Antwoord week 27 Psychedelica en benzodiazepinen

Discussie in 'Vraag van de week' gestart door Drugs Infolijn, 25 nov 2010.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Drugs Infolijn

Drugs Infolijn Trimbos Instituut Professional

Vraag:
    Antwoord:
    Van benzodiazepines word je alleen rustig, maar het zorgt er niet voor dat hallucinaties verdwijnen. Doordat je rustig wordt kan het wel zijn dat je meer controle over jezelf hebt en en je de hallucinaties als minder heftig ervaart. Antipsychotica zorgen er inderdaad wel voor dat hallucinaties verdwijnen.

2. YawningMan

YawningMan Belezen gebruiker

Re: Antwoord week 26 Psychedelica en benzodiazepinen

Precies wat ik al dacht :smile: wel goed om hiervan bevestiging te hebben, bedankt!

3. Chris Pontius

Chris Pontius Badass junkie

Re: Antwoord week 26 Psychedelica en benzodiazepinen

Nice!

4. pinnes

pinnes Belezen gebruiker

Je leert het ook nooit hè? En dat noemt zich professional.
    Antipsychotica zorgen er helemaal niet voor dat hallucinaties verdwijnen, de gebruiker wordt zo sterk gesedeerd dat hij onverschillig wordt voor zijn wanen en hallucinaties.

5. pinnes

pinnes Belezen gebruiker

bump

6. pattyn

pattyn Newbie

Wat een arrogantie. Blijkbaar heb jij het moeilijk om normaal ergens op te antwoorden.
    Vermits ik zelf ook antipsychotica neem kan ik wel bevestigen dat hallucinaties & wanen gewoon verdwijnen hoor.

7. pinnes

pinnes Belezen gebruiker

Geloof je het zelf? Het is namelijk helemaal niet waar. Ik zal een bron zoeken.

8. pattyn

pattyn Newbie

Mss dat ze technisch niet verdwijnen, maar feitelijk hoor of zie ik niets meer. Dat zegt voor mij genoeg.

9. pinnes

pinnes Belezen gebruiker

Chill gast ik gaf alleen mijn mening; ik gaf helemaal geen antwoord op een vraag. Dat je niks hoort en ziet was mij al duidelijk maar ja de meeste mensen zijn blind en doof.

10. willemv

willemv Wijs gebruiker

Bepaalde antipsychotica remmen bij mij gewoon hallicunaties en wanen als ik een speedpsychose had. Maar sereqeul bijvoorbeeld versterkte zelfs de hallicunaties en veroorzaakte deze ook een aantal keer in combinatie met allemaal andere drugs. Ken ook meerdere mensen die gewoon op sereqeul psychotisch bleven en enkel gesedeerd waren erdoor. Het nadeel met antipsychotica is dat het nog relatief nieuwe medicijnen zijn en niet veel bekend is over lange termijn gebruik. Veel mensen worden zombies en onverschillig van deze medicijnen en snap niet dat ze deze troep aan kinderen geven. Er zijn wel overigens genoeg antipsychotica die wel gewoon werken tegen hallicunaties en dat weet ik zeker. Neem maar eens risperdal en een portie paddo's en trippen ho maar. Dacht dat ik doodging en wist eerst niet waar het aan lag later wel aan de risperdal. Ketamine deed het overigens wel gewoon op risperdal.

Volgens mij zijn al deze medicijnen nog in subgroepen in te delen zoals oudere antipsychotica en nieuwere en weet ik het. Als je het niet nodig hebt neem deze troep dan ook niet want het maakt een heel ander persoon van je geloof me. Doe zelf aan vrijwilligerswerk hier bij ons op het GGZ instituut dus kom veel in aanraking met mensen die deze medicatie krijgen. Of mensen die ik nog ken van toen ik jonger was en die nu op de medicijnen daar rondlopen. Gewoon triest maar hoe meer pillen en behandeling hoe meer geld ze kunnen vangen voor een patient, dat is de indruk die ik ervan krijg.

11. pinnes

pinnes Belezen gebruiker

Goed gezegd Willem!

12. willemv

willemv Wijs gebruiker

Ja in eerste instantie wou ik zeggen dat antipsychotica hun werk goed doen maar als ik erover nadenk blijkt het tegendeel. Neem morfine of methadon dat zijn medicijnen die worden al langere tijd gebruikt dus ze weten wat het doet na laat ik zeggen 50 jaar. Met alcohol en ga maar door ze weten wat het op lange termijn doet maar met antipsychotica en zoveel andere pillen is het nog helemaal niet bekend. Je moet maar eens kijken bij de nierdialyse in het ziekenhuis hoeveel mensen die door psychofarmica daar terecht zijn gekomen. Vergif voor de lever de nieren inclusief een ongezonde levenstijl oftewel een heerlijke combinatie voor het lijf.

Echt denk dat een hoop medicatie wordt onderschat en er is gewoon maar weinig over bekend kijk maar naar de oxycontin plaag in Amerika. Dat krijg je als je nieuwe "relatief veilige" medicijnen gaat voorschrijven.

13. pinnes

pinnes Belezen gebruiker

ja de scheiding tussen drugs en medicijnen is eigenlijk kunstmatig.

14. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Ik las dat Mariadistel(extract) zeer effectief werkt tegen paddenstoelvergiftiging, wellicht neutraliseert het eveneens (gedeeltelijk) effecten van psychedelische paddenstoelen/truffels.

15. gandwarf777

gandwarf777 Belezen gebruiker

Nee,

Mariadistel is effectief tegen een vergiftiging van de zogenaamde death cap(Amanita phalloides). Deze paddenstoel zal onbehandeld na een stuk of 3 dagen je lever vernietigen en mariadistel beschermt je lever tot op zekere hoogte.

16. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Mja, is ook wel effectief tegen andere soorten (paddenstoel) vergiftigingen las ik, ook helpt het alcohol sneller afbreken.

Bronnetje: http://www.natuurlijkerwijs.com/mariadi ... epassingen

Achteraf gezien is het echter alsnog een beetje dommigeopmerking van mijn kant denk ik, aansterking van de leverfunctie zal wel niet hele aanzienlijke effecten hebben op het gehalte psilocybine in het lichaam, niet erg rap in ieder geval. :tongueout:

17. Sjeepee1965

Sjeepee1965 Newbie

Ik heb altijd Diazepam bij de hand. Is een veilig universeel middel.
    Ben zelf geen voorstander van het recreatief gebruik van dit middel.
    Gewenning en verslaving zijn voor benzo s en vooral het langwerkende Diazepam een gevaar.

18. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Heb je gelijk in maar ik heb men diazepam ook altijd klaar staan. Als je echt bad gaat kan dat je effectief wel rustig maken. Als je het enkel die 1ne keer en daarvoor gebruikt zie ik er weinig verslavingskans in.

19. Fool

Fool Badass junkie

Ik heb zelf altijd een iets kortwerkende(voor zover mogelijk, met een benzo) benzodiazepine(RC) bij de hand, die meer anxiolytisch dan versuffend werkt. Nifoxipam. :smile:

Nog nooit gebruikt en ik ga er ook niet vanuit dat ik hem nodig heb, maar indien ik hem gebruik vind ik het wel een fijn idee om te weten dat ik er geen suffe lambal van wordt tot de ochtend erna. :P

20. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Inderdaad, het is wat je zelf verkiest. Ik ben bekend met 1 benzo en hou het daar liever bij. De suffe lambal zijn zou ik er dan met plezier bij nemen. Gelukkig ook nog nooit nodig gehad.

21. naturelover

naturelover Experimenterende gebruiker

Diazepam is wel lekker de dag erna in mijn beleving, Fool. Zit best een prettige roes aan wanneer je ontwaakt :grin:

Zelf heb ik altijd wel een benzo liggen als ik trip, nooit nodig gehad. Weleens na een lange trip op DOC (16 uur na inname) paar mg etizolam gebruikt om lekker in slaap te kunnen tyfen.

22. Fool

Fool Badass junkie

Ja, dat vind ik ook wel, maar ik weet niet of ik daar na de trip persé zin in heb. Ik vind nuchter wakker worden dan juist wel verfrissend. :P

23. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Ik ben persoonlijk niet echt een voorstander van benzo's gebruiken om je trip te onderdrukken. Buy the ticket, take the ride. Ik denk ook eerlijk gezegd dat wanneer je een bad trip hebt en dit met een benzo onderdrukt je ook niet de kans aangrijpt om wat te doen met de lessen die psychedelica jou willen leren. De kans lijkt me op die manier best aanwezig dat je de trip moeilijker kan verwerken en er zo een trauma aan over houd.

Maargoed ook ik heb ze bij de hand voor uiterste noodgevallen. Heb het voor een vriend al een keer nodig gehad, die wilde zich ook totaal niet overgeven aan de trip en het inzicht wat hij had. Aangezien hij echt totaal flipte en ik hem niet rustig kreeg na lang op hem inpraten uiteindelijk toch maar besloten hem een benzo te geven. Moet zeggen dat het wel perfect werkte om hem rustig te krijgen.

Bij een DOx kan ik me trouwens wel voorstellen dat je tegen het einde een benzo gebruikt om te kunnen slapen, van niet slapen wordt je er ook niet beter op de volgende dag.

Deel Deze Pagina