1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alprazolam/Xanax , wat vindt jij er van en doet het voor je en hoe gebruik je het?

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door De Dunne, 13 jul 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Haaaaai ladies and people.

Ik heb vorig jaar een paar keer Xanax gebruikt. Een paar keer als enige drug, ene keer na speed om te slapen en een keer of 2 in combi met wat wiet.
    Het beviel mij wel, werd rustig, relaxt en ontspannen. Dat was voor mij als stuiterende adhd'er wel een keertje fijn. Ondanks dat ik meer van de uppers ben als de downers.
    Euforie wat ik wel eens hoor bij benzo’s heb ik niet ervaren.

Nu heb ik een halfjaar/jaar later wederom een stripje (10x 0,5mg) weten te bemachtigen.
    Nu heb ik enkele vragen. Niet echt wetenschappelijk of iets maar meer hoe jullie het gebruiken en ervaren.
    Mijn vragen zijn gebaseerd op het hebben van echt 0,0 tolerantie of gewenning. Als je vaak Xanax of een andere benzo gebruikt zal de werking en ervaring heel anders zijn namelijk. Zelfs als je het maar eens in de paar weken neemt schijnt het al anders te zijn dan wanneer je het echt maar een enkele keer neemt. Ik heb echt 0,0 tolerantie en mijn laatste benzo gebruik is een halfjaar tot een jaar geleden.

1- Ondervinden jullie euforie bij Xanax?
    2- Welke dosering nemen jullie als je het als enige drug gebruikt?
    3- Voor welke reden gebruiken jullie het dan?
    4- Blijven jullie goed wakker of vallen jullie snel in slaap?
    5- Slapen jullie er als je het gebruikt puur om te slapen, goed mee door?
    6- krijgen jullie er extra eetlust van?
    7- Last van dufheid de volgende dag?
    8- Is in ene een hogere dosis nemen fijner dan meerdere malen bijnemen op een avond? (Niet om te slapen maar als recreatief gebruik)

Er schieten mij straks vast nog meer vragen te binnen maar die komen dan wel!

Graag lees ik jullie ervaringen!

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@De Dunne
    1- Alleen de eerste keer.
    2- Vergeten
    3- Om een acute paniekaanval onder controle te krijgen
    4- Ik kon er wel goed mee wakker blijven.
    5- niet geprobeerd
    6- Neen
    7- niet echt
    8- geen idee, ik heb ze nooit echt recreatief gebruikt.

Ik kan me de eerste keer een geweldige rush herinneren, ik had er een biertje bij. Dag later herhaald, maar toen was de euforie al weer weg lol. ZO snel kan het dus gaan blijkbaar.

Verder kan ik over Alprazolam zeggen dat het echt de beste angstremmer is die ik ooit nam. Die maakt echt korte metten met elke paniekaanval. Wat ik me nog kan herinneren is dat het ook inwerkt op je schaamtegevoelens, zo bedacht ik onder invloed van Alprazolam dat ik gerust in mijn blote reet hier buiten rondjes over de parkeerplaats zou kunnen rennen zonder daar een gevoel van schaamte van te krijgen. Gelukkig maar (of jammer genoeg, t is maar hoe je er tegen aan kijkt) heb ik dat toen toch maar niet gedaan.

Laatst bewerkt: 13 jul 2019
  3. GoldenGrow

GoldenGrow Bewuste gebruiker

1- Ondervinden jullie euforie bij Xanax?//ondervind altijd wel een soort euforie maar het is nauwelijks iets.
    2- Welke dosering nemen jullie als je het als enige drug gebruikt?//Begin altijd met 2mg maar heb de slechte gewoonte om met Xanax altijd door te blijven nemen tot ik ongeveer 10 mg op heb en me de hele avond niet herinner de volgende dag.
    3- Voor welke reden gebruiken jullie het dan?// Recreatief
    4- Blijven jullie goed wakker of vallen jullie snel in slaap? // Goed wakker maar makkelijk slapen wanneer ik wil
    5- Slapen jullie er als je het gebruikt puur om te slapen, goed mee door? // Ja
    6- krijgen jullie er extra eetlust van? // Ja
    7- Last van dufheid de volgende dag? // Klein beetje
    8- Is in ene een hogere dosis nemen fijner dan meerdere malen bijnemen op een avond? (Niet om te slapen maar als recreatief gebruik) Maakt niet veel uit

4. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Wat jij zegt datje de volgende dag al een stuk minder merkt had ik ook. Zelfs toen ik nog iets bijnam niet echt. Snel he die tolerantie!
    Thanks voor je reactie.

acht.zes vindt dit leuk.
  5. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Weet jij zeker dat je echt 0,0 tolerantie had qua benzo? Ik vind het nogal een hoge dosering.
    Ik viel bij 2,5 mg al in slaap en was te lui er van te genieten. Wat voel jij bij 2mg dan?

Eve's drop vindt dit leuk.
  6. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Maandag heb ik cursusdag en ga ik met het ov ipv de auto. Dus ik zou vandaag kunnen nemen.
    Heb alleen geen zin om zo duf als een kanarie te zijn. Alleen relaxt.

Mijn hoogste dosis zonder andere drug was 5 mg in tweeën. Daarmee lag ik echt in coma bijna hahaha, coördinatie problemen ook . Ik voel zelfs een kwart tabletje (0,125mg) ook al.
    Reageert elk persoon er zo sterk verschillend op?

7. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Zo, bottoms up!
    Heb om 16.00 0,125 mg Xanax genomen. Een kwart tabletje. Even een uurtje wachten en kijken hoe het voelt en of ik nog wat meer ga nemen.

I will keep y’all posted!

8. Eve's drop

Eve's drop Bewuste gebruiker

Ik heb 1 keer euforie ervaren en dat was van temazepam 30mg en oxazepam 50mg in combinatie met 3 bier. Savonds na nog wat etizolam en flunitrazolam ging ik behoorlijk slurren en kon ik niet meer normaal lopen, gek genoeg viel het niet op.

Xanax nooit gebruikt en ook niet echt meer interesse in vanwege de rebound insomnia, ik gebruik 1 dag de benzo en gegarandeerd dat ik de volgende dag niet meer kan slapen!

De Dunne vindt dit leuk.
  9. Albedo

Albedo Bewuste gebruiker

De max dosis is 3mg per dag verdeelt over meerdere giften. Moet je zelf weten, maar ik vind de titel "Bewuste gebruiker" hierbij zeker niet passen.

GoldenGrow vindt dit leuk.
  10. GoldenGrow

we hebben allemaal onze zwaktes, niet?:wink: tevens ook de reden dat ik benzo's niet meer gebruik.

Eve's drop en Albedo vinden dit leuk.
  11. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Update:

Na +/- 0,2 / 0,25 mg (pilletje brak iets ongelijk) in twee doseringen ben ik rustigiger maar niet echt helemaal relaxt zoals gewenst. Slaperig ook niet. Wel heb ik iets zware ledematen met activiteiten. Mega snack trek en vreetkick ook.

Ik denk dat ik nog 1 kwart (0,125 mg) bij neem. Totaal zit ik dan +/- op 0,325 / 0,375 mg. (3/4e pil)
    Zal dat goed gaan vallen?

Edit:
    Ok heb ik het idee dat ik nu iets minder gevoelig/heftig er op reageer als de vorige keer het geval was. Toen merkte ik zeker meer bij een lage dosis van 0,125 mg. Kan dat nog zijn omdat ik het een half jaar of jaar (weet niet meer precies) al gebruikt heb? Was toen mijn 1e keer een vorm van benzo of benzo achtige ooit.

Laatst bewerkt: 13 jul 2019
  12. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik ben nog steeds vrij actief na 3/4e tabletje. Heel vreemd... Ook heb ik een vlaag van zenuwachtig of onbestemd gevoel so now and then.
    Past dit bij Xanax?
    En moet ik dan nog wat bijnemen om dat te dempen en wat relaxter te worden? Zit nu totaal op 3/4 tablet van 0,5 mg.

13. Eve's drop

Eve's drop Bewuste gebruiker

Gewoon lekker zo laten. Alprazolam heeft een zeer hoog compulsief redosing gehalte want je voelt er niet zo veel van. Dan ga je een soort van "high chasen" en dat is met xanax een ontzettend slecht idee. Ik zou zeggen lekker combineren met een jointje en daarna een zak chips veroberen!

Ik krijg namelijk ook een ontzettende vreetkick van bepaalde benzo's

Mezelf, De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  14. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Heb ik gedaan @Eve's drop , 2 jointjes erbij was een fijne ervaring!

Zalig geslapen! Wel 8 a 9 uren! Niet duf nu of nog raar.

Mezelf, Eve's drop en acht.zes vinden dit leuk.
  15. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Zo op de fiets naar de boerderij, de beesten ff verzorgen en daarna naar huis. Voel me er fit genoeg voor!
    Nu al zin in banken met een jointje!

Eve's drop vindt dit leuk.
  16. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

1- Ja
    2- never again, maar op 't end zat ik aan Micheal Jackson dosis: 40mg per dag
    3- Als eerst tegen vliegangst, later als relaxer en later om de afkick uit te stellen
    4- Goed wakker, al kan ik me maanden niet meer herinneren
    5- Alleen de eerste paar keer, daarna meer slapeloosheid.
    6- Nee, ik leefde op 1 zak chips, een fles wijn en een boel Xanax
    7- Ja en nee, moeilijk om je nuchterheid voor te stellen als je zo lang onder invloed bent
    8- 1 keer hoge dosis.

Je leest wel dat ik enorm negatief ben. Maar echt, met benzo's en met name Xanax neem je al snel te veel en dan word je overmoedig en herinner je je heel veel zaken niet meer. Prima als je thuis bent zonder contact met de buitenwereld maar eigenlijk gewoon totaal niet aan te bevelen. Het is zo extreem verslavend dat je er beter weg van blijft, maar goed, ik besef ook wel dat niet iedereen die affiniteit heeft met Xanax. Maar je zou net dat wel hebben..en zeker als je aangeeft de rust in je hoofd lekker te vinden zou ik er mee kappen. Dat is de ingang voor veel mensen naar verslaving.

/preekmodus uit

De Dunne en Mezelf vinden dit leuk.
  17. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Kan het zijn dat ik een soort dipje heb van de Xanax in de vorm van snel geïrriteerd zijn en kribbigheid?
    Of is het gewoon stom toeval?

18. KetaKech

KetaKech Experimenterende gebruiker

Ik heb het laatst 1x gebruikt om te slapen met een verstopte neus, aangezien ik daardoor erg slecht slaap. Ik heb het dan over amper kunnen ademenen en een loopneus etc. Ik merkte echter de volgende octhend nog wel veel effect, gezien de halfwaarde tijd zon 13 uur is. Ik nam 0.5mg.

1- Ondervinden jullie euforie bij Xanax?
    Ik voelde me heerlijk ontspannen en kon er echt van genieten. Het is dat het ochtend was en ik dan liever mezelf nuchter voel, maar anders was het wel erg top geweest.
    2- Welke dosering nemen jullie als je het als enige drug gebruikt?
    0.5mg dus om te slapen.
    3- Voor welke reden gebruiken jullie het dan?
    slaap.
    4- Blijven jullie goed wakker of vallen jullie snel in slaap?
    Viel lekker snel in slaap!
    5- Slapen jullie er als je het gebruikt puur om te slapen, goed mee door?
    Nee, maar door de loopneus was dat sws niet gebeurd. Ik word dan standaard met keelpijn en andere symptomen 4 x in een nacht wakker.
    6- krijgen jullie er extra eetlust van?
    nvt
    7- Last van dufheid de volgende dag?
    Ik voelde mij niet erg duf, was vooral ontspannen.
    8- Is in ene een hogere dosis nemen fijner dan meerdere malen bijnemen op een avond? (Niet om te slapen maar als recreatief gebruik)
    nvt

19. KetaKech

KetaKech Experimenterende gebruiker

Uhm ja dat is lastig te zeggen, zeker vanuit mijn standpunt als niet jou zijnde XD. Het ontrekt geen neurotransmitters per se maar het heeft wel even invloed gehad op je hersens natuurlijk.

Heb je het vaker gehad door Xanax?
    Hebben anderen het gehad door Xanax?
    Was er een aanleiding voor je chagrijnigheid?

20. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik heb het pas enkele keer gebruikt en volgens mij heb ik t eerder gehad maar weet het niet meer. Lang geleden.

21. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Weet iemand hoe het kan dat ik vorige x er ook slaperig van werd en deze keer zo goed als helemaal niet?
    Dat is juist een fijne bijwerking vindt ik.
    Kan dat volgende x weer wel voor komen?

22. GoldenGrow

als ik 8+ uur heb geslapen en dan een benzo neem ja logisch, dan word ik niet slaperig.
    wat ik bedoel is dat hoe later op de dag je neemt hoe groter de kans dat je slaperig wordt ervan

23. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Zelfs ik had dat tijdens mijn topgebruik nog weleens, maar er is niet echt een peil op te trekken verder. Kan wel dat je meer kans hebt als je het inneemt uurtje voor bedtijd. Maar kan ook zomaar zijn dat je overdag ineens plat moet als je 't neemt. En dat kan per keer verschillen. Wel bouw je enorm snel tolerantie op, dus als je het meermaals gebruikt in een week dan kan het ook daardoor komen.

24. Susanne

Susanne Bewuste gebruiker

De laatste keer dat ik recreatief had genomen was (na speed- en xtc-gebruik) 2x2mg. De eerste 2mg was vet lekker en toen had ik de twee effecten door elkaar; wel wakker maar ook zo'n high. Euforisch zou ik het niet echt noemen maar wel een prettig, voldaan gevoel. Het was zo lekker toen het insloeg dat ik een uur later nog 2mg nam en toen donderde ik in slaap. Mn hele oud en nieuw erna is een waas, ik zou het niet aanbevelen. Ik zou het denk ik bij één dosis houden of meer tijd ertussen.

Ik heb toen een flesje van 10mg gekregen waar ik een half jaar mee heb gedaan. Ik gebruikte dat nuchter of als ik niet kon slapen van dexamfetamine. Meestal gebruikte ik dan 1mg+een joint. Ik was toen wel altijd uitgeslapen.

25. logitecholiv

logitecholiv Experimenterende gebruiker

1-een beetje ik geniet enorm van het relaxed effect.
    2-ik gebruik tussen de 1-3 mg
    3-recreatief
    4-ik blijf er nog redelijk goed van wakker.
    5-ja
    6-neen
    7-neen
    8-ik gebruik het allemaal in 1 keer dat ik het direct goed voel. Maar voor iemand zonder tolerantie is dit niet aan te raden. Alsook bestuur nooit een voertuig en nooit mixen met alcohol. Ik gebruik alprazolam maar 1 keer per zoveel weken als ik thuis op mijn gemak zit.

26. Duderino

Duderino Experimenterende gebruiker

Kheb zo 2 uur geleden oxycotin genomen 20 mg maar was er wa onrustig door geworden heb dan halve xanax gepakt om wa te remmen en een bacardi cola. Voel mij al stukke beter

Azarius vaporizers and accessories
Laden...