1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Amfetamine tolerantie niet meer strak gaan.

Discussie in 'Speed' gestart door Pompen, 3 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Pompen

Pompen Bewuste gebruiker Donateur

Hallo

Ik gebruik al langere tijd regelmatig speed daarbij komt kijken dat tolerantie gaat op treden.
    3 maanden dagelijks heeft me op punt gebracht dat ik strak kon staan na een bom van 350-400mg.
    Kwaliteit amfetamine 70+- altijd.

Na die 3 maanden ben ik 20 dagen gestopt, daarna ben ik gaan snuiven voor de buikklachten die achter gelaten waren.
    Snuivend kan ik niet strak komen te staan maar dat vind ik nog enigzins begrijpelijk als je zulke doseringen slikte.

Allereerst ja tolerantie afbouwen zal helpen no shit maar de dosis verhogen ook.

400 mg geslikt. nope
    500 mg bommen geprobeerd. Nope multiple times geprobeerd.

Als ik wel hard ga ervan houd dit ook langer als 3 uurtjes aan.
    Wel langdurig effect kwa energie waves en niet slapen.

Sidenotes:
    Recentelijk anti-depressiva de deur gewezen
    Flurazepam dagelijks
    Olanzapine dagelijks

Waarom kan ik niet strak komen te staan?

Groetjes

Laatst bewerkt: 3 dec 2018
  2. Iskra

Iskra Belezen gebruiker

Omdat het universum van je houdt.

Guapo Temudgin en Pompen vinden dit leuk.
  3. Pompen

Fijn dat je me eraan herrinerd.

Iskra vindt dit leuk.
  4. Prison

Prison Belezen gebruiker

Die pam en pine gaan de speed natuurlijk wel onderdrukken.

Maar als je wel 500 mg oraal 70% niet strak komt te staan zou ik maar eens een lange pauze inlassen en een gezonde levensstijl hanteren.

Lichtjeshemel en De Dunne vinden dit leuk.
  5. Pompen

Kliniek is denk ik ook maar de enige optie..
    Alleen dan doe ik het eerljk waar alleen om de tolerantie te verminderen..
    En dat weer terijl net een baan heb depressie uitgstuudeerd
    Vrienden online en inn reallife ik raak alles kwijt.

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Olanzapine is een dopamine remmer, het lijkt me dat die verantwoordelijk is:

en het is nog een langwerkende ook nog:

Pompen vindt dit leuk.
  7. Koffieboon

Koffieboon Belezen gebruiker

De glitter & the glamour van je speedgebruik is eraf. Op dit punt zit ik ook met het gebruik van amfetamine. Meer negatieve effecten (lichamelijk en geestelijk) dan positieve/leuke.

Waarom wil je er geen punt achter zetten en je richten op je verdere leven? Dit leven heeft zoveel meer te bieden dan onder invloed zijn van speed. De mate waarin je gebruikt maakt je eigen van binnen ook echt kapot.

8. Zwijgrecht

Zwijgrecht Belezen gebruiker Donateur

Mag ik vragen wanneer en hoe je dat besefte dat je dat punt had bereikt, en waar heb je t meest last van?

9. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Bewuste gebruiker

Pep is voor winnaars.

10. Amfitamientje Power

Ik sta zowieso nooit echt strak van pep. Ook niet als ik 500 Mg slik, snuif of plug. Het gaat me ook niet om het zware strak staan.

Pep is voor mij een hulpmiddel om langdurig te focussen en visualiseren als ik ontwerpen maak op de computer.

Meestal gebruik ik 2 keer per week 150 Mg. Dat is voldoende voor een goede productie aan hoge kwaliteit CAD ontwerpen.

Voor een denkbeeldige pepverslaving hoef je niet naar een kliniek. De verslaving is alleen maar psychisch. Lichamelijk wordt je alleen maar beter tijdens afkicken en je hebt geen medische begeleiding nodig tegen ontwenningsverschijnselen. Het is wel belangrijk dat je een flinke dosis wilskracht hebt en ook een weekje vrij neemt om te rusten, slapen, bezinnen.

Succes. Je moet wel sterk in je schoenen staan om te ontwennen dus eigenlijk moet je sterk in je schoenen staan als je van plan bent drugs te misbruiken.

Pompen vindt dit leuk.
  11. Prison

Prison Belezen gebruiker

Ik vind deze opening post niet echt een winnaarspost. Denk ook niet dat het aanmoedigen van pepgebruik de OP echt gaat helpen.

12. Amfitamientje Power

Okee. Ik zal het beter verwoorden. Pep is voor winnaars zolang je het gebruik goed kan plannen en je gebruik in de hand houdt.

Hoevaak en hoeveel je kan gebruiken verschilt van persoon tot persoon. Als je merkt dat de pep sterker wordt dan jij moet je meteen ingrijpen en niet toegeven aan dagelijks gebruik of excessief gebruik. Als pep je leven negatief beïnvloed moet je er meteen iets aan doen.

Pep is mijn drugs of choice en ik ben een winnaar. Nog steeds. Ook na jarenlang gebruik. Wel moet ik af en toe op de rem trappen als ik denk dat ik te vaak gebruik.

Het kan niet zo zijn dat pep je leven verpest. Pep is lichamelijk niet of nauwelijks verslavend dus als het misgaat moet je gewoon minderen of stoppen.

Iemand die zegt dat ie verslaafd is aan pep en zegt daardoor te gebruiken, gebruikt de term “verslaafd” als smoes.

Als je problemen hebt met pep moet je vandaag nog minderen of stoppen. Daar is geen kliniek voor nodig. Zorg er wel voor dat je een weekje kan rusten of slapen omdat als je stopt met pep je vermoeidheid pas echt gaat voelen.

Je kan dit @Pompen ,niet klagen maar dragen. Gewoon stoppen en rusten. Ja, je gaat wel trek krijgen maar denk dan aan de situatie waarin je nu beland bent. Dat wil je niet weer. Je kan binnen 1 week afgekickt en hersteld zijn van pepgebruik. Misschien ben je daarna nog een paar maanden neerslachtig maar daar kom je wel overheen als je trots op jezelf kan zijn.

Pep is voor winnaars. Mensen die afkicken van speed als dat nodig is zijn ook winnnaars.

Laatst bewerkt: 4 dec 2018
    Zwijgrecht vindt dit leuk.
  13. Koffieboon

Onder invloed zijn is al lang niet meer zo leuk als in het begin. Minder euforisch, ik word er minder sociaal van dan wanneer ik nuchter ben. Eerder lulde ik echt de oren van iedereen zn kop als ik pep had gehad, goeie tijd. Verder heb ik nu veel meer een hoge hartslag en lichaamstemperatuur. Ben hierdoor soms lichtelijk paranoide, omdat het lijkt alsof ik te hard ga.

Eerder met speed kreeg ik echt zin om dingen te doen en te ondernemen. Dat is nu ook veel minder aanwezig. Al met al is het onder invloed zijn voor mij al veel minder leuk, de katers nemen wel toe in sterkte.. Terwijl ik eerder nooit zo mega brak was als nu na een avondje pep snuiven. Misschien dat bommen slikken een andere werking op me heeft, maar daar kan ik weinig over zeggen. Heb dat maar een keer gedaan.

Pep gooit mijn circadiaanse ritme zo gigantische op de kop dat ik gewoon meerdere dagen nodig om dat weer recht te zetten en weer lekker in mn vel te zitten. Kijk als je pep gebruikt en je hebt daarna een paar dagen vrij dan kom je de kater nog wel een keer door. Maar als je de volgende week gewoon weer naar je werk moet das wel een ander verhaal. Dit speelt ook wel mee.

Laatst bewerkt: 5 dec 2018
    OverdriveO vindt dit leuk.
  14. Koffieboon

Iemand die hiervoor pep moet gebruiken is in mijn ogen geen winnaar, maar een verliezer die niet zonder drugs zn werk kan doen. Er zijn genoeg mensen waarvan ontwerpen hun beroep is. Die gebruiken ook geen pep om dan een leuk modelletje neer te zetten. Die werken gewoon 8u per dag nuchter.

Laatst bewerkt: 5 dec 2018
    acht.zes, Prison, Waanzinpriester en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Pep nodig hebben om te presteren vind ik ook niet echt iets voor winnaars, dat zijn in mijn ogen dan toch meer de mensen die steevast tot hoge prestaties komen zonder vals te hoeven spelen.

Pompen en Prison vinden dit leuk.
  16. Amfitamientje Power

Jij noemt het valsspelen. Ik noem het gebruik maken van de mogelijkheden. Het is een kunst op zich om mogelijkheden (pep) op een goede manier te benutten. In een wereld waar je leven afhangt van geld vind ik het geoorloofd om pep te gebruiken zodat je grootse dingen kan bereiken en veel geld kan verdienen.

Heel veel techniek die jij gebruikt is uitgevonden onder invloed van uppers. Silicon Valley is een grootverbruiker van drugs.

Soldaten gebruikten ook pep/meth in de oorlog om beter te presteren als de situatie penibel werd. Is dat valsspelen? Is het gebruik van wapens valsspelen? Als ik betere hardloopschoenen heb dan jij, is dat valsspelen?

Je bent toch geen communist hoop ik.

Lytje pole vindt dit leuk.
  17. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Een normaal mens heeft geen drugs nodig om te presteren en/of om gemotiveerd te zijn. Maar als je eenmaal gewend bent om pep te nemen om te presteren hou je jezelf inderdaad voor de gek door te denken dat je die pep echt nodig hebt ja.

Waarom zou ik communist zijn? Die hebben het valsspelen door middel van drugs in sport zowat uitgevonden, zo had elk zichzelf respecterend communistisch land vorige eeuw een door de staat gefinancieerd dopingprogramma waar je geen nee tegen kon of mocht zeggen.

Valsspelen ter meerdere eer en glorie van het land is nou bij uitstek communistisch, dus ken uw klassiekers.

Laatst bewerkt: 6 dec 2018
    Zwijgrecht, Prison en Koffieboon vinden dit leuk.
  18. somshoog

somshoog Experimenterende gebruiker

Het lijkt mij juist beangstigend om pep te gebruiken tijdens school en werk situaties. Ik zou dan bang zijn dat ik op een gegeven moment alleen met pep op kan functioneren. Dit zelfde geld voor feesten met drugs op. Ik ben alleen heel voorzichtig hiermee en bedenk me altijd: "Zou ik het nuchter net zo leuk vinden?". Zolang ik hier ja op kan antwoorden denk ik dat het geen kwaad kan. Een verslaving zit in een klein hoekje namelijk.

Heel goed van je om 20 dagen van de pep af te blijven pompen! Ik zou dit ook zien als een soort overwinning. Een leven lijden waar je afhankelijk bent van iets lijkt me echt heel kut. Ik hoop dat je er bovenop komt.

Pompen, Koffieboon en acht.zes vinden dit leuk.
  19. Amfitamientje Power

Okee. Ik uitgeluld. :wink:

Albedo en Lytje pole vinden dit leuk.
  20. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Is toch een keuze, als vitamientje lekker werkt op pep moet ze dat lekker zelf weten.

Andere mensen beulen inderdaad nuchter 8 uur achter een bureau. Moeten ze ook zelf weten.

Of het gezond is, is een andere discussie.

Zwijgrecht, Albedo en Amfitamientje Power vinden dit leuk.
  21. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Amfitamientje Power
    Dat was mijn bedoeling nou ook weer niet. Maar wel denk ik dat het juist erg slim is om toch wel wat kritisch maar je drugsgebruik te kijken van tijd op tijd. Dat houd je uit de problemen in tegenstelling tot verheerlijking als 'pep is voor winnaars' en/of goedpraterij van dat je er grootse dingen mee kan bereiken.

@Lytje pole
    Natuurlijk moet iedereen zelf weten wat hij doet. Maar als je jezelf gaat verheerlijken puur omdat je pep gebruikt denk ik toch dat je ergens een verkeerde afslag hebt gepakt.

Insightly, Koffieboon, Prison en 2 anderen vinden dit leuk.
  22. Lytje pole

@acht.zes
    Een “verkeerde afslag” is een waardeoordeel, gebaseerd op algemene opvattingen omtrent gezond/ongezond drugsgebruik.

En sinds wanneer is zelfverheerlijking niet meer toegestaan. Ook weer een waardeoordeel van een ander persoon.

Iedereen gaat op zijn eigen manier met het leven om en maakt zijn eigen, persoonlijke keuzes. Vitamientje weet zelf heus ook wel wanneer teveel gebruik een te grote impact krijgt.

Albedo en Amfitamientje Power vinden dit leuk.
  23. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Lytje pole
    En sinds wanneer is het geven van je mening op een discussieforum niet meer toegestaan dan?

Ja natuurlijk is mijn mening een waardeoordeel duh :tongueout:

Insightly vindt dit leuk.
  24. Amfitamientje Power

Vandaag heb ik gewoon nuchter 8 uur vrijwillig vrijwilligerswerk gedaan bij een stichting die daklozen helpt.

Een goede graadmeter of ik te veel gebruik is hoe het contact met sociale contacten verloopt. Veel vrienden weten niet eens dat ik gebruik. In het weekend ben ik gewoon nuchter omdat veel van mijn vrienden ex-probleemgebruikers zijn. Ik wil ze niet confronteren met drugs.

De huisarts weet dat ik gebruik en dus krijg ik elk halfjaar een bloedtest om de lever te checken en bloeddruktest. Ik ben nog steeds gewoon gezond, heb al mijn tanden nog, mijn verstand ook nog. Allemaal na jaren pep en vroeger nog veel meer drugs.

Albedo, De Dunne en Lytje pole vinden dit leuk.
  25. Lytje pole

@acht.zes
    Ik impliceer niet dat het geven van een mening op een openbaar forum niet kan, daar is een openbaar forum juist voor.

Het gaat om de manier waarop. Er worden oordelen geveld over het drugsgebruik van een persoon die zegt daar beter op te presteren.

Die “meningen” zijn dus eigenlijk oordelen, gezien de manier waarop ze worden gepresenteerd. Tenminste, zo komt het op mij over.

26. somshoog

somshoog Experimenterende gebruiker

Ik gaf alleen maar mijn mening hoe IK erover denk. Wat iemand anders daarmee doet moet diegene zelf weten. Ik ben het er wel mee eens dat drugs positief gebruikt kan worden recreatief zowel niet recreatief (werk/prestaties) mits er uitgekeken wordt. Ik ben niet een voorstander voor het verheerlijken van drugsgebruik want verslaving is echt een bitch als je er aan vast zit. De één kan beter met het gebruik omgaan dan een ander dat is zeker waar. Maar blijf evengoed voorzichtig want ik gun niemand een verslaving <3.

Dit typend terwijl ik weer 3 dagen achter elkaar wiet heb gerookt doordeweeks haha. Morgen maar weer even rustig aan..

27. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Lytje pole
    Dat is dus ook een waardeoordeel lol. Maar goed, dat is nou eenmaal inherent aan een discussie lijkt me.

28. Pompen

Het pep gebruiken zelf blijft voor mij leuk, het sociale gedeelte geen negatieve bijwerkingen ik heb nog steeds zin om meer te gaan ondernemen, dus dat is het niet zo zeer.
    Ik heb geen katers

Alleen het ultieme pep-effect wat je af en toe gewoon wilt dat kneiterstrak staan is niet meer aanwezig.
    Ik denk ook dat de enige oplossing daar tegen is inderdaad een pauze houden.

29. Lytje pole

Hoe staaf je een stelling of een advies?
    Kan je wel een linkje geven hoor. :upsidedown:

30. Amfitamientje Power

Ik ben altijd al eigenwijs geweest en blijf er bij dat pep een supermens van je kan maken mits goed gebruikt. Wees je bewust van de gevaren maar leef “on the edge”.

Meningen en stellingen verschillen en mogen uitgesproken worden. Niemand weet wie er gelijk heeft. Dat is grappig.

Na een nacht goed geslapen te hebben, een dag inzet voor de maatschappij, wenkbrauwen geëpileerd en een stevige maaltijd neem ik nu een likje uit de zak van peppie om creatiever dan creatief te zijn en verder te werken aan een mechanisch ontwerp.

Likje uit peppie zijn zak wordt 75 a 76 Mg.

somshoog, acht.zes, Albedo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  31. Lytje pole

Nice hoor!

Zelf zet ik mij uit principe nooit in voor de maatschappij, behalve dat ik geen afval op straat gooi. Maar dat terzijde, gaat nu niet over mij.

Amfitamientje Power vindt dit leuk.
  32. Amfitamientje Power

2442895D-989F-443B-B2C9-5E32B65AADDD.jpeg 1385A43C-2D5B-40CD-B2D8-7B8C7B66EB13.jpeg BF58C2B5-A255-40E4-B672-EC2EBD4BD8C5.jpeg

Bas en Lytje pole vinden dit leuk.
  33. Lytje pole

@Amfitamientje Power
    ja, ik ga je niet de hele avond zitten liken hoor! :grin: Voor de klok neem ik aan.

Maar nogmaals nice!!
    En nu hou ik op.

Amfitamientje Power vindt dit leuk.
  34. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Amfitamientje doet me een beetje denken aan Erick de Hollander, maar dan met pep. Die gelooft ook zo mooi in zijn eigen waanideeën maar in werkelijkheid is het een treurig stukje mens. Weet je zeker dat je niet in een psychose zit?

Lol, de hele week aan de pep om maar een beetje te kunnen functioneren en denken dat je je gebruik onder controle hebt.

Prison en Koffieboon vinden dit leuk.
  35. Zwijgrecht

Als mensen het aan je gaan zien en je vragen of opmerkingen krijgt over je gezondheid, te laat komen op afspraken en "officiele" dingen gaat vermijden of missen ben je sowieso al ver t slechte pad op. Aan de andere kant kan het heel gevaarlijk zijn als niemand ergens van weet, als je goed bent in je normaal gedragen en niet te ver gaat kan je heeeeeel lang dagelijks of semi dagelijks gebruiken zonder dat je gesnapt wordt. (niet dat ik zeg dat je dat doet)
    Ai ja dat is altijd goed, in ieder geval een oogje in t zeil, doe ik ook. Ook al is er niks aan de hand, tot nu toe ben niet bang om naar de doktor te gaan voor wat dan ook, ze hebben toch allemaal zwijgplicht (nee geen zwijgrecht:grimacing:) en mogen zelfs niet eens bevestigen of ontkennen dat je patient bij ze bent, idem voor psychologen en psychiaters natuurlijk. Die gaan zeker hun baan na zoveel jaar studeren op het spel zetten omdat je moeder, vader, zus, schoonmoeder of cavia belt of komt om iets over je te vragen :P

Laatst bewerkt: 7 dec 2018
  36. Zwijgrecht

Doe je het dagelijks of alleen als je gaat feesten ofzo? Omdat je zegt een avondje pep snuiven. En zoveel last van een kater? Door het slaaptekort en slecht eten enzo of ga je je echt verrot voelen van de pep zelf. Emotioneel weet ik wel wat je bedoelt, ken het. Kruipt er wel in ja maar zeker niet als sos bijvoorbeeld dan ga ik me echt heel kansloos voelen als om 5 uur snachts je zonden ligt te overdenken omdat je te rusteloos bent om te slapen. Geen goed idee op zulke momenten, zelfreflectie

PS Ciracdiaans betekent Dag nacht ? volgens mij wel toch, kan wel googelen maar hey:relieved:

EDIT @Amfitamientje Power

Is een beste vergelijking trouwens, jij en je ontwerp ding, ik denk?? iets in de technische sector, met soldaten uit de oorlog die al 2 dagen wakker zijn en op hun uiterste proberen te overleven :sweatsmile: Denk dat de motivaties een stukje uit mekaar liggen in deze:nomouth:

Creeert die pep die ontwerpen voor jou, nee toch? Wat er niMaar verder weet ik t niet, als ik eerlijk mag zijn komt het over alsof je je een beetje blind staart op pep als oorzaak van beter presteren. Denk dat we allemaal wel weten dat t niet goed voor je is, voor je mentale stabiel-heid en zeker ook niet voor je lichaam. Je zal vast sneller kunnen denken, verbanden leggen en oplossingen zien maar dat is ook weer zo weg en dan gaan andere dingen weer achteruit. Moeite om uit je woorden te komen, geheugenproblemen, moeite met ipv makkelijk verbanden leggen en wat er niet in zit , komt er tenslotte ook niet uit :grin: pep bedenkt niks voor je dat doe je zelf

Ik snap iig wat je bedoelt, wil alleen zeggen kijk ermee uit. Blijft wel speed en geen ding om te onderschatten, Heeft in mijn mening zeker wel invloed op je doen en laten en je karakter en op heel verradelijke manier

Dus wanneer moet je bijzonder goed presteren?

Laatst bewerkt: 7 dec 2018
  37. Amfitamientje Power

Ik denk niet dat ik in een psychose zit nee. Ik ben niet de hele week aan de pep maar gemiddeld twee dagen per week. Het is niet om een beetje te functioneren maar om bijzonder goed te presteren. Anyway, iemand in een psychose heeft een slecht beoordelingsvermogen dus vraag ik maar aan jou of jij denkt dat ik in een psychose zit. Zit ik in een psychose volgens jou techneut?

38. Stonersosa

Stonersosa Experimenterende gebruiker

Is het niet juist bij speed zo dat snuiven zorgt voor een korter, sterker effect en slikken zorgt voor een langdurend iets minder heftig effect? Is best raar dat het in jouw geval andersom is.

39. Pompen

Lees de naam van het topic nog eens misschien dat je daaruit je antwoord kunt halen.

40. Koffieboon

@Zwijgrecht ik gebruikte een lange tijd ieder weekend. Meestal zaterdags. Soms op feesten, meestal bij vrienden thuis. Als je dat je een lange tijd doet bouw je wel een aardig slaap tekort op. En inderdaad de zondag kon ik meestal niet of nauwelijks eten dus at ik ook heel weinig.

Zwijgrecht vindt dit leuk.
Laden...