Antidepressiva met herbal xtc

hallo, ik zit aan de citalopram en wil dus eigenlijk geen x gebruiken. Ik hoor veel over het serotine syndroom. De een zegt dat het kan gebeuren als je x pakt de andere weer niet. Nu vond ik herbal xtc. Dit zou de kans verminderen maar het effect is wel minder als bij echte xtc. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?

groetjes

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
hallo, ik zit aan de citalopram en wil dus eigenlijk geen x gebruiken. Ik hoor veel over het serotine syndroom. De een zegt dat het kan gebeuren als je x pakt de andere weer niet. Nu vond ik herbal xtc. Dit zou de kans verminderen maar het effect is wel minder als bij echte xtc. Ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?

groetjes
Hoi! Het is belangrijk dat je weet wat de werkzame stoffen zijn in het goedje dat jij neemt. Pas dan zou ik evt kunnen zeggen of er wel of niet een interactie met citalopram is.

hetgajulliegoed

Bewuste gebruiker
Xtc (in niet te extreme doseringen) en citalopram geeft geen groot risico op serotoninesyndroom. Dat is risico is er vooral als je xtc combineert met MAO-remmers (zoals moclobemide), dat is gevaarlijk.

met de combi xtc en citalopram heb je wel kans dat je minder effect van de xtc hebt, waardoor je gaat bijpakken en dan toch weer in de (zeer) hoge dosissen komt.

herbal xtc lijkt me lastig, want het is volgens mij niet helemaal duidelijk wat daar dan in zit, en dan weet je sowieso niet of dit te combineren is met citalopram.

mocht je dat overwegen, zomaar even stoppen met citalopram is geen goed idee. Dan krijg je onttrekkingsverschijnselen en voel je je behoorlijk beroerd een paar dagen.

Bovenaan