1. Hey Bezoeker! Wil jij kans maken op €100 shoptegoed in de webwinkel van Azarius? Lees in dit topic hoe je met een foto mee kunt met de actie! Deze actie loopt tot en met 30 april, doe vandaag nog mee!
    Ontzet Notitie

Amfetamines: informatie om risico's te beperken

Discussie in 'Speed' gestart door Tijdloos, 11 mrt 2011.

1. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Bericht origineel door Miss Kittin
    ALLE credits naar Miss Kittin!

2. zachos

zachos Newbie

Ik gebruik elke dag . Als ik niet gebruik. Moet ik moeite doen om niet bewustenloos te geraken. Verder hb ik last vn ademhalings ritme en hartkloppingen. Spierontspanners en slaappillen helpen me als ik slaap nodig heb. Soms ben ik 8-10 dagen wakker als ik dan ga slapen word ik 6 uur later wakker volledig uitgerust . Ben al vaak ineens proberen te stoppen ben dan dood ziek geworden hevige koorts, braken en kortsluitingen van hersens uiteindelijk werd ik nog depressief en begon ik weer. Daarom bn ik nu begonnen met minderen en veel vitaminen binnenkrijgen. Ook dopaminen aanvullen dmv chocolade en zon. Het is belangrijk om dag planning te maken en doelen te hebben. Ben zelf nog niet helemaal kunnen stoppen zoals ik al zei doe het nog elke dag maar de hoeveelheid verminderd elke dag als je dagen tussen laat heb je last van de afkick en zoek je redenen om het te blijven doen. :smoke:

3. aluminio

aluminio Newbie

'tmoeilijkste vind ik de lusteloosheid, als ik wekenlang doorgebruikt heb eb zit dan paar dagen zonder lig ik dagen in de zetel. de eerste dag valt het ng mee, dan kan je slapen, maar erna blijf je moe en kan je niet meer slapen. En in 0,0 geen zin, zelfs geen tv. hatelijk

4. blackops2

blackops2 Newbie

na 10gram heb ik dus voor , dat mijn oren kleiner zijn geworden .. mijn neus , het tussenschotje steekt er ne halve cm onderuit,, onder de neusgaten :openmouth:
    kan iemand mij geruststellen en zeggen dat het wel herstelt?

5. Deamon

Deamon Bewuste gebruiker

Je oren kleiner geworden? Voor zover ik weet gebeurt dat niet met speed. Misschien paranoia? Ik zou in ieder geval voorlopig stoppen met pep.

6. MusicIsLife

MusicIsLife Wijs gebruiker

Oren kleiner?? :tearsofjoy:

En daarbij... 10 gram?!?!?!

7. blackops2

blackops2 Newbie

oke, je lichaam word kleiner bij een slecht eetgewoonte bij speedgebruik. ik keek dus gisteren naar mijn voeten en dan naar mijn schoenen. ( men voeten zijn dus zeker 5 a 6 cm verkleind ,,, kan niet meer in mijn oor peuteren met mijn pink ( gaatje heel klein) , ik ben nu al 8dagen wakker... ( ik kan maar niet slaap vatten, ik zit zonder mijn antipsychoticum... ( daarjuist kon echt heel moeilijk plassen, na half uurtje ( mijn hoofd nat in het zweet ) ... ,,& njah... en de speed zelf, kvoel mij gewoon wakker... ma tis ni van te zeggen dat ik mij scheef voel ( juist jah tussen 2 a 6 uur snachts begon ik last te hebben van een kleine vliegjes die vlees eten ( lol ) enjah nu is het dus weg ! ikhoop dat ik met deze 3 pintjes kan slapen, als dat dus niet zo is ... heb ik een groot probleem he... het voelt namelijk niet goed voor mijn ogen, zo lang wakker zijn en ps3 spelen ( shooter-game ) ( 1half volle melkbus heeft mijn lichaam trug beetje herstelt, enzo,, mijn spieren trug iets losser , maar daarna, mijn hartslag veel te hoog - nog nooit zohard g est, toen een lijntje gesnove, en hartslag was trug normaal enzovoort ( ongeveer ( normale dikte , trug herstelt voelen.... njah 1 a 2 gram in een bommetje.. ( was bommetjes aant pakken, voor de eerste keer, ( maag deed niet vies ) , njah ..... sorry manne voor mijn uitleg, kwou het gewoon even kwijt... ( ik was nooit een grootverbruiker speed, nu begin ik hevig te transpireren op mijn voorhoofd-- alsk eet, of afkick heb van speed

8. peprick

peprick Experimenterende gebruiker

ik denk niet dat lichaamsdelen kleiner worden, je visie is niet goed meer, ik ben vaak meerdere nachten wakker geweest(is niet goed) kijk maar naar je telefoon, aansteker, alle uitsteksels knopjes alles is kleiner
    dit komt door het te lang wakker zijn, kijk maar eens naar buiten, er is waarschijnlijk niks, maar je gaat veel zien

9. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Blijf jij is heel gauw van de speed af. Een half pak melk helpt niet bepaald tegen 6 dagen speed gast. Ik denk dat jij de boel aan de kant moet leggen en dan even door een klein stukje ontwenning heen moet en gaan slapen. Heel lang gaan slapen en dan lekker opstaan douchen en eten. Dan weer niks gebruiken en dat voor een aantal weken.

Jezus waarom doen mensen zo achterlijk met speed. Snap je niet dat je idiote dingen begint te doen als je een paar dagen wakker bent?

10. PsyTekZ

PsyTekZ Wijs gebruiker

Bericht dateerd van 2014 Bob, laat je niet meeslepen in de reacties van dhr. Peprick op oude topics ^^

11. Bobsacamano

Thanks had ik even niet gezien.

12. MeejheM

MeejheM Badass junkie

komop zeg bob, als admin moet je wel de nieuwe van de oude topics herkennen. dit soort enorme topickicks krijg je als nieuwe members een sub-forum urenlang door gaan pluizen. dat is wel zo ongeveer een standaard probleem.

13. Bobsacamano

Whatever zo erg is het ook niet als er iets een keer omhoog word geschopt het zakt vanzelf wel weer snel naar beneden. Tenzij iemand als jij weer reageert op wat ik hier neer had gezet....

14. Bobsacamano

15. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Vind je het nou echt elke keer nodig om anderen te vertellen op welke topics ze wel en niet mogen reageren MeejheM? Die reacties van jou zorgen vervolgens juist elke keer dat die topics dan nog "onnodig" actief blijven.

Overigens is dit een sticky topic en blijft dit topic dus toch al bovenaan staan. Dat bob op een oude post reageert kan gebeuren, of je nou mod bent of niet. Er zijn toch hopelijk wel ergere dingen waar jij je druk over kan maken MeejheM?

16. Tommie_K

Tommie_K Bewuste gebruiker

Eens. Zo te zien is dit een canon-thread of een sticky of iets dergelijks, die zou je nog beter dicht kunnen gooien eigenlijk, maar als je het niet doet blijft alles erin "actueel'.

Ja waar ik al geen verstand van heb in mijn derde bericht hier. Maar ik bedenk dat niet zelf natuurlijk.

Overigens ben ik in de eerste drie "basisinformatie"-topics best wel wat feitelijke onjuistheden tegengekomen. Meestal een kleine minderheid mierengeneukte neuzelarij, en niet ten koste van een verder zeer nuttig verhaal (die gids voor de pepjunk in spe is overigens hilarisch opgeschreven), maar ik ben ook dingen tegengekomen die goed bedoeld maar grote onzin zijn. En wat vooral opvalt is wat er ontbreekt aan de informatie, als je bijvoorbeeld bedenkt dat de kans dat mensen met ADHD iets over amfetamine komen lezen vrij groot is, omdat ze merken dat er iets bijzonders gebeurt als ze speed gebruiken.

Al valt het erg mee vergeleken bij Uit Je Bol, hoofdstuk speed, dat van de grootste lariekoek aan elkaar hangt. Dat die Hans Plomp als een soort drugsprofessor wordt gezien is al een beetje vreemd als je de verhouding "sterk verhaal" vs "heldere onderbouwing" van het boekje bekijkt, maar OK, als ervaringsdeskundige zou het wat kunnen wezen. Maar hij begaat zich hier zo verschrikkelijk aan stemmingmakerij en propagandisme dat hij zichzelf volkomen diskwalificeert om ooit nog serieus te worden genomen. ("zo lang up = zo lang down", die fabel hoor ik nog regelmatig en dat is een potentieel zeer schadelijk verzinsel... stel je voor dat je al twee jaar bezig bent en je gelooft deze idioterie, dan denk je "ik kijk wel uit qua stoppen....". Heeft die Plomp het toch nog veroorzaakt dat er mensen dankzij hem aan de zo verfoeide drrug verslaafd blijven.

Oh ja, en als je een boek vertaalt van William Burroughs Jr. dat "Speed" heet in de originele uitgave, dan is "Spuiten Is Moord" een vertaalkeuze die toch wel even nader verklaard mag worden. Meneer Plomp heeft een vrij sterke mening over de dingen, maar daarmee veranderen de feiten niet. Overigens zou "Spuiten Is Zelfmoord" een betere keuze zijn geweest.

Dat je van speed veel te lange stukjes gaat schrijven op websites vermeldt hij dan weer niet :grin: .

17. Zweibeiner

Zweibeiner Belezen gebruiker

Er staat dat speed en xtc geen vriendjes zijn.
    Moet ik hieruit begrijpen dat je ze niet samen moet gebruiken. Of dat als je beide wel eens doet je dan nog steeds een maand(en) minstens rust moet houden tussen 1vd 2? Net als met GHB en xtc, omdat het dezelfde soort werking in je hersenen heeft?

Of is dit meer een ding dat je die 2 niet moet combineren met elkaar.

Misschien lees ik erover heen maar ik zie nergens echt een dosering staan. Hoeveel neemt men gemiddeld voor een leuk effect? In mg. Waarom zou je het oraal nemen ipv snuiven? Puur en alleen voor het vervelende gevoel in je neus?

(ik denk dat speed een goede kans maakt om voor mij als volgende uit te gaan testen, dus sorry voor al de vragen die voor de meeste waarschijnlijk erg obvious zijn)

18. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Speed en xtc combineren is om een aantal redenen niet zo handig. Beide verhogen je hartslag en bloeddruk, waardoor het een extra grote aanslag op je hart en bloedvaten is. De kans op oververhitting wordt nog groter. En waarschijnlijk zorgt het voor een verhoogde neurotoxiteit. Bovendien ondrukt speed het lekkere warme spacy gevoel van xtc.

Het is niet zo dat je perse een bepaalde tijd tussen beide moeten houden. Uiteraard is enkele dagen ertussen niet echt heel goed, maar dat zit hem dan meer in het uitputten van je lichaam. GHB en xtc hebben trouwens niet een vergelijkbare werking op de hersenen, dus daar geld ook niet voor dat je bepaalde tijd tussen beide moet houden.

19. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Ik heb dit laatst nagevraagd. Dit is iets wat al vrij lang geroepen wordt, maar er is nooit bewezen dat het een verhoogde neurotoxiciteit geeft (echter ook niet ontkracht). De schade lijkt vooralsnog 1 + 1 = 2 te zijn en niet 1 + 1 = 3.

Vermoedelijk maakt het dus niet uit of je bijvoorbeeld op 1 maart XTC en 15 maart speed gebruikt, of dat je beiden alleen op 1 maart gebruikt en de rest van de maand niets.

Sterker nog, je slaapt slechts 1 nacht slecht als je ze allebei gebruikt, in plaats van 2 nachten als je ze apart gebruikt. Er natuurlijk wel even vanuit gaande dat je zo met je planning omgaat :wink:

De belasting voor je hart en bloedvaten is inderdaad wel verhoogd en daarmee dus ook de risico's

Deel Deze Pagina