1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bad trip/ black out hasj/wiet?

Discussie in 'De coffeeshop' gestart door Sandra, 24 mrt 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
  1. Sandra

Sandra Experimenterende gebruiker

goedemorgen leden;

Heb een hele vervelende nare ervaring meegemaakt. Namelijk het volgende ik zat even te blowen en inhaleerde diep in en blies rustig uit. Na verloop van tijd voelde ik iets in m’n hoofd knakken iets verbreken als het ware en m’n ademhaling ging gelijk naar m’n keel en ik moest recht opstaan vol angst en gelijk lopen ik zag wazig en ik kon nergens rust vinden. Ik was continu aan het dwalen door de straten heen ik heb ook niet kunnen slapen helemaal niks was het echt helemaal kwijt. Sindsdien moet ik hoog ademen om te kunnen doorzuchten en krijg ik tintelingen met zenuwtrekkingen. M’n slaap wil niet lukken, zelfs fobieën heb ik nu gekregen terwijl ik daar nooit last van had weet iemand waar dit aan ligt misschien dat ik niet gegeten had of iets anders ? Heb een ct scan gehad niks op te zien en allerlei andere onderzoeken gehad was er ook niks. Heb huilbuien en nergens zin meer in het lijkt netalsof er iets is ontregeld

Laatst bewerkt: 24 mrt 2018
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Hoi :)

Ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar je bent al nummer zo veel met dezelfde klachten, het komt dus meer voor dan ik dacht.
    ten eerste, het is op zich niets lichamelijks maar dus psychisch. Je bent gewoon heel erg geschrokken, het is pure angst die continue aanwezig is en dat zorgt dus voor een flink verhoogd stressniveau en allerlei psychische klachten in combinatie met angst/stressgerelateerde lichamelijke klachten.

Het zal wat tijd kosten voor je er van af benst, hoe lang dit duurt heb je wel enige invloed op, probeer er zo min mogelijk aandacht aan te geven en zo veel mogelijk te ontspannen, hoe lastig dit ook is. Doorgaan met stressen/zorgen maken en dergelijke zorgen er alleen maar voor dat deze vervelende klachten langer aan zullen houden. Ik zou ook even stoppen met drugs in het algemeen als ik jou was.

Veel succes met deze vervelende klachten, ik hoop dat ze snel weer weg zullen trekken.

Mindless vindt dit leuk.
  3. Sandra

Dank voor je reactie, het verstikkingsgevoel waarom blijft dat continu en je zegt het is psychisch moet ik daar iets voor innemen want ik moest bij het begin echt in de nacht de deur uit kon niet stilzitten niks ik moest zelfs staand eten omdat ik gewoon simpelweg niet kon zitten. Kun je mij in contact brengen met deze leden

4. acht.zes

acht.zes Badass junkie

De Dunne vindt dit leuk.
  5. Sandra

Hoe kom je van deze ademhaling af? En alles is anders als voorheen ik bedoel als op een ct Niks te zien is is er dan ook echt niks aan de hand. Zou je anti depressiva dan moeten nemen want ik ben er doorheen.

6. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Sandra

Die veranderde ademhaling komt door de stress, spanning en de angst. Dus je druk maken over dit alles zal alleen maar averechts werken.
    vaak zie je bij dit soort klachten ook klachten als depersonalisatie en derealisatie, de wereld kan anders aanvoelen of je voelt je een vreemde in je eigen lichaam.
    Antidepressiva? hoe kom je daar bij? Lijkt me niet dat je daar wat aan hebt. Wat misschien wel kan helpen zijn bepaalde angstremmende benzo's maar kijk daar mee uit, want die zijn nogal verslavend.

Ga er mee naar de huisarts, die zal ongetwijfeld bevestigen wat ik al stelde, en die kan je misschien wat voorschrijven.

7. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Dit komt inderdaad steeds meer voor en wat mij opvalt is dat de meeste mensen hier op deze manier op reageren: hoe kom ik hier zo snel mogelijk vanaf. Hartstikke begrijpelijk natuurlijk, maar ik denk dat dat nou juist de slechtst mogelijke manier is om met een dergelijk psychisch iets om te gaan. En dan blijkt dus ook dat die mensen hier vaak last van blijven houden.

Als alles is gecheckt op lichamelijk gebied, als dat door doktoren is afgestreept, dan kun je bij iets als een ontregelde ademhaling juist beter niet de instelling hebben om er zo snel mogelijk vanaf te willen komen. Dat werkt namelijk averechts.

Het is moeilijk, maar probeer het nou eerst eens te accepteren. Het moeilijk kunnen ademen, de pijn, de angst. Dit is je situatie nu. Berust daar eens in, in plaats van het van je af te duwen. En zie hoe dat effect heeft op deze zaken. Het is moeilijk dat weet ik (heb zelf een periode met chronische hyperventilatie, angst en paniekaanvallen meegemaakt), maar acceptatie is key hier. Het erkennen van de situatie, het berusten daarin en uiteindelijk het accepteren ervan. En zie dan wat dit met de kwaliteit van je ademhaling doet.

Ik heb dit inmiddels aan zoveel mensen met deze klachten verteld. De meesten willen dit niet horen en willen een quick fix. Niemand wil hier werk van maken. Maar ik denk dat de aard van deze klachten niet zo is dat ze daadwerkelijk opgelost worden met een pilletje of iets dergelijks. Ik zie de wiet (of andere drugs) ook niet als de oorzaak, maar meer als een trigger die een dieper onderbewust stressgerelateerd iets bovenhaalt.

Probeer het eens wat toe te laten en te voelen zou ik zeggen. Verder wat acht.zes zegt.

De Dunne en acht.zes vinden dit leuk.
  8. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Helemaal eens met @Mindless

Acceptatie is de sleutel tot genezing, maar dat zal niet meteen van de ene op de andere dag gaan.

9. Sandra

Juist omdat ik dat voelde die klap in m’n hoofd en toen gelijk m’n ademhaling netalsof er iets is ontregeld neurotransmitters zou dat kunnen en als het toch troep was of dat ik een psychose kom zou ik dat dan nu nog na kunnen vertellen.

10. Sandra

Wat behoor je te accepteren en normaliter hoe lang ben je weer de oude want ik krijg de slaap ook niet te vatten na een benzo word ik er al na twee uurtjes wakker van.

11. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Het is de situatie waar je nu in zit tezamen met de klachten die je nu ervaart, die moet je accepteren.
    Dus gewoon berusten in het feit dat je dit nu hebt en het niet meteen opgelost kan worden zal je uiteindelijk helpen om er sneller van af te geraken. Ik weet het, is een beetje een paradox, maar het is wel de juiste weg.

12. Mindless

Je accepteert dat waar je vanaf wilt komen.

Kijk, jij zit nu in de mindset van uitleven naar het moment dat alles weer oké is. En natuurlijk willen we dat in zo'n situatie... Maar acceptatie is het tegenovergestelde daarvan. Het is nu de situatie accepteren zoals deze is zonder uit te kijken naar het moment dat alles zo is als jij het wilt.

Echte acceptatie kan heel snel resultaten geven. Hoe snel? Dat kan niemand zeggen. Maar de vraag is: ben je echt aan het accepteren of wil je slechts van deze nare dingen af zijn?

Zoals acht.zes zegt, het is wat paradoxaal.

13. Sandra

Eerlijk gezegd wil ik hier van af zijn en weer gaan en staan waar ik wil snap niet hoe ik dat kreeg in m’n hoofd netalsof het iets verbrak en daarna m’n ademhaling naar m’n keel bracht ik moest echt binnen blazen en opstaan en vol angst lopen. Daarom vindt ik alles vreemd ook omdat ik bij een benzo na 2 uurtjes wakker werd.

14. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Kijk,

Je hebt een onaangename ervaring gehad, die dus voor heel veel stress en paniek heeft gezorgd.

Die stress en paniek geven dus tal van klachten.

Je ervaart die klachten, en dan komt er nog meer angst en paniek. Angst dat je lichamelijk ziek bent, en ook angst dat het niet meteen over gaat.

Dus al die angst en paniek stapelt zich op elkaar tot een ongelooflijk hoog stressniveau, die er voor zorgt dat de klachten blijven aanhouden.

En dan zit je dus in een soort visueuse circkel, die enkel kan worden doorbroken door dat stressniveau te verminderen.

Misschien kan je iets met wat spirituele technieken uit mindfulness. Blijf in het nu, accepteer al je negatieve gevoelens en klachten zonder er over te oordelen, en zonder naar het verleden (waarom is mij dit overkomen bijvoorbeeld) of naar de toekomst (ik wil er zo snel mogelijk vanaf) te kijken.

Benzo's zijn geen oplossing. Ze zorgen er voor dat de klachten eventjes wat minder zijn maar pakken de oorzaak van de klachten niet aan.

Dat benzo's de klachten verminderen wijst duidelijk op de oorzaak: angst en paniek.

De Dunne vindt dit leuk.
  15. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

@Sandra . Heb je de links al helemaal gelezen die acht.zes je gaf een paar reacties hierboven? Daar staan al je antwoorden.
    Tintelen en zenuwtrekjes en hoog ademen zijn allemaal sypmtomen van hyperventilatie. Dat is psychisch idd. Daar zijn geen pilletjes voor. En hoe meer jij er aan denkt hoe erger het wordt. Lees alles even door voor je nog maals dezelfde vragen gaat stellen. Sterkte!

acht.zes vindt dit leuk.
  16. De Dunne

En idd lijkt het wel schering en inslag met deze klachten de laatste tijd ja.

acht.zes vindt dit leuk.
  17. Sandra

Maar dat kan toch niet het bestaat gewoon niet ik bedoel als ik echt troep had dan hadden deze klachten ook moeten verdwijnen

18. Mindless

Sandra,

Goed dat je daar eerlijk in bent.

Uiteraard wilde ik dat ook op de momenten toen ik klachten had. Het heeft geen zin om daarover te liegen. Natuurlijk hebben we liever dat we ons weer goed voelen.

Maar door acceptatie kun je wanneer je het zwaar hebt tijdens dat moment zelf - wanneer de klachten er zijn - berusting vinden. En je geeft je lichaam en geest de mogelijkheid om te herstellen op hun eigen tempo. Heel veel klachten houden we ongemerkt in stand door mentale weerstand te bieden. Vooral iets als de ademhaling is zeer beïnvloedbaar door mentale weerstand. Door die "controle" los te laten, zal de ademhaling al heel snel weer natuurlijk kunnen worden. Maar behoed je ervoor om te accepteren slechts om van je kwaal af te komen, want dan is de "controle" er weer ingeslopen en dan is het makkelijk om weer een ontregelde ademhaling te krijgen omdat je dan in feite opereert vanuit weerstand.

Ik geloof nooit dat zoveel mensen allemaal troep binnen hebben gekregen en daardoor klachten ondervinden. Nee, wiet en hasj hebben net als psychedelica de potentie om stress naar de oppervlakte te brengen. Ook al is het jouw bedoeling geweest om juist een ontsnapping van die stress te ervaren. Veel mensen lopen rond met allerlei (bewuste of niet) mentale complexen. Hoe kan het ook anders in een stress maatschappij als deze? Maar op een dag komt dat er uit, vaak tijdens het gebruik van geestelijk stimulerende middelen. Ook al is het jaren goed gegaan, als jij niet vrij bent van zulke mentale complexen, dan is er dat risico.

Ik zou het niet alleen maar als negatief zien. Het gedwongen worden tot acceptatie van dingen is een manier voor de mens om spiritueel gezien te groeien. Natuurlijk, het zuigt hard op het moment dat zoiets je overkomt, maar het moedigt een verdieping van jezelf aan. Ga er juist mee om en zie hoe zoiets niet alleen maar een vloek hoeft te zijn maar ook een zegen. (ook al lijkt dat nu misschien helemaal niet zo...)

De Dunne vindt dit leuk.
  19. Sandra

Maar waarom lukt het me niet om naar buiten te gaan terwijl dat heel simpel is maar alles wordt tegengehouden lijkt het wel, ik kan niet meer een vliegtuig instappen helemaal niks. Ook een hartspanning rondom de borst

20. De Dunne

Heb je alles wel echt begrijpend gelezen wat iedereen hierboven heeft gezegd? De links allemaal al gelezen? Doe maar even. Maak jezelf nou niet zo druk er over. Dan vererger je je klachten. Lees, wordt rustig en accepteer.

Mindless vindt dit leuk.
  21. Sandra

Ja nee snap ik maar is dit normaal, dit kan gewoon niet zolang ik kan ook al niet slapen totaal geen rust. Te veel bewegen m’n hoofd is te druk.

22. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Omdat je lichaam in een continue staat van stress, spanning en angst is.

Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt door mij, maar wat me opvalt bij mensen met deze problematiek is de ontzettende starheid van die mensen. Iedereen (wij op het drugsforum, huisarts, psychater) geeft hetzelfde antwoord, maar op de een of andere manier komt het gewoon niet binnen bij die mensen en ze blijven maar dezelfde vragen stellen.

De Dunne vindt dit leuk.
  23. Ieder zijn eigen pad eh.

Mindless vindt dit leuk.
  24. De Dunne

Ja maar als het niet het juiste pad is, waarom “eigenwijs” blijven doen?

25. Sandra

Maar wanneer zal dit dan verdwijnen je denkt goh dadelijk heeft er iets doorheen gezeten. Hoezo deze klachten daarom vind ik dit vreemd

26. De Dunne

Wat acht.zes ook zei, voel je niet aangevallen. Dit zeggen we niet om je nog vervelender te laten voelen. Het is de waarheid en die is vaak heel hard. Je gaat geen ander antwoord krijgen. Je krijgt geen antwoord dat je zelf graag wil horen. Je wil horen: FLITS het is over! Of PILLETJE en tis over. Maar dat kan niet.
    Ga maandag naar je huisarts, die zal hetzelfde zeggen maar misschien geloof/vertrouw je die wel.

27. De Dunne

Lees alle links, daar staat je antwoord.

28. Wellicht moet je hier even doorheen, totdat je erachter komt dat het weinig oplost? Dit soort gedachten zijn nergens goed voor; het levert je niets op. Als ik jou was zou ik gaan sporten; gezond eten; lekker saunaatje pakken; films kijken met je beste vriend(in).

De Dunne vindt dit leuk.
  29. Mindless

Ja dat is normaal.

Destijds had ik steken in mijn borst/rondom mijn hart en dacht ik dat ik tegen een hartaanval aan zat. Uiteraard alles gecheckt bij de dokter en er bleek helemaal niets mis met mijn hart te zijn.

Onderschat stress niet... Jaarlijks rijden er tig ambulances uit omdat mensen denken dat ze een hartaanval hebben en dan blijkt het hyperventilatie te zijn. Check wat er te checken valt lichamelijk, maar als daar niets uit komt, zorg er dan voor dat je die cirkel van angst/paniek doorbreekt en gaat werken aan de acceptatie van je situatie.

30. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Precies @Yassin dit,

Die heeft precies hetzelfde meegemaakt met precies dezelfde klachten. En ook hij bleef maar in dat zelfde circkeltje zitten met precies dezelfde antwoorden op precies dezelfde raad die wij gaven.

31. De Dunne

En Koes ook...

acht.zes vindt dit leuk.
  32. Mindless

Dat komt denk ik omdat het vanuit een bepaalde state of mind niet te overzien is dat men in zo'n loop zit. Het punt is dat men zichzelf moet overstijgen door die cirkel van herhalende gedachten te doorbreken, maar vanuit die cirkel zelf gezien wordt geredeneerd dat éérst klacht X moet verdwijnen om uit de cirkel te stappen. En dat is het probleem met klachten die een psychische oorzaak hebben: ze worden in stand gehouden door het gedachtepatroon zelf, dat zich op zijn beurt weer voedt met weerstand. Daarom is acceptatie de oplossing, omdat acceptatie weerstand onmogelijk maakt.

Het kan dan lijken alsof iemand maar niet wil luisteren, maar vanuit die vicieuze cirkel komt het waarschijnlijk gewoon niet binnen bij die persoon. Totdat het op een keer wel binnenkomt en diegene de cirkel kan doorbreken. Maar we kunnen dat niet forceren en daarom is het denk ik waar wat Langspeelplaat zegt: ieder zijn eigen pad. We kunnen advies geven, maar de persoon in kwestie zal zelf het patroon moeten doorbreken.

De Dunne vindt dit leuk.
  33. De Dunne

34. Sandra

Maar hyperventilatie is een onderdeel van een probleem, ik heb angst en paniekstoornis constante gevoel van adrenaline hoog ademen niet kunnen doorzuchten, is er een ontregeling in de neurotransmitters waardoor adrenaline de overhand krijgt en hoe herstel je dat.

35. Sandra

Zou je dat met anti depressiva kunnen herstellen want je kunt niet slapen niks m’n lichaam is te actief momenteel.

36. De Dunne

Nee
    . Nooit zelf dokteren. Ga naar de huisarts en vraag een verwijsbrief voor de psycholoog. Dit is mentaal niet lichamelijk.
    Toe nou gewoon. Stop met druk maken. Dokter.

37. De Dunne

En tis echt hyperventilatie. Echt waar. Geloof je het niet ga naar de DOKTER.

38. De Dunne

Zolang jij je er druk over blijft maken word je niet beter.

39. Sandra

Nee ik snap dat het mentaal is, maar als je angsten opeens hebt voor alles en fobieën hebt en niet de deur uitkomt dan is er toch denk ik een ontregeling in de stofjes.

40. De Dunne

Laden...