ayahuasca maken

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Weet iemand hoe je ayahuasca maakt? Liefst dan nog van een goede kwaliteit. Ik wil geen brol drinken.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
volges mij is dat dus nie helemaal de bedoeling om te vragen hoe je ayahuasca maakt, waarschijnlijk weet toch niemand dat, alleen van die vage sjamaan mannen.

Pejuz

Newbie
Dit is het internet, er zijn vast meer mensen die dat weten, maar bij mij moet je niet wezen, sorry.

justmakepeace

Belezen gebruiker
Ik heb ergens gelezen dat je je zooi 18 uur op vuur moet laten pruttelen dus dat wordt een paar euro op je gasrekening en een lange dag werken XD je kunt natuurlijk ook zelf je hout sprokkelen en dan je eigen vuurtje maken (om de sjamanen look eraan toe te voegen :tongueout:) Voor de rest heb ik er weinig verstand van, misschien weten ze het bij de smartshop wel (lijkt me niet echt veel kans) of in een of ander boek ofzo, met die zooi moet je sowieso goed inlezen als je iets zelf maakt

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Dacht dat ze in sommige smartshops kant en klare 'ayahuasca pakketjes' verkopen.
Heb hier geen ervaring mee...

Al lijkt ayahuasca me niets om op eigen houtje met te experimenteren, dit kan je best onder begeleiding doen van een sjamaan/de gewijde reis/santo daime/... oid...

grts

justmakepeace

Belezen gebruiker
Ik heb altijd het idee dat ze de ingrediënten apart verkopen in plaats van in een pakket ofzo, het lijkt me niet dat die conservatieve regeringen in de westerse wereld van tegenwoordig kant en klare ayahuasca toelaat

steaker

Experimenterende gebruiker
Ik zag eens op drugs inc dat je ervoor kilometers
Diep de jungle voor in moet en dat het echt
Lang duurt voor het klaar is,
Verder zou ik het je niet geven op basis van je tripreports
Omdat ik daar ooit eens dacht gelezen te
Hebben dat je nog minderjarig bent

justmakepeace

Belezen gebruiker
als minderjarige aan drugs gaan snoepen is nooit verstandig en hoort ook zeker afgekeurd te worden, zeker met zo'n krachtig middel als ayahuasca

justmakepeace

Belezen gebruiker
Volgens mij is het niet niks nee, ik heb flink getript op truffels, maar als ik ayahuasca verslagen en informatie lees dan is het een stuk sterker. DMT roken opzich lijkt me ook echt helemaal geweldig, dat is volgens mij zo'n beetje het heftigste en levensveranderende wat je kunt meemaken, maar het duurt niet zo lang zegmaar. ayahuasca duurt vrij lang en is vrij heftig, ook ga je bijna gegarandeerd kotsen :tongueout:

theholyganja

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Dar heb ik al eens spiritueel bekeken =)
zie het als al het slechte van je verleden die je wegstuurt van je lichaam. Je bent klaar om anders te leven!

justmakepeace

Belezen gebruiker
Ik ben ook van mening dat het een soort van reinigend effect moet hebben, maar toch heftig hoor dus let op! maar wie ben ik om je tegen te houden :wink:

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
theholyganja zei:
Dar heb ik al eens spiritueel bekeken =)
zie het als al het slechte van je verleden die je wegstuurt van je lichaam. Je bent klaar om anders te leven!

Levensveranderende inzichten, slechte gewoontes laten verdwijnen of traumatische dingen oplossen in een trip komt niet zozeer door het middel maar door de context waar je het middel neemt.

Ga je naar een ritueel van een sjamaan of carpe diem, dan ervaar dit veel sterker.
MDMA of LSD onder professionele begeleiding kan ook heel erg therapeutisch werken.

Thuis ayahuasca maken kan vrij makkelijk, maar doe je het gewoon lekker in je eentje of met wat vrienden thuis dan krijg je een trip die iets minder leuk en fijn is als paddo's of lsd.
Heb het eenmalig eens gedaan in die setting, en vond er dus bijzonder weinig aan.
Beste harde mindfucks, beetje LSA achtige effecten en inderdaad overgeven.
Spugen hoort bij drugsgebruik en dat heb ik dus ook bij bijna elk middel, geen enkel probleem.
Echter de duur en na effecten ervan zijn niet echt prettig en de trip gaf mij een redelijk emotie loos gevoel itt paddo's, LSD of zelfs 2c-X.

Inderdaad overal te bestellen en als losse onderdelen 100% legaal.
Pas als psycho-actief drankje word het een ander geval, het is dan alleen toepasbaar op rituele basis, zoals bij een ceremonie van carpe diem.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Google legt uit voor mij.
Hier alvast wat dingen die ik vind door: ''LSD therapeutisch'' te googlen.

Prof J Bastiaans. Deze Nederlandse wetenschappers heeft trauma patiënten behandeld met LSD

http://www.onderzoekinformatie.nl/nl/oi/bi...00o/OND1327146/
http://64.233.183.104/search?q=cache:2Xp9k...;cd=1&gl=nl
Ook is er een Nederlands boek getiteld LSD-therapie in Nederland (auteur Stephen Snelders, IBSN 9075483201). Is voor een zacht prijsje bij de Slechte te koop.

Stanislav Grof, M.D. - LSD Psychotherapy, The healing potential of psychedelic medicine
ISBN 0-9660019-4-X
Published by www.maps.org
Verkrijgbaar via Amazon.
Het boek bevat vele illustraties. Er is een pdf van het boek online te vinden.

Meer links:
http://www.psychedel...rg/grofhist.htm (The History of LSD Therapy)
http://www.druglibra...sd/groffutr.htm (The Future of LSD Therapy)

Er is dus meer dan genoeg over te vinden.
Sommige dingen zijn wel al verouderd (onderzoeken uit de jaren '60), maar sinds die tijd is enkel de wetenschap veranderd. Aan de LSD is niets veranderd..

Heiden

ik zit een beetje in het spirituele shamanenwereldje en heb er meerdere iut vele culturen ontmoet en allemaal zeggen ze hetzelfde: gebruik heilige kruiden nooit zonder inzicht in de spirituele kant. Zoals mijn onderschrift suggereert ben ik ook op de shamanentoer(niet dat ik er een ben hoor XD)
Ik zou zelf even salvia proberen eerst zoals de shamanen in mexico doen. Bladeren kauwen zal jou denk ik geen voldoening geven dus rook het of drink het als sterke thee als extract.

Maar goed ondanks mijn avontuurlijke leefstijl ben ik ook nog jong vergeleken met veel mensen hier en ik geloof dat je zelf weet waneer je klaar bent voor je reinigings ritueel en je reis door de andere werelden ongeacht leeftijd.

De ingredienten zal ik je geven maar het zal je tegenvallen om ze te vinden.
ten eerste moet je de liaan genaamd Caapi hebben. Deze groeit diep in het regenwoud.
en Chacruna bladeren. Peyote en san pedro cactussen kunnen optioneel worden toegevoegt.
Dit moet heel langzaam gebrouwen worden.

het recept verschilt per shamaan maar ik ken 1 hele oude maar ik wil eerst even bevestiging of dit niet tegen de forumregels is.

ook weet ik hoe je ee nzwakker mengsel maakt met een makkelijker toegankelijke plant maar wederom... mag dit hier?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Aangezien Ayahuasca naar mijn weten legaal is, in tegenstelling tot de werkzame stof DMT, mag het denk ik wel.
Ik ben hier niet zeker over, recepten/methodes om DMT the extraheren mogen in ieder geval niet.
Maar zolang je er niets over hoort of er dingen worden ge-edit kun je met mijn toestemming je receptje droppen hoor :)

Het recept zelf is imo ook niet zo heel erg belangrijk. Zolang je DMT houdende planten en MAO remmende planten bij elkaar lekker laat pruttelen kun je weinig fout doen. Waarschijnlijk volgens een hoop sjamanistische regels wel, maar voor de werkzaamheid niet.
Paddo's of mescalinehoudende cacti toevoegen lijkt mij (vooral voor een eerste keer) absoluut geen strak plan.

De ingrediënten zijn overigens helemaal niet zo moeilijk te vinden, vergis je niet in het internet.
Bij die grote groene banner recht boven je kun je eigenlijk alles in 1 keer bestellen.
Als ik het me goed herinner hebben ze zelf kant en klare pakketjes om aya mee te brouwen.

Ik geef je zeker gelijk dat ayahuasca met respect behandeld moet worden en niet heel erg recreatief is. Voor spirituele doeleinden veel beter geschikt, zeker bij een groepsritueel waarbij iedereen lekker in trance gehouden word.

Het kotsen op ayahuasca schijnt ook vreselijk te (kunnnen) zijn.
Niet als bij alcohol of de inslag van MDMA, ff kotsen en weer opgeluchter verder kunnen, maar echt uren maagsamentrekkingen en kokhalzen. Mits je het dus thuis in je up gebruikt zonder ''spiritueel leider'' of sjamaan die je uit die neerwaartse spiraal kan halen.

Heiden

De ingredienten zijn inderdaad vrij simpel allemaal maar je moet het met zorg en respect brouwen.

500 gram van de liaan en 80-90 gram van de chacruna bladeren.
een koperen of stenen pot wordgebruikt door shamanen maar goed als je het simpel wil houden wel een westerse rvs pan ook wel.

je legt afwisselend laagjes liaan en bladeren en stapelt zo op.
je voegt een kleine hoeveelheid peyote cactus toe.
beetje azijn

en ikzelf voeg vaak ahornsiroop of honing toe maar dit is niet perse nodig. het maakt het gekotst iets dragelijker als je tegelijk een goede suikerstoot krijgt.

over het braken... dit is deel van het ritueel. alle kwade geesten in je lichaam worden uitgekotst zodat je schoon en puur overblijft.

je vult het pannetje met water tot het een centimeter boven de planten uitkomt en laat het heel zachtjes pruttelen tot het water indikt
laat het niet echt doorkoken want dan veranderen de suikers in de planten en optioneel de honing in caramel en dan heb je een dikke siroop ipv een drinkbaar drankje.
Giet het water na 4 uur over in een grotere pan en doe nieuw water bij de kruiden. Herhaal gewoon het hele proces een keer wedrom voro 4 uur.

Met de shamaan samen heb ik terwijl eht pruttelde een ongelovelijk sterke maar lekkere tabak gerookt uit een zelfgemaakte pijp van cederhout en been en die tabak ging je zo hard op dat je ogen begonnen te rollen en je een gedwongen meditatie ingaat.
Na die meditatie werd ik ingesmeerd met een soort witte verf en moest ik uit een schelp salierook inhaleren.

Na nog heel lang zingen en mediteren was het brouwsel klaar. Ik herinner me weinig van deervaring zelf aleen dat het niet plezant smaakte ondanks de honing en ik noggeen minuut na inname een klap in mijn maag kreeg zowat. De eerste golven moet je inhouden!!! anders kun je meteen nog een glas drinken... En dan ga je vanzelf overi ntrance. De shamaan zong mij liederen toe marm ischien kun je dergelijke zang wel op yotube vinden en op je ipod zetten ofzo. Zowiezo nit in huis gebruiken. zoek een bos.

tip: drink het warm en niet koud. Denk hierbij wel dat te heet ook een temperatuur is... denk aan een kop thee

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Kun je in plaats van chacruna niet beter mimosa pakken?
Heb ooit ergens gelezen dat dit voor minder last van de maag zorgt, en dat het overgeven wat minder lang duurt.

Jij vertelt het wel heel erg alsof het niet echt recreationeel te gebruiken is.
Door het bijna gegarandeerd overgeven is het wellicht wat minder prettig, maar met een goede setting kun je je er ook zeker gewoon goed op vermaken!

Heiden

tja daar licht mijn spirituele achtergrond in de weg. wiet en alcohol kan ik nog wel wat mee en industriele tabak ook. Maar zaken als salvia nativ tobaco en ayahuasca zie ik als heilig. maargoed dat is mijn persoonlijke kijk. ik ontmoedig niemand om te doen wat hij/zij lekker vind. Ga lekker je gang zeg ik maar persoonlijk vind ik het geen recreatieve drug.

ik noemde puur een traditioneel recept zoals gebruikt door een shamaan die ik heb gekent

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zeg ook zeker niet dat aya de drug is om thuis lekker in je eentje op te spacen, maar onmogelijk is dat zeker niet!

Dit geldt nog meer voor salie vind ik, hoewel tegenwoordig (Vooral in de USA) er een hoop mongolen zijn die het roken echt puur voor de lol om zo idioot mogelijk te gaan gedragen.
Maar afgezien van deze groep rotte appels vind ik het een erg recreatieve drug.
Je hoeft er niet percé met spirituele gedachtes in te gaan om toch een enorm prachte ervaring te beleven. Zelfde geldt voor alle psychedelica vind ik.
Ik neem het ALTIJD voor de lol, om mezelf te vermaken of om met een groep vrienden iets te ervaren. Toch zijn er altijd momenten van inkeer, spirituele beleving of leerzame momenten in je trip. Daarnaast is het voor mij gewoon fun, een middel trucjes met je hoofd laten spelen en daar zelf tegen op proberen te boksen. Raar uitgelegd maar weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden, ik laat mezelf tijdens een trip gewoon helemaal gaan en hou het effect niet tegen ofzo. Maar ik vind het altijd erg uitdagend om mentaal te vechten met LSD of paddo's. Kijken of ze je echt van het randje kunnen duwen (gevoel van bad gaan ofzo) of dat je zelf sterker bent.

Maar gelukkig zijn er verschillende manieren van gebruik, en zolang er geen misbruik plaatsvind is alles in orde lijkt me.
Misschien zie je mijn gebruik al wel als misbruik, maar dat is verschil in lifestyle i guess.

Bovenaan