1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Alternatieven: Algemeen (GEEN BS)

Discussie in 'Drugs' gestart door Belgium's Crackiest, 8 apr 2019.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Beste mede-gebruikers, -junkies, - stoners hoe je jezelf ook mag noemen. Alleereerst wil ik jullie allemaal een heerlijke avond wensen en hoop ik dat jullie allemaal even lekker spacen als mij. Nu, voor ik aan dit topic begin zou ik graag een paar punten overlopen:
    -nergens in deze topic is het mijn bedoeling mensen aan te sporen tot druggebruik
    -ik weet goed genoeg dat ik een junk ben(niet dat ik er trots op ben) + een van mijn voornemens voor na de zomervakantie is om met alle hard drugs te stoppen, dus zit dit er niet in te wrijven de ganse tijd. (Jaaa, ik ben dom, jaaa, ik vergooi men toekomst,...)
    -ik probeer mijn druggebruik zo gecontroleerd mogelijk te doen en probeer me zo goed mogelijk te informeren op voorhand, dus kom niet met nootmuskaat drinken of bananenschillen roken.
    -eigenlijk een beetje alle bovenstaande in 1;we zijn allemaal gebruikers en ik zie deze site als de perfecte plek om met elkaar te viben en elkaar raad te geven, helpen,... dus (sorry voor mijn taalgebruik) opkkren met die negatieve energie!

Nu, de topic zelf:
    Ik ben momenteel 17 en wordt in mei 18. Zoals jullie al gelezen hebben wordt deze zomer mijn laatste drugszomer (harddrugs dan toch) en hier wil ik dus natuurlijk met volle teugen van genieten. Even tussendoor, ik zou iedereen hier sws aanraden om een leeftijd, datum te kiezen,... om te stoppen(in geval van intensief gebruik) want ondanks ik er zelf enorm veel plezier aan heb, zou ik nooooit drugs aan vrienden geven simpelweg omdat ik niemand een verslaving zou toewensen. Heb hier zelf genoeg verschrikkelijke ervaringen mee en weet hoe moeilijk dat kan zijn, bij mij is het zo erg dat ik zelf weet dat ik op men eentje niet kan stoppen.(daarom dat ik na de zomer me ga inschrijven voor een afkickprogramma). Nog eens tussendoor, sorry voor alle onnodige bullshitt die overal tussen en rond de hoofdzaak staat, maar ben weer lekker aan t gaan dus daar horen versterkte emoties bij bovendien zie ik dit meer als een vriendengroep dan een forum, echt hartverwarmend wat ik hier soms lees, hoe mensen geven om elkaar, raad geven,...
    Maargoed nu eindelijk ter zake;
    Buiten heroïne, crack, meth,... snuif slik of rook ik eigenlijk wel alles op wat voor me ligt.
    Je raadt t dus waarschijnlijk al; er gaan tonnnen geld naar mijn drugsgebruik. + nog is al die ongezonde chemicaliënmaarja, elke intensieve gebruiker, om t mooi te zeggen, weet goed genoeg hoe onweerstaanbaar al die drugs zijn. Nu als student zijnde heb ik het natuurlijk makkelijk; jobje erbij en nog bij ouders wonen = "bakken geld" let goed op de aanhalingstekens want die "bakken" gaan elke maand toch naar de zelfde dealers. Dusja natuurlijk ik met volle teugen genieten ten koste van gezondheid en portemonnee. Nu vooral dat laatste zit me eigenlijk tegen; er zijn al momenten geweest dat ik op school of werk of zelfs op straat mensen besteel om drugs te kunnen kopen. Op de moment zelf fking blij, lkkr drugs kopen maarja de zelfde avond ook natuurlijk een immens schuldgevoel en veel spijt maar dan is het natuurlijk al gebeurd. Ook men telefoon en playstation had ik verkocht voor drugsgeld(allemaal meer motivatie om te stoppen natuurlijk). Maar nu is mijn vraag om de resterende maanden door te komen (of misschien langer als het echt een goedkoop en gezond alternatief is), wat kan ik doen/nemen om mijn drugseffecten te versterken? Bij het blowen neem ik paar biertjes erbij, bij xtc, 2cb, speed,... maagzuurremmers om het effect te verlengen, MAO remmers heb ik al van gehoord maar heb een gedeelde mening daarover; de een beweert er bijna dood aan geweest te zijn, de ander voelde helemaal niks. Maar goed, zijn er dus nog andere gezonde/goedkopere (vooral goedkopere liefst, gezond is t toch allemaal al niet) alternatieven zoals medicijnen,... aan te raden? Nogmaals, aub niet komen met nootmuskaat, bananen of nagels. Normaal zou elke gebruiker mijn situatie wel moeten begrijpen en weten dat ik t gwn zo goedkoop mogelijk wil houden, en na mijn plannen voor na de zomer aan te kondigen hoop ik ook echt dat er serieus op deze topic gereageerd wordt. Ben btw net nieuw op de site dus geen idee of ik snel antwoord, hangt er vanaf of de site meldingen stuurt even off topic nog, wie graag gewoon eens zen hart wilt luchten of urenlange conversaties wilt kan me gewoon sturen, kunnen we misschien later via app praten. En ja ik weet wat je denkt "wat kan een snotneus van 17 mij nou wijsmaken". Begrijpelijk, al ben ik zeer volwassen voor mijn leeftijd (al zeggen ik en andere mensen het zelf) en uit ervaring heb ik geleerd dat ondanks leeftijd mensen ontzettend veel van elkaar kunnen leren en een luisterend oor kan altijd wonderen doen. Verder vind ik het ook altijd heel interessant om over mensen hun drugsgebruik/-verleden te praten; als mede gebruiker kan ik me vaak perfect in de situatie inleven, en in mijn ogen zit er zooooo veel meer achter die "junkie met de crackpijp" dan alleen maar spjeazen en gek worden. Duss nog een laatste keer kort, intresse in mijn verhaal, sws sturen, zin om jou verhaal te doen ook sws sturen!

Dus dames, heren en genderneutralen (zal er maar al aan beginnen wennen, zeker?) ontzettend bedankt om deze ganse bijbel te lezen of toch eens door te nemen, ik hoop veel reacties te krijgen (en ook veel berichten ivm het praten, ben een nogal sociale jongen, vooral op de snuif), dat jullie nog allemaal een lekkere trip hebben, en morgen of wanneer je ook gaat slapen goed rust, fris en goed opstaat, want die struggle ken ik en voor de rest dat jullie nog een fantastische vakantie hebben!( voor de Nederlanders onder ons wens ik jullie tzelfde voor binnen 2 weken✌

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hoi,

Ik vind t niet echt volwassen overkomen om als 17-jarige zo veel mogelijk naar binnen te schuiven en daar zelfs voor te gaan moeten stelen.

Vergeet Mao-remmers. Die hebben nut bij maar 2 drugs, DMT oraal actief maken (de befaamde Ayahuasca), en ze versterken een truffeltrip, en dat lijken me nu niet bepaald jouw soort drugs. Mao-remmers combineren met andere drugs dan die 2 kan levensgevaarlijk zijn met de dood tot gevolg. Niet doen dus.

Verder stop je of stop je niet, jouw keus is momenteel om door te gaan. Dat je nu voorgenomen hebt om over een half jaar te stoppen is gewoon jezelf voor de gek houden, als we een half jaar verder zijn zal je het stoppen weer voor je uit schuiven en blijf je gewoon door doen.

Als ik jou zo hoor kan je gewoon niet met drugs omgaan, en dan lijkt me stoppen het beste en wel nu. En al helemaal omdat je er geen geld voor hebt.

Mezelf en Mindless vinden dit leuk.
  3. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

Beetje voorbarige conclusie vind je niet? Wie weet stopt ts wel over een half jaar. Niet iedereen is hetzelfde en er stoppen wel meer mensen volledig met drugs.

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@De Dunne
    Uiteraard kan alles, maar ik denk dat de kans toch vrij groot is dat mensen die een stopmoment nogal ver in de toekomst leggen dit stopmoment steeds voor zich uit blijven schuiven.
    Uiteraard kan TS zich daar wel aan houden, maar dat vereist toch wel een zekere zelfdiscipline, en daar kan ik tot dus ver geen greintje van bespeuren bij hem.

Maar goed, wat zou jij dan adviseren in deze?

De Dunne vindt dit leuk.
  5. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

In de toekomst stoppen met je verslaving is het oudste trucje van de verslaafde geest om door te kunnen gaan.

Misschien inderdaad voorbarig, maar het zijn denk ik wel uitzonderlijke gevallen waar dat werkt. In de tussentijd versterk je je verslavingen waarschijnlijk alleen maar.

acht.zes vindt dit leuk.
  6. De Dunne

Het is idd vast lastig en wie weet lukt het niet maar omdat bij voorbaat te roepen vind ik persoonlijk wat negatief. Het idee om dan te stoppen is wel goed en verstandig. Laten we het hopen!

7. Mindless

Met deze hardcore middelen samen en dat al op die leeftijd wanneer je brein nog niet ontwikkeld is (tijdens de ontwikkeling al blootgesteld aan echt zwaar spul en daar verscheidene van) en dan ergens over een halfjaar willen stoppen en binnen dat halfjaar het drugsgebruik nog willen intensiveren maakt dat gewoon wat moeilijk te geloven voor me.

Hoop natuurlijk dat het hem lukt hoor. Ik zie het ook vanuit mezelf en denk dat ik het nooit zou kunnen op die manier. Maar er zijn natuurlijk altijd mensen die zoiets wel voor elkaar krijgen.

De Dunne vindt dit leuk.
  8. Bee

Bee Belezen gebruiker

Het feit dat je zo'n defensieve houding opstelt in je openingspost spreekt voor mij boekdelen, aangezien dat iets is wat ik heel erg herken uit mijn omgeving. Spoileralert: een stopdatum ver in de toekomst met vermeerderd gebruik ervoor werkt meestal niet zo goed. Ik weet dat dat niet is wat je wil horen, dus gelukkig is het getypt.
    Je kunt ook zeggen van he, ik word 18, goed moment om te stoppen. Je kunt op latere leeftijd altijd nog dingen proberen als je daar behoefte aan hebt, is het ook niet saai om alles al gedaan te hebben voor je überhaupt oud genoeg bent om te gaan stemmen? Het is gewoon eeuwig zonde zo roekeloos met je hersenen om te gaan op zo'n jonge leeftijd. Ook als je je volwassener voelt dan leeftijdsgenoten overigens een veelgedane uitspraak, en als daarop gewezen wordt "nee snap ik, maar ik ben echt volwassener hoor". Persoonlijk zou ik aanraden nu al professionele hulp te zoeken en daar concrete afspraken mee te maken. Iets met een stok achter een deur.

9. Wat ik hier lees is allemaal waar en wil er nog eens extra op wijzen dat ik zeker nier trots ben op wat ik hier neertype maar ik gwn mijn situatie zo goed mogelijk probeer voor te stellen. De conclusie qua mijn volwassenheid had ik getrokken over de meningen van anderen, aangezien ik dit vaak hoor, maar ik geef toe dat dit op gebied van drugs wel anders is. Ik heb idd totaal geen dicipline en karakter om er nee tegen te zeggen, maar weet (in zekere zin) wel waar ik mee bezig ben. Ik informeer me zo goed mogelijk over de dingen die ik neem en ben me dus ook goed genoeg bewust van de gevaren. Daarom ook dat ik mijn vraag stelde; ik weet dat het echt super dom is om te doen maar ik zoek graag grenzen op, ik wil altijd graag zo hard en lekker mogelijk gaan. Maar omdat ik dus weet wat de gevolgen kunnen zijn wil ik dus niet overdrijven met bijpakken en dergelijke (overdrijven betekent natuurlijk voor iedereen iets anders maar ik denk dat jullie t ong wel doorhebben) en dus zocht ik dat alternatief. En ja, bijna iedereen, ook niet gebruikers, weet dat het combineren van drugs/medicatie/alcohol alleen maar om problemen vragen is, maar ik weet natuurlijk ook niet alles en drm dacht ik t is het vragen waard. Verder lees ik veel twijfels over het feit dat ik ga (proberen) te stoppen. Ik snap dit volkomen aangezien ik zelf ook met die twijfels zit en bang ben dat het me inderdaad niet gaat lukken. En dit zal wss wel cliché klinken maar ik heb genoeg vrienden die hun toekomst ermee vergooid hebben, gezondheid naar de klote,... en dit zou ik nooit voor mezelf willen.(ook niet voor hun natuurlijk maar die keuze is niet aan mij). Dus ja, ik begrijp het dat t klinkt als een junkie in de "uitstelfase" maar ik ben hier eigenlijk wel serieus over. Ik kom wel op men woorden terug van het inschrijven bij het programma. Ik wil het eerst zelf proberen(ik weet ook goed genoeg dat dit heel moeilijk en bijna onhaalbaar is) maar desnoods moet ik er 3 gram per dag meer voor roken en daarna daarmee minderen, ik wil er echt werk van maken. De reden dat ik eerst op mijn eigen zou willen proberen is omdat mijn moeder buiten het blowen niks van mijn druggebruik afweet en het zou me ontzettend veel pijn doen als ze hierachter zou komen (als ik terugkijk naar de reactie van haar toen ze wist dat ik blowde). Maar, als het echtt moet wil ik er met haar over praten en toch miss een programma gaan volgen. En daarom klinkt dat vermeerderen en stoppen misschien een dom idee, maar ik neem aan dat jullie allemaal ook (ex-)gebruikers zijn en dus wel weten hoe moeilijk het is om nee te zeggen, zeker met niks dicipline. Verder is het ook juridisch veel simpeler nu, opgepakt met of onder invloed van drugs, mee naar t bureau en de ouders kunnen me komen halen(buiten de 2 keer dat ik naar een soort van afkick werd gestuurd, meer therapieadvies eig) en dat is t, op men 18 terug een blanco strafblad en beginnen met een schone lei. Daarom (denk ik) klinkt het toch niet zo gek dat ik er de laatste momenten zo van wil genieten? Dan was er trouwens nog 1 reactie die me opviel; "is het niet saai om alles voor je 18 geprobeerd te hebben", langs een kant zeg ik groot gelijk, langs de andere kant weet ik van mezelf dat een verslaving bij mij zo aangemaakt is. Ja, weeral dat zwaaar tekort aan dicipline en karakter. Het klinktmiss dom, maar ik denk dan weer, ik geraak veel en veel hardee verslaafd voor mn 18 en dit zal t dus veel moeilijker maken om te stoppen, maar eens t dan gelukt is is t ook ineens goed gedaan; geen nieuwe dingen meer dus ook al geen kans op nieuwe verslavingen of terugval. Als laatste wil ik trouwens zeggen dat ik geen betwetertje ben dat denk van "als ik wil stoppen dan kan en doe ik dat,..." ik weet goed genoeg dar her me veel moeite gaat kosten, maar uiteindelijk gaat het wel over mijn toekomst. Dit zijn ofc allemaal geen beloftes, stoppen met drugs is niet niks, maar ik ga wel proberen deze doelen te bereiken al klinken ze voor sommigen absurd. Al bij al, wel jammer dat de reacties allemaal dezelfde richting uit gaan, maar ik apprecieer het dat het toch allemaal goeie raad is en dat jullie toch het beste met me voor hebben om het zo te zeggen, al is het maar een forum. Als laatste punt wil ik ook zeggen dat ik eerder hoop dat jullie twijfelen aan mijn kans op stoppen dan aan de waarheid van mijn verhaal, aangezien ik me zo duidelijk en eerlijk mogelijk probeer uit te drukken. Heb genoeg mongooltjes gezien die maar wat uit de duim zuigen om stoer te doen of dit of dat terwijl ik dit forum echt zie om iets bij te leren over drugs, waar veel kennis (vind ik persoonlijk) noodzakelijk bij is. Hoor graag van jullie (terug)✌

10. De Dunne

@Belgium's Crackiest , mag ik je één ding verzoeken? Probeer in je teksten spaties, alinea’s etc te gebruiken. Zo een aan een stuk getypte tekst is heel lastig lezen. Denk dat veel mensen het dan overslaan. Just a tip no offence!

11. Mindless

Dit is nou eenmaal een drugsforum waar er wel wat van gezegd wordt als iemand waarschijnlijk niet zo handig bezig is. We zijn hier gefascineerd door drugs, maar ook voor het verantwoord gebruiken ervan. Juist ook omdat velen hier in mindere of meerdere mate wel bekend zijn met verslaving gaat er wel een alarm af wanneer iemand beweerd in de toekomst te willen stoppen, maar eerst zijn gebruik (aan meerdere extreem verslavende middelen) nog op te willen voeren. Het is niet een strategie met een bijzonder hoge kans van slagen. Dat lijkt misschien wel zo, omdat je verslaafde geest je dat heel goed wijs kan maken, hoe onwaarschijnlijk het ook is. Maar hoe meer je gebruikt, hoe meer zo'n verslaving jou in zijn grip krijgt. En daarom is het ook niet eerlijk om dat allemaal te negeren en jou te ondersteunen in die verslaving. Maar ik zie dat je dat zelf ook door hebt en dat is al een hele grote stap. :)

Zeelanddude vindt dit leuk.
  12. Ja sorry voor mijn zinsbouw en dergelijke,
    Deze bijbels schrijf ik dus als ik lekker aan t gaan ben

Verder wil ik nogmaals zeggen dat ik dankbaar ben voor de raad en waarschuwingen die jullie me geven,
    En ik weet dat ik heel onverantwoord bezig ben maar ik weet ook dat ondanks ik het heel lief vind toch jullie raad waarschijnlijk zal negeren.

En daarom probeer ik er tochh voorzichtig en verantwoord mee op te gaan, desnoods met alternatieven waarvoor deze topic eigenlijk bedoelt was.

Is dit toch niet mogelijk dan zijn eigenlijk al mijn vragen beantwoordt en wil ik jullie voor de 100e keer bedanken voor jullie reacties.

Ik weet wat me te doen staat en misschien (waarschijnlijk) is het maar een illusie en zal ik het toch idd gaan uitstellen, maarja we hopen op het beste

Laden...