Angstig/Gestresst na 3x XTC

Gregogy

Newbie
Hallo best mensen,

Begin mei heb ik voor de eerste keer xtc gebruikt. Dit was 1 pil van 220mg en die heb ik steeds een halfje gepakt. Hierna nog een paar dipjes M en de daarna was de dag voorbij. Het was echt een top ervaring en echt geweldig gewoon. Ik had hierna heel veel research gedaan over xtc en las dat je dit inderdaard het beste niet te vaak kunt doen (2-3mnd minstens ertussen), en ook de schadelijke effecten etc. Na deze eerste keer was ik alleen wat schokkerig en dit was na een weekje helemaal verdwenen dus voelde me helemaal weer prima.

2 weken later heb ik weer xtc genomen (ja ik weet het dit is echt niet goed), omdat er weer een leuk festival was natuurlijk, je weet hoe dat gaat in de zomer. Ook deze ervaring was super top en geweldig en ik had ongeveer dezelfde dosif gepakt (220mg en paar dipjes M verspreid over de dag). De dagen hierna voelde ik me super gelukkig en nauwelijks last van een dip gehad of wat dan ook.

Weer 2 weken later heb ik alweer precies het zelfde gedaan op een festival. Ook weer een super top gevoel en ervaring. Ik wist van te voren al dat dit echt niet goed kon zijn omdat ik ookal research had gedaan. Gewoon koppig zijn en denken ach het zal wel meevallen. Na deze laatste en 3e keer voelde ik me weer opzich prima maar een beetje gestresst omdat ik het meteen druk had met school. Ik heb dus 2 weken na dit laatste gebruik heel druk gehad met school en opzich voelde ik me gewoon goed. Toen deze 2 weken over waren had ik het eindelijk even rustig en voelde ik me super goed. Dus ik ging met wat vrienden wat drinken (alcohol) en opstap, en het eerlijk gezegd best bont gemaakt want ik was heel erg dronken. Voor mijn XTC gebruik ging ik normaal altijd wel 1x in de week drinken en opstap dus dit was niet nieuw voor mij. Dus alleen alcohol gehad omdat ik ten eerste even een heletijd geen XTC meer wilde gebruiken. Toen ik wakker werd na dit avondje stappen had ik een heftige kater, maar dit was niet veel meer dan gewoon misselijk zijn en je gaar voelen, zoals ik altijd gewoon had met alcohol, niks aan de hand dus.

Een paar uur later op deze katerdag van drank voelde ik me ineens redelijk angstig en gestresst. Uit het niets gewoon, ik dacht dit gaat wel weg maar het gevoel bleef een beetje hangen. Ik kreeg geen paniek aanval of iets maar gewoon een angstig en gestresst gevoel. Ik had hierdoor dus wat dingen opgezocht of meer mensen dit hadden maar precies hetzelfde ben ik niet tegen gekomen. Ik heb dus 2 weken later, NA mijn laatste XTC gebruik ineens een beetje een depressief gevoel gekregen. Nu dacht ik natuurlijk van ja hallo je hebt 2 weken hiervoor 3x XTC gebruikt in 6 weken en niet de kleinste dosis.

Door dit gevoel maakte ik mezelf een beetje gek maar ik las op internet dat je je zelf echt niet gek moet maken en gewoon gezond eten en rusten. Dit heb ik gedaan de dagen hierna en na 4 dagen voelde ik me bijna weer helemaal prima, bijna geen gestresst gevoel meer. Hierdoor dacht ik ja het gaat weer goed en dit zal allemaal wel gewoon komen door dat overmatige gebruik van toen in die 6 weken en het er nu uit komt. Om het even duidelijk te maken, ik kreeg dit gevoel op een zaterdag en donderdag was het bijna zo goed als weg. Op de vrijdag hierna ging ik weer alcohol drinken en ik was dronken maar niet heel erg dronken. De volgende ochtend was het gestresste gevoel weer een beetje terug.

Nu is mijn vraag, kan het zo zijn dat je 2 weken later pas ineens een soort dip krijgt (gestresst) gevoel van XTC, aangezien ik in 6 weken 3x had gebruikt. Ook vraag ik me af of die alcohol dit gevoel stimuleert aangezien ik me bijna weer helemaal prima voelde na een week, maar toen ik weer ging drinken dit gevoel weer een beetje terugkreeg.

De 3e en laatste keer dat ik XTC had gebruikt is nu 3 weken geleden. Die 2e avond alcohol drinken is nu een dag geleden. Ik voel me dus inderdaard weer een beetje gestresst. Ik ben van plan om voorlopig ECHT geen XTC meer te gebruiken, maar ik zou het wel jammer vinden als ik dus ook even geen alcohol meer kan drinken omdat ik dit gevoel niet wil krijgen steeds.

Nogmaals die 3x gebruiken in 6 weken was echt niet slim en ik weet dat het dom was, maar dit kan ik natuurlijk niet terugdraaien. Ik zou gewoon graag willen weten of dit dus de oorzaak kan zijn van dit gevoel.

Bedankt alvast!

Bas

Wijs gebruiker
Weet wel zeker dat het de oorzaak is van het slechte gevoel. Alcohol staat er volgens mij wel echt los van.

Zodra je XTC gebruikt is het een aanslag op je serotonine. Uiteindelijk door het bijnemen en de hoeveelheid XTC, krijg je een tekort aan serotonine. Dat moet worden bijgevuld de dagen erna. Het tekort aan serotonine ervaar je de eerste dagen na XTC, oftewel de dinsdag dip. Wanneer je om de 2 weken gebruikt kan het zo zijn dat je serotonine nog niet terug op pijl is. Dus gebruik je dan weer XTC, wordt dat tekort alleen maar groter en groter. De dip duurt hierdoor langer en kan ook pas later opzetten. Waarom hij precies later opzet is voor mij niet geheel duidelijk. Want zodra die XTC uitwerkt hoor je in feite direct die dip te ervaren vanwege het tekort. Maar dit verschilt per persoon.

Ik denk dat ik je vraagstelling op deze manier aardig heb beantwoord. Als er aanvulling nodig is, dan hoor je dit wel van mede-forumgebruikers.

Als je vanaf nu eventjes een lange pauze neemt en niet meer aan de XTC denkt, dan is die pauze van een aantal maanden zo voorbij. Weet wel zeker dat je dan XTC weer anders gaat ervaren, gewoon de goede ervaringen.

Al weet ik van andere forumgebruikers hier dat na zo'n slechte ervaring, enkele maanden herstel niet genoeg is. Sommige hebben wel langer nodig, jaren zelfs. Maarja, denk daar maar gewoon niet aan. Leg de XTC voor nu gewoon lekker aan de kant. (:

Pollewop

Bewuste gebruiker
Ik Kan me ook wel eens opgejaagd voelen na gebruik, dat is dan de eerste week er na. Ik droom dan ook vaak meer realistische dromen. Of dat het gestresste wat je benoemt daar aan ligt weet ik niet. Kan ook met school of werk te maken hebben.

Sowieso is het beter dat je de 3 maanden regel toepast. Tuurlijk is dat moeilijk in de zomer met festivals maar je helpt je zelf er wel mee om zeep om het elke twee weken te doen. Het effect zwakt dan af en je hebt steeds meer nodig om je weer euforisch te voelen. Je kan uiteraard wel iets gebruiken wat niet meteen je serotonine aantast. Ook goed eten, veel fruit en broccoli en misschien wat supplementen om aan te sterken

Gregogy

Newbie
Ik Kan me ook wel eens opgejaagd voelen na gebruik, dat is dan de eerste week er na. Ik droom dan ook vaak meer realistische dromen. Of dat het gestresste wat je benoemt daar aan ligt weet ik niet. Kan ook met school of werk te maken hebben.

Sowieso is het beter dat je de 3 maanden regel toepast. Tuurlijk is dat moeilijk in de zomer met festivals maar je helpt je zelf er wel mee om zeep om het elke twee weken te doen. Het effect zwakt dan af en je hebt steeds meer nodig om je weer euforisch te voelen. Je kan uiteraard wel iets gebruiken wat niet meteen je serotonine aantast. Ook goed eten, veel fruit en broccoli en misschien wat supplementen om aan te sterken

Dankjewel voor je reactie! Gister was dus die 2e kater door drank met angstig gevoel. Het gaat nu al weer veel beter en denk gewoon inderdaad na die 3x gebruiken mijn serotonine weer even tijd nodig heeft om aan te vullen. Het gevoel wordt met de dag minder dus dat is goed. Het enige waar ik me nu dus zorgen over maak is dat elke keer als ik een avondje ga drinken ik de dag erna of dagen erna mezelf misschien weer een angstig ga voelen aangezien dit nu al is de laatste 2x en ik hier nooit last van heb gehad behalve sinds kort dus.

Gregogy

Newbie
Weet wel zeker dat het de oorzaak is van het slechte gevoel. Alcohol staat er volgens mij wel echt los van.

Zodra je XTC gebruikt is het een aanslag op je serotonine. Uiteindelijk door het bijnemen en de hoeveelheid XTC, krijg je een tekort aan serotonine. Dat moet worden bijgevuld de dagen erna. Het tekort aan serotonine ervaar je de eerste dagen na XTC, oftewel de dinsdag dip. Wanneer je om de 2 weken gebruikt kan het zo zijn dat je serotonine nog niet terug op pijl is. Dus gebruik je dan weer XTC, wordt dat tekort alleen maar groter en groter. De dip duurt hierdoor langer en kan ook pas later opzetten. Waarom hij precies later opzet is voor mij niet geheel duidelijk. Want zodra die XTC uitwerkt hoor je in feite direct die dip te ervaren vanwege het tekort. Maar dit verschilt per persoon.

Ik denk dat ik je vraagstelling op deze manier aardig heb beantwoord. Als er aanvulling nodig is, dan hoor je dit wel van mede-forumgebruikers.

Als je vanaf nu eventjes een lange pauze neemt en niet meer aan de XTC denkt, dan is die pauze van een aantal maanden zo voorbij. Weet wel zeker dat je dan XTC weer anders gaat ervaren, gewoon de goede ervaringen.

Al weet ik van andere forumgebruikers hier dat na zo'n slechte ervaring, enkele maanden herstel niet genoeg is. Sommige hebben wel langer nodig, jaren zelfs. Maarja, denk daar maar gewoon niet aan. Leg de XTC voor nu gewoon lekker aan de kant. (:

Dankjewel voor je duidelijke uitleg! Ben al weer wat gerustgesteld. Komende tijd gezond eten en sporten en vooral even geen XTC meer voor mij!!

Gregogy

Newbie
Beste mensen, het is alweer bijna een jaar geleden dat ik deze post maakte en wil even vertellen hoe het verder is gegaan.

Het rotte gevoel gaat ECHT wel weg! Ik heb na deze periode langere pauzes aangehouden en moet zeggen dat ik daarna geen last meer heb gehad. Vooral gezond eten en andere leuke dingen doen helpt, veel zit tussen de oren.

Natuurlijk heb ik afgelopen jaar nog regelmatig gebruikt, maar niet zo vaak als in de begin periode wanneer je alleen maar "drugs" wilt ineens. Heb meteen mijn lesje geleerd en wil er gewoon altijd verantwoord mee omgaan.

Wat ik dus wil zeggen; drugs is heel leuk, maar ga er verantwoord mee om en doe het niet te vaak zodat het ook echt leuk blijft!

Groetjes! :)

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Beste mensen, het is alweer bijna een jaar geleden dat ik deze post maakte en wil even vertellen hoe het verder is gegaan.

Het rotte gevoel gaat ECHT wel weg! Ik heb na deze periode langere pauzes aangehouden en moet zeggen dat ik daarna geen last meer heb gehad. Vooral gezond eten en andere leuke dingen doen helpt, veel zit tussen de oren.

Natuurlijk heb ik afgelopen jaar nog regelmatig gebruikt, maar niet zo vaak als in de begin periode wanneer je alleen maar "drugs" wilt ineens. Heb meteen mijn lesje geleerd en wil er gewoon altijd verantwoord mee omgaan.

Wat ik dus wil zeggen; drugs is heel leuk, maar ga er verantwoord mee om en doe het niet te vaak zodat het ook echt leuk blijft!

Groetjes! :)

Fijn om te horen dat het weer goed met je gaat! En ook heel goed dat je een jaar later nog laat weten hoe het verder is gegaan. Daar kunnen andere mensen ook wat aan hebben.

Bovenaan