als je niet neemt

fuller

Experimenterende gebruiker
Ik neem met regelmaat heroïne, sinds een paar jaar. Gelukkig weet ik het in hoeveelheid binnen de perken te houden. Met een gram per maand kan ik nog het af.
Ik neem geregeld een dag of twee dagen niet. (bijna elk weekend). Ik weet daarom goed hoe het is om het te missen. Ik zou graag van anderen willen weten wat jullie voelen als je niet gebruikt.
Zelf heb ik last van vermoeidheid: ik ben geneigd overal in slaap te vallen, maar ook al slaap ik dan, na een uur op wil ik weer slapen. Ik ga dan ook wel eens om acht uur ’s avonds naar bed.
Alcohol werkt daarbij verergerend: als ik twee glazen in de middag neem val ik van m’n stoel van de slaap daarna.
De depressieve gevoelens vallen me echter mee. Ik kan wel genieten van herfst in het bos. Ook wel van eten.
Ik ben heel benieuwd wat jullie doen en voelen als je niet neemt. Zijn er mensen die slimme remedies hebben tegen de “ontwenning”?
Hopend op een leuk topic

jaja

Bewuste gebruiker
Levenslink; zo ging het bij mij ook jaren, totdat je je eenmaal hebt laten verleiden tot een iets frequenter gebruik, gedurende een zeer korte periode, hetgeen reeds volstaat om er voor het verkrijgen van een redelijk acceptabel lichamelijk welzijn, er al afhankelijk van te zijn geworden.

Kijk uit dus, ajb!

Grr.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
tegen die ontwenning werkt maar 1 ding .. maandje niet gebruiken .. voel je je ook als herboren ..

mijn gebruik was altijd al te snel teveel en de ontwenning die daarbij gepaard gaat ook .. pijn in handen en benen, buikpijn kotsen .. echt vet ziek gewoon ... alsof je je aders voelde branden ... ijs en ijskoud hebben ...

dat gebeurde bij mij al na een maandje elke dag gebruik ..

zoals ik het zie zit jij nu op een hellend vlak .. en eigenlijk kan het alleen maar slechter gaan ... behalve als je ermee stopt .. nu stoppen houdt in wat geestelijk ongemak de eerste week .. met wat geluk nog niet echt lichamelijk ..

stop je nu niet .. dan kun je je op echt lijden gaan voorbereiden voor als je ooit wel wilt stoppen .. en met lijden bedoel ik ook echt lijden ..

waarom denk je dat er zoveel mensen wel willen stoppen, maar niet kunnen? omdat je lichaam zo enorm ziek wordt, zo ziek .. zo ziek dat je je moeder nog zou beroven voor een tientje, om maar niet ziek te zijn .. en dan is het te laat ...

wees dubbel gewaarschuwd dus .. rook een paar dikke joints .. werkt soms nog sterker dan die bruine troep

:)

speeseend

Wijs gebruiker
S T O P

Helaas ben je 't haasje, vrees ik! Zodra je eenmaal weet hoe lekker het is, zal je er vroeg of laat aan vast zitten. en zo te horen zit je dat nu al. Vergelijk het maar met de richtlijnen met een alcoholverslaving. Er zit al rechelmaat in je gebruik. De hoeveelheid komt vanzelf (helaas).

Er hoeft maar iets te gebeuren (verdriet, pijn, geluk etc.) in je leven dat zorgt dat je hersens getriggert raken en daar ga je.

Maar ja, zo zie ik het. Eén ieder zal het op zijn manier ervaren.

Ik hoop voor je dat je het voor de rest van je leven in de hand kan houden. Anders is stoppen misschien de beste optie.

Groeten,

De eend

Fun4You

Newbie
Stop er mee nu je nog kan!!! Zeven jaar geleden ben ik ermee begonnen en had ook zo'n houding maar voor ik het wist is het eenstraat zonder eind geworden en ik heb nu echt elke dag nodig of kben doodziek, gewoon gevoelens die je nog niet aan je ergsgte vijand toewenst het is gewoon verschrikkelijk: je bent tot niets in staat , je ligt daar maar ineengedoken een hele dag als een hoopje ellende, kotsen, diarree, je zou je zo gewoon onderpissen om toch niet recht te moeten staan om naar toilet te gaan en die kou inderdaad, niet te harden! Het is echt verschrikkelijk, je houdt nites binnen, heel je lijf staat in brand en gloeit en dan ineens lig je weer te rillen van de kou, zweten, stinkende lijfgeur etc. het is echt niet aan te raden en ik heb al alles geprobeerd om te stoppen maar het lukt me niet, niet omdat ik het lekker vind, gewoon omdat ik zo bang ben om weer ziek te worden dat ik er alles aan doe om dit toch te overbruggen. Maar het is een hard leven met veel miserie en eenzaamheid. Ik wou eigenlijk dat ik vandaag of morgen gewoon een overdosis pak en alles voorbij is want het is echt geen leven zo...

fuller

dank en

Dank voor jullie betrokken reacties. Ik schrik me natuurlijk rot.
Het is snoeihard en confronterend.
Ik realiseer me het enorme gevaar, nu meer dan vroeger. Ik weet ook dat het flauwekul is om te denken dat je anders bent dan de ander. Wat voor een ander geldt, geldt net zo hard voor mij.

Is het dan echt onmogelijk om met dit spul redelijk om te gaan? Ik kan dat maar niet geloven, maar ik moet toegeven dat alles die kant uit wijst. Ik vind het oprecht jammer dat het niet normaal kan. Omdat een kleine hoeveelheid mij heel veel oplevert: productieve ideeen, energie, net wat meer zelfvertrouwen waardoor ik sneller beslis en doe. Ik schrijf sneller artikelen, ik praat makkelijker en heb goed contact met mijn intuitie.

Alleen complexe, taaie problemen en ingewikkelde vergaderingen gaan slechter. Ook dingen die controle over heel veel vergen gaan slechter, ik wordt iets slordiger en vergeetachtiger. Ik laat me meer afleiden door bijgeluiden en kleine verstoringen.

Maar heel veel dingen gaan eigenlijk iets beter als ik wat Heroine genomen heb. Ik krijg vaak veel complimenten als ik heb gesproken in het openbaar of leiding heb gegeven. Ik neem nooit zoveel dat ik ga dagdromen; dat is voor mij niet effectief. Ik neem weinig.

Als ik niet neem ben ik na twee, drie dagen helemaal fris. Helemaal nuchter kan ik me niet voorstellen dat het me zo bezighoudt als ik het wel neem. Na een paar weken nuchter koos ik om weer te beginnen omdat het me iets oplevert. Ik vind mijn leven leuker met gebruik van weinig.
Jullie laten mij terecht weten dat het een eenrichtingsstraat is. En dat is waar.

Nogmaals dank voor jullie feedback. Ik baal ervan dat ik niet kan controleren.

Komeetman

Belezen gebruiker
Het probleem is dat je gevoel van, ik presteer beter als ik gebruik, net het triggerende is die de verslaving kweekt.

VB een speedgebruiker.
Hij gebruikt speed om zo creatieve ideëen te bekomen tijdens het mixen van platen. Op dat moment lijkt het echt alsof je ideëen super goed zijn en dat je er nooit zou opkomen als je niet gebruikte, maar dat is het hem juist!
Je kan het wel nuchter, maar de drugs laten je denken dat dit niet zo is.

Probeer echt langzaam af te bouwen, nu het nog kan. Je bent nu nog jong (ik schat dat je middelbare leeftijd hebt), wil je zo verder gaan tot je carrière voorbij is? Want ik verzeker je, als je zo blijft verder doen, ga je ofwel als een junk eindigen, ofwel constant stoppen en hervallen.

Depressies ten gevolge van herhaaldelijke mislukkingen, enzoverder... Was het dan allemaal waard?

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
grinnik ..

met heroine presteer je niet beter hoor .. als je het pas gebruikt dan ga je na gebruik echt gewoon totaal niet presteren ..

en als je er eenmaal hooked aan bent en dus doodziek wordt als je het niet hebt, mjah dan pas presteer je enigszins als je het wel ophebt .. en totaal niet ( omdat je ergens ligt te creperen van de pijn) als je het niet ophebt ..

behalve de lichamelijke verslavingverwantschap zijn er verder heel weinig overeenkomsten tussen speed en heroine .. al heb je wel helemaal gelijk becker :)

:)
arie

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
je zegt ik neem heroine ....

Hoe dan ?

Spuit je die rommel in je aderen ?

zo ja .... je speelt inderdaad met leven en je hebt waarschijnlijk al verloren !

Zo niet, zet snel een shotje en kap er maar voorgoed mee.

Stonie

fuller

gebruik en presteren

Ik rook het. Ik ga niet spuiten. ik zit al een paar jaar op 1 gram per maand.

Ik kan me voorstellen dat jullie niet geloven dat ik presteer als ik gebruik maar dat is toch echt zo. Ik geloofde het eerst ook niet. Ik las artikelen (die ik geschreven had na gebruik) altijd geheel nuchter na, en nog eens en nog eens. Maar ik kan gewoon goed denken, praten, schrijven, interviewen en communiceren als ik een weinig neem.

Toen ik voor het eerst een interview gaf terwijl ik wat op had, was ik daarna doodsbang dat ik het -onder invloed- niet goed gedaan zou hebben. Maar dat was niet zo: ik kan het nu nog nalezen en ik was goed. Ik was niet bang en ik was krachtig.

Ik weet dat ik zonder ook goed ben, het is echt niet zo dat ik het alleen kan als ik gebruikt heb, onzin. Maar wat ikal schreef: als ik een kleine hoeveelheid neem en publieke optredens heb (en dat heb ik geregeld) krijg ik mondeling en schriftelijke complimenten. een deel daarvan zou ik nuchter ook hebben gekregen.
Mensen zeggen letterlijk tegen mij: wow, wat een energie heb jij vandaag, hou dat vast, we hebben dat nodig.
Ik moet ook ruiterklijk toegeven dat ik soms dingen verknal omdat ik teveel met mezelf bezig ben. Ik heb wel eens een sollicitatiegesprek afgenomen (met 2 collega's) waarvan er naderhand 1 over de zeik was dat ik te aanwezig, te dominant was. Dat was puur de drugs die ik er vlak voor had genomen. Ik schaamde me toen rot.

pepito

Bewuste gebruiker
Alsjeblieft zeg: snoeihard en confronterend...kom nou. Iedereen weet toch dat Heroine geen snoepgoed is. WOrdt je in het Westen vanaf schooltijd reeds verteld. Dus stop met jezelf voor de gek houden. Iedereen weet dat ontwenningsverschijnselen het symptoom zijn van de risico's die er onvoorwaardelijk aan verbonden zijn. En dat experimenteren met heroine geen spelletje is.

lysergine25

Badass junkie
Tripreporter
Je hebt nu nog een baan een huis een leven .....

Dat ga je allemaal verliezen, mits je vanaf nu de bruin laat staan en het nooit meer koopt.

Mijn broers konden dat niet en hebben hun leven verloren aan de heroine.

Heroine is een vloek ...

:wave:

Bovenaan