1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ambulance en Juridische gevaren

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Coocla33, 20 feb 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Coocla33

Coocla33 Newbie

Een vriend van mij heeft net pure mdma kristallen gedaan, en toen kwam het ter woorden of we wel een ambulance konden bellen als het fout zou gaan.

We hebben hier rond de 5 gram mdma kristallen. Worden die dan afgepakt? Komt er ook politie? Of wordt dit genegeerd en wordt de persoon die bad gaat alleen maar geholpen? Kunnen hier nog juridische problemen mee komen? De jongen die het heeft ingenomen is 18 jaar.

Alvast bedankt voor de reacties!

Casaan vindt dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Lol

Bel de ambulance als het misgaat, dan heb je toch tijd zat om die kristallen ergens te verbergen eer ze ter plekke zijn. En als de politie meekomt dan zeg je gewoon dat je vriend alles heeft opgemaakt en dat hij daarom zo slecht ging.

Een huiszoeking of iets dergelijks zullen ze niet doen, wel vragen hoe hij er aan is gekomen maar zeg gewoon dat je geen idee hebt.

3. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Als iemand overlijdt dan komt er in ieder geval wel een strafrechtelijk onderzoek naar de doodsoorzaak dus als je niet gepakt wil worden met drugs kan je maar beter rustig aan doen en vooral wel een ambulance bellen als er iets mis gaat.

Twirley Bird en LoveSexDreams vinden dit leuk.
  4. Akke

Akke Newbie

Goede avond, Ik ga deze zomer samen met mijn vriendin op roadtrip door duitsland, Slovenië,Kroatië... en ik zou graag 5 gram wiet meenemen in een stash can van pringles... mijn vraag was nl of ik in in één van deze landen,behalve duitsland het risico loop om een zware straf te krijgen in het geval ze het vinden? Alvast bedankt!

5. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Ik zou het gewoon maar niet doen in dat soort landen. Je wilt echt niet in een celletje komen te zitten in Kroatië of Slovenië. De cellen hier zijn echt 5 sterren hotels in vergelijk tot de cellen daar. Gewoon niet doen, dat is het echt niet waard.

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

In Duitsland moet je mee naar het bureau, misschien een of een paar nachtjes zitten ter verhoor en zal je op een later tijdstip moeten voorkomen en kan je een flinke boete verwachten. (het is per deelstaat net even anders, net over de Nederlandse grens doen ze niet zo heel moeilijk, maar in Beieren bijvoorbeeld heb je een veel groter probleem)
    In Kroatie en slovenie kan je je over het algemeen meteen voor veel geld vrijkopen bij de gemiddelde politieagent, dat soort corruptie is daar heel normaal tegenover toeristen. Als je een beetje mazzel hebt tenminste. Uiteraard ben je wel je wiet kwijt.
    glad ijs, over smokkelmethodes mag je het niet hebben op dit forum op straffe van een ban.

Laatst bewerkt: 22 feb 2019
  7. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ik haat het als mensen zulke onzin verkondigen.
    Ooit wel eens vast gezeten?
    Dit is een cel uit de koepel in haarlem waar nu dan even geen bed in staat.
    Plak jij daar maar even 5 sterren aan vast!
    Screenshot_20190226-014146_YouTube.jpg

Jen en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  8. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Dat is dan voor 1 persoon. In sommige landen is dit voor 10 man.

De Dunne en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  9. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Er wordt ook niet gezegd dat het 5 sterren is, maar in vergelijking...

Mezelf en De Dunne vinden dit leuk.
  10. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis! Donateur

VERGELEKEN met vele buitenlandse gevangenissen is het in Nederland in de bak echt wel een luxe. 3x per dag een voedzame (lekker zal ik niet zeggen) maaltijd, eigen wc en wasbakje in je privécel, kastruimte, schoon beddengoed, luchten, goede medische zorg en ga zo maar door.

Kijk je wel eens het programma “Gevangenissen in het buitenland”?
    Met 15 man in een cel van 5 bij 5, geen wc of ander sanitair, geen beddengoed of kleding, moord, doodslag, verkrachting is dagelijkse orde van de dag, geen normaal eten, ongedierte overal, slechte hygiene, geen medische zorg, nauwelijks juridische hulp etcetc.

Ik gok toch dat de gemiddelde crimineel liever hier in de bak bivakkeert dan elders.

11. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Ten eerste stond hier gewoon een stapelbed in en zaten mensen hier 20 uur per dag in..
    Grappig dat jullie precies weten hoe zit..
    3x per dag een maaltijd? Nooit van gehoord..
    Heb mensen uit Peru hier zien komen die zeiden liever wat meer ruimte en vrijheid en dingen voor handen dan deze hell hier.
    Oh ja 9 doden in 1 jaar daar valt allemaal wel mee toch?

Ohh shit... Hadden ze allemaal niet uitgezonden op Hart van Nederland! Nu snap ik de naïviteit van de mensen die hier reageren :wink:

Laatst bewerkt: 26 feb 2019
  12. De Dunne

Stapelbed=bed, 20 uur op cel is toch 4 uur per dag niet op cel. En natuurlijk zit je veel in de cel, je bent GEDETINEERD omdat je wat geflikt hebt. Dan hoor je in de cel. Dream on boy, dream on... Je kunt het mooi draaien en keren zo dat t leuk klinkt maar hier gaat echt niemand in mee hoor. Elk weldenkend mens weet dat. Je bent niet de enige met ervaring daar in. Die paar kennissen uit Peru van jou geven ook een volledig beeld van het hele gevangenissenstelsel natuurlijk.....
    9 doden in 1 jaar? Bron, link? Ja zelfmoord misschien ja, geen moord.

Ojee, mij weer laten verleiden tot een niksnuttige, onzinnige discussie. Waarom leer ik het niet?

acht.zes vindt dit leuk.
  13. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Deze reactie van jou geeft precies weer waarom ik mij irriteer aan uitspraken zoals hierboven.
    Omdat je ooit een programma hebt gezien op National Geographic met de ergste cellen op aarde denk je meteen dat het hier in Nederland een 5 sterren hotel is.

Ik heb mensen in hun nek gestoken zien worden van de ring af worden gegooid en daar is geen woord van op het nieuws geweest.
    Dat blijft allemaal binnenshuis.
    Een jongen die binnen word gebracht en de zelfde avond met een trauma helikopter naar het ziekenhuis word gebracht omdat zijn celmaat zijn hersens heeft ingeslagen.

Dat je al zegt 3 maaltijden per dag betekend dat je echt totaal geen idee hebt hoe het werkt en wat er gaande is achter de gesloten deuren.
    De programma's die je over Nederlandse gevangenissen hebt gezien dat is wat justitie jou wilt laten zien en meer niet.
    Je krijgt elke dag een blackbox een magnetron maaltijdje per dag en een half broodje een keer in de 2 dagen.

Ik ben uiteindelijk vrijgesproken en er is mij iets heel ergs overkomen. Waar haal jij het gore lef vandaan om zo tegen mij te praten zonder dat je weet wat er is gebeurd.
    Omdat je geen argumenten meer hebt? Omdat je je gelijk wilt halen? Beter informeer je dan gelijk met je oordeel klaar te staan.

Mensen worden elke dag een uur uit hun cel gelaten met 60 man.
    En los gelaten op 2 telefoons en 5 douches.
    Dus ja je raad het al elke dag worden er klappen uitgedeeld omdat alle 60 man in dat uurtje naar huis willen bellen.
    Dit is trouwens in elke HVB zo in Nederland.
    Je hebt ook goede plekken in Nederland waar je kan zitten maar dit was de grootste hell op aarde en iedereen die daar ooit heeft gezeten kan dat beamen.

Dit waren 6 mensen die mochten hun laatste jaren hier in Nederland uitzitten omdat ze een gevangenis in Peru gingen sluiten.
    Heb afzonderlijk met hun gepraat en ze zeiden allemaal het zelfde..
    Door de mooie praatjes (zoals jij hebt) dachten ze dat ze hier terug zouden komen in paradijs.
    Maar ze zeiden allemaal dat ze liever hun tijd daar hadden uitgezeten dan hier nu ze er eenmaal waren. Terwijl ze hier hun famillie hebben (dit waren gewoon Nederlanders)

Dan moet je geen praatjes hebben over iets waar je helemaal niks van af weet! En ook leren je mond te houden.
    De brainwash van de Nederlandse televisie vormd vaak een mening bij de gemiddelde Nederlander die ik helemaal bij jou terug zie.

Denk na voor dat je zomaar dingen begint te roepen waar je geen enkele verstand van hebt!

Jen vindt dit leuk.
  14. De Dunne

PARDON???!!! Waarom reageer ik ook op jou? Je moet eens begrijpend gaan lezen ipv jezelf steeds zo persoonlijk aangevallen te voelen en anderen persoonlijk aan te vallen.
    Nergens maar ook nergens heb ik JOU persoonlijk iets rots verteld, beschuldigd van iets of je op je hart getrapt. Waarom doe je dat nu wel tegen mij?
    Jij bent toch echt degene die mij nu persoonlijk aanvalt voor iets algemeens.

Weet je Rebell, je zou eens niet zo snel op die kast moeten klimmen, begrijpend gaan lezen, dingen eens algemeen gaan zien ipv altijd persoonlijk, je eigen ego eens opzij zetten en kappen met je persoonlijke aanvallen.

Met jou valt toch niet normaal te discussieren zonder datje iemand beledigd of persoonlijk probeert te kwetsen. Laag en zwak.

15. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Dit soort opmerkingen voegen niets inhoudelijks toe en zijn alleen bedoeld om de ander op te naaien. Effe dimmen graag.

Edit: "Met jou valt toch niet normaal te discussieren zonder datje iemand beledigd of persoonlijk probeert te kwetsen. Laag en zwak." Dit bedoel ik dus. Wat verwacht je nou hiermee te bereiken?

De Dunne vindt dit leuk.
  16. De Dunne

Dat hij eens inziet dat die persoonlijk toespelingen eens op moeten houden. Dát wil ik bereiken.
    Maar je hebt gelijk, is het netjes? Nee klopt idd.
    Maar als opmerkingen en reacties van een bepaald lid erg persoonlijk worden, en niet voor het eerst, richting mij dan kan ik wel eens onredelijk reageren.
    Zal me terug trekken uit de “discussie”.

Fenrir vindt dit leuk.
  17. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Dit is niet persoonlijk naar mij gericht in het gesprek?
    Dream on boy?
    Ben je nou dingen aan het verdraaien zo openlijk en bloot? Kom op zeg ga nou niet onschuldig spelen je lokt zelf deze reacties uit en geef je een gedetailleerd verslag op je reactie.
    En ja ik word boos om zulke dingen die je zegt tegen mij dat was nergens voor nodig.

Jen vindt dit leuk.
  18. De Dunne

Het woord “je” is een algemeen woord. Jij en jouw slaat op iemand specifiek. Dus nee, niet naar jou zelf. Dat is dus begrijpend lezen.
    Maar goed, laat maar weer he. Zoals ik zei, ik trek me wijs terug.

Ben je boos? Pluk een roos. Zet m op je hoed en morgen is alles weer goed. :redrose:

Laatst bewerkt: 26 feb 2019
  19. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Met creatief lezen kun je overal wel een persoonlijke aanval in vinden, DD reageerde duidelijk op jouw post over omstandigheden in de cel met een algemene opmerking over gedetineerden. Ja, ze discussieerde iets te fel; maar dat deed jij ook, misschien nog wel lomper. DD heeft al aangegeven de strijdbijl te willen begraven, je hoeft niet door te gaan met zeiken.
    Ik ben ook écht klaar met waarschuwingen uitdelen. Net een paar dagen terug van je laatste ban en je loopt weer overal te ruziën en de sfeer te verzieken. Mijn geduld is op, Rebell. Wees gewaarschuwd.

De Dunne vindt dit leuk.
  20. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Er zit een raam in die cel. Zelfs met gordijntjes. :)

Jen en Rebell vinden dit leuk.
  21. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Lol lekker van het zonnetje genieten :wink:

Jen en Amfitamientje Power vinden dit leuk.
  22. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

In Duitsland hangt het een beetje af van in welke deelstaat je bent. De zuidelijke deelstaten zijn heel streng.

Als je naar Kroatië en Slovenië gaat dan moet je ook door Oostenrijk en daar zijn ze ook niet zo lief tegen blowers.

Of er direct een celstraf staat op 5 gram wiet, dat weet ik niet. Maar als je gepakt wordt dan zit je sowieso een tijd, mogelijk een paar dagen, in voorarrest en krijg je een boete van duizend(en) euro's.

23. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Zoals gelukkig anderen al aangaven was het een vergelijking met cellen in vele armere landen. In vergelijking tot, zijn onze cellen relatief een luxe.

Jeetje wat een grote cel! Is dit voor 1 persoon?

9 doden in een heeeel jaar? Voor nederlandse proporties is dat wel veel ja maar in vergelijking tot vele andere landen niet.

Ik zou dit een rare tactiek van justitie vinden want dan schrikt zo'n gevangenis toch niet af als je het mooier maakt dan het is? Of wil justitie dat we met zijn alle denken dat onze gevangenissen fijn vertoeven is zodat er meer criminelen komen? Klinkt mij een beetje ongeloofwaardig neemt niet weg dat je hier en daar best een beetje gelijk hebt. Fijn zal onze gevangenissen (gelukkig maar) niet zijn nee. Maar waarom zou je denken dat vele Nederlandse gedetineerde in het buitenland zo graag in Nederland worden berecht of in Nederlandse gevangenissen worden opgesloten? Niet omdat het hier zo veel erger is hoor.

acht.zes vindt dit leuk.
  24. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Na de zoveelste waarschuwing heeft rebell inmiddels een permanente ban voor het continu verzieken van de sfeer. Nu graag weer allemaal on topic, want zo'n discussie heeft de TS verder niks aan.

Liesje, StimsalaBanne, PsyTekZ en 3 anderen vinden dit leuk.
Laden...
Vergelijkbare Topics - Ambulance Juridische gevaren
  1. jimi
    Reacties:
    10
    Weergaven:
    1.987
  2. Ganymedes
    Reacties:
    11
    Weergaven:
    3.849