• Heb jij ook een vraag over drugs?

Welkom in het Vraag van de Week subforum! Hier beantwoordt wekelijks een professional van de Drugs Infolijn (onderdeel van het Trimbos Instituut) een vraag van een forumlid over drugs. We vinden het belangrijk dat op dit forum ook deskundigen een bijdrage leveren, want zoals met zoveel dingen, is het gebruik van drugs niet zonder risico's. Wees dus goed verbereid!

Heb je een vraag? Stel deze hier!

Om een vraag te kunnen stellen op het forum, moet je wel een account hebben en ingelogd zijn. Registreer hier!

Vraag van de Week Antwoord laag of geen libido bij opiaten

Drugs Infolijn

Gevalideerde professional
Professional
Vraag:

Het is algemeen gekend dat durend opiaatverslavingen het libido sterk achteruigaat.>wel, de vraag is nu, hoe langt duurt het voor het weer op peil is na afkick en/of komt het weer zo goed als van te voren of is er blijvende schade?

Antwoord:

Er is wetenschappelijk bewijs dat opiaten bij bijna iedereen libidoverlagend werken, o.a door verlaging van testosteronspiegels bij mannen. Ook wordt de werking van testosteron verminderd door opiaten. Er is ook wetenschappelijk statistisch bewijs dat het libido zich eigenlijk (zo goed als) altijd herstelt na sterke vermindering of stoppen met opiaatgebruik. Dit gaat heel snel, vooral bij mannen. De behoefte aan seks zal in het heftige beginstadium van ontwenning misschien niet zo sterk zijn, maar de fysiologische werking van betrokken organen herstelt wel zeer snel. Bij de een zal het wat sneller gaan dan bij de ander, afhankelijk van gebruik en afbouwsnelheid. Bij een rustige afbouw kun je al na enkele dagen weer gewoon behoefte hebben aan seks en het lichaam zal daar ook , zeker als je niets meer gebruikt, klaar voor zijn.

Telefoon

Wijs gebruiker
als men dan testosteron zou slikken zou het dan weer op pijl komen?
aan gezien dat een Medicijn is en dat kan worden voor geschreven.

gastondm

Experimenterende gebruiker
Dat is nu iets waar ik geen probleem mee heb ze :)
Ik ben al verschillende jaren gebruiker van heroine, maar mijn zin in sex neemt niet af, ik heb er nog altijd evenveel zin in als toen ik nog clean was, en problemen tijdens de sex??
Ik denk niet dat ik het een probleem kan noemen, maar een voordeel :P
Het enige dat er bij mij is, dat het langer duurt voor ik klaarkom tijdens de sex, maar ik kom wel.. Dus dat kan je nu niet echt een probleem noemen he :)
Maar het lukt me keer op keer :P
Grtz

jimcp

Experimenterende gebruiker
Dat is nu iets waar ik geen probleem mee heb ze :)
Ik ben al verschillende jaren gebruiker van heroine, maar mijn zin in sex neemt niet af, ik heb er nog altijd evenveel zin in als toen ik nog clean was, en problemen tijdens de sex??
Ik denk niet dat ik het een probleem kan noemen, maar een voordeel :P
Het enige dat er bij mij is, dat het langer duurt voor ik klaarkom tijdens de sex, maar ik kom wel.. Dus dat kan je nu niet echt een probleem noemen he :)
Maar het lukt me keer op keer :P
Grtz
Dan gebruik je heroïne van wel zeer lage kwaliteit. HA HA HA !

Koekie monster

Belezen gebruiker
Is er een manier om een orgasme te krijgen tijdens methadon gebruik?
Ik heb geen zin, maar probeer het toch omdat orgasmes ook goed zijn voor de mentale gezondheid.
Het lukt me niet.
De boel wordt erg snel te gevoelig.
Toen ik een x geen heroïne had en al een dag zonder zat en dus ziek was, probeerde ik het puur voor de afleiding, binnen 10 sec was het gebeurd:kissingclosed:.

Kan ik de tijd uitstellen waarop ik normaal ik de methadon neem, s'ochtends, een beetje ziek gaan worden en dan wel een orgasme kunnen krijgen? Hoeveel uur zou ik het nemen van de volgende dosis moeten uitstellen? Na hoeveel uur is methadon uit je systeem eigenlijk?
Ik weet wel dat als ik paar uur te laat ben, ik het koud krijg, en een kort lontje heb.

Laatst bewerkt:

hansje1963

Belezen gebruiker
Vraag:

Antwoord:

Er is wetenschappelijk bewijs dat opiaten bij bijna iedereen libidoverlagend werken, o.a door verlaging van testosteronspiegels bij mannen. Ook wordt de werking van testosteron verminderd door opiaten. Er is ook wetenschappelijk statistisch bewijs dat het libido zich eigenlijk (zo goed als) altijd herstelt na sterke vermindering of stoppen met opiaatgebruik. Dit gaat heel snel, vooral bij mannen. De behoefte aan seks zal in het heftige beginstadium van ontwenning misschien niet zo sterk zijn, maar de fysiologische werking van betrokken organen herstelt wel zeer snel. Bij de een zal het wat sneller gaan dan bij de ander, afhankelijk van gebruik en afbouwsnelheid. Bij een rustige afbouw kun je al na enkele dagen weer gewoon behoefte hebben aan seks en het lichaam zal daar ook , zeker als je niets meer gebruikt, klaar voor zijn.
Bij mij als een speer, JIPPIEJEE!

Dan gebruik je heroïne van wel zeer lage kwaliteit. HA HA HA !
of er wordt coke bij gebruikt dan kan ik het nog begrijpen. Maar het kan natuurlijk zijn er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen maar zeker 90% of meer hebben verminder of geen zin meer als ze dagelijkse heroïne gebruiken

Bovenaan