1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Babbel gezocht met mensen in dezelfde situatie

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door @Saar, 13 jan 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. @Saar

@Saar Newbie

Hej allemaal,

Ik zoek mensen waar ik wat mee kan praten. Ikzelf ben geen drugsgebruiker, maar mijn partner wel.
    Heb hem 6 jaar geleden leren kennen. Toen smoorde hij enorm veel. Lees bijna de hele dag door.

Onze relatie werd steeds serieuzer ik ergerde mij altijd meer en meer..
    Zo ver dat ik een punt wou zetten achter de relatie.
    Zie hem doodgraag , maar op die manier hoefde het voor mij niet.
    Hij heeft de keuze gemaakt om voor onze relatie te gaan en te proberen stoppen, desnoods met begeleiding.
    Is uiteraard niets van in huis gekomen.
    Ondertussen geloofde ik hem wel en hebben we samen een huis gekocht.

Achteraf bleken het allemaal maar woorden te zijn geweest, want hij is nooit gestopt.
    Wel verminderd. Bijna dagelijks blijft hij ontzettend laat op om toch te kunnen smoren. Af toe ook overdag voor ik thuis kom.

Ondertussen hebben we ook samen een kindje en ik heb twee kinderen vanuit mijn vorig huwelijk.

Ik wil niet dat hij in die toestand alleen is bij een van de kinderen. En als hij dat dan doet en ik spreek hem erover aan, is het kot te klein. Wordt hij op mij kwaad. Dat ik maar commentaar geef op hem.

Wil langs de ene kant uit elkaar, ook al zie ik hem doodgraag. Maar uit elkaar gaan is geen optie. Ik wil op hem kunnen rekenen. Wil een normaal gezin na alles wat ik al meegemaakt heb. (Zeer agressieve ex)
    Ik kan hier tegen niemand iets over zeggen, want naar de buitenwereld lijken we een mooi koppeltje. Mijn ouders hebben ook hard afgezien van mijn vorige scheiding, wil hen hier niet terug mee confronteren. Financieel is het trouwens ook onmogelijk. Heb nog grote van mijn vorige scheiding en nu opnieuw het huis verkopen, gaat nog maar meer schulden brengen.

Ik maak mezelf echt ziek door alles op te kroppen. Ben super ongelukkig, maar zie geen oplossing. .

Is er iemand hier wat ik me kan praten?
    Die ook een drugsgebruikende partner heeft en kinderen ?

Soms zie ik als enige uitweg zelf hard tegen een boom knallen dat ik er niet meer ben een geen keuze hoef te maken. Maar krijg het niet over mijn hart om mijn kinderen alleen achter te laten.

Beetje radeloos..

Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2019
  2. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Ik heb zelf nooit iets soortgelijks meegemaakt, maar begrijp je frustratie wel.

Aan de andere kant lijk je het wel heel eenzijdig te bekijken als ik het zo lees. Toen je wat met hem kreeg blowde hij al heel veel, als je je daar toen al aan ergerde had je dat eigenlijk direct duidelijk moeten maken ipv veel later te eisen dat hij stopt of dat je het anders uitmaakt. Als je je in hem verplaatst lijkt het me niet heel moeilijk om voor te stellen dat dit op een bepaalde manier ook niet heel eerlijk naar hem toe is, zeker omdat je er al die tijd al vanaf wist. Jij bent er immers zelf bij geweest en hebt ook een rol gehad in het geheel.

Op het moment dat hij echter met jouw eis instemt is het van zijn kant niet netjes dat hij vervolgens zijn afspraak niet na komt. Maar vergeet alleen niet dat hij ook gewoon verslaafd is en dat stoppen heel makkelijk lijkt vanaf de zijlijn maar dat voor de verslaafde vaak genoeg niet is.

Jullie zouden er denk ik goed aan doen om een open gesprek te voeren over wat je van elkaar verwacht in de relatie en wat daarbij redelijk is om te kunnen verwachten van de ander. Sluiten jullie ideeën hierover totaal niet op elkaar aan, dan is uit elkaar gaan misschien toch de beste optie.

Je zegt dat uit elkaar gaan voor jou geen optie is, maar doorgaan in een situatie waarin je diep ongelukkig bent en soms zelfs denkt dat het makkelijker zou zijn als je dood was lijkt me toch ook geen optie. Uit elkaar gaan is vervelend, maar kan soms toch echt het beste zijn voor zowel de partners als de kinderen.

Ik wens je veel succes en sterkte toe! Uiteindelijk weet jij zelf natuurlijk wat voor jou en je kinderen het beste is.

Mezelf en Tevil19 vinden dit leuk.
  3. Tevil19

Tevil19 Belezen gebruiker

Ik vind het erg rot voor je dat het al zo ver is gekomen dat je geen uitweg meer ziet. En ik denk dat het goed is, zoals gezegd, dat jullie heel goed met elkaar moeten gaan praten. Uitleggen wat jij verwacht en wilt en vice versa. Misschien kunnen jullie samen de oorzaak van zijn verslaving aanpakken.

Ik heb zelf in de schoenen gestaan van jouw partner. En ik heb onwijs veel spijt dat ik haar zoveel pijn heb gedaan(het grootste gedeelte van mijn gebruik was het wel al mijn ex, maar dat maakt in feite niet zoveel uit voor me). Het feit dat ik iemand er zo erg mee lastigval is pijnlijk. En ik kan me niet voorstellen dat het jouw partner niks doet als je uitlegt dat het je zoveel pijn doet en geen uitweg meer ziet. En als hij echt wil stoppen, dan zullen jullie stappen moeten nemen. Het grootste gedeelte zal van hem moeten komen.

En inderdaad, als jullie er niet uitkomen, is het beter om uit elkaar te gaan. Hoe moeilijk het ook is, het is ongezond om je zo ongelukkig in je relatie te voelen.

Ik vind het goed van je dat je om advies vraagt. Het taboe op drugs is nog steeds groot in deze maatschappij. Mensen kunnen meteen heel anders over jouw partner maar ook over jou gaan denken, dus ik snap dat je hier voorzichtig mee bent.

Ik denk dat vroegtijdig uit het leven stappen nooit een goede oplossing is.

Heel veel sterkte! En hou ons op de hoogte.:wink:

4. Guapo Temudgin

Guapo Temudgin Belezen gebruiker

[x] Ongeschikt

Gelukkig blijven er nog heel veel over :grin:. Voordat je het weet hoor je er al helemaal bij.

5. Toon

Toon Experimenterende gebruiker

Ik kan in het kort alleen maar akkoord gaan met de reacties van andere leden hier.
    Je hebt altijd geweten dat hij veel blowt
    Het is moeilijker dan je denkt ermee te stoppen
    Het is overbodig van negatieve gedachten te hebben ivm je eigen leven, evt kan je uit de relatie stappen, hoe moeilijk dat ook lijkt nu
    MAAR
    Elke medaille heeft een keerzijde

Wie weet vind je de persoon die niet blowt niet eens zo leuk als degene waar je op verliefd werd
    Wees gerust dat cannabis niet zo bewustzijnsveranderend is dat het de kinderen kan schaden wanneer je er niet bent, weeral misschien in tegendeel en is hij leuker en kalmer met hen met een toetje op
    Je deed er goed aan hier te komen praten maar een goed open gesprek met je partner-dat idd moeilijker is om aan te knopen dan zomaar over het goede weer te lullen- is de enigste juiste weg.
    Zoals ik het nu zie is je "probleem" veel kleiner dan je denkt!

6. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Toetje eten wat?

7. Toon

Toon Experimenterende gebruiker

Oei ja een toetje is in Nederland een dessertje, wij bedoelen daar in Vlaanderen een toeter/frietzak/fakkel oftewel jointje mee...

8. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

"Ik heb zin om een frietzak te roken", klinkt wel gek, toetje daarentegen klinkt wel lief. Fakkel en toeter ken ik wel. Dankjewel.

Laden...