• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

bad trip paddo's - mijn verhaal

george

Newbie
Deze ervaring vond plaats op een groot grasveld grenzend aan een villa waar ik met een groep van mijn beste vrienden op vakantie was. Veel aspecten zijn nauwelijks uit te leggen, dus je zult enig inlevingsvermogen en wellicht ervaring nodig hebben om het te kunnen begrijpen. Ik heb geprobeerd een academisch stukje te improviseren, maar het blijft een improvisatie. Personen zijn aangeduidt met P1/P2/P3, omdat ik niemands echte namen wil gebruiken.

We zijn rond zonsondergang begonnen, en zijn op een kleed met kussens in het gras gaan zitten met waxinelichtjes om elkaars gezichten in het donker te kunnen zien. Kleuren zijn warm, overal hangt een mist in de verte. Dingen lijken precies een Salvador Dali schilderij. De contouren van alles nabij lijkt scherp, maar met een soort gloed eromheen. De sterkte van de trip fluctueert om de paar seconden, waardoor iedereen in een andere fase zit, en op een andere gevoelslijn. Daardoor zegt iedereen dingen die anderen niet kunnen begrijpen, wat een gesprek voeren compleet onmogelijk maakt.
Omdat je niet kan converseren met elkaar ben je in feite alleen. Je realiseert je dat, en neemt tegelijkertijd alleen nog maar je eigen kleine wereldje waar. Alles is zo surreeel, en je begint te geloven dat er niets meer is dan het kringetje waar je in zit. Alleen nog deze vage, tijdsloze eenzame wereld. Een soort schilderij. We dachten dat we in een schilderij zaten. P1 en ik begrijpen elkaar hier ineens wel, en P2 een seconde later ook. Er is niks meer dan het kringetje. Geen geheugen, geen wereld, geen objecten, alleen nog het schilderij. Paniek slaat toe, iedereen wil eruit. Ik besluit, tot mijn eigen schande (op dat moment) dat ik toch echt druivensuiker wil eten. Wanneer ik dit zeg, blijkt dat iedereen het ook wil. Dan weet ik dat het mis is. Paniek slaat toe, iedereen eet suiker, kaarsjes uit, wegwezen. Zodra we in de buurt van het huis komen weet ik dat het mis is. Ik probeer zelfverzekerd te beseffen dat alles maar een trip is, maar 2 seconden later zijn je gevoelens anders en denk je er heel anders over. Je beeld van het huisje veranderd ook steeds. Niets klopt meer. Eerst alles juist, nu niks meer. Je herkent het huisje niet meer, niets betekent iets. Iedereen lijkt precies hetzelfde te hebben. Iedereen zoekt dingen die een verbinding leggen met de werkelijkheid .
P1 en P2 praten op P3 in dat alles goed komt, maar niemand lijkt het zeker te weten. P3 is er drastisch slecht aan toe: ‘Ik denk niet dat ik ooit nog normaal word.’ Er wordt een nep gesprek gevoerd over P3’s propedeuse, in een poging tot normaal handelen. Ik sta buiten op dat moment, het bliksemt overal, en een kerkklok luidt op de achtergrond. De visuele effecten maken het heel surreeel. Het huisje lijkt niet echt te zijn, maar een soort droom. Niets in het huisje lijkt een betekenis te hebben, niks erin valt te begrijpen.
Iedereen zoekt realiteit. Bij P2 slaat paniek ook toe: ‘Ik ga het ff op mezelf uitzoeken, iedereen moet het even oplossen’. Ik besluit dat ook te doen, zij het op een wat minder dramatisch manier. Ik ga buiten staan en besef dat alles een trip is. Nog geen seconde later slaan mijn gevoelens om, en kan ik niet meer beseffen dat het een trip is. Ik verdwaal in mijn gedachten, zo diep, dat ik ervan duizel. Na 10 seconden is deze ernstige periode weer minder en heb ik weer zelfbesef: ‘wow dit is echt fucking niet normaal. Dat je zulke dingen kan denken en zo weer kan omschakelen.’ Een seconde later was ik het weer kwijt. Ik besloot te gaan zitten. Het licht van het tuinhuisje creerde een enorme schaduw van mij waar ik naar keek. Eerst zag ik mezelf, maar na een minuut of wat realiseerde ik me dat ik het de hele tijd heel anders had gezien, als een soort zwart blok en veel groter dan het was. Ik was weer weggezonken besefte ik, en ik besloot op te staan, nog steeds hevig onder de indruk van de trip. In het huisje lijkt iedereen een band met de realiteit te zoeken. P2 kijkt tv, P3 gaat gewoon kapot. P2 begint te ijlen: ‘Waarom is de tv zo eng? Hoe, he? Hoe moet ik normaal doen? Laten we eens gewoon doen. Waarom is alles zo eng?’ Ik had op dat moment een antwoord klaar: ‘Net waren we in de trip, vermengd met kleine delen van realiteit. Dat voelde goed. Nu zitten we in de realiteit met stukken trip erdoorheen. Dit trip zwakt af, dat maakt alles eng.’ Ik had het gezegd en was het direct vergeten. P2 ook, ik moest het opnieuw zeggen: ‘Onthoud maar gewoon dat we het net wisten, dat is genoeg.’ Een minuut later weet ik het weer.
De situatie verandert, ik loop wat rond met wat frisdrank. In de keuken stort ik bijna in, mentaal, omdat hier de bad trip pas echt begint. Ik ben mezelf helemaal kwijt. Ik weet niet meer wie ik ben, wat ik hier doe, wat mijn verleden is, enzovoorts. Wanneer ik naar mijn eigen armen keek herkende ik niets. Dít was echt eng. Ik ging piano spelen, the scientist, P2 zong mee. De tekst leek opeens heel toepasselijk. P2 kwam ineens met een goeie redenatie: misschien is het helemaal wel niet minder aan het worden, maar is dit gewoon een andere interpretatie van de trip. Andere omstandigheden, andere setting, dat verandert de interpretatie van de trip. Ik wist dat dit waar was, de trip was gewoon nog lang niet afgelopen. Hier besefte ik dat mijn vorige redenatie, dat dit de realiteit was met flarden trip, niet klopte. Alles was trip.
P2 en P3 zaten op de bank en concludeerden dat ze geen klok meer konden lezen. P3 gaat slapen, uit pure wanhoop. P1 komt een tijd later naar beneden komt naar beneden, hij wijst ons erop dat P3 wellicht niet alleen moet liggen, omdat de situatie te absurd beangstigend was. Ik en P2 waren het daar wel mee eens, maar waren zelf te druk met onzelf rechtzetten om ons daar direct druk over te kunnen maken. Na 5 minuten tv kijken met P2 en zinloos commentaar op de tv leveren, besluit ik te gaan slapen (P2 dus ook). We probeerden goed commentaar te leveren, maar ik had een helder moment en besefte dat onze kritiek heel erg slecht was. Op dat soort heldere momenten leek het alsof ik deels terug was in de realiteit, maar nog steeds heel dom, angstig, en zonder te weten hoe ik me normaal gesproken zou gedragen. Het leek zinloos om te blijven zitten, er kwam geen einde aan en alles was onwennig, beangstigend en arelaxt. We gingen slapen omdat we niet meer wisten wat we moesten doen om normaal te worden. Eenmaal in bed begon de bad trip pas écht.
Dit deel is het moeilijkst te beschrijven. Je stemming (emoties en dus gedachten) veranderen steeds, dus je blijft vechten. Vechten is moeilijk uit te leggen, maar het was puur vechten in je hoofd. Het was duidelijk dat ik geen controle meer had over mezelf, en dat ik iets anders dan mezelf in mijn eigen hoofd had gelaten, een plek waar nooit iemand of iets had mogen komen. In de bad trip zong ik in mijn hoofd constant de zanglijn van Im Yours (jason mraz), om niet aan bepaalde dingen te hoeven denken. Ik weet niet meer precies welke dingen dat waren, en of het uberhaupt concrete dingen waren, maar het uitbannen van bepaalde gedachten en gevoelens leek de enige manier om te vechten. Ik wilde niet gaan slapen, omdat ik niet wist hoe ik wakker zou worden. Op heldere momenten was ik er zeker van dat we morgen nog steeds naeffecten zouden voelen, dat iedereen half paraniode, schizofreen of gek zou zijn, en dat de vakantie zou eindigen. Dat ik naar een psychiater moest, dat iedereen naar zijn ouders zou gaan. Ik was er ook van overtuigd dat er een ambulance gebeld zou moeten worden voor iemand. Voor de duidelijkheid: dit soort gedachten waren geen hallucinaties of verzinsels: we waren er allen zo slecht aan toe dat het niet meer dan logisch was dat iemand er zijn hele leven last van zou hebben.
De situatie was zo wanhopig dat ik toen ik net in bed kroop eigenlijk bij mijn moeder wilde zijn, een basisemotie, omdat ik nog nooit zo ziek, schizofreen, gestoord, en rijp voor het gesticht was als toen. P2 had dit ook, bleek de volgende dag. Ik doe pogingen tot herinneren wie ik ben, urenlang, een helse lijdensweg. Het voelt als heroine-afkicken, als een extreme, zeer beangstigende koortsdroom. De afkickscene uit trainspotting is een treffende vergelijking. Ik wist vrij zeker dat ik niet meer normaal zou worden, en was er op slechte momenten van overtuigd dat het nooit zou eindigen.

N.B.

Uiteindelijk is alles goedgekomen en heeft niemand er iets ernstigs aan overgehouden. Het was vooral een heel leerzame (levens)ervaring, omdat het mij eindelijk de ernst van drugs heeft bijgebracht, iets wat ik jarenlang niet heb begrepen. Ik wil benadrukken dat de bad trip het meest verscrhrikkelijke moment uit mijn leven was, maar ook dat een bad trip maar 1 op de 1000 keer plaatsvindt. Wat je met die informatie doet, moet je zelf weten. Besluit je toch om paddo’s te nemen en wil je een dergelijke ervaring voorkomen, neem dan mijn adviezen:

- vertrouwde locatie. Dit klinkt afgezaagd, maar het had in mijn geval kunnen voorkomen dat alles heel onwennig en vreemd leek, concreet dat we de werkelijkheid niet meer herkenden.
- nuchter persoon erbij. Er zijn momenten dat ik dacht dat er geen werkelijkheid meer bestond behalve het kringetje waarin ik zat. Dit klinkt absurd. Juist daarom moet je een nuchter persoon hebben die je kan vertellen dat het allemaal trip is, want daar ga je echt aan twijfelen.
- NOOIT proberen de trip te beindigen, je moet erin meegaan, als je het gaat beindigen creeer je paniek. Mijn trip duurde 6 uur, als ik niet na 2 uur tevergeefs geprobeerd had het te beindigen was het wellicht niet misgegaan.
- Voor de wijsneuzen en slimmeriken: ga niet tijdens de trip analyseren wat jij en wat de anderen ervaren. Dit lukt namelijk niet en dat kan paniek veroorzaken.

Groet en sterkte, George.

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hehe, dat zijn pas echte avonturen :grin:
Tof report, tof verhaal !

Van plan t ooit weer te doen ?

nicolai

Wijs gebruiker
ik herken veel dingen uit jouw verhaal...maar persoonlijk kan ik dat denk ik beter "sturen". niet echt sturen, want paddo`s laten zich niet sturen...maar ik kan altijd blijven relativeren. soms denk ik ook weleens; oh nee, als ik morgen wakker wordt ben ik compleet gek - als ik al uberhaupt wakker wordt. maar dan bedenk ik me ook heel snel dat zo iets niet mogelijk is. ik kan er altijd wel nuchter onder blijven eigenlijk.

maar heel goed geschreven. leest makkelijk en lekker weg. een dikke 8

het gevoel van bij je moeder willen zijn is trouwens ook heel herkenbaar. donderdagavond heb ik getript en toen ik me even iets minder voelde ben ik ook bij mijn moeder gaan zitten. gewoon even afleiding en een geruststellende hand.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Mooie beschrijving van een moeilijke trip. Het komt op mij over dat er een soort van spooky atmosfeer hing tijdens die trip.
(ik zie trouwens dat je het wel hebt ingedeeld in alinea's, alleen op deze site komt de 'inspringing' te vervallen, zodat het alsnog een grote lap tekst blijft. Dus het is aan te raden om tussen al die alinea's een witregel te maken. Dat vergroot namelijk het leesplezier.)
Ik heb het met interesse gelezen. Dat gevoel dat je in een gekkenhuis zult belanden dan ken ik ook wel. En dat is idd niet iets wat je weg kunt redeneren, want dat is namelijk compleet in tegenspraak met de ervaring gek te zijn geworden. Er zit in zo'n geval niks anders op dan het te doorleven.

azgaza

Badass junkie
Mooi report, jammer dat de trip zo slecht liep, dat moment van dat schilderij, ik heb wel eens iets vergelijkbaars gehad met paddo´s, dat de kamer waar ik was het enige stukje werkelijkheid was alleen met een hele andere ervaring: namelijk die van een veilige bubbel. Maar erg goed beschreven.

TrippyShit

Badass junkie
Veel dingen herken ik uit mijn eigen badtrips. Ik dacht ook dat drugs altijd een lolletje was, tot ik paddo's een keer onderschatte en verschrikkelijk hard op mn bek ging. Ik snapte echt waarom mensen van een brug zouden springen. Alleen ergens ver in mn achterhoofd wist ik dat ik 'ooit' normaal zou worden en niet 'echt' al 3 dagen rondliep. Absurde hallucinaties op alle zintuigen en zulke gedachte hoorde er ook bij. Wat me ook opviel is dat bij mij ook precies de badtrip er ECHT in schoot toen iemand met wie ik het meest zat Dextro wou nemen. Uiteindelijk hielp dit geen flikker :P Ik twijfelde of ik het nog wel is zou doen. Want zoiets wil je niet nog een keer meemaken, al zou je denken van wel, zou je op dat moment nog grote spijt hebben. Ik hoorde toen de volgende dag een nummer en ik wist dat ik weer verder moest ontdekken. Sindsdien zijn mijn tripst ook heeel anders. Niet meer 'lekker trippen, leip zijn'. Trippen blijft prachtig. Ook een badtrip kan achteraf een goede ervaring zijn.

Wat je met het verhaal doet moet je zelf weten maar ouw het even kwijt :P

Verder goed verhaal, zat er echt in omdat k het echt herkende.

magictrip

Newbie
Mooi verhaal, alleen natuurlijk jammer van de bad-trip.
Welke paddo's en hoeveel hadden jullie eigenlijk gepakt?
Dat ik voor altijd gek zou blijven had k laatst ook toen ik een badtrip had. Had al zo'n 20x getript, maar dit was de heftigste keer en moest ook echt moeite doen om te geloven dat het over zou gaan. Heb toen ook heel pakje dextro opgegeten, maar werkte helemaal niet (dextro heeft wel eens de trip verminderd toen ik gewoon iets minder wou trippen maar er niet tegen aan het vechten was).
Ben toen maar met een nuchter persoon gaan praten die er later bij was gekomen, waardoor de trip langzaam verminderde. Maar zelf een hele zin uitspreken zonder me te verspreken was niet mogelijk en ook niet om altijd te snappen wat die ander zei lukte me niet, maar t ging om het idee dat ik toch een gesprek voerde:tongueout:
Ook het niet meer herinneren van de prachtige conclusies die je hebt verzonnen komt me bekent voor :grin:
Wel een goede les dat je paddo's nooit moet onderschatten..

Struner

Newbie
jammer van deze ervaring. heb afgelopen weekend mijn eerste keer paddos gehad. erg mooie ervaring, maar gelijk heb je , zodra je wilt analyseren wat je doormaakt, en dit de anderen duidelijk wil maken onstaat er grote onrust. ook zeker apart ervaren toen, iedereen wil het vertellen hoe mooi schattig lief weird raar of parra het is. je maakt elkaar de kop gek.

mooi report, indrukwekkend!´

succes met verdere drugsjes!

Atropa

Bewuste gebruiker
Herrineren wie je bent, proberen een vasthoudend denkpatroon te zoeken, terwijl de paddo's het grootste deel van je zelfzeggenschap hebben reduceerd, vreet energie en het gevecht hiertegen maakt het meer pijnvol en vermoeiender voor de geest.

Bij Paddo's moet je, zeker naarmate je het vaker doet en dieper gaat, realiseren dat pas na de trip de verlichting en positieve energie wordt ervaren als je zelf herkenning en zelf controle volledig is geherintegreert. Alles uit handen geven, je lichaam, je bestaan in de wereld en als mens en persoon wat je opgebouwd had en overlaten aan het lot en niet malen als alles wordt vernietigd maakt een paddo trip draagbaar. Niet analyseren of plezier zoeken, dat leidt tot ups en downs die erg veel energie vreten. Het doel is om je eigen bewustzijn af te breken, en naardat het herstelt is, met de normale staat van bewustzijn een sterkere rationaliteit te bewerkstelligen met meer kennis van de diepere velden in ons bewustzijn. Naderhand merk je dan ook dat alles van je trip scherp kunt herrineren en in alle rust kunt denken en onderbouwen wat je op die momenten wou, maar niet kon. De uren na een paddo trip zijn eigenlijk jou uren, eerste 4 uur is destructie en wederopbouw die jou die mogelijkheid geeft.

Als je tijdens een paddo trip er gelijk aan begint, wordt het een hel, en ben je naderhand vermoeit en ga je slapen of zitten uitrusten waardoor de ervaring weinig oplevert.

Als je paddo's voor het plezier wilt nemen of om leuke momenten raad ik aan de dosis laag te houden. Voor veel mensen is 1 portie voor het plezier al teveel. Paddo's zijn sterke tripmiddelen voor als je echt op zoek bent naar hevige geestelijke ervaringen die niet per definitie plezierig hoeven te zijn als roesmiddel. Maar meer als doel hebben om het psyche aan te sterken.

Als je paddo's neemt of tript moet je je mee laten gaan in de trip en niet denken van oej oej wat gebeurt er nu geniet van wat je ziet het gaat wel over! Een trip dient om veel te zien dat er niet is natuurlijk!Tof verhaal wel goed beschreven :wink:

Grtz

tomz0r

Badass junkie
Ik snap precies wat je hebt meegemaakt. Iets minder erg dan jij. Het is inderdaad super moeilijk te beschrijven, maar elke seconde vergeten waar je het over had en die chaotische sneldenkende troep in je hoofd houden herken ik heel goed. En die onuitlegbare psychotische gedachten die nergens op slaan en je na 3 seconden weer vergeet maken je echt helemaal gek.

Ik had de indruk dat bij mij vermoeidheid heel erg meespeelde aan die chaos in mijn hoofd. Was dat bij jou misschien ook zo?

2C-G-5

Experimenterende gebruiker
heb zelf een ook een keer een badtrip meegemaakt, had ik voor het eerst gedroogde hawaiiaanse paddestoelen genomen, had al eerder wel andere paddestoelen genomen maar dat waren prachtige en zonnige ervaringen, en wilde wel een keer wat harder.

ik kan je zeggen ik ging als een raket, en verloor de controle bijna over mezelf en waardoor ik daarna voor een uurtje bad ging, het was gewoon te veel en ik zag echt wat ik wouwde en heb mn eigen kamer niet meer gezien in dat uurtje dat ik bad ging.

heb toen echt de naarste tijd van mn leven gehad, dacht de hele tijd maar dat de trip over een uur of 5 toch wel weer over zou zijn en alles weer normaal was, en dat hielp.
heb daarna uren lang flashbacks gehad het leken wel een mensen leven lang per flashback, maar dat was echt ontzettend gaaf vond dat namelijk wel lekker trippy :)

Mr. Decay

Belezen gebruiker
Dat heb je echt heel goed beschreven, zat er helemaal in en heb het ook in een ruk doorgelezen.. Klinkt wel als een erg paranoïde trip inderdaad, heb ik nog nooit meegemaakt. Was het een hoge dosering?

Grtz

L

Lid 6909

Gast
- Voor de wijsneuzen en slimmeriken: ga niet tijdens de trip analyseren wat jij en wat de anderen ervaren. Dit lukt namelijk niet en dat kan paniek veroorzaken.

dit vind ik juist wel leuk onder het trippen, maar misschien moet je dit pas doen als je meer ervaren bent? (ik analyseer in mijn eentje, de hele tijd)

magictrip

Newbie
Hey Atropa,

Je beschrijft dat het erg mooi is om dieper te gaan en om aan jezelf te werken. Dit is me de ener laatste keer gelukt en was idd echt helemaal geweldig! :mrgreen: Voelde me na die trip echt super. Maar wilde het vorige week nog eens proberen, was alleen thuis had verder geen afspraken die dag en ben ik ze om 9 uur smorgens op een nuchtere maag gaan eten (1 bakje). Maar ik wist eigenlijk niet echt wat nog meer wilde gaan doen, dan te 'mediteren' op de paddos. Na een 1 uur 1,5 uur aan het trippen te zijn probeerde ik weer in die zelfde diepte te komen als vorige keer, maar dit lukte voor geen meter. Ik bleef maar over alles nadenken enzo en was erg onrustig, en voelde me ook redelijk kut, terwijl het de vorige keer(idd meer aan t einde van de trip), heel gemakkelijk ging en me gewoon kon laten 'wegglijden'. Maar ik lees net in de reactie van je dat je dit ook idd niet in het begin moet doen. Lukt dit bij jou dan ook nooit in het begin? En kan je dit dus beter doen als je bijna bent uitgetript of meer in het midden van je trip?

Gr, Magictrip

Bovenaan