Paperplane.
Wijs gebruiker
Hallo, ik ben Paperplane. Iets meer dan een half jaar actief hier nu, waarvan de laatste twee maanden als moderator. De vaste posters kennen mij vast al, maar even voorstellen kan geen kwaad.
Naast dat ik er van houd mijn farmalogische en farmakinetische kennis over drugs te delen op het forum, ben ik ook een recreatieve gebruiker van een aantal middelen. Dit trip-report is eigenlijk een analyse van het in nederland vrij onbekende aMT. aMT is een psychedelische tryptamine, en is chemisch sterk verwant aan serotonine.
Zie hier de structuur van aMT:
En hier serotonine(5-HT)
Het is een redelijk gebalanceerde heropname blokkeerder van dopamine(DA), noradrenaline(NE) en serotonine(5HT). Hiernaast is het ook een non-selectieve serotonine vrijlater. Het heeft ook een hele lichte MAO-remmende werking, maar bij normale doseringen(<100mg), zijn deze te verwaarlozen.
Methodes van gebruik.
aMT is heel veelzijdig, en de manier van inname verandert de ervaring zodanig dat het bijna een andere drug lijkt. Ik heb zelf ervaring met oraal, en gerookt.
Oraal:
Aldus erowid:
Gerookt:
Aldus Erowid:
Tolerantie en day's after
Ook zeker niet onbelangrijk. Ik merk niet echt iets van tolerantie, heb elke keer wel wat weken tussen de experimenten gehouden. Day's after zijn tussen lsd en mdma in voor mijn gevoel. Wel moe, ook mentaal, maar ook een afterglow, en wat meer inzicht in bepaalde situaties.
Negatieve side effect's
Meer kans op dit lijstje bij hogere doseringen en frequenter gebruik)
-Wazig zicht
-Rusteloosheid, bewegingsdrang
-Gapen zonder moe te zijn(net als bij paddo's)
-Verwijdde pupillen
-Angst/spanning
-Bodyload
-Misselijkheid, kotsen
-Moeite met orienteren
-Stijve/strakke spieren
-Milde hoofdpijn
-Kaakspanning, strakke kaken
Al met al een erg interessant goedje, maar omdat het een RC is, nog niet zo veel onderzoek naar gedaan als bijvoorbeeld LSD of ketamine. Keep it safe, laat het testen, ookal haal je elke keer van dezelde vendor.
Vragen, opmerkingen, aanvullingen mogen!
Peace,
Naast dat ik er van houd mijn farmalogische en farmakinetische kennis over drugs te delen op het forum, ben ik ook een recreatieve gebruiker van een aantal middelen. Dit trip-report is eigenlijk een analyse van het in nederland vrij onbekende aMT. aMT is een psychedelische tryptamine, en is chemisch sterk verwant aan serotonine.
Zie hier de structuur van aMT:
En hier serotonine(5-HT)
Het is een redelijk gebalanceerde heropname blokkeerder van dopamine(DA), noradrenaline(NE) en serotonine(5HT). Hiernaast is het ook een non-selectieve serotonine vrijlater. Het heeft ook een hele lichte MAO-remmende werking, maar bij normale doseringen(<100mg), zijn deze te verwaarlozen.
Methodes van gebruik.
aMT is heel veelzijdig, en de manier van inname verandert de ervaring zodanig dat het bijna een andere drug lijkt. Ik heb zelf ervaring met oraal, en gerookt.
Oraal:
Aldus erowid:
Oraal gebruik wordt in normale doseringen(30-70mg) door veel mensen omschreven als een prettige ervaring. De come-up is in vergelijking met andere middelen vrij lang, en de eerste positieve effecten laten vaak 2 uur op zich wachten. Er kan in de eerste uren van de trip bij sommige gebruikers misselijkheid optreden, die grotendeels verholpen kan worden door een hit pure wiet uit een (water)pijp of vaporizer. Tabak verergert de misselijkheid, dus laat dat achterwegen. De ervaring duurt vrij lang, op 50mg heb ik meer dan 7 uur gepiekt, en was ik 12 uur na inname zeker nog niet baseline, en kon ook nog niet slapen. Wiet na de piek versterkt de effecten weer, 1mg etizolam sublinquaal op t+15 hielp enorm, vooral tegen het stimulerende effect wat in zekere mate nog aanwezig was. Oraal(50mg) is het psychedelische effect ook zeker aanwezig, kleuren zijn helderder, alles heeft een soort HD-laag over zich heen, en tracers/lichte visuele verstoringen waren aanwezig, vergelijkbaar met een 100ug lsd trip. Ook is het serotogene effect zeer merkbaar, in vorm van mdma achtige euforie en een body high(tintelingen, energie). Als ik het totale plaatje zou moeten vergelijken met andere bekende drugs, zou ik zeggen LSD cross MDMA cross 2C-I, maar toch anders.Oral AMT Dosages
Threshold 5 - 15 mg
Light 10 - 25 mg
Common 20 - 40 mg
Strong 30 - 60 mg
Heavy 60 - 80 mg
Gerookt:
Aldus Erowid:
Gerookt is dit een heel andere ervaring. Het effect op de DA/NE receptoren is hier meer merkbaar. Wegens het ontbreken van een base-pijp of vapo-bowl pak ik meestal een kleine hoeveelheid wiet(0.15g), verkruimel die in mn puurpijpje, en sprenkel daar 8-15mg aMT op. Het effect komt veel sneller op, en de eerste effecten komen al na een paar minuten in de vorm van energie, een alert gevoel, zin om te bewegen, en een vorm van euforie, bijna 4-FA achtig. Na 3-4 uur in deze staat komt het psychedlische effect ook opzetten, bijna een soort reverse candyflip. Dit houdt nog 4-6 uur aan, afhankelijk van de dosis, en op t+10, beginnen de effecten redelijk te minderen bij 12mg. Op t+14 kon ik met een kopje valeriaanwortelthee de slaap vatten, en werd wakker zonder negatieve effecten, op vermoeidheid na. Puntjes keta in het tweede gedeelte versterken vaagheid/visuals, wiet ook.Smoked AMT Dosages
Threshold 2 mg
Light 4 - 5 mg
Common 6 - 10 mg
Strong 10 - 20 mg
Tolerantie en day's after
Ook zeker niet onbelangrijk. Ik merk niet echt iets van tolerantie, heb elke keer wel wat weken tussen de experimenten gehouden. Day's after zijn tussen lsd en mdma in voor mijn gevoel. Wel moe, ook mentaal, maar ook een afterglow, en wat meer inzicht in bepaalde situaties.
Negatieve side effect's
-Wazig zicht
-Rusteloosheid, bewegingsdrang
-Gapen zonder moe te zijn(net als bij paddo's)
-Verwijdde pupillen
-Angst/spanning
-Bodyload
-Misselijkheid, kotsen
-Moeite met orienteren
-Stijve/strakke spieren
-Milde hoofdpijn
-Kaakspanning, strakke kaken
Al met al een erg interessant goedje, maar omdat het een RC is, nog niet zo veel onderzoek naar gedaan als bijvoorbeeld LSD of ketamine. Keep it safe, laat het testen, ookal haal je elke keer van dezelde vendor.
Vragen, opmerkingen, aanvullingen mogen!
Peace,