Als het al licht wordt

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat als je nog wakker bent dat het al licht wordt is toch het meest irritante wat er is? Hebben hier meer mensen last van? Ik krijg instant anxiety… 🙈
Vond dit ook maar niks vroeger toen we tot laat uit gingen.

En dan die tjirpende vogeltjes erbij laten het nog fouter aanvoelen. Je weet gewoon dat je je hele ritme verneukt en dat je niks zal hebben aan je volgende dag.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind het altijd ee heerlijk moment, vooral de vogeltjes, ga vaak nog ff in de tuin zitten als het bijna zo ver is als ik thuis kom
Het moment zelf met de tjirpende vogeltjes vind ik ook heerlijk, maar ik heb dan al net een nacht slaap achter de rug. :tonguewink:

Wel echt serieus een bijzonder moment: heel vroeg wanneer de wereld nog stil is en de vogels net beginnen te zingen.

• Like
Waarderingen: XMR

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja vreselijk. Lag ik in de conedown op bed terwijl m’n omgeving fris en fruitig naar ‘t werk gaat. Voelde me altijd zo’n onwijze loser dan.
Ja dat gevoel had ik ook als ik het in mijn eentje zo laat had gemaakt.

Maar zelfs met groepen mensen uitgaan haatte ik het als de zon alweer opkwam. Meer een soort protest gevoel vanuit mijn lichaam: "dit klopt niet, dit is niet goed voor me".

Pompoen

Bewuste gebruiker

Maar zelfs met groepen mensen uitgaan haatte ik het als de zon alweer opkwam. Meer een soort protest gevoel vanuit mijn lichaam: "dit klopt niet, dit is niet goed voor me".
Hier ook precies hetzelfde. Vooral de combinatie van licht worden en fluitende vogeltjes. Dan kun je niet meer ontkennen dat je de nacht hebt overgeslagen en dat het écht tijd is om te gaan. Ik vind dat ook echt altijd irritant. Ook een soort schuldgevoel naar mijn lijf. Gelukkig is dat al een hele tijd geleden inmiddels.

Als ik wél heb geslapen vind ik dit juist het allerlekkerste moment van de dag. Vroeg wakker zijn terwijl iedereen nog slaapt, zon die langzaam opkomt, fluitende vogeltjes. 😍 Eigenlijk precies dezelfde situatie maar dan mét slaap haha

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hier ook precies hetzelfde. Vooral de combinatie van licht worden en fluitende vogeltjes. Dan kun je niet meer ontkennen dat je de nacht hebt overgeslagen en dat het écht tijd is om te gaan. Ik vind dat ook echt altijd irritant. Ook een soort schuldgevoel naar mijn lijf. Gelukkig is dat al een hele tijd geleden inmiddels.

Als ik wél heb geslapen vind ik dit juist het allerlekkerste moment van de dag. Vroeg wakker zijn terwijl iedereen nog slaapt, zon die langzaam opkomt, fluitende vogeltjes. 😍 Eigenlijk precies dezelfde situatie maar dan mét slaap haha
Ja, het moment zelf is echt magisch. Deze tijd (vanaf 4 uur 's nachts om precies te zijn) wordt in veel verschillende culturen ook als daadwerkelijk magisch gezien: het stilste moment van de dag. En dan in die stilte de vogels die beginnen met hun prachtige ochtendzang. Dit kan echt diep in jezelf doordringen en zelfs tot spirituele ervaringen leiden. Het kan daadwerkelijk tot je gaan spreken op een manier die taal ver voorbij gaat. Psychedelisch eigenlijk.

En dat lukt natuurlijk makkelijker met een uitgerust dan een vermoeid lichaam. Al kan ik natuurlijk niet voor anderen zeggen dat dat geen bijzondere ervaring kan zijn. Mijn lichaam begint in ieder geval hevig te protesteren als ik de hele nacht oversla. :wink:

Damius

Bewuste gebruiker
Ja vreselijk. Lag ik in de conedown op bed terwijl m’n omgeving fris en fruitig naar ‘t werk gaat. Voelde me altijd zo’n onwijze loser dan.
Eens. Hoewel dit voor mij veelal in de weekenden gebeurde. Het geluid van spelende en joelende kinderen uit de buurt / van de buren versterkte mijn gevoel van totale isolatie. Het ergste vond ik dan vaak niet alleen de gedachten van het moment zelf, maar het besef dat het nu alwéér zo ver heeft moeten komen. De optelsom van die dramatische momenten waarin mijn zelfbeeld tot beneden het NAP was gekropen.

Highonlife

Bewuste gebruiker
Ik had hier nooit heel veel moeite mee, al klaagden vrienden van mij hier wel altijd over. Accepteren dat je het bont gemaakt had en de consequenties ervan ondervinden was voor mij altijd part of the deal.

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Na een nacht slaap is het licht inderdaad een heel andere beleving! Zonder slaap is het besef dat je je volgende dag hebt verpest toch overheersender dan de tjirpende vogels

crazyb00

Newbie
Hangt echt af van mijn plannen na het feestje. Als ik op mn eentje naar huis ga (waar mijn ouders ect net wakker worden) vind ik het absoluut vreselijk.
Vs. als ik bij vrienden blijf pitten, en er nog even wat nagepraat wordt is het ochtendlicht net nice haha.

Damius

Bewuste gebruiker
Ik had hier nooit heel veel moeite mee, al klaagden vrienden van mij hier wel altijd over. Accepteren dat je het bont gemaakt had en de consequenties ervan ondervinden was voor mij altijd part of the deal.
Mooi gezegd. Dat was ook altijd mijn insteek en attitude toen ik nog niet doorsloeg in gebruik en het zich voornamelijk beperkte tot een techno feestje her en der tijdens m’n studententijd.

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Eens. Hoewel dit voor mij veelal in de weekenden gebeurde. Het geluid van spelende en joelende kinderen uit de buurt / van de buren versterkte mijn gevoel van totale isolatie. Het ergste vond ik dan vaak niet alleen de gedachten van het moment zelf, maar het besef dat het nu alwéér zo ver heeft moeten komen. De optelsom van die dramatische momenten waarin mijn zelfbeeld tot beneden het NAP was gekropen.
Precies dit.

Dat was mijn grote dillemma altijd. Ik wilde wel gebruiken (op het laatst natuurlijk niet meer) maar ik wilde mijn nachtrust ook krijgen. Dat was echt zo'n mentale spagaat waar ik me altijd in bevond...

Kordie

DF-koning
Ik heb een tijdje zo geleefd.
Was geweldig. Was toen echt een nachtmens.

05 uur naar bed.
11.30 uur opstaan.

Met speed op destijds haalde ik de dag door.

Casrus

DF-koning
Ik heb een tijdje zo geleefd.
Was geweldig. Was toen echt een nachtmens.

05 uur naar bed.
11.30 uur opstaan.

Met speed op destijds haalde ik de dag door.
Nachtwerk trok me vroeger, maar behalve wat ploegendiensten via uitzendwerk heb ik het nooit gekregen.

Laatst bewerkt:

SoulAssassins

Badass junkie
Ik heb 14 jaar nachten gedraaid ,5 en 4 ploegen bij Philips lightning in mijn stad Roosendaal
Doorhalen was normaal en zonder pep ,geweldig om die gigantische productielijnen aan de gang te zien vanaf buiten af !
1 grote lichtshow!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb 14 jaar nachten gedraaid ,5 en 4 ploegen bij Philips lightning in mijn stad Roosendaal
Doorhalen was normaal en zonder pep ,geweldig om die gigantische productielijnen aan de gang te zien vanaf buiten af !
1 grote lichtshow!
Toe maar da's lang. Geen problemen mee?

Maat van me draait ook nachtdiensten en heeft er wel problemen mee, maar eerlijk gezegd: als je ergens problemen mee hebt moet je ook actie ondernemen om het te veranderen.

SoulAssassins

Badass junkie
Toe maar da's lang. Geen problemen mee?

Maat van me draait ook nachtdiensten en heeft er wel problemen mee, maar eerlijk gezegd: als je ergens problemen mee hebt moet je ook actie ondernemen om het te veranderen.
Geen probleem en de vrijheid die ik daarvoor terug kreeg was geweldig,in 5 ploegen een werkweek van 28 uur en dan dik 4000 gulden verdienen per maand.
Ik ben dan wel werktuigbouwkundige/procesoperator vapro b

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Geen probleem en de vrijheid die ik daarvoor terug kreeg was geweldig,in 5 ploegen een werkweek van 28 uur en dan dik 4000 gulden verdienen per maand.
Ah nog geen 6 uren per dag (nacht). Alsnog, je moet daar wel voor gemaakt zijn, niet iedereen is dat. Ik in ieder geval niet.

Geen idee eigenlijk wat die guldens van toen eigenlijk waard zijn vergeleken met de euro van nu, maar 4000 toen was sowieso heel netjes.

SoulAssassins

Badass junkie
Ja ik heb ook nog normaal gewerkt tot 2001 bij philips ,en toen liep het al uit de hand ik werd bijna geliquideerd op weg naar huis op me mtb ,zelfs na 9 jaar wilden ze me nog dood zien.
Leven als een lul "hard en kort" en toen ben ik ondergedoken.

SoulAssassins

Badass junkie
Ah nog geen 6 uren per dag (nacht). Alsnog, je moet daar wel voor gemaakt zijn, niet iedereen is dat. Ik in ieder geval niet.

Geen idee eigenlijk wat die guldens van toen eigenlijk waard zijn vergeleken met de euro van nu, maar 4000 toen was sowieso heel netjes.
Werd weer ff terug geslingerd ,flashback en kan niet teveel in details spreken nu anders flip ik door maar als je het raampje van een hele dikke benz ziet open gaan wil je hard fietsen!

Curieuze89

Experimenterende gebruiker
In maart om 8:30 een Berlijnse club uitlopen… het licht in… dat gevoel was het gevoel van overwinning op de nacht.

Kordie

DF-koning
In maart om 8:30 een Berlijnse club uitlopen… het licht in… dat gevoel was het gevoel van overwinning op de nacht.

Precies dat.
Zo herkenbaar van vroeger.

En dan iedereen gehaast zien gaan naar hun werk of naar de toeristenplekken. En dan let's go .... sta je daar stijf van je spul te chillen als een bever die bijt in een boomstam

miles

Wijs gebruiker
Dat vind ik ook lekker, tot een uur of 9 doorgaan in een van de illegale barren die je hier in de buurt hebt, en dan met je verlepte bakkes de ochtendzon in lopen, Daarna lekker in m'n hangmat ergens in m'n jungle gaan slapen, heerlijk

Cyndaquil

Bewuste gebruiker
Nooit erg gevonden. Lekker bakje koffie en sigaretje er bij.
Vroeger vaak na-borrels gehad tot 8 uur 's ochtends en dan fiets je dus naar huis als andere mensen naar het werk gaan!

Druggers

Belezen gebruiker
Ik vind het vaak ook niet vervelend om weer in daglicht weg te gaan. Wel irritant als je op de after zit en echt moe bent en naar huis wilt, maar geen zin hebt om je te verplaatsen 😂

En ja natuurlijk kun je nog altijd een nvo doen, maar je wilt later thuis toch ook wel slapen.

Bovenaan