1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Amanita muscaria extract

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door jam, 18 apr 2017.

1. jam

jam Belezen gebruiker

Dag mensen, ik heb een vrij specifieke informatie vraag ivm vliegenzwam extract.
    Ik heb al heel wat opgezocht maar hoop hier nog wat bijkomende informatie of eventuele ervaringen te vinden alvorens mijn experiment aan te vatten.
    Ik las op shroomery onlangs volgend topic:
    https://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/20643485/fpart/all/vc/1
    In dit topic wordt uitgelegd hoe een vliegenzwam tinctuur bereidt wordt.
    Omdat ik zelf denk dat een orale dosis van gelijkaardig vliegenzwam tinctuur voor mij te lang zou werken (praktisch dan, ben vooral op zoek naar kortwerkende stoffen voor het experimenteren). Zou ik het liever roken, ook over het roken van vliegenzwammen vind je veel informatie. Maar het roken van schimmels blijkt niet altijd even aangenaam te zijn.
    Toevallig herinnerde ik met dat ik ooit ook een topic op een drugsfora gelezen had waarin iemand opium oplost in wodka om hier tabak in te leggen en vervolgens de wodka te verdampen zodat er een soort opiumtabak overblijft.
    http://drugsforum.info/tripreports-downers/opium-joint-t7805.html

Vandaag dus ook mijn idee of het ook mogelijk zou zijn om het vliegenzwam tinctuur op een gelijkaardige wijze over tabak te gieten (in een schaaltje te leggen met tabak) en het vervolgens te laten verdampen opdat de werkzame stoffen op de tabak zouden achterblijven.
    Ik vermoed dat dit wel zou werken, maar hoopte dat iemand me hier misschien iets meer over zou kunnen vertellen. Ik weet dat er vroeger ook damianablaadjes met vliegenzwam extract op verkocht werden in de smartshops (wel voor mijn tijd) en vermoed dat dit dan ook op een gelijkaardige manier bereidt werd.
    Indien iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het dan ook graag.

Groetjes Jam​

2. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Waarom niet gewoon vliegenzwam oraal nemen? De verhalen over het roken zijn vaak een beetje gemixt en als het al effect heeft lees je toch vaak dat de effecten anders zijn dan wanneer je het oraal neemt.

3. jam

jam Belezen gebruiker

Omdat orale inname een langere werkingsduur heeft naar ik vermoed.
    Omdat ik niet altijd even veel tijd heb om een nieuw middel te proberen heb ik graag dat de werkingsduur niet te lang is.
    Daarnaast lijkt het doseren mij ook gemakkelijker wanneer het gerookt wordt. Zo kan ik steeds een paar trekjes nemen en dan even wachten hoe ik me voel.
    Dit is oraal een stuk lastiger omdat steeds bijnemen de trip vooral zal verlengen.
    Ten slotte hoor ik over het oraal innemen ook steeds gemengde verhalen dus dacht ik dat deze bereidingswijze evt wel zou kunnen werken om ervaring op te doen met de vliegenzwam.

4. Psychedelibee

Ik snap de overwegingen, mij persoonlijk lijkt het roken me alleen teveel gedoe.

Mocht je gaan proberen dan ben ik erg benieuwd naar je ervaringen. Ik heb zelf al lang vliegenzwammen in huis liggen, maar het komt er nooit van. Ook omdat het niet perse een trip is waar ik enorm naar uitkijk, maar ben wel ontzettend benieuwd ernaar.

5. jam

jam Belezen gebruiker

Ik vind het best wel leuk om extracten etc te maken, en doe dit ook graag, dus daarom wil ik het graag ook op die manier proberen.
    Wel was ik van plan om gewoon te wachten tot de vliegenzwammen hier terug groeien voor ik een extract zou maken. Echter hoor ik hier ook vaak tegengestelde berichten over, sommigen zeggen dat de vliegenzwammen hier niet werkzaam zijn, terwijl anderen wel degelijk de vliegenzwammen gebruiken die ze hier plukken. Het elixir recept is van iemand uit Duitsland, ik zou verwachten dat de vliegenzwammen daar toch niet zoveel verschillen als diegene hier.

6. Psychedelibee

Ik lees ook meestal dat ze hier in de buurt niet heel erg potent zijn dus dat het weinig zin heeft. Duitsland is nogal groot natuurlijk, dus hangt denk ik ook wel erg af van waar ze in Duitsland geplukt zijn.

Verder neem ik aan dat je wel weet dat zelf paddestoelen plukken om te consumeren behoorlijk gevaarlijk is als je niet exact weet wat je aan doen bent. Ik zou dat risico zelf nooit nemen, voor iets dat ik ook online kan bestellen waarvan ik weet dat een expert ze geplukt heeft. Bovendien komen ze dan uit regio's die bekend staan om potente amanita's

Deel Deze Pagina