ARTIKEL "Ik boorde een gat in mijn hoofd om voor altijd high te blijven" Joe Mellen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

TripJess

Experimenterende gebruiker
Vanmiddag een interessant artikel/interview tegengekomen via VICE. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.:screamcat:

Hier een klein stukje geciteerd, en de link:

"Ik woonde weer in Londen en het was 1967. Ik was nogal blut en kon geen elektrische boor betalen, dus kocht ik een handboor bij een winkel die chirurgische instrumenten verkocht. Het leek een beetje op een kurkentrekker eigenlijk, maar dan met een ring van tanden aan de onderkant. De boor heeft in het midden een punt, die je op de schedel plaatst, en dan draai je tot de tanden in de schedel snijden. Het was lastig. Het was alsof je een fles wijn probeert te ontkurken vanaf de binnenkant. De boor was bot en ik kreeg geen grip op m'n schedel. Ik was aan het trippen op lsd. Ik dacht dat high zijn de enige manier was waarop ik het aan zou kunnen, maar het werkte niet."

https://www.vice.com/nl/article/7b5zva/ik-boorde-een-gat-in-mijn-hoofd-om-voor-altijd-high-te-blijven-3945?utm_source=viceigned&utm_campaign=later-linkinbio-vicenl&utm_content=later-3963323&utm_medium=social

Zouden jullie dit willen?

GroetJesss:sunglasses:

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
een mafketel die een gaatje in zijn hoofd probeert te maken maar daar niet in slaagt vind je interessant?

Zouden jullie dit willen?
Je bedoelt een gaatje in je hoofd of niet geslaagde poging tot het maken van een gaatje in je hoofd?

Uiteraard beide niet want het is een broodje aap verhaal dat je high zou worden van een gaatje in je hoofd.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Uiteraard beide niet want het is een broodje aap verhaal dat je high zou worden van een gaatje in je hoofd.
Ik kreeg op de middelbare school van mn hippie lerares eens een verhaal te horen dat iemand van de Provo beweging (politiek betrokken?) destijds een gaatje in zijn schedel had geboord zodat er meer lucht naar de hersenen kon.

TripJess

Experimenterende gebruiker
een mafketel die een gaatje in zijn hoofd probeert te maken maar daar niet in slaagt vind je interessant?

Je bedoelt een gaatje in je hoofd of niet geslaagde poging tot het maken van een gaatje in je hoofd?

Nee, fantaseer even dat het daadwerkelijk zou kunnen.:sweatsmile:

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mja, als je werkelijk high zou worden van een gaatje in je hoofd zou ik toch passen, want ik heb geen behoefte om 24/7 high te zijn. Ik ben een recreatieve gebruiker en dat wil ik graag zo houden.
Tijdens mn opleiding toegepaste psychologie vertelde een leerkracht dat er eens een casus was (Amerikaanse vrouw) die extreem compulsief gedrag vertoonde onder andere op vlak van hygiëne maar ook met gevolg dat deze letterlijk haar eigen huid af wreef. Iets in die richting in ieder geval.

Lang verhaal kort, ze hadden via een operatie een metaal elektro apparaatje in haar hersen geplaatst waarmee een bepaalde regio van haar hersenen gestimuleerd kon worden. Haar extreme zelfvernietigende compulsieve gedragsproblematiek leek hierop effectief te zijn verdwenen. Maar als gevolg werd ze wel extreem joviaal en impulsief. Er werd nog iets genoeg met betrekking tot een plotse toename van een zeer aanzienlijk aantal seksuele partners.

Ik weet niet precies welk handelen er op een gegeven moment toe leidde maar het eindigde in een rechtszaak waarin geëist werd dat het metalen elektro apparaat uit hij hersens werd gehaald waar de mevrouw sterk protest uit bracht. De uiteindelijke vonnis was dat de mevrouw baas over eigen lichaam is en dat het metalen elektro apparaat mocht blijven.

Mocht iemand toevallig meer details weten over deze casus zou ik dat wel interessant vinden. Wat ik probeer te zeggen is dat 24/7 high afgaand op die specifieke casus in principe mogelijk zou moeten wezen. Misschien dat iemand een kickstarter kan opzetten?

Het valt mij reflecterend wel op dat mijn vrouwelijke leerkrachten altijd wel met de beste verhalen lijken aan te komen zetten. Ik kan mij ook nog een Oxytocine verhaal herinneren waarin verteld werd hoe je het libido van je partner ongemerkt kunt verhogen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Jmths
Ik hou het op een broodje aap verhaal, een van de hardnekkigste die er zijn. Wellicht was er sprake van een placebo-effect bij degenen die in de jaren 60 zo gek waren (volgens mij moet je al een beetje gek zijn om zoiets uberhaupt te overwegen, laat staan te doen) om een gaatje in hun schedel te boren of dit geprobeerd hebben.

Deze ingreep is afkomstig uit de middeleeuwen waar de mensen de werking van het menselijk lichaam nog niet echt begrepen en allerlei vreemde dingen deden ter genezing zoals dus o.a. schedeltrepanatie en aderlaten en er zelfs het uiterst giftige kwik werd gedronken om te pogen onsterfelijk te worden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schedeltrepanatie

Ik geloof er in ieder geval niet in.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Ik kreeg op de middelbare school van mn hippie lerares eens een verhaal te horen dat iemand van de Provo beweging (politiek betrokken?) destijds een gaatje in zijn schedel had geboord zodat er meer lucht naar de hersenen kon.
In het boek King Acid is een hoofdstuk gewijd aan die persoon. Dat boek is sowieso echt een dikke aanrader. Zonder twijfel het leukste boek over drugs wat ik ooit heb gelezen (en ik heb best een flinke boekenkast met drugsboeken)

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
@Jmths
Ik hou het op een broodje aap verhaal, een van de hardnekkigste die er zijn. Wellicht was er sprake van een placebo-effect bij degenen die in de jaren 60 zo gek waren (volgens mij moet je al een beetje gek zijn om zoiets uberhaupt te overwegen, laat staan te doen) om een gaatje in hun schedel te boren of dit geprobeerd hebben.

Deze ingreep is afkomstig uit de middeleeuwen waar de mensen de werking van het menselijk lichaam nog niet echt begrepen en allerlei vreemde dingen deden ter genezing zoals dus o.a. schedeltrepanatie en aderlaten en er zelfs het uiterst giftige kwik werd gedronken om te pogen onsterfelijk te worden.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Schedeltrepanatie

Off topic:

Kwik werd in de middeleeuwen (ook) gedronken om darmverstoppingen door te duwen. Als dat niet lukte was het einde verhaal uiteraard.

Jmths

Wijs gebruiker
Tripreporter
In het boek King Acid is een hoofdstuk gewijd aan die persoon. Dat boek is sowieso echt een dikke aanrader. Zonder twijfel het leukste boek over drugs wat ik ooit heb gelezen (en ik heb best een flinke boekenkast met drugsboeken)
Kijk, hier kan ik iets mee. Ik zet King Acid op mijn lijstje, cheers. :)

Die recensie van hersenpijn op bol.com, haha. Heerlijk.
De verlichtende werking van psychedelica op de geest is het niet? :tongueout:
Kwik werd in de middeleeuwen (ook) gedronken om darmverstoppingen door te duwen. Als dat niet lukte was het einde verhaal uiteraard.
Een kennis van mij had altijd hele verhalen dat in de middeleeuwen volledige volksstammen gek zijn geworden door kwik vergiftiging. Iedereen dacht altijd dat het een beetje een gekkie was met zijn kwik verhalen maar ik krijg steeds meer de indruk dat die verhalen toch wel ergens vandaan komen.

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Het gaat over Peter ten Hoopen, die begin jaren '60 uitgroeit tot de voornaamste distributeur van LSD in Nederland. Hij koopt een kwart gram LSD en bedruppelt er honderden suikerklontjes mee. Het leuke is dat het grotendeels autobiografisch is, en dat hij fantastisch goed kan schrijven.

Mijn favoriete deel is als hij aan het trippen is, hij een afbeelding van een schilderij van Dahli ziet en hij ineens bedenkt dat Salvador Dahlia vast ook wel van LSD houdt. Dan besluit hij spontaan naar Barcelona te rijden om hem op te zoeken, komt hij eindelijk aan bij het huis van Dahli... is hij niet thuis :tearsofjoy:

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
Het gaat over Peter ten Hoopen, die begin jaren '60 uitgroeit tot de voornaamste distributeur van LSD in Nederland. Hij koopt een kwart gram LSD en bedruppelt er honderden suikerklontjes mee. Het leuke is dat het grotendeels autobiografisch is, en dat hij fantastisch goed kan schrijven.

Mijn favoriete deel is als hij aan het trippen is, hij een afbeelding van een schilderij van Dahli ziet en hij ineens bedenkt dat Salvador Dahlia vast ook wel van LSD houdt. Dan besluit hij spontaan naar Barcelona te rijden om hem op te zoeken, komt hij eindelijk aan bij het huis van Dahli... is hij niet thuis :tearsofjoy:
Goe vehaal, lekke kot

*.exe2.0

Bewuste gebruiker

Die recensie van hersenpijn op bol.com, haha. Heerlijk.

De verlichtende werking van psychedelica op de geest is het niet? :tongueout:

Een kennis van mij had altijd hele verhalen dat in de middeleeuwen volledige volksstammen gek zijn geworden door kwik vergiftiging. Iedereen dacht altijd dat het een beetje een gekkie was met zijn kwik verhalen maar ik krijg steeds meer de indruk dat die verhalen toch wel ergens vandaan komen.
Aanvullendheidje: die darmverstoppingen kwamen vaak voor bij mensen die op het platteland gedurende langere tijd in een zelfde houding actief waren. Denk aan urenlang maaien met een zeis. Dan ontstond er een knik in de darmen. Excretie hoopte zich op.

Bovenaan