Als spontane gebruiker eerlijk zijn tegen cbr?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Zijn er hier mensen die sporadisch eens drugs gebruiken? En toch door de cbr testen geraakt zijn door eerlijk te zijn?
Zelf rookte ik vroeger opiaten in het weekend.
Vorige maand heb ik toch nog eens een half grammetje gerookt na zes maand niets gedaan te hebben. Over maand of twee heb ik de cbr testen.
Zou ik hierover eerlijk zijn bij de pshychologe of kan ik beter zeggen dat ik helemaal niets meer gebruik?
Kleine hoeveelheid van twee maanden geleden zal toch niet positief uitslaan denk ik?

ik lees hier veel vragen maar zelden lees ik achteraf hoe het gegaan is.

thx

Syl

Badass junkie
Zijn er hier mensen die sporadisch eens drugs gebruiken? En toch door de cbr testen geraakt zijn door eerlijk te zijn?
Zelf rookte ik vroeger opiaten in het weekend.
Vorige maand heb ik toch nog eens een half grammetje gerookt na zes maand niets gedaan te hebben. Over maand of twee heb ik de cbr testen.
Zou ik hierover eerlijk zijn bij de pshychologe of kan ik beter zeggen dat ik helemaal niets meer gebruik?
Kleine hoeveelheid van twee maanden geleden zal toch niet positief uitslaan denk ik?

ik lees hier veel vragen maar zelden lees ik achteraf hoe het gegaan is.

thx
Gewoon eerlijk zijn tegen psycholoog.
Zo'n test bij cbr is niet alleen voor jouw veiligheid maar ook voor die van andere weggebruikers.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Als jij niet positief getest kan worden hoeven ze ook niks te weten.
Anders staat er alleen maar iets achter je naam waar je niks aan hebt en alleen maar nadeel aan kan ondervinden.

Als je zelf verantwoordelijk omgaat met gebruiken en het verkeer dat is alles in orde en hoef je geen vinkje achter je naam als drugsgebruiker.

Gewoon eerlijk zijn tegen psycholoog.
Zo'n test bij cbr is niet alleen voor jouw veiligheid maar ook voor die van andere weggebruikers.
Hier heb ik het voorbije jaar veel over nagedacht.
Gebruik en rijden gaat inderdaad niet samen.
Had ik een fietser omver gereden had ik het mezelf nooit vergeven.

Voor de toekomst heb ik ook niet meer de intentie om nog harddrugs te gebruiken.
Bij de laatste keer heb ik de maand erna vooral gedacht dat het voor niets goed is,
en ik de cleane maanden ervoor me minstens even goed gevoeld heb.
Andere mensen hun veiligheid ga ik dus zeker niet meer in gevaar brengen.

De enige gedachte die ik nog heb ivm drugs zijn softdrugs zoals cannabis.
Een jointje zou ik op nieuwjaar wel nog eens durven roken.
Dan weet ik ook dat ik de week die erop volgt zeker niet mag rijden aangezien cannabis helaas nog veel langer terug te vinden is.

Over mn mening van softdrugs zal ik misschien ook vragen krijgen tijdens het psychologische gesprek.
Misschien kan ik mezelf maar beter proberen te overtuigen om op sommige gelegenheden zelfs geen jointje eens te roken.
Als ik mezelf daarvan overtuig is het ook makkelijker misschien eerlijk te zijn tijdens de vragen die ik zal krijgen.
Mn oma zei altijd, oke cannabis kan helpen bij bepaalde ziekten,
Maar iemand die niet ziek is hoeft ook geen medicijnen te nemen :)

Laatst bewerkt:
Als jij niet positief getest kan worden hoeven ze ook niks te weten.
Anders staat er alleen maar iets achter je naam waar je niks aan hebt en alleen maar nadeel aan kan ondervinden.

Als je zelf verantwoordelijk omgaat met gebruiken en het verkeer dat is alles in orde en hoef je geen vinkje achter je naam als drugsgebruiker.
Oke thx.
De reden waarom ik twijfel en het onderzoek nog wat langer zou uitstellen is voor een haartest.
Dan zouden ze kunnen zien dat ik in een periode van 6 maand 1 keer drugs gebruikt heb.
Wanneer ik kan gaan tot bij het cbr is dit alweer twee maand geleden,
Daarom twijfel ik om het onderzoek nog uit te stellen totals het 3 maand geleden is bv?

Ik stel het liever niet uit omdat ik bijna mijn werk dreig te verliezen zonder rijbewijs,
maar als ik niet slaag voor hun tests is het weer zes maand wachten.

Misschien is het een goed idee om zelf bij een psycholoog te gaan die kan oordelen dat ik verantwoordelijk genoeg geworden ben om in veiligheid een auto te besturen en ik mijn mening ivm drugs herzien heb?

Ondertussen ga ik ook elke twee weken bij de dokter voor een plastest zodat ik hun kan aantonen dat ik geen drugs meer gebruik,
Misschien kan ik beter elke week beginnen gaan?

dankjewel alvast voor jouw reactie.

mikoz

Bewuste gebruiker
Naar mijn weten doen ze alleen een bloed- en urineonderzoek. Daarnaast moet je minimaal een jaar(?) drugsvrij zijn. Het cbr wil dat dit bevestigd wordt door je psycholoog, mits je die gehad hebt in het verleden. Hoe langer je drugsvrij bent, hoe beter!

Over het eerlijk zijn:
Stel dat je 2 jaar geleden voor het laatst bij een psycholoog hebt aangegeven dat je drugs hebt gebruikt, houd dan die periode aan als de onderzoeker ernaar vraagt.
Zeg in dit geval niet dat je bijvoorbeeld 2 maanden geleden nog gebruikt hebt! Ze zullen je dan hooguit een jaar toestemming geven een voertuig te besturen. Na dat jaar moet je weer een duur onderzoek ondergaan en geven ze je een jaar of 2 meer.

Dus als jij zeker weten denkt dat je netjes en nuchter de weg op kan gaan, benoem dan dat je gestopt bent sinds *laatste dag van gebruiken die je aan je hulpverlener hebt doorgegeven*
Op die manier kom je er het beste vanaf. Je hoeft niet bestraft te worden voor een drugs/verslavingsverleden of incidenteel gebruik.

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Ik snap hem.
Misschien tijd voor een kort kapsel?
Heftig dat ze zo ver gaan.
Maar ja als het je baan kan redden.
Even alles online uitzoeken hoe lang het zichbaar is in je lichaam.
Vaak is dat niet zo lang alleen bij THC

Het probleem is als je zelf aangeeft dat je nog gebruikt hebben ze sws altijd een rede om je staande te houden als ze achter je rijden.
Onder het mom routine controle.
Daarnaast geeft het ze ook een rede om je hele auto binnenste buiten te keren.
Misschien heb je niks op maar toevallig wel bij je of naast je liggen.
Pakken ze dat af of je krijgt een boete.

Uiteraard kunnen ze wel zien wat je in het verleden hebt gedaan.
Maar een gesloten zaak is beter dan dat er bekend is dat je nog wel eens af en toe gebruikt.

probeer iig hun te overtuigen dat je niet meer gebruikt en natuurlijk door de testen komt.
Dat blijft het belangerijkste.

Maar lastige zaak man.
Succes ermee.

Thx voor jullie reacties.

een rijbewijs is het belangrijkste,
Zelfs als het eentje is voor een jaar kan ik ermee leven.
Enkel jammer van het geld dan, dus kan misschien beter de termijn van 1 jaar in mn hoofd steken want het heeft al veel geld gekost.
Maar als ik mijn job kan houden ben ik tevreden en kan ik de gekregen straf aanvaarden.

Ik neem al jullie tips mee en houd jullie op de hoogte hoe het gegaan is

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan