1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bang voor schade

Discussie in 'MDMA (XTC)' gestart door md020, 12 apr 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. md020

md020 Newbie

Hoi mensen van 't forum,

Ik heb in augustus voor het eerst XTC gebruikt, ik begon met een kwartje van 200mg en heb bijgepakt tot een halve. 100mg in totaal dus.

Dit was zo geweldig dat ik in 3 maanden tijd van augustus tot oktober ongeveer 6x in totaal XTC heb gedaan van dosissen rond de 200mg. (Dont ask me why, ben zo dom geweest). Ik weeg zelf 60kg en ben 18j oud (jongen). Ik ben zo bang dat ik hier permanente schade aan heb overgehouden dat ik sinds 26 oktober om precies te zijn helemaal niks meer heb gebruikt.

Bedankt voor het lezen en graag je mening.
    Groetjes

2. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Denk dat het wel meevalt, sws komt de schade pas met de jaren en niet direct als ik het goed begrepen heb.

3. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie Tripreporter

Denk ook wel dat het zal meevallen. Je bent zelf ermee gestopt dus dat is al een goed punt. Houden zo en een gezonde levenstijl aanhouden. Gezond eten, sport, dagstructuur,... als je nu, na 5maanden, zelf geen klachten ondervind loopt het verder wel goed :thumbsup:

4. Narayani

Narayani Bewuste gebruiker

Goed dat je nu geen xtc meer gebruikt. Heb zelf ook ervaring ermee mij lukte het in het begin ook voor geen meter om netjes pauze te houden, helemaal met vrienden die het soms zelfs meerdere keren per week (!) gebruikten. Om blijvende schade zou ik me niet te veel druk maken als ik jou was. Gebruik nog even een tijd niet (of helemaal niet meer, als je je daar fijner bij voelt) leef gezond en dan komt het vast goed.

5. md020

md020 Newbie

Bedankt voor de reacties, stelt me toch weer een beetje gerust :P. Ik denk dat ik persoonlijk nooit meer een pilletje aanraak.

6. Illusionist

Illusionist Experimenterende gebruiker

Je bent er inderdaad mee gestopt. Dat is in principe al genoeg; je doet het niet meer en je lichaam kan zichzelf herstellen van de (opgelopen) schade. Niet dat je schade hebt opgelopen maar natuurlijk moet je lichaam wel herstellen: drugs hoort uiteraard niet in het lichaam thuis. Door het XTC-gebruik is hooguit je serotoninevoorraad beschadigd (serotonine is het geluksstofje wat je zo euforisch en lekker laat voelen tijdens XTC). Nu je al een tijdje niet meer gebruikt hebt, herstelt dat elke dag meer en meer. Uiteindelijk is die voorraad (zover bekend) volledig hersteld.

Zolang je op dit moment geen klachten of dergelijke hebt, zal er niks aan de hand zijn aan permanente schade. Je hebt het XTC-gebruik gestaakt, daar mag je al trots genoeg op zijn. En mocht je nog eens gaan gebruiken, laat je pilletjes testen. Dan heb je nog eens dubbel zo veel kans dat je minder schade oploopt.

Laatst bewerkt: 13 apr 2017
  7. md020

md020 Newbie

Geen klachten weet ik nog zo niet. Zit laatste tijd wel zwaar in de put. Maar denk dat dat vooral komt door mezelf dingen aanpraten die ik zou kunnen hebben gekregen, terwijl dit niet eens zo is waarschijnlijk. Gewoon overspannen dus.

8. Illusionist

Illusionist Experimenterende gebruiker

Dat herken ik. Wanneer je jezelf dingen aanpraat, wordt het alleen maar erger. Ik doe dat zelf ook nog steeds maar begin steeds vaker in te zien dat ik er daar mee moet stoppen want ik word er niet beter op. Ik doe het dan ook al veel minder dan dat ik eerst deed. Maar dat heeft bij mij ook te maken met lichte dwanghandelingen denk ik.

Even over je "sombere" gevoelens gesproken, dit kan eventueel wel komen door de XTC: wellicht is je serotoninevoorraad op dit moment nog steeds vrij laag en dat kan dan de reden zijn dat je je wat somber en/of depressief voelt. Geen zorgen. Maak je niet al te veel druk en focus je op de positieve dingen.

Je kunt wel helpen je serotonineproductie op gang te laten komen. Je kunt hier bepaalde voedingssuplementen voor slikken zoals 5-HTP of L-tryptofaan. Sporten helpt ook. Andere supplementen zoals vitamine B3, B6 en B12 kunnen ook de serotonineproductie verhogen. Evenals Omega 3.

Mocht je meer willen weten, vraag het dan gerust!

9. De Dunne

De Dunne Badass junkie

De kans op hersenschade is aanwezig. Dat is bij MDMA misbruik altijd zo. Hoe groot die kans is verschilt ook per persoon. Je hebt het wel behoorlijk misbruikt maar niet een superlange periode. Het zou goed mee kunnen vallen en goed kunnen komen. De kans is niet groot maar wel aanwezig op schade. Plus dat je die schade pas over 10 talle jaren KAN gaan merken.
    In jou geval zal het niet met zo een vaart lopen.
    Heel goed dat je het zelf op tijd hebt ingezien, goed hoor!
    Je kunt hier (bijna) alles vragen. Dan kun je de volgende keer vóór je iets gaat gebruiken vragen hoe het zit in plaats van pas achteraf.

10. md020

md020 Newbie

Op wat voor een manier zou je dat gaan merken over bijvoorbeeld 10 jaar?

11. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Vergeetachtigheid, depressies, slapeloosheid etc. Bij een kennis van mij is het gebeurd. Maar die heeft het echt veel en veel bonter gemaakt als jij hoor. Jij hoeft je geen zorgen te maken denk ik. Je gebruik was kort en bij die kennis jaren lang. Hij vergeet zelfs of tie naar de wc is geweest of al gedoucht heeft etc. Kan zijn huishouden niet meer doen, niet meer werken en heeft dus thuishulp op zijn 46e.
    Dat is een extreem geval maar ik zeg dit alleen om duidelijk te maken dat het wel degelijk voor kan komen.

12. md020

md020 Newbie

Holy shit man, dat is wel echt heftig. Is dat er gewoon in komen knallen bij hem? Of sloop het naarmate jaren voorbij gingen erin?

13. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik ken hem niet uit de tijd dat hij nog 100% normaal was. Maar het is langzaam aan steeds erger geworden. Hij is ook heel erg paranoia en slikt daar medicijnen voor.
    Maak jij je geen zorgen hoor. Dit is echt een extreem geval.

14. Fool

Fool Badass junkie

Dit is gewoonweg onwaar. Gebruik van MDMA levert zeker schade op (en dan doel ik niet op het aanvullen van je serotoninevoorraad). Ik heb een jaar of anderhalf geleden hier een behoorlijk uitgebreide post geschreven over die onderwerp. Ik zal, als ik het niet vergeet, eens kijken of ik die reactie nog terug kan vinden.

15. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Wijs gebruiker Donateur

Dat schade, aangericht door mdma, blijvend kan zijn, klopt helaas.
    Ik heb een kennis die óók in een kortere tijd maar is blijven innemen. (Xtc)
    En nu?
    Hij is zwaar autistisch geworden.
    Er is geen normaal gesprek met hem meer mogelijk .
    Hij heeft met iedereen ruzie.
    Schrijft hele boekwerken aan brieven aan zijn familie , waarin iedereen de schuld krijgt over wat hem allemaal is overkomen.
    Kortom, definitief een "weirdo"

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - Bang schade
  1. Lias
    Reacties:
    152
    Weergaven:
    8.352
  2. Stombezig