Alternatief tabak bij joint

Ik probeer een tijd te stoppen met tabak roken, maar zoek een alternatief voor me jointjes. Blow vooral hasj dus pure wordt m niet. Wat voor alternatieven die vrijwel iedereen thuis heeft zijn er hiervoor? (Heb geen zin om nu door de regen langs de winkel te gaan)

Don Draper

Badass junkie
Wat voor alternatieven die vrijwel iedereen thuis heeft zijn er hiervoor? (Heb geen zin om nu door de regen langs de winkel te gaan)
Kruidentheebladeren. Groentes.

Maar beter heb je geduld en koop je tabaksvervangers (online) bij de smartshop. Blowen moet wel lekker zijn en geen wanhoop met mijn bovenstaande advies.

Kruidentheebladeren. Groentes.

Maar beter heb je geduld en koop je tabaksvervangers (online) bij de smartshop. Blowen moet wel lekker zijn en geen wanhoop met mijn bovenstaande advies.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar voor t geval van wanhoop: groentes? dus gw bijvoorbeeld brocolli etc.

MetalGuy

Badass junkie
Er is geen tabaksvervanger. In tabak zit nicotine, wat de enige reden is dat je het tolereerd, de nicotineverslaving. Haal deze stof eruit en je zult erachter komen hoe walgelijk en smerig "tabaksvervangers" werkelijk zijn.
Daar heb ik geen ervaring mee. Maar wat ik begrepen had, was dat die vervangers meestal een mix zijn van bepaalde kruiden waar geen nicotine in zit.

Manu76

Badass junkie
Kun je er geen spacecake mee maken, of hash-brownies ofzo? Anders gewoon peukje gebruiken, je gaat waarschijnlijk toch weer roken als je met broccoli gaat klooien!

Don Draper

Badass junkie
Dat klopt. Ik heb er wel ervaring mee. Greengo is er bijvoorbeeld 1. Echt walgelijk. Het ruikt lekker uit het pakje maar zodra je het verbrand is het ronduit smerig.
Er is meer dan Greengo. (Heet tegenwoordig Paucho) is inderdaad smerig.

Maar er is meer die wel echt lekker zijn. Die rook je dan ook niet voor de nicotine maar hebben een andere effect. Zie de post van @Mevrouw Pløp maar. In een vaporizer heerlijk en rokend ook te doen.

MetalGuy

Badass junkie
Dat klopt. Ik heb er wel ervaring mee. Greengo is er bijvoorbeeld 1. Echt walgelijk. Het ruikt lekker uit het pakje maar zodra je het verbrand is het ronduit smerig.
Greengo heette dat inderdaad.

Dat heeft een kameraad ook voor in zijn joint. Vind het een beetje naar groene thee ruiken.

N3K0

Badass junkie
Ik probeer een tijd te stoppen met tabak roken, maar zoek een alternatief voor me jointjes. Blow vooral hasj dus pure wordt m niet. Wat voor alternatieven die vrijwel iedereen thuis heeft zijn er hiervoor? (Heb geen zin om nu door de regen langs de winkel te gaan)
CBD dat is wat ik gebruik.

En er zijn vaporizer waarmee je Hasj kan roken zijn volgens mij alleen beetje prijzig.

Dirkdirk

DF-koning
Puur uit een pijpje is het beste vind ik. Vervangers zijn of heel vies of hebben een psychoactieve werken zoals damania.
Ik heb een zware cannabisverslaving achter de rug. Van mijn 15e tot mijn 19e heb ik zeer zwaar geblowd. Op het hoogtepunt vulde ik een puurpijp met enkele korrels wiet dat ik elk halfuur met een volle teug oprookte. Ik had speciaal een papieren kokertje gemaakt om de rook uit het zolderraam (dat was mijn kamer thuis) te blazen zodat niemand ooit iets rook. Ik heb heel intens stoned jarenlang vertoeft als een loner op een zolderkamer zonder ooit een milimeter verder te komen in mijn leven. Het was een van de meest eenzame momenten van mijn leven.

Maar even los van dat, puur in een puurpijp is ongeveer het snelste hoe je wiet tot je kunt nemen. Met hasj wordt dat een probleem. Het idee van een joint is meer dat je het kan "delen" met de groep ("joinen"). Een puurpijp loopt gauw uit de hand. Ik wil niet zeggen dat je zoals mij vroeger gaat eindigen maar het is iets om voor uit te kijken.

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb een zware cannabisverslaving achter de rug. Van mijn 15e tot mijn 19e heb ik zeer zwaar geblowd. Op het hoogtepunt vulde ik een puurpijp met enkele korrels wiet dat ik elk halfuur met een volle teug oprookte. Ik had speciaal een papieren kokertje gemaakt om de rook uit het zolderraam (dat was mijn kamer thuis) te blazen zodat niemand ooit iets rook. Ik heb heel intens stoned jarenlang vertoeft als een loner op een zolderkamer zonder ooit een milimeter verder te komen in mijn leven. Het was een van de meest eenzame momenten van mijn leven.

Maar even los van dat, puur in een puurpijp is ongeveer het snelste hoe je wiet tot je kunt nemen. Met hasj wordt dat een probleem. Het idee van een joint is meer dat je het kan "delen" met de groep ("joinen"). Een puurpijp loopt gauw uit de hand. Ik wil niet zeggen dat je zoals mij vroeger gaat eindigen maar het is iets om voor uit te kijken.
Hasj kan prima in een pijpje toch? Doe ik regelmatig.

Rest van je verhaal klopt, het gaat wel een stuk harder als je puur rookt.

Dirkdirk

DF-koning
Hasj kan prima in een pijpje toch? Doe ik regelmatig.
In Nijmegen is een coffeeshop genaamd "de Kronkel" waar ze ice-o-lator hasj verkopen. Ik heb dat ooit geprobeerd te roken in een puurpijp. Het voelde alsof er tienduizend naalden in mijn luchtpijp prikte. Alles in mijn lichaam schreeuwde: "dit moet eruit!". Ik heb letterlijk gekotst van de misselijkheid.

N3K0

Badass junkie
Het is goed opletten ook of je zin hebt omte roken en daarom maar wiet/hasj gaat roken.
Of dat je daadwerkelijk stoned wil worden.

Ik ben in 2018 gestopt met roken van tabak en rook nu sindsdien puur.
Ben niet meer gaan roken.
In het begin was het even wennen.

Maar sinds ik CBD combineer met THC ben ik zelf helemaal tevreden. 😊

Dit is hoe het het beste werkt voor mij.
(Ik rook 1 a 1.5 jointje per dag, ik neem een paar hijsjes en leg uhm weer weg)

reDStone

Bewuste gebruiker
Hop. Kamille. Blauwe lotus/witte lotus, passiebloem, damiana

Die passiebloem, ruikt een beetje naar paddestoelen. Zeker niet vies, om hele sterke thee van te zetten. Meestal wordt het goor als je veel van een kruid gebruikt, maar die passiebloem is goed te doen. Werkt heel licht trippend toch?

reDStone

Bewuste gebruiker
CBD dat is wat ik gebruik.

En er zijn vaporizer waarmee je Hasj kan roken zijn volgens mij alleen beetje prijzig.
Je hebt er eentje die je met een aansteker moet verwarmen van zo'n 70 euro, anders kom je op de topmodelletjes uit van rond de 200 euro.

Als ik een nieuwe zou kopen. Dan is het belangrijkste dat de damp ook weer goed kan afkoelen. Dat is toch wel een dingetje met het vapen. En dan wordt het altijd een van de duurderen.

Laatst bewerkt:

BrieMetDeBril

Badass junkie
Ik vind gee enkele vervanging prettig roken/smaken. Ik rook nu al 3 jaar of langer puur.

Ik heb wel 1 vervanging die ik oké vind maar kan nu geen foto maken.

Moet wel zeggen dat als je puur gaat roken niet zoveel moet blowen als met tabak, want dan heb je op een gegeven moment zo'n tolerantie dat je alleen bij super exclusieve dingen high kunt worden.

Don Draper

Badass junkie
Ik vind gee enkele vervanging prettig roken/smaken. Ik rook nu al 3 jaar of langer puur.
Dit ben ik ook achtergekomen met hash. Toen ik wiet rookte had ik er niet veel last van behalve dat de space anders is als ik tabak gebruik. Maar de rook ervaring met tabaksvervangers is echt kut. Ik proef de hash niet. Met tabak is het echt lekkerder.

Bovenaan