Ayahuasca

Worldherbals - Online smartshop and headshop

Skirre

Bewuste gebruiker
Long time no see!

Ik ben me sinds kort aan het inlezen in psychedelica en zag, jammer genoeg, dat ayahuasca sinds kort verboden is. Nu probeer ik niet om via dit forum toch een adresje te vinden om alsnog toegang te krijgen tot ayahuasca, maar ben ik wel benieuwd wat qua ervaring vergelijkbaar is met deze drug. Het liefste een legale substantie aangezien mijn connecties binnen de "drugswereld" de afgelopen jaren flink verwaterd zijn haha.

Alvast bedankt voor de reacties!

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Long time no see!

Ik ben me sinds kort aan het inlezen in psychedelica en zag, jammer genoeg, dat ayahuasca sinds kort verboden is. Nu probeer ik niet om via dit forum toch een adresje te vinden om alsnog toegang te krijgen tot ayahuasca, maar ben ik wel benieuwd wat qua ervaring vergelijkbaar is met deze drug. Het liefste een legale substantie aangezien mijn connecties binnen de "drugswereld" de afgelopen jaren flink verwaterd zijn haha.

Changa is basically rookbare ayahuasca!

Alleen de changa ervaring duurt veel korter.

15 minuten piekt het, dan 15 minuten iets abstracter, beetje zoals psilo. En dan ben je weer broodnuchter.

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Als je gewoon zelf je eigen dmt extracteerd dan hoeft er geen eens een dealer aan te pas te komen.

Ik zal je een korte omschrijving geven wat changa voor mij heeft gedaan, en wat je kan verwachten. Changa rook ik altijd gewoon als een joint, persoonlijk vind ik dat het zo namelijk het beste tot z'n recht komt.

1e trek maakt alles cristal clear.

De 2e trek die ik neem geeft altijd een heerlijk zweverige bodyload.

3e trek doet de pixels veranderen

4e trek doet de realiteit die ik ken verder oplossen.

5e trek maakt mijn realiteit een cartoon, zelfs mijn eigen handen lijken van rubber te worden.

Ogen dicht, per direct wordt ik overspoeld door mega uiteenlopende patronen in werkelijk alle kleuren. Niks abstracts, zoals psilo, maar echt super fel neonachtige effecten.

Die patronen gaan over in iets wat de dmt mij wil laten zien. Het zij een een creatie, van het universum, van het leven, de mensheid of zelfs God.

Maar de meeste keren dat ik het deed kwam ik in een circus terecht. Onstoffelijke wezens met mensen die als een soort samenspel een groot feest maken. Iedereen danst. Overal slingeren wezens en mensen in schommels en trapezes. En ook mijn visie, mijn zicht op dit geheel laat mij meeschommelen op de schommels. Ik zit dan in het mandje die heen en weer slingert samen met andere mensen en onstoffelijke wezens. De duidelijkste boodschap die ik hieruit kan halen is dat het leven bedoeld is om lol te hebben en te genieten van elk moment.

Ook geeft het mij vaak het gevoel dat ik meer uit mezelf moet halen. Mijn huidige baan is niet het pad wat ik moet blijven volgen. De dmt is een boodschapper die verteld dat ik niet voor niks meer kwaliteiten en capaciteiten heb gekregen dan gemiddeld. Iets wat zegt dat ik niet te comfortabel moet worden en dus meer uit het leven moet halen. Met mijn visie kan ik zo ontzettend veel betekenen voor deze wereld. En ik moet hoe dan ook deze kans gaan benutten.

Ik heb heel goed geleerd in de afgelopen 30 jaar hoe ik het beste voor mezelf moet zorgen en het is nu tijd om dit gevoel, deze visie, door te gaan geven aan mensen die dit nodig hebben. Mensen die niet op eigen kracht een soortgelijk algeheel gevoel van eigen liefde en liefde voor het leven in het algemeen kunnen creëren.

Dit is in een notendop wat changa voor mij betekend.

Ook heb ik gemerkt dat changa het best genuttigd kan worden door meteen achter elkaar de aantal trekken te nemen van de joint. Lang inhouden, minstens 10 seconden. En dan uitblazen en meteen de volgende trek nemen.

Je zou kunnen 'door trippen' door na die 15 a 20 minuten de joint opnieuw aan te steken en zo te verlengen, maar mijn ervaring is dat dit alleen de abstracte psilo achtige effecten verlengen en niet de full HD 4 dimensionale hyperspace die meer tot je spreekt.

• Like
Waarderingen: Eik

Skirre

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Met name het deel over de lessen die je uit de sessies haalt lijken mij zeer interessant. Dat is hetgeen dat ik momenteel zoek. Zelf DMT extraheren is echter niet iets waarvan ik denk het te kunnen doen, met name omdat ik nog gewoon bij mijn ouders woon :upsidedown:. Vandaar ook dat ik zo enorm baal dat ik er nu pas achterkom dat ayahuasca verboden is sinds een paar maanden.

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Met name het deel over de lessen die je uit de sessies haalt lijken mij zeer interessant. Dat is hetgeen dat ik momenteel zoek. Zelf DMT extraheren is echter niet iets waarvan ik denk het te kunnen doen, met name omdat ik nog gewoon bij mijn ouders woon :upsidedown:. Vandaar ook dat ik zo enorm baal dat ik er nu pas achterkom dat ayahuasca verboden is sinds een paar maanden.
Misschien moet je een kennis die wel op zichzelf woont zo gek krijgen om het daar te extracteren.

En trouwens, ayahuasca is momenteel wel illigaal, maar dat betekend niet dat het niet meer gedaan word in NL.

Skirre

Bewuste gebruiker
En trouwens, ayahuasca is momenteel wel illigaal, maar dat betekend niet dat het niet meer gedaan word in NL.
True, maar de makkelijke wegen zijn inmiddels wel weg. En zoals ik al zei heb ik echt nog maar weinig contact met mensen die wat dieper in die werelden zitten... Vandaar ook dat ik opzoek ben naar iets vergelijkbaars.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
DMT en ayahuasca zijn al verboden sinds 1966, maar er was wat twijfel over of de Santo Daimekerk een uitzonderingspositie had vanwege vrijheid op religie. De Hoge Raad heeft onlangs besloten dat ze geen recht hebben op vrijstelling van het verbod op DMT vanwege vrijheid van religie.

Space Criminal

Bewuste gebruiker
True, maar de makkelijke wegen zijn inmiddels wel weg. En zoals ik al zei heb ik echt nog maar weinig contact met mensen die wat dieper in die werelden zitten... Vandaar ook dat ik opzoek ben naar iets vergelijkbaars.
Dan moet je wachten tot je het huis uit bent...

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Ik zou met klem willen afraden om je drugskeuze te baseren op basis van wat de wet erover zegt. DMT is niet vervangbaar door een willekeurige research chemical. Vaak zijn zulke research chemicals risicovoller om te gebruiken, juist omdat er zo weinig over bekend is. Ayahuasca wordt al duizenden jaren gebruikt, dus daarvan weten we wel redelijk hoe het werkt.

Een van de kenmerken van DMT is dat het een overweldigende trip veroorzaakt waarin je de tripper het idee heeft telepatisch te communiceren met entiteiten. Tijdens de trip komen er allerlei onbewuste gevoelens en gedachten opwellen. Dat kan zowel beangstigend zijn als gelukzalig. Omdat het een beetje allebei de kanten op kan met DMT is het verstandig om het alleen te nemen als je goed in je vel zit en met adequate begeleiding. Die begeleiding helpt je (als het goed is) ook bij het verwerken van de indrukken die je hebt opgedaan, zodat je er achteraf ook wat aan hebt.

Er zit een flink verschil tussen DMT (of changa) roken en ayahuasca drinken. DMT duurt veel korter en is (in het begin van de trip) ook een stuk heftiger. Ayahuasca duurt veel langer: een uurtje of zes. Doorgaans wordt een ayuahuasca-sessie wat grondiger aangepakt. Dan komt er een spiritueel ritueel bij kijken. Hoe dat ritueel wordt uitgevoerd verschilt per sjamaan of aanbieder. Dus als je zo'n sessie wil volgen dan is het een goed idee om je daar eerst in te verdiepen.

Mocht je ayahuasca willen doen dan moet je van te voren wel een speciaal dieet volgen. Het eiwit tyramine kan een heel hoge bloeddruk veroorzaken bij ayahuasca. Daarom moet je een aantal dagen of weken van te voren geen vlees, vis of gefermenteerde producten zoals kaas of zuurkool eten.

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Persoonlijk vind ik dmt puur of changa wel een groot verschil.

Dmt puur weet ik soms helemaal niet meer wat er gebeurd is. Soms is het zo heftig dat ik in tranen uitbarst en blij bent dat het voorbij is.

Changa kan ik vrijwel altijd alles van onthouden, en is dus veel meer werkbaar. Het is niet een ervaring die mij diep beangstigt. Ik kan het altijd in perspectief plaatsen en elke ervaring voegt iets toe aan mijn visie op het leven.

Ik zou ook zeker adviseren om eerst met changa te beginnen en niet meteen dmt puur te roken waardoor je een ervaring krijgt die je extreem in de war kan maken.

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik zou met klem willen afraden om je drugskeuze te baseren op basis van wat de wet erover zegt. DMT is niet vervangbaar door een willekeurige research chemical. Vaak zijn zulke research chemicals risicovoller om te gebruiken, juist omdat er zo weinig over bekend is.
Daar heb je gelijk in ja. Het is niet dat ik mijn keuze baseer op legaliteit maar ik weet wel dat illegaliteit van psychedelica een extra horde is. Van de ene kant is dat natuurlijk wel een goeie zaak.

Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren hahah. Ik wil een psychedelische drug gebruiken. Wat raden jullie aan?

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Daar heb je gelijk in ja. Het is niet dat ik mijn keuze baseer op legaliteit maar ik weet wel dat illegaliteit van psychedelica een extra horde is. Van de ene kant is dat natuurlijk wel een goeie zaak.

Misschien moet ik mijn vraag anders formuleren hahah. Ik wil een psychedelische drug gebruiken. Wat raden jullie aan?
Ik raad aan dat je eerst zelf op zoek gaat naar welke drug je nieuwsgierig bent. Mijn voorkeur is de jouwe niet. Je moet zelf zin hebben in de effecten van dat specifieke middel. Anders gaat het niet lekker werken. Dan krijg je een ervaring waarnaar je niet op zoek bent. Volgens mij is dat een risicofactor voor een vervelende ervaring.

Skirre

Bewuste gebruiker
Ik raad aan dat je eerst zelf op zoek gaat naar welke drug je nieuwsgierig bent. Mijn voorkeur is de jouwe niet.
Ook hier heb je zeker gelijk in maar ik ben écht een leek op het gebied van dit soort drugs dus ik ken misschien een paar bekendere middelen maar meer ook niet. En als jij iets aan zou moeten raden aan mij?

@Skirre heb je al eens truffels gegeten?
Nee, dat is misschien wel een mooie eerste ervaring. De hele trip staat en valt natuurlijk met de dosering dus daar ga ik me de komende week dan maar even op inlezen.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
Heeft iemand ervaring met Psilohuasca?
Dat zijn gewoon truffels. Maar dan nemen ze er nog een extra middel bij (syrische wijnruit) waarin stoffen zitten die de truffels langer en harder laten werken. Dus dan kan je de eerste keer beter gewoon een truffels nemen.

Als je een idee wil krijgen wat het doet dan kun je even een video van Drugslab kijken.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ook hier heb je zeker gelijk in maar ik ben écht een leek op het gebied van dit soort drugs dus ik ken misschien een paar bekendere middelen maar meer ook niet.
Hoi @Skirre zou je kunnen aangeven of je überhaupt al ervaring hebt met psychedelische drugs? Zo niet dan zou ik niet meteen met DMT, Ayahyuasca of Changa beginnen. Dan lijkt het mij logischer om eerst eens een bescheiden dosis van een van de meer toegankelijke tripmiddelen te proberen. De drie middelen die mij het meest logisch lijken om als eerste te verkennen zijn volgens mij:
-2CB dit middel vind ik zelf milder dan Psilocybine of LSD maar geeft wel een soort "sneak preview" voor wat psychedelica met je kunnen doen en dus ook hoe jij als persoon reageert op psychedelica. 10 mg is voor de meeste mensen prima te doen. Mocht je echt bang zijn voor een net-niet ervaring dan zou je richting 15-18mg kunnen gaan. Voor de meeste is dit ook goed te doen maar mensen lijken heel verschillend te reageren op 2-CB dus het is veiliger eerst lager te doseren. Nadeel van 2-CB is dat de markt momenteel nogal vervuilt lijkt te zijn. Als je er aan kunt komen wel testen dus!
- Psilocybine (werkzame stof in truffels). Voordeel hiervan is dat je het legaal kunt kopen. 8-12 gram truffels is in principe een mooie eerste kennismaking met psychedelica. Bij mij werkt psilo nogal sederend dus zorg voor een comfortabel plekje en een warme deken. Omdat truffels een natuurproduct zijn kan er flink wat variatie in potentie zitten. De ene keer zal 10 gram meer doen dan de andere keer... Doseer dus voorzichtig.
- LSD in lage doseringen ook een prima middel om psychedelica mee te verkennen. In het algemeen vind ik LSD beter "stuurbaar" dan Psilo. Dit maakt het in mijn ogen eigenlijk iets toegankelijker voor onervaren trippers. Nadeel van LSD is dan wel weer dat het echt veel langer duurt dan Psilo of 2-CB. Makkelijk 12-14 uur in plaats van 4-6 uur. 80-100 microgram is een mooie eerste kennismaking. Nog een nadeel is dat onduidelijk is hoe sterk je zegels zijn. Alternatief is om voor een LSD analoog te gaan zoals 1-P LSD of ALD-52.

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten. Uiteindelijk moet je toch zelf keuzes maken wat jouw het meeste aanspreekt en wat je wilt halen uit je ervaring?

P.S. Ik lees dat je nog bij je ouders woont. Kun je ons vertellen hoe oud je bent? In het algemeen wordt geadviseerd niet al te jong te beginnen met psychedelica. Jonge mensen (lees: onder de 1:sunglasses: hebben vaker bad-trips en meer moeite met het leren van lessen uit psychedelica.

Buu

Belezen gebruiker
Google Ayahuasca nederland en er zijn tig plaatsen waar je het gewoon nog kunt doen. En verder heb ik dezelfde struggle als jij, thuis wonen dus niet kunnen extraheren.

Skirre

Bewuste gebruiker
Hoi @Skirre zou je kunnen aangeven of je überhaupt al ervaring hebt met psychedelische drugs?
Helemaal 0. Ik heb de afgelopen jaren voornamelijk amfetamine en xtc gebruikt met uitgaan of op festivals. Hoewel ik niet perse van plan ben om hier helemaal mee te stoppen, merk ik wel dat de behoefte om deze drugs te gebruiken een heel stuk minder is geworden sinds ik fulltime aan het werk ben. Vandaar dat ik me aan het oriënteren ben op psychedelica.

Kun je ons vertellen hoe oud je bent? In het algemeen wordt geadviseerd niet al te jong te beginnen met psychedelica. Jonge mensen (lees: onder de 1:sunglasses: hebben vaker bad-trips en meer moeite met het leren van lessen uit psychedelica.
24 :blush:

Als je een idee wil krijgen wat het doet dan kun je even een video van Drugslab kijken.
Ga ik doen. Thanks!

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ik ben me sinds kort aan het inlezen in psychedelica en zag, jammer genoeg, dat ayahuasca sinds kort verboden is.
Ayahuascaceremonies worden nog steeds - zij het wat minder opzichtelijk - aangeboden.

Nu probeer ik niet om via dit forum toch een adresje te vinden om alsnog toegang te krijgen tot ayahuasca, maar ben ik wel benieuwd wat qua ervaring vergelijkbaar is met deze drug. Het liefste een legale substantie aangezien mijn connecties binnen de "drugswereld" de afgelopen jaren flink verwaterd zijn haha.
Wat zijn je beweegredenen? Wat is je intentie? Eerst vragen naar ayahuasca en even later naar 'een psychedelische drug' is best een verschil. Wil je gebruiken met een serieuze intentie of is het toch vooral recreatief/voor de fun? Ayahuasca zou ik niet bepaald recreatief willen noemen.

Een (nog) legale substantie die qua ervaring het meest vergelijkbaar is met ayahuasca is, zo zou ik zeggen, DPT. Door de Temple of the True Inner Light wordt dit geïnhaleerd, maar de meest gangbare methodes voor inname van de zoutvorm (in tegenstelling tot de vrije base) zoals het doorgaans aangeboden wordt, zijn oraal gebruik (slikken) en nasaal gebruik (snuiven). Ik heb het zelf tot dusver alleen gesnoven en vond dat behoorlijk wat weghebben van ayahuasca. Ik wil het binnenkort ook eens oraal nemen. Wellicht dat het effect dan nog meer vergelijkbaar is met dat van ayahuasca.

Hoi @Skirre zou je kunnen aangeven of je überhaupt al ervaring hebt met psychedelische drugs? Zo niet dan zou ik niet meteen met DMT, Ayahyuasca of Changa beginnen. Dan lijkt het mij logischer om eerst eens een bescheiden dosis van een van de meer toegankelijke tripmiddelen te proberen. De drie middelen die mij het meest logisch lijken om als eerste te verkennen zijn volgens mij:
-2CB dit middel vind ik zelf milder dan Psilocybine of LSD maar geeft wel een soort "sneak preview" voor wat psychedelica met je kunnen doen en dus ook hoe jij als persoon reageert op psychedelica. 10 mg is voor de meeste mensen prima te doen. Mocht je echt bang zijn voor een net-niet ervaring dan zou je richting 15-18mg kunnen gaan. Voor de meeste is dit ook goed te doen maar mensen lijken heel verschillend te reageren op 2-CB dus het is veiliger eerst lager te doseren. Nadeel van 2-CB is dat de markt momenteel nogal vervuilt lijkt te zijn. Als je er aan kunt komen wel testen dus!
- Psilocybine (werkzame stof in truffels). Voordeel hiervan is dat je het legaal kunt kopen. 8-12 gram truffels is in principe een mooie eerste kennismaking met psychedelica. Bij mij werkt psilo nogal sederend dus zorg voor een comfortabel plekje en een warme deken. Omdat truffels een natuurproduct zijn kan er flink wat variatie in potentie zitten. De ene keer zal 10 gram meer doen dan de andere keer... Doseer dus voorzichtig.
- LSD in lage doseringen ook een prima middel om psychedelica mee te verkennen. In het algemeen vind ik LSD beter "stuurbaar" dan Psilo. Dit maakt het in mijn ogen eigenlijk iets toegankelijker voor onervaren trippers. Nadeel van LSD is dan wel weer dat het echt veel langer duurt dan Psilo of 2-CB. Makkelijk 12-14 uur in plaats van 4-6 uur. 80-100 microgram is een mooie eerste kennismaking. Nog een nadeel is dat onduidelijk is hoe sterk je zegels zijn. Alternatief is om voor een LSD analoog te gaan zoals 1-P LSD of ALD-52.
Wat betreft 'lichte' psychedelica voor beginners, zou ik naast 2C-B eerder AL-LAD noemen als een wat meer 'easy going' variant van LSD welke bovendien nog iets minder lang werkt en 4-HO-MET als een wat meer 'easy going' variant van de voornaamste werkzame stof in paddo's/truffels. Daarbij opnieuw de vraag, @Skirre, wat je intentie is. Gaat het niet per se zo om de fun, maar wil je trippen met een serieuzere intentie, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar truffels. Ik denk dat 2C-B en 4-HO-MET zich niet zo lenen voor het serieuze tripwerk en in mijn optiek lysergamides (LSD en aanverwanten, zoals 1P-LSD en AL-LAD) ook niet, hoewel ik weet dat niet iedereen het eens is met dat laatste.

Laatst bewerkt:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wat betreft 'lichte' psychedelica voor beginners, zou ik naast 2C-B eerder AL-LAD noemen als een wat meer 'easy going' variant van LSD welke bovendien nog iets minder lang werkt en 4-HO-MET als een wat meer 'easy going' variant van de voornaamste werkzame stof in paddo's/truffels. Daarbij opnieuw de vraag, @Skirre, wat je intentie is. Gaat het niet per se zo om de fun, maar wil je trippen met een serieuzere intentie, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar truffels. Ik denk dat 2C-B en 4-HO-MET zich niet zo lenen voor het serieuze tripwerk en in mijn optiek lysergamides (LSD en aanverwanten, zoals 1P-LSD en AL-LAD) ook niet, hoewel ik weet dat niet iedereen het eens is met dat laatste.
Goede aanvulling @Psilocyloner ! Al ben ik wel een van de mensen die geloofd dat je ook met lysergamides tot hele mooie nieuwe inzichten kunt komen :sweatsmile:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Helemaal 0. Ik heb de afgelopen jaren voornamelijk amfetamine en xtc gebruikt met uitgaan of op festivals. Hoewel ik niet perse van plan ben om hier helemaal mee te stoppen, merk ik wel dat de behoefte om deze drugs te gebruiken een heel stuk minder is geworden sinds ik fulltime aan het werk ben. Vandaar dat ik me aan het oriënteren ben op psychedelica.
Amfetamine en xtc zijn inderdaad leuke drugs voor op festivals. Ik ben heel benieuwd welke ambities je hebt met psychedelica. Voor mij heeft het echt wel mijn kijk op de wereld veranderd naast dat ik het gewoon echt leuk vind om te trippen. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen. 24 is een mooie leeftijd om er mee te beginnen. Zo lang je het doet als je je goed voelt, in een veilige omgeving en met een niet al te hoge dosis komt het meestal wel goed. Hou je ons op de hoogte?!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat zijn je beweegredenen? Wat is je intentie? Eerst vragen naar ayahuasca en even later naar 'een psychedelische drug' is best een verschil. Wil je gebruiken met een serieuze intentie of is het toch vooral recreatief/voor de fun? Ayahuasca zou ik niet bepaald recreatief willen noemen.
Ayahuasca is toch ook een psychedelische drug? Dit viel me laatst ook al op bij Drugslab, dat ze ayahuasca in een andere categorie leken te plaatsen als psychedelica. Nu heb ik zelf geen ervaring met ayahuasca, maar ik vind het apart dat dat onderscheid wordt gemaakt. Immers, het zijn allemaal psychoactieve stoffen met psychedelische werking: psychedelica. Natuurlijk begrijp ik wel dat ayahuasca echt serieus werken is en niet geschikt voor entertainment. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Maar mensen die zeggen dat ayahuasca geen psychedelische drug is, houden zichzelf denk ik voor de gek.

Daarbij opnieuw de vraag, @Skirre, wat je intentie is. Gaat het niet per se zo om de fun, maar wil je trippen met een serieuzere intentie, dan zou mijn voorkeur uitgaan naar truffels. Ik denk dat 2C-B en 4-HO-MET zich niet zo lenen voor het serieuze tripwerk en in mijn optiek lysergamides (LSD en aanverwanten, zoals 1P-LSD en AL-LAD) ook niet, hoewel ik weet dat niet iedereen het eens is met dat laatste.
Eens met het hameren op de intentie. Dit is het allerbelangrijkste.

Maar juist daarom denk ik ook dat middelen als LSD ook prima gebruikt kunnen worden voor serieus tripwerk. Dat heb ik afgelopen vrijdag nog gedaan. Maar bij die middelen ligt het nóg meer aan de intentie, omdat je niet zozeer door het middel zelf aan de hand wordt genomen of zelfs geforceerd om serieus tripwerk te doen. Dat ligt dan in je eigen handen. Maar je kunt er enorm veel mee doen als het je intentie is om dat te doen. Natuurlijk, het is ook wel een pluspunt van de meer serieuze psychedelica dat ze je pushen om voorbij je grenzen te gaan.

Edit:
Goede aanvulling @Psilocyloner ! Al ben ik wel een van de mensen die geloofd dat je ook met lysergamides tot hele mooie nieuwe inzichten kunt komen :sweatsmile:
Interessant is denk ik hoe Terence McKenna tegen lysergamiden aankeek. Hij vond dit niet zo'n interessante categorie psychedelica. Hij was niet zo geïnteresseerd in de introspectieve kant van psychedelica, maar des te meer in de visuele ervaringen en ervaringen van contact met entiteiten op specifiek de tryptamine groep psychedelica (psilo/DMT/aya). Ook had hij niet zo'n hoge dunk van yogi's, spirituele meesters, etc. Wat denk ik nauw verbonden is aan zijn psychedelische voorkeuren. Hij dacht dat de tryptamines hetgeen waren waar 'het' was te vinden. Ik denk dat hij met name gefascineerd was in mysticisme. Maar later zou dus ook blijken dat hij een gruwelijke bad trip zou hebben gehad (ook wel de 'meat grinder' trip door hem genoemd geloof ik) en niet meer zelf durfde te trippen maar er alleen nog over praten in zijn lezingen en dergelijke. Die trip zou hem getoond en gedesillusioneerd hebben in dat alles geen betekenis heeft. Dat alles voor niets is. Ik denk zelf dat Terence dit ervaarde, juist omdat hij alle betekenis 'daar' zocht, in wat deze planten hem hadden te vertellen. Terwijl de meer introspectieve reis werd genegeerd. Ja, alles is betekenisloos, maar wij geven er betekenis aan.

Dit doet me ook altijd weer denken aan een mooi filmpje waarin Terence met Ram Dass ergens in Praag geloof ik koffie zit te denken en onder andere over psychedelica zit te praten. Terence, ondanks zijn grote intellect leek niet te begrijpen wat de echte lessen van deze tripmiddelen zijn. Hij was verblind en geobsedeerd door het visuele geweld en door de zogenaamde "the other" zoals hij het noemde. Ram Dass had dit lang geleden wel begrepen en was juist op een reis gegaan inwaarts. Erg leuk filmpje en gesprek om te zien voor wie het leuk lijkt. Gewoon "ram Dass terence mckenna Prague" intypen in youtube en je vindt hem wel.

Hmm, dit ging een beetje op een zijspoor, maar het deed me er even sterk aan denken.

Laatst bewerkt:

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Ayahuasca is toch ook een psychedelische drug? Dit viel me laatst ook al op bij Drugslab, dat ze ayahuasca in een andere categorie leken te plaatsen als psychedelica. Nu heb ik zelf geen ervaring met ayahuasca, maar ik vind het apart dat dat onderscheid wordt gemaakt. Immers, het zijn allemaal psychoactieve stoffen met psychedelische werking: psychedelica. Natuurlijk begrijp ik wel dat ayahuasca echt serieus werken is en niet geschikt voor entertainment. Dus wat dat betreft ben ik het met je eens. Maar mensen die zeggen dat ayahuasca geen psychedelische drug is, houden zichzelf denk ik voor de gek.
Het is allemaal een kwestie van taal en de associaties die mensen bij die taal hebben. De term 'psychedelische drug' roept bij mij toch enige associatie met iets recreatiefs op, terwijl het één natuurlijk het ander niet hoeft uit te sluiten. Echter kan ik me zó weinig anders dan barre ellende voorstellen bij ayahuasca op een psyfeestje ofzo, dat voor mij de koppeling van ayahuasca aan de term 'psychedelische drug' wat vreemd voelt. Daar ik denk dat de meeste psychedelica zowel 'serieus' als 'recreatief' (ook dit is niet zo zwart-wit natuurlijk, ook recreatief trippen kan op momenten serieuze aspecten hebben en vice versa) te gebruiken zijn, zie ik - en met mij denk ik vele anderen - ayahuasca toch als iets wat uitsluitend is weggelegd voor het serieuze tripwerk, wat maakt dat het een beetje in een uitzonderingspositie wordt geplaatst.

Maar juist daarom denk ik ook dat middelen als LSD ook prima gebruikt kunnen worden voor serieus tripwerk. Dat heb ik afgelopen vrijdag nog gedaan. Maar bij die middelen ligt het nóg meer aan de intentie, omdat je niet zozeer door het middel zelf aan de hand wordt genomen of zelfs geforceerd om serieus tripwerk te doen. Dat ligt dan in je eigen handen. Maar je kunt er enorm veel mee doen als het je intentie is om dat te doen. Natuurlijk, het is ook wel een pluspunt van de meer serieuze psychedelica dat ze je pushen om voorbij je grenzen te gaan.
Ik wou de komende tijd als ik serieus ga trippen eens flink omlaag met doseringen. Wat ik vaak merk is dat ik met een serieuze intentie begin en dan ga ik in het donker op bed liggen ofzo, maar dan word ik op een gegeven moment rusteloos of het duurt me te lang en dan ga ik toch weer afleiding zoeken. Dan ga ik bewegen (wandelen, fietsen), iets eten omdat ik trek krijg, muziek luisteren. Ook dan zijn dergelijke trips nog altijd heel waardevol, maar ik denk dat ik er meer uit zou kunnen halen dan ik nu doe. Het vasthouden aan een intentie blijf ik lastig vinden.

Interessant is denk ik hoe Terence McKenna tegen lysergamiden aankeek. Hij vond dit niet zo'n interessante categorie psychedelica. Hij was niet zo geïnteresseerd in de introspectieve kant van psychedelica, maar des te meer in de visuele ervaringen en ervaringen van contact met entiteiten op specifiek de tryptamine groep psychedelica (psilo/DMT/aya). Ook had hij niet zo'n hoge dunk van yogi's, spirituele meesters, etc. Wat denk ik nauw verbonden is aan zijn psychedelische voorkeuren. Hij dacht dat de tryptamines hetgeen waren waar 'het' was te vinden. Ik denk dat hij met name gefascineerd was in mysticisme. Maar later zou dus ook blijken dat hij een gruwelijke bad trip zou hebben gehad (ook wel de 'meat grinder' trip door hem genoemd geloof ik) en niet meer zelf durfde te trippen maar er alleen nog over praten in zijn lezingen en dergelijke. Die trip zou hem getoond en gedesillusioneerd hebben in dat alles geen betekenis heeft. Dat alles voor niets is. Ik denk zelf dat Terence dit ervaarde, juist omdat hij alle betekenis 'daar' zocht, in wat deze planten hem hadden te vertellen. Terwijl de meer introspectieve reis werd genegeerd. Ja, alles is betekenisloos, maar wij geven er betekenis aan.

Dit doet me ook altijd weer denken aan een mooi filmpje waarin Terence met Ram Dass ergens in Praag geloof ik koffie zit te denken en onder andere over psychedelica zit te praten. Terence, ondanks zijn grote intellect leek niet te begrijpen wat de echte lessen van deze tripmiddelen zijn. Hij was verblind en geobsedeerd door het visuele geweld en door de zogenaamde "the other" zoals hij het noemde. Ram Dass had dit lang geleden wel begrepen en was juist op een reis gegaan inwaarts. Erg leuk filmpje en gesprek om te zien voor wie het leuk lijkt. Gewoon "ram Dass terence mckenna Prague" intypen in youtube en je vindt hem wel.
De 'meatlocker' ja. Anyway, een interessante toevoeging! Zal het filmpje eens opzoeken, thanks!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Meatlocker! Dat was het ja! Iets met vlees dacht ik. :tonguewink:

Ik denk dat het helemaal waar is wat je zegt over associaties met taal. Ik associeer "psychedelica" wel met introspectie, spiritualiteit. En niet zo met vermaak, al is vermaak natuurlijk mogelijk, zeker op de middelen die je niet zo pushen. Ben het natuurlijk ook met je eens dat iets als ayahuasca dan weer afgeraden moet worden om om vermaak redenen te doen.

Dat filmpje van Terence McKenna en Ram Dass is zeer de moeite waard! Let ook op de ober die zo nu en dan langskomt en prachtig meegaat in hun conversatie. Magisch bijna. :grin:

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Long time no see!

Changa (illegaal want daar zit dus ook DMT in), in iets mindere mate DPT (legaal) en nog iets heftiger is 5MeO-DMT (ook legaal)

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Changa (illegaal want daar zit dus ook DMT in), in iets mindere mate DPT (legaal) en nog iets heftiger is 5MeO-DMT (ook legaal)
Plantmateriaal dat DMT bevat is gewoon legaal. De grondstoffen voor ayahuasca evenals changa zijn dus gewoon legaal, in tegenstelling tot DMT in zuivere/ geconcentreerde vorm of extract, wat wél illegaal is. Verder is 5-MeO-DMT vooral verkrijgbaar als freebase, niet oraal actief en inname van 5-MeO-DMT met MAO-remmer is bepaald niet zonder risico's. Het roken van 5-MeO-DMT geeft toch wel een heel ander effect dan ayahuasca, net zoals roken van DMT ook wel degelijk een ander, veel minder geaard, effect geeft dan ayahuasca.

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Laatst een gram 5 meo dmt besteld bij een Duitse site... Helaas nooit binnengekomen. Nog 'n paar x een mail achteraan gestuurd. Geen reactie. Wel jammer.

Wel interessant, of changa legaal is of niet. In principe is het geen dmt, maar bevat het dmt, net zoals mimosa hostilis, waar ik het persoonlijk uithaal.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Psilocyloner
5MeO-DMT mag je inderdaad niet combineren met een Mao-remmer.

Natuurlijk is wat ik noem niet hetzelfde als Ayahuasca, maar het komt nog wel het dichtst in de buurt daar van als ik me niet vergis.

Een plant waar DMT in zit is niet illegaal nee. Maar als je daar planten bij doet die de DMT uit de andere plant actief maakt zoals met Ayahuasca en Changa het geval is, dan is het dus wel illegaal. Althans zo heb ik het begrepen.

Neo-Shulginist

Bewuste gebruiker
@Psilocyloner
Een plant waar DMT in zit is niet illegaal nee. Maar als je daar planten bij doet die de DMT uit de andere plant actief maakt zoals met Ayahuasca en Changa het geval is, dan is het dus wel illegaal. Althans zo heb ik het begrepen.
Bijna goed!

Het is verboden om een extract te maken van planten die verboden stoffen bevatten. Bij het maken van ayahuasca wordt een soort extract gemaakt waarin DMT in de smurrie oplost, wat daardoor dus wel verboden is.

De planten die worden toegevoegd omdat ze MAOI's bevatten zijn niet illegaal, en de betacarbolines (=MAOI) zijn ook niet verboden. Vandaar dat veel ayahuasca-aanbieders nu zijn overgestapt op 'psilohuasca' waarbij ze truffels (=legaal) combineren met syrische wijnruit (=legale MAOI).

Space Criminal

Bewuste gebruiker
Toch is het eindproduct changa, in mijn ogen gewoon een kruid wat dmt bevat.

Ik heb het er natuurlijk wel zelf in laten trekken. Maar 't wordt lastig iemand hiervoor te vervolgen denk ik. Als je het niet aansteekt dan ziet het er gewoon uit als thee kruiden. En zo ruikt het ook.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Bijna goed!

Het is verboden om een extract te maken van planten die verboden stoffen bevatten. Bij het maken van ayahuasca wordt een soort extract gemaakt waarin DMT in de smurrie oplost, wat daardoor dus wel verboden is.

De planten die worden toegevoegd omdat ze MAOI's bevatten zijn niet illegaal, en de betacarbolines (=MAOI) zijn ook niet verboden. Vandaar dat veel ayahuasca-aanbieders nu zijn overgestapt op 'psilohuasca' waarbij ze truffels (=legaal) combineren met syrische wijnruit (=legale MAOI).
Nu maar hopen dat er niet iets verkeerd gaat tijdens een 'psilohuasca' ceremonie en psilocybine straks in zijn geheel ook verboden wordt...

Er wordt ook wel gezegd dat het niet onderdoet voor ayahuasca. Nou dan is het waarschijnlijk een kwestie van tijd tot 1 persoon het niet kan handelen en het daardoor goed misgaat. Dan komt dat naar buiten en heeft de regering weer alle bewijs dat ook dit gewoon helemaal verboden moet worden. Want zo los je dingen op. Door ze te verbieden aan het volk.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Leuk dat jij dat filmpje ook hebt gezien! Ik was daar ook heel enthousiast over. Fantastisch gesprek tussen deze twee boeiende persoonlijkheden! Ik had eigenlijk toch wel hetzelfde beeld als jij. Namelijk dat Ram Dass echt nog wel een stukje meer wijsheid in pacht heeft. Ik zie Terence McKenna nog meer als 'woordkunstenaar' en 'woordvoerder' voor de psychedelische community. Op zijn eigen manier heel waardevol maar inderdaad wel anders dan de wijsheid die Ram Dass lijkt te hebben.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Leuk dat jij dat filmpje ook hebt gezien! Ik was daar ook heel enthousiast over. Fantastisch gesprek tussen deze twee boeiende persoonlijkheden! Ik had eigenlijk toch wel hetzelfde beeld als jij. Namelijk dat Ram Dass echt nog wel een stukje meer wijsheid in pacht heeft. Ik zie Terence McKenna nog meer als 'woordkunstenaar' en 'woordvoerder' voor de psychedelische community. Op zijn eigen manier heel waardevol maar inderdaad wel anders dan de wijsheid die Ram Dass lijkt te hebben.
Ik ben trouwens wel echt een Terence McKenna fan en hou van zijn fantastische manier van spreken (wat je zegt: woordkunstenaar) en aanstekelijke obsessie over tryptamines. :wink: Zonet las ik nog wel dat hij vlak voor zijn sterven zei dat liefde toch belangrijker is dan denken en met het verstand uitvinden wat alles allemaal betekent. Ik denk dat hij een grote les heeft geleerd uit die bad trip. :)

Ram Dass was al gauw meer van het hart dan het hoofd denk ik. Zijn boek Be Here Now laat dat ook heel erg zien.

Beide zijn in mijn ogen geweldige personages en het is een plezier om ze met elkaar te zien converseren op een respectvolle manier, ook al hebben ze een vrij verschillende kijk op dingen. :)

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Neo-Shulginist

Psilohuasca is bullshit in mijn ogen, althans de term.

Heeft niks met DMT te maken om je truffeltripje wat te intensiveren met een mao remmer als syrische wijnruit, het blijft gewoon een truffeltrip, hoe je t ook went of keert.

Dat 'huasca' hint toch echt op een link naar ayahuasca en die is er niet.

Dus mag de term 'psilohuasca' wat mij betreft meteen de prullebak in.

Maar goed, al die commerciele tripsit/begeleidingsgoeroe's moeten iets om hun boterham te verdienen, en 'psilohuasca' klinkt wel goed in de oren van al die new ager's die nu een vervanging zoeken voor hun duurbetaalde en inmiddels effectief verboden ayahuascaceremonies.

Ik ben blij dat ik mijn eigen sjamaan ben. Veel beter voor je portemonee ook lol.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja wat moet je eigenlijk voor zo'n veredelde truffel trip betalen? Kon ik net niet vinden. Ik vind het ook wat twijfelachtig.

Aan de andere kant, er zijn er die zeggen dat je met een hele hoge dosering psilo op dezelfde plek komt als met DMT en de stoffen zijn natuurlijk ook zeer verwant. Maar truffels haal je vrij goedkoop zo uit de smartshop, dus als daar heel veel voor wordt gevraagd bij zo'n "sjamaan" dan vind ik dat ook een beetje een scam.

Psilocyloner

Bewuste gebruiker
Nu maar hopen dat er niet iets verkeerd gaat tijdens een 'psilohuasca' ceremonie en psilocybine straks in zijn geheel ook verboden wordt...

Er wordt ook wel gezegd dat het niet onderdoet voor ayahuasca. Nou dan is het waarschijnlijk een kwestie van tijd tot 1 persoon het niet kan handelen en het daardoor goed misgaat. Dan komt dat naar buiten en heeft de regering weer alle bewijs dat ook dit gewoon helemaal verboden moet worden. Want zo los je dingen op. Door ze te verbieden aan het volk.
Psilocybine is al verboden, net zoals DMT en mescaline verboden zijn. Truffels, die psilocybine bevatten, evenals planten die DMT bevatten en cactussen die mescaline bevatten, zijn dat niet. We mogen van geluk spreken dat we de truffels nog hebben, want de bedoeling was eigenlijk om alle psilocybine-bevattende funghi te verbieden. Mja, drugs are bad, m'kay!?

Ik ben trouwens wel echt een Terence McKenna fan en hou van zijn fantastische manier van spreken (wat je zegt: woordkunstenaar) en aanstekelijke obsessie over tryptamines. :wink: Zonet las ik nog wel dat hij vlak voor zijn sterven zei dat liefde toch belangrijker is dan denken en met het verstand uitvinden wat alles allemaal betekent. Ik denk dat hij een grote les heeft geleerd uit die bad trip. :)
Daar ben ik het zo roerend mee eens! Ik heb ook heel lang geleefd in een poging alles met mijn verstand te begrijpen. Inmiddels weet ik dat het allereerst geen noodzaak is om alles te begrijpen en dat bovendien een totaalbegrip een erg ambitieus doel is. Het kan leuk tijdverdrijf wezen over van alles en nog wat na te denken, maar uiteindelijk heb ik ervaren dat ik er toch weinig aan heb. Aan het beleven heb je echt meer dan aan het begrijpen.

@Neo-Shulginist

Psilohuasca is bullshit in mijn ogen, althans de term.

Heeft niks met DMT te maken om je truffeltripje wat te intensiveren met een mao remmer als syrische wijnruit, het blijft gewoon een truffeltrip, hoe je t ook went of keert.

Dat 'huasca' hint toch echt op een link naar ayahuasca en die is er niet.

Dus mag de term 'psilohuasca' wat mij betreft meteen de prullebak in.

Maar goed, al die commerciele tripsit/begeleidingsgoeroe's moeten iets om hun boterham te verdienen, en 'psilohuasca' klinkt wel goed in de oren van al die new ager's die nu een vervanging zoeken voor hun duurbetaalde en inmiddels effectief verboden ayahuascaceremonies.

Ik ben blij dat ik mijn eigen sjamaan ben. Veel beter voor je portemonee ook lol.
De '-huasca' duidt op de aanwezigheid van de MAO-remmer. Hoewel we met onze moderne wetenschap hebben ontdekt dat DMT vooral de werkzame stof is en dat de MAO-remmer (de harmala-alkaloïden) deze stof activeert, zijn traditionele sjamanen van mening dat de bezieling hem vooral zit in die MAO-remmer, de Banisteriopsis caapi of 'ayahuasca vein', oftewel de 'slingerplant van de ziel'. De DMT is 'slechts' wat daarbij faciliteert. De MAO-remmer is de chauffeur, de DMT de auto. Ik vond mijn psilotrip in combinatie met MAO-remmer toch wel echt een andere kwaliteit hebben dan ik gewend ben van het trippen op paddo's of truffels alleen. Zeer intens, mijn meest diepgaande trip ooit, een trip waar ik mijn leven op vooruit kan en daarom iets waarvan ik nu geen enkele behoefte heb om dat te herhalen. Dat werd me bovendien ook afgeraden door de entiteiten waarmee ik in contact trad.

Ik ben het voor de rest overigens wel totaal eens met je notie dat psilohuasca vooral een verschijnsel lijkt te zijn dat is ontstaan uit winstbejag. Het heeft geen enkele traditionele basis.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Psilocyloner
Trippen op truffels + syrische wijnruit (peganum Harmela) is inderdaad heel intens. Maar het blijft een psilo-trip in mijn ogen. Syrische wijnruit is overigens van zichzelf al enigszins psychoactief zoals je wellicht weet.

Als je wil weten hoe psilocybine + mao remmer voelt zonder uren aan het effect vast te zitten zou je ook een pure passiebloemjoint kunnen roken. Geeft zo goed als hetzelfde effect als met syrische wijnruit (peganum Harmela), maar het duurt maar 5 minuten.

Overigens hoef je bij psilocybine +passiebloem/peganum harmela (syrische wijnruit) geen dieet te volgen zoals je met een DMT bevattende plant + Banisteros Caapi wel moet doen om niet ziek te worden.

Of je met een DMT bevattende plant +peganum Harmela wel een dieet moet volgen om niet ziek te worden weet ik overigens niet.

acht.zes

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Mindless
Ja wat moet je eigenlijk voor zo'n veredelde truffel trip betalen? Kon ik net niet vinden.
Syrische wijnruit kost een tientje of zo, dus tel daar het bedrag bij op die je truffels gekost hebben en je weet de prijs voor een veredelde truffeltrip. Als je daar commerciele sjamanen bij inhuurt dan keer tien ongeveer wat betreft de kosten.

Maar omdat jij het bent doe ik het wel gratis hoor! :wink:

Bovenaan