoon je Nick, dat is al afstandelijk genoeg. Geen reden om op afgezeken te worden, maar wel iets om op aangesproken te worden.

Bored zei:
Het spijt me voor je kiddo, maar als je verstandig bent dan stop je snel met die ghb. Nu. Een therapeutische dosis bestaat/werkt niet. Je hebt er waarschijnlijk meer aan cursussen te doen om je persoonlijkheid te ontwikkelen en te proberen die dingen die je met ghb op kunt ook zonder te doen.

Ik denk dat je zeer binnenkort verslaafd bent als je zo door gaat.

Bored heeft een punt (en gebruikt je nick :) ) Een therapeutische dosis bestaat m.i. alleen wel. Echter heb je die inmiddels ruimschoots overschreden. De therapeutische waarde van je gebruik is namelijk dat er inmiddels bewezen is dat je wel degelijk sociaal en actief enzo kan zijn. Of denk je echt dat het de GHB is?

Dat je deze post doet bewijst iig dat je ergens wel inziet dat dit niet de oplossing is. Dat is alvast stap 1. Aan de slag dus met jezelf en drugs verder alleen recreatief gebruiken. Pas op om aan de medicatie te gaan of om drugs 'therapeutisch' te gebruiken.. Als je dat doet heb je op zijn minst een therapeutische tripsitter nodig; oftewel een proffesional die kennis van zaken heeft.

Kiddo..., Sterkte met het proces man!

Nibiru

Bewuste gebruiker
Werk aan jezelf, leer jezelf kennen.

Je kan hier allemaal uit komen zonder GHB te nemen.

TrippyShit

Badass junkie
Kiddo zei:
-swim wil heel veel dingen maar doet heel weinig, Met GHB heeft swim ineens de drive om alles te doen en op te pakken, een HEERLIJK gevoel. Ook is swim een stuk creativer.

-als laatste, swim is een echte denker en kan zichzelf "gek" denken. Vooral als er liefde in het spel is vormt dit problemen. Met GHB kan swim alles goed relativeren en houdt swim zich rustig.

het gevoel van GHB gebruik(en dat super gevoel ook vooral NA de GHB, waar swim actief, vrolijk en ondernemend wordt) vast te houden.

Deze dingen herken ik ook heel erg bij mezelf. Ik heb GHB ik denk een week of 4 geleden ontdekt, maybe 5. Sinds de 1e keer 3dagen achter elkaar gedaan, toen even rustig. Toen kwam er weer een fles van 400ml en daar is van ochtend t/m nacht van gedronken 3 dagen lang. Iemand was alleen thuis. De andere 2 dagen ook gebruikt. Zaterdag niet. Zondag, maandag, dinsdag wel weer. Op de een of andere manier heb ik met GHB veel meer zin om dingen te doen die ik wil. Ik kan me niet zo druk om dingen maken ook. En idd, na de GHB blijft die vibe ook een tijd lang nuchter nog hangen. Als ik in de middag GHB gebruik, ben ik in de avond nog 'gelukkig' zeg maar. Nou klinkt dat raar want dat ben ik nuchter ook, maar het is dan meer aanwezig ofzo. Volgensmij moet ik als dit beetje op is, maar even lang geen nieuwe GHB kopen.. Maar ik kan me dus heel erg vinden in het verhaal van de TS. In mindere mate, gelukkig.

J0rrit

Badass junkie
TrippyShit zei:
Kiddo zei:
-swim wil heel veel dingen maar doet heel weinig, Met GHB heeft swim ineens de drive om alles te doen en op te pakken, een HEERLIJK gevoel. Ook is swim een stuk creativer.

het gevoel van GHB gebruik(en dat super gevoel ook vooral NA de GHB, waar swim actief, vrolijk en ondernemend wordt) vast te houden.

Deze dingen herken ik ook heel erg bij mezelf. Ik heb GHB ik denk een week of 4 geleden ontdekt, maybe 5. Sinds de 1e keer 3dagen achter elkaar gedaan, toen even rustig. Toen kwam er weer een fles van 400ml en daar is van ochtend t/m nacht van gedronken 3 dagen lang. Iemand was alleen thuis. De andere 2 dagen ook gebruikt. Zaterdag niet. Zondag, maandag, dinsdag wel weer. Op de een of andere manier heb ik met GHB veel meer zin om dingen te doen die ik wil. Ik kan me niet zo druk om dingen maken ook. En idd, na de GHB blijft die vibe ook een tijd lang nuchter nog hangen. Als ik in de middag GHB gebruik, ben ik in de avond nog 'gelukkig' zeg maar. Nou klinkt dat raar want dat ben ik nuchter ook, maar het is dan meer aanwezig ofzo. Volgensmij moet ik als dit beetje op is, maar even lang geen nieuwe GHB kopen.. Maar ik kan me dus heel erg vinden in het verhaal van de TS. In mindere mate, gelukkig.

Daar kan ik me compleet in vinden, dat zijn de 2 redenen voor dagelijks ghb gebruik denk ik zo...

TrippyShit

Badass junkie
Nah ik heb na today het laatste beetje uit de fles maar weggegeven. Over 3 weken weer, na lloret als ik homealone ben enzo. Wel weer leuk..

Bovenaan