1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Autoflower, op zoek naar de juiste Aardemix

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Bewust_ZIJN verkenner, 29 dec 2018.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Ik ben voor mijn autoflower zaadjes opzoek naar de juiste aardemix, voor buitenkweek (in potten). Ik heb hieronder 2 methoden wat mij wel wat lijkt, wat is jullie mening hierover en heb je eventueel betere alternatieven? Let op het gaat dus uitsluitend om de Autoflower soorten!

Methode 1,
    Ik vond op de website van RoyalQueenSeeds.com de volgende aardemix voor autoflowers (om zelf te mengen dus):
    • 3 delen Peat Moss (Veen Mos)
    • 3 delen compost
    • 2 delen perliet bevochtigd
    • 1 deel vermiculiet bevochtigd
    Nu vind ik Peat Moss in grote hoeveelheden moeilijk om te vinden. Weet iemand wat ik als alternatief voor Peat Moss kan gebruiken in deze aardemix? Zelf dacht ik aan kokosvezels...

Methode 2,
    Een totaal ander alternatief waaraan ik zit te denken is de BioBizz lightmix gebruiken. En pas naar een langere tijd heel lichtjes bijvoeden. Ik heb een mooi schema gevonden wat deze methode bij autoflowers beschrijft: https://www.spliffseeds.nl/nl/tips-voor-het-kweken-van-autoflowering-wiet-zaadjes.html

2. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik vind die tweede optie (lightmix) veruit de beste. Zo min mogelijk voeding tot de plantjes ongeveer 20 cm groot zijn. Dan voorzichtig beginnen met voeden. Tot dan alleen water.

3. Malafide

Malafide Experimenterende gebruiker

Zou gewoon kant en klare grond halen voor wiet bij de growshop en in elke pot een handje kalk gooien.

Meer heb je echt niet nodig de eerste tijd en inderdaad pas tot ze zo'n 20 cm zijn niks aan voeding geven.

Anders vraag je echt om problemen

4. PaddoKweker

PaddoKweker Experimenterende gebruiker

Afgelopen jaar heb ik (bij gebrek aan een growshop in de omgeving) gewone potgrond gehaald bij het tuincentrum. Niet de goedkoopste, ik meen Fleurella dat het was. Groei en opbrengst was gewoon goed te noemen voor een autoflower.
    Ik heb alleen tegen het eind van de groei en in de bloeiperiode licht bijgemest met vloeibare voeding.

5. Space Ape

Space Ape Newbie

Heb gewoon aarde uit het park in een emmer gegooid, 12w Led lamp met 1100 Lumen er boven en voor nu groeit als een gek.

6. GoldSeeds

GoldSeeds Newbie

Lightmix is een prima aarde, ik kan de lightmix van Janeco aanbevelen.

Laden...