• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Avondje trippen op 2cb en Lachgas

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
Sinds de corona lockdown was afgelopen weekend de eerste keer dat ik mijn vrienden weer zag en na bijgekletst te hebben kwamen we spontaan op het idee om de avond met een lekkere trip af te sluiten.

We zijn met 5 en besloten allen tussen de 20-25 mg 2cb te nemen.
De setting in mijn woonkamer is door RGB lichten, lasers en een rookmachine ideaal voor een trip gelegenheid. We hadden allemaal onze eerste ervaring gehad met psychedelica in een vrij lichte doses 2cb en dat was best wel een teleurstelling. Op een paar lichte vervormingen na bleef het gevoel beetje hangen bij een forse body high en wat intensere muziekbeleving.

Na een klein half uur voelen de eerste onder ons al de eerste effecten te merken en die was significant anders dan de eerdere ervaring die we hadden. Ikzelf was echt een met de muziek en de emotie die de muziek leek over te willen brengen begreep ik gewoon.
Niet lang erna zat de rest van de groep er ook "in". De reacties waren unaniem: Deze doses is veeeel beter, veel helderder en veeel spacender.

Niet veel later kwam de lachgas erbij om ons naar de maan te lanceren en man man man...waar lachgas op zichzelf best wel saai is, kan het icm 2cb je echt naar een andere wereld brengen. Wat ik daar allemaal beleefd heb is lastig te omschrijven. Wel heb ik bijna altijd dan het idee dat ik de wereld opeens beter begrijp maar probeer ook de mindfucks die we allemaal krijgen een verklaring te geven.

1 van de dingen aan 2cb die mij enorm heeft doen verbazen is dat wij als groep meerdere malen op precies hetzelfde moment de zelfde mindfuck hadden ervaren. Tuurlijk luister je dezelfde muziek en heb je hetzelfde op maar iedereen geeft toch zijn eigen invulling bij de muziek want eik brein is immers anders. Ik kreeg tijdens de trip meerdere malen het gevoel dat we als groep onze eigen omgeving aan het "maken" waren. Tijdens het trippen heb ik op de tv een app draaien die verschillende soorten screensavers laat zien. Van abstract tot natuur, het komt allemaal voorbij. Toch leek het (in ieder geval voor mij) dat de muziek perfect paste bij de screensaver. Zo was er een tijdje wat zweverige muziek waar het beeld op tv met een natuur screensaver heel goed bij matchte. Daarna werd de muziek duisterder en hadden we een urban screensaver by night. Er werd zelfs gezegd: we gaan een nieuw level in en dat is precies wat ik ook ervaarde.
De emotie van mijn medetrippers leek ook voelbaar en met die gedachte ontstaat bij mij steeds meer het gevoel dat onder invloed van 2cb onze bewustzijn in elkaar verstrengeld en dat we met elkaar 1 superbewustzijn creeeren. Natuurlijk klinkt dit als totale waanzin als je dit in nuchtere toestand opschrijft, ik ben immers zelf ook van de wetenschap en empirische cyclus maar ik ben ook iemand die geen een andere optie uitsluit. Bepaalde dingen in onze trip zijn gewoon te vaak gebeurd om het aan het toeval te laten beschrijven.
Wat is jullie mening/ervaring over gedachteverstrengeling met medetrippers onder invloed van 2cb of andere psychedelica. Ik hoor het graag

TripJess

Bewuste gebruiker
Hmm ik snap wel wat je bedoel maar ik twijfel of je niet dezelfde gedachte verstrengeling zo als jij dat zegt, krijgt doordat iemand verteld wat hij/zij meemaakt en dat direct de groep daardoor dit ook meemaakt.
Ik had gister een tripje met mijn vriend,( veel lichtere dosis hoor, iets van 8 mg) hij voor de eerste keer en hij bleef ook zeggen ik vind het zo bizar dat we bij zoveel dingen hetzelfde zien. We vertelden elkaar steeds bij elk voorwerp weer opnieuw wat we zagen en konden elkaar aanvullen, maar ik weet niet zeker of dit ook daadwerkelijk zo was, omdat misschien de ander door t verhaal van de ander er in meeging.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi @teamrocket ,

Welkom op het forum! Het klinkt alsof je een leuke eerste echte kennismaking met psychedelica hebt gehad. Leuk en herkenbaar om te zien hoe verbaasd en verwonderd je bent hierover. Om maar eens te beginnen met jullie eerste ervaring op een zeer bescheiden dosis 2-CB:
e hadden allemaal onze eerste ervaring gehad met psychedelica in een vrij lichte doses 2cb en dat was best wel een teleurstelling. Op een paar lichte vervormingen na bleef het gevoel beetje hangen bij een forse body high en wat intensere muziekbeleving.
Je beschrijft het hier als teleurstelling. Dat kan ik op zich wel begrijpen als je denkt een bijzondere avond tegemoet te gaan. Toch zou ik je willen helpen om het wat positiever te bekijken. Ik vind het juist heel goed en verstandig dat jullie zo voorzichtig zijn begonnen. Je weet immers nooit of er mensen in je groep zijn die uitzonderlijk heftig reageren op psychedelica of het effect simpelweg niet prettig vinden. Wat mij betreft dus supergoed dat jullie het zo gedaan hebben. Dat je dan de tweede keer voor een hogere dosis gaat begrijp ik. Ik vind zelf 20-25 mg ook een ideale dosis voor 2-CB. Genoeg om het effect goed mee te krijgen en lekker te trippen zonder dat het meteen al te heftig is. Ik ken ook mensen die tot zeer hoge dosissen 2-CB zijn gegaan maar zelf geloof ik er meer in om voor heftigere trips een ander middel te gebruiken zoals LSD of psilocybine (truffels).

1 van de dingen aan 2cb die mij enorm heeft doen verbazen is dat wij als groep meerdere malen op precies hetzelfde moment de zelfde mindfuck hadden ervaren.
Heel herkenbaar! Ik heb in het verleden vaker in verschillende groep settings getript op paddo's. In sommige van die trips was er een heel sterk element van samensmelten. Hierbij maakte we dezelfde dingen mee. Misschien vind je het leuk om mijn tripreport hierover te lezen? Er zitten vast herkenbare elementen voor je in:

De emotie van mijn medetrippers leek ook voelbaar en met die gedachte ontstaat bij mij steeds meer het gevoel dat onder invloed van 2cb onze bewustzijn in elkaar verstrengeld en dat we met elkaar 1 superbewustzijn creeeren.
Wat is jullie mening/ervaring over gedachteverstrengeling met medetrippers onder invloed van 2cb of andere psychedelica. Ik hoor het graag
Ik vind dit dus heel herkenbaar. Het proces wat hier volgens mij gaande is, is ego-verlies. De psychedelica zorgen ervoor dat je minder contact hebt met je eigen persoonlijkheid en zorgen ervoor dat de grenzen tussen "Teamrocket" en de buitenwereld vervagen. Hierdoor voel je meer verbondenheid met je vrienden en in extremere gevallen meer verbondenheid met alles in het universum.

Natuurlijk klinkt dit als totale waanzin als je dit in nuchtere toestand opschrijft, ik ben immers zelf ook van de wetenschap en empirische cyclus maar ik ben ook iemand die geen een andere optie uitsluit.
Welkom in de club! Ik ben zelf ook academisch opgeleid. Ik respecteer empirische wetenschap en waardeer het belang hiervan voor de manier waarop we als mensen in deze wereld leven. Toch denk ik dat er ook enkele beperkingen aan ons huidige model van empirische wetenschap kleven. 1 daarvan is dat het volgens ons huidige wetenschappelijke model onmogelijk is om persoonlijke ervaringen die je "in jezelf" beleefd, zoals psychedelische trips, te valideren. Je kunt namelijk geen bewijs leveren voor wat jij hebt meegemaakt of het via een experiment reproduceren. Toch ben ik ervan overtuigd dat deze ervaringen waardevol zijn en meer aandacht verdienen dan ze nu krijgen in de wetenschap.

Het is volgens mij heel goed mogelijk om empirische wetenschap en niet spiritualiteit als complementair aan elkaar te zien. Dit is misschien geen gangbare gedachte maar volgens mij een hele logische :upsidedown:

F.E.A.R.

Bewuste gebruiker
Dat verschillende mensen een zelfde ervaring hebben vind ik zelf ook heel bijzonder. Mijn interpretatie is dat psychedelica een universele waarheid tonen. Zijn de hallucinaties bijvoorbeeld wel echt een illusie? Of zijn ze er altijd en maken psychedelica het mogelijk ze te bekijken? Interessant.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan