Bad trip?/verslaving op de loer?

Discussie in 'Verslaving' gestart door annemarley, 6 dec 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. annemarley

annemarley Newbie

Hallo medeforumenaars (is dat een woord?)

Naar lang wikken en wegen zet ik toch maar mijn verhaal hier neer, misschien hebben jullie ideeen/tips of kunnen jullie me helpen en word ik misschien rustig als ik het van me af schrijf..

Achtergrond informatie :

Ik ben een vrouw van 22 jaar 164 en 53 KG, blow dagelijks altijd een jointje voor ik na bed ga al ongeveer vier jaar het heeft me (nog) nooit tegen gehouden in mijn leven, doe een opleiding, vrienden, werk, nooit heb ik iets links laten liggen af en toe hard drugs (1x in de 3 maand) en dat was het. Wel van alles geprobeerd maar beschaafd gehouden tot de laatste maanden is speed en coke kop op komen steken en daar gaat dit topic over.. Ik werk altijd in nachtdiensten en doe daarnaast nog opleiding en nuchter een sociaal persoon, klets makkelijk en maak snel contact met mensen tenzij ik iets gehad heb.. wel een denker 24/7, piekeren, allerlei ideeen en een jointje zorgt voor rust in me hoofd en sowieso al een slechter slaper

Het verhaal :

Sinds de laatste maanden ben ik er achter gekomen dat de nachtdiensten, school, huishouden, (woon op mezelf) en vrienden veel makkelijker vol te houden zijn met wat speed zo nu en dan coke op (eigenlijk veelste duur) maar daarna volgen slapeloze nachten ongeveer 3 uur per nacht of helemaal niet en daardoor neem ik het weer tot ik een dag vrij ben en het gewoon uitzit.

Maar de laatste tijd gaat het slecht, begin zaterdag ochtend na de nachtdienst en eindig woensdag dan zweer ik mezelf het niet meer te doen maar na een week zit ik in hetzelfde ritueel als die 2 week ervoor.

Als ik aan het werk ben denk ik constant dat mensen het aan me zien, kom niet uit me woorden en ontloop ze, we werken maar met een klein groepje dus hoef ze niet perse tegen te komen. Gisteren ben ik stiekem twee uur eerder weg gegaan van me werk was zo moe en zag blauwe lichten in me ooghoek, mensen die er niet liepen ect.
    Niks genomen toen ik thuis kwam, maar slapen wou weer niet.. hoorde dingen, zag dingen die er toch niet waren als ik het licht aandeed, zwarte schimmen, oren suisde, als ik me ogen dicht deed zag ik een filmpje in me hoofd met nare herinneringen en gebeurtenissen die constant opnieuw werd afgespeeld. (Ben een beeld denker)
    Tweeenhalf uur geslapen en had afspraken om 11 uur, dus jullie raden het al..

Nu ben ik er klaar mee, (alweer) denk ongeveer voor de vierde keer de afgelopen paar maanden. Ben bang, ben ik verslaafd ? Heb ik hersenschade omdat ik echt dingen zag/hoorde? Waarom maak ik mezelf constant wijs dat het even makkelijker is en dan keihard tegen de lamp loop..

Alles weet ik beperkt te houden, strikt, op blowen na dan maar nu gaat het mis.. ik weet het heel goed, maar het is sterker dan ikzelf.

Wil weer gewoon de energie hebben die ik had zonder dat spul..
    Hebben jullie misschien tips, ideeen of eigen ervaringen waardoor dit kan stoppen.. ik weet het even niet meer.

Sorry voor misschien dit (kansloze) verhaal.

X Marley

2. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Hoi Marley,

Volgens dit verhaal ben je wel degelijk verslaafd ja. Hersenschade denk ik niet meteen aan omdat vaak schimmen/hallucinaties worden ervaren bij (chronisch) slaapgebrek (door drugs in jouw geval).

Omdat ik een spirituele kijk op dingen heb:

Je maakt jezelf wijs dat het makkelijker is om te gebruiken omdat die "stem" in je vals is. Het is het ego. Het zijn gedachten die betrekking hebben op een valse zelf. Iets wat niet echt jou is, maar wat we creƫren middels taal. Deze zelf laat jou denken dat jij dat bent om in "leven" te blijven en niets gaat te ver om dat te bereiken. Onszelf in de nesten werken mbv druggebruik en verslavingen blijkt een heel effectieve methode daarvoor. Het is puur een mechanisme. Er zit niet echt iets kwaadaardigs achter, maar we moeten ons wel bewust worden van dit mechanisme om niet in destructief gedrag te vallen. Bewustwording dus en niet zondermeer opvolgen wat het je wijs wil maken. Het is niet sterker dan jou, maar jij maakt het sterk door dat te geloven.

Vreet jezelf dus niet op over het feit dat dit nu gebeurd. Je verhaal is niet kansloos. Iedereen heeft hiermee te dealen, al uit het zich anders bij verschillende mensen.

3. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Je bent zeker verslaafd, want anders had je zo kunnen stoppen. Maar ook al ben je verslaafd, als je echt wilt kun je zeker stoppen.

Hersenbeschadiging zal wel meevallen hoor, door overvloedig speed gebruik en te lang wakker zijn kun je gaan hallucineren en in een tijdelijke psychose raken. Niet fijn en ook zeker reden voor alarmbellen, aangezien je niet structureel zo door het leven wilt gaan. Maar als je stopt zal het ook zo weer weg trekken.

Als je er echt klaar mee bent en je wilt stoppen, houd dit in gedachte de volgende keer dat je weer de neiging krijgt om te gebruiken. Het is nergens voor nodig en zorgt uiteindelijk alleen maar voor meer shit zoals je nu weet, vergeet dat niet.

Mocht het stoppen echt niet lukken, zoek dan alsjeblieft professionele hulp. Je gebruikt nog niet lang, dus nu gaat stoppen nog relatief makkelijk. Hoe langer je gebruikt, hoe lastiger het wordt uiteindelijk.

Succes, je kunt het! En je verhaal is echt niet kansloos en je bent zeker niet de eerste die verslaafd raakt aan speed.

Eik vindt dit leuk.
  4. annemarley

annemarley Newbie

Bedankt voor jullie reactie!

Eindelijk weer een beetje geslapen, dus voel me een stuk beter! (13 uur!) Tot 31 december blijven we van de harddrugs af. En van speed en coke helemaal niet meer..
    Want denk als ik het weer doe het weer hetzelfde gaat, als het gevoel er eenmaal inzit krijg je het er niet meer uit (denk ik) net gehoord dat ik aangenomen ben voor een vervolg opleiding dus stok achter de deur!
    Nachtdiensten stoppen ook in december dus denk dat ook een stuk beter is qua slaap tekort..

Goed om te horen dat het aan de speed lag en niet aan wat anders, mijn broertje heeft psychisch wel klachten (nuchter dingen zien). Daarom was ik ook erg bang!

Nogmaals bedankt, komende tijd lekker alleen me jointje.. stuk beter!

X,
    Marley

SanneBanne vindt dit leuk.
  5. Linksrechts

Linksrechts Newbie

Ik denk dat je verhaal een mooi voorbeeld is van hoe iemand naar zijn gebruik/verslaving kijkt. Zoals eerder gezegd geweest: je gebruikt nog niet lang dus is het nog relatief makkelijk om te stoppen, dus gebruik je verstand :)

Het is geen schande meer om toe te geven dat je verslaafd bent al doet het wel wat met je...

veel succes!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Bad trip verslaving
  1. Yassin
    Reacties:
    12
    Weergaven:
    312
  2. Bryan Hoekstra
    Reacties:
    1
    Weergaven: