bang voor snuiven speed

saabjeaapje31

Experimenterende gebruiker
Ik neem regelmatig speed. Ik slik het altijd in capsules. Snuiven vind ik maar eng! En voel me gelijk zo n junk dan. Slaat missch nergens op maar dat is mijn gevoel. Als je het snuift slaat t harder in toch? En werkt sneller. Maar je raakt ook sneller verslaafd geloof ik. Kan iemand me hier iets meer over vertellen? Ik ga iig nooit snuiven! Gr

Batr Arie

Newbie
Als je speed snuift werkt het inderdaad sterker en korter. Je hebt wel een lagere dosis nodig dan je oraal hoeft te nemen. Als je veel snuift kan het wel een schadelijk effect hebben op je neusslijmvlies.

Sneller verslaafd is voornamelijk psychologisch, een nak pep nemen is nu eenmaal vele malen makkelijker dan een bommetje pep fabriceren.

Zelf werk ik met een pep-neusspray, is makkelijker en preciecer te doseren.

walnootje

Belezen gebruiker
Nasaal werkt inderdaad heviger maar korter, dus het is verstandig om met een lage dosis te beginnen. Als je hier toch wat angstig over bent maar toch wil proberen, raad ik je toch aan om te beginnen met een paar mes/sleutelpuntjes. Zo bouw je rustig op en hoeft het vaak niet eens zo te branden, bovendien werkt snuiven al na enkele minuten, dus merk je al gauw genoeg of je genoeg hebt. :openmouth:

Snuiven werkt over het algemeen wel verslavender maar dat is gewoon een beetje je koppie erbij houden, gewoon op tijd stoppen met bijnemen. Ik kreeg pas verlangen naar speed toen ik eenmaal een keer me kater had weggesnoven, als je die grens over bent is het wat lastiger om te stoppen. Anthans dat is mijn beleving. :wink:

O ja! een tipje hier, ik raad je niet aan om je neus hard op te halen of te roggelen. Want die smaak is toch vaak wel heel ranzig en anders is een glas drinken/ijsje/zuigsnoepje wel een vereiste! :wink:

dernael

Bewuste gebruiker
walnootje zei:
O ja! een tipje hier, ik raad je niet aan om je neus hard op te halen of te roggelen. Want die smaak is toch vaak wel heel ranzig en anders is een glas drinken/ijsje/zuigsnoepje wel een vereiste! :wink:

Inderdaad, als het spul eenmaal in je neus zit zou ik niet te veel je neus ophalen, want dan komt de "Klont" los en schiet het achter in je strot. Dit zorgt voor een erg vieze smaak en bij veel mensen voor kots-neigingen. Mijn ervaring is dat speed in de neus oplost, dus je hoeft echt niet je neus op te halen elke keer. Ook te hard snuiven kan ervoor zorgen dat de speed rechtstreeks je keel in schiet, wat erg onsmakelijk is en kan zorgen voor bijvoorbeeld keelpijn.

Hopelijk heb je hier nog wat aan, gebruik voorzichtig en veel plezier!

Dernael. :stoned:

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Dus als ik het goed begrijp is die afweging tussen snuiven en innemen afhankelijk van of je het sterker of juist langer wil merken?

Tufnut

Badass junkie
Bij snuiven van speed kom de rush (voor zover je het rush kan noemen) sneller en iets heviger op. Hierdoor werkt het iets korter. Dat is inderdaad het 'grote' verschil. Ook is het de reden waarom snuiven verslavender is. Oorzaak en gevolg liggen dichter bij elkaar, oftewel je krijgt sneller de beloning voor de handeling die je verricht en de handeling is veel duidelijker aan de beloning gekoppeld. En aangezien verslaving in feite het telkens weer opnieuw willen hebben van die beloning is, is snuiven verslavender.

calimero_a

^^ wat hij zei inderdaad!!

En inderdaad de bekende valkuil: als je één keertje die kater wegsnuift :cry: :cry:

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Ik was het ook. Van alle drugs waar ik zo hard tegen was, was ik het hardst tegen speed. Het lijkt ook wel dat het bijlange na nog niet zo, euh, "geaccepteerd" is als Cocaine.

Ik maak zowieso wat kleinere lijntjes als bij C en zal niet snel bijsnuiven.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
calimero_a zei:
En inderdaad de bekende valkuil: als je één keertje die kater wegsnuift :cry: :cry:
Iets met van uitstel komt afstel..... :P

En oké thanks @ Tufnut! Ik wil het wel ooit een keertje snuiven maar ik vond innemen wel prima eigenlijk. Vroeg me even af wat het voordeel ervan is.

Svali

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
En oké thanks @ Tufnut! Ik wil het wel ooit een keertje snuiven maar ik vond innemen wel prima eigenlijk. Vroeg me even af wat het voordeel ervan is.

Snuiven vond ik toch altijd wel de manier om speed te gebruiken. Het is inderdaad de rush ervan die het veel beter maakt dan innemen, dat deed ik echt alleen als het m'n neus niet meer inkon. Totdat je neus echt chronisch beschadigd en dan nog gewoon doorgaan... :rolleyes: Maar goed, ik denk dat jij (ZERO) wel zo iemand bent die zichzelf onder controle heeft op dat gebied. (gokje hoor :wink: )

Tufnut

Badass junkie
Nou ja veel beter? Het komt wat eerder en iets heviger. Persoonlijk vind ik slikken een prettiger effect geven; gelijkmatiger en smoother. Bovendien is de dosering makkelijker te beheersen. Je hebt aanvankelijk iets meer nodig, maar je neemt snel nog effe een lijntje en daarmee neem je snel meer dan nodig is. Oh ja, de smaak is eigenlijk ook maar goor als het uit je neus je keel in komt. Ik weet dat diehard gebruikers daar een ander associatie bij hebben, maar of dat een goede zaak is :confused: :wink:
Maar ik snap dat je het een keer wil proberen. In dat geval kun je de dosis ongeveer halveren.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Svali zei:
Snuiven vond ik toch altijd wel de manier om speed te gebruiken. Het is inderdaad de rush ervan die het veel beter maakt dan innemen, dat deed ik echt alleen als het m'n neus niet meer inkon. Totdat je neus echt chronisch beschadigd en dan nog gewoon doorgaan... :rolleyes: Maar goed, ik denk dat jij (ZERO) wel zo iemand bent die zichzelf onder controle heeft op dat gebied. (gokje hoor :wink: )
Nou ik heb een keer bij een documentaire over coke zo'n neusoperatie gezien, zat een heel gat in! Zo ver zal ik het toch niet laten komen denk ik :grin: Ik hou het wel op af en toe, idd. Dus als ik het een keer ga snuiven is dat wss pas over een half jaar of langer. Dan wil ik eerst nog wel een paar keer het met bommetjes genomen hebben.

Tufnut zei:
Nou ja veel beter? Het komt wat eerder en iets heviger. Persoonlijk vind ik slikken een prettiger effect geven; gelijkmatiger en smoother. Bovendien is de dosering makkelijker te beheersen. Je hebt aanvankelijk iets meer nodig, maar je neemt snel nog effe een lijntje en daarmee neem je snel meer dan nodig is. Oh ja, de smaak is eigenlijk ook maar goor als het uit je neus je keel in komt. Ik weet dat diehard gebruikers daar een ander associatie bij hebben, maar of dat een goede zaak is :confused: :wink:
Maar ik snap dat je het een keer wil proberen. In dat geval kun je de dosis ongeveer halveren.
Oké, dus eigenlijk gewoon een kwestie van wat je prettiger vindt.. Maar moet zeggen, snuiven op een feestje.. dan ga ik me echt ongemakkelijk voelen. Met snel iets in mijn mond stoppen voel ik me altijd nog redelijk onschuldig, haha. Naja uiteindelijk raak je er ook wel weer handig in natuurlijk, maar toch.

Nouja, ik zie wel! Thanks anyway ^^

JelleSnel

Newbie
Drink it! :beer:

Effect is minder heftig ineens maar geeft wel de energie dus ipv snuiven is opdrinken ook een prima optie!

Taat

Bewuste gebruiker
JelleSnel zei:
Drink it! :beer:

Effect is minder heftig ineens maar geeft wel de energie dus ipv snuiven is opdrinken ook een prima optie!
Daar zie ik de meerwaarde dus echt niet van..
Je verpest je drankje, wat het ook is..
Niet te drinken..
En als je het gewoon ff in een capsuletje/vloeitje/dun stukje wc papier propt heb je hetzelfde zonder gedoe! :beer:

Tufnut

Badass junkie
Er is wel degelijk een voordeel te bedenken. 100 mg in een flesje betekent 50mg in een half flesje. Na een half uur kun je dus heel makkelijk nog wat bij te doseren. Heel groot is het voordeel niet, maar er kan wat voor te zeggen zijn.
Maar vies is het meestal wel.

Blckbrd_

Het is mss enigzins wel goed dat snuiven zo goor is:
alleszins geeft het irritatie van neus/luchtweg- en mondslijmvliezen.
Moest het niet zo onaangenaam zijn om te snuiven zou ik waarsch veel meer gebruiken.

Snuiven of inhaleren werkt sneller en geeft een betere 'rush',
nadelen kunnen zijn:
-gore smaak
-een deel van de dosis is verloren, die niet opgenomen wordt,
-serieuze afbraak van neusslijmvliezen oa. waardoor gemakkelijk infecties ontstaan.

Als je bang bent om te snuiven, slikken, of spuiten, en/of je weet onvoldoende van de
substantie, doe het dan eenvoudigweg gewoon niet. :wink:

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Ik vind niks goors aan snuiven, eigenlijk.

Het enige wat ik bij speed minder leuk vind is dat het nogal sterk "binnenkomt".

benzzzy

Badass junkie
Lol mijn eerste keer legde ik een lijn van 0.5g maar was ook mijn laatste keer kon gvd nie eens een peuk vast hoeden

MeejheM

Badass junkie
Benzoboss zei:
Lol mijn eerste keer legde ik een lijn van 0.5g maar was ook mijn laatste keer kon gvd nie eens een peuk vast hoeden

mooi verhaal man... had ik ook een keer toen ik in een lijn 3,5g wegsnoof.

bij snuiven komt volgens mij bekant alles toch wel je maag in door het ophalen van je neus, snuiten kan, maar das zonde en het irriteerd sneller. oraal innemen duurt langer voordat je het effect merkt, doseren is ook wat moeilijker dan bij nasaal gebruik.

bij bommetjes is het wel handig als je de zuiverheid va je spul weet.

snuiven omdat je anders last van je maag krijgt is ook een fabel, zie mijn eerdere opmerking.

je raakt echt niet verslaafd aan speed als je er 1 keer je kater mee wegsnuift, maar het blijft verslavend spul. voorzichtigheid is altijd aan te raden.

van speed snuiven krijg je geen extra gat in je neus, anders had ik die wel een. wat wel een veelvoorkomend probleem is is irritatie van je slijmvliezen, en een soort snotneus die ontzettend lang aan kan houden. dat soort klachten verwacht je wel bij mensen die vaker gebruiken, en mensen die hun pep niet laten drogen.

als je het niet ziet zitten om te snuiven is toch helemaal niet erg, bommetjes werken net zo goed.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
Benzoboss zei:

mooi verhaal man... had ik ook een keer toen ik in een lijn 3,5g wegsnoof.

bij snuiven komt volgens mij bekant alles toch wel je maag in door het ophalen van je neus, snuiten kan, maar das zonde en het irriteerd sneller. oraal innemen duurt langer voordat je het effect merkt, doseren is ook wat moeilijker dan bij nasaal gebruik.

bij bommetjes is het wel handig als je de zuiverheid va je spul weet.

snuiven omdat je anders last van je maag krijgt is ook een fabel, zie mijn eerdere opmerking.

je raakt echt niet verslaafd aan speed als je er 1 keer je kater mee wegsnuift, maar het blijft verslavend spul. voorzichtigheid is altijd aan te raden.

van speed snuiven krijg je geen extra gat in je neus, anders had ik die wel een. wat wel een veelvoorkomend probleem is is irritatie van je slijmvliezen, en een soort snotneus die ontzettend lang aan kan houden. dat soort klachten verwacht je wel bij mensen die vaker gebruiken, en mensen die hun pep niet laten drogen.

als je het niet ziet zitten om te snuiven is toch helemaal niet erg, bommetjes werken net zo goed.
Eum als de speed hard brand in de neus dan gaat het neustussenshot wel weg hoor stilletjes aan..speed bijt er helemaal in als hij hard brand..zeker als je dagelijks gebruikt..

MeejheM

Badass junkie
ik mag natuurijk geen recept plaatsen, maar sinds de p2p crisis kom je veel...

nee, ga ik niet doen ook, bijt je speed als hij droog is, was hem in aceton, benzeen of je favoriete alcohol.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
ik mag natuurijk geen recept plaatsen, maar sinds de p2p crisis kom je veel...

nee, ga ik niet doen ook, bijt je speed als hij droog is, was hem in aceton, benzeen of je favoriete alcohol.
Wat er in koffie zit spijtig genoeg..ja wassen maar dan is speed zo droog om te snuiven..

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
lotske1984- zei:
MeejheM zei:
weet je wel wat dat spul is wat pep een beetje vettig maakt?
Ja kan vanals zijn he..sommige doen er zelf water bij..
Van water wordt je pep niet vettig in ieder geval. Ik snap ook niet helemaal het probleem van droge pep eigenlijk. Persoonlijk wil ik het liever zo droog mogelijk, gaat nog altijd fijner mijn neus in dan die vettige en branderige pep waar nog methanol of andere troep in zit. Maar jij hebt dus liever vettige en branderige pep?

Maar afgezien van eventuele schadelijkheid van ongewassen pep, is de opname ook slechter in je neus als het niet helemaal droog is. Met andere woorden, je hebt meer nodig voor hetzelfde effect.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
lotske1984- zei:
MeejheM zei:
weet je wel wat dat spul is wat pep een beetje vettig maakt?
Ja kan vanals zijn he..sommige doen er zelf water bij..
Van water wordt je pep niet vettig in ieder geval. Ik snap ook niet helemaal het probleem van droge pep eigenlijk. Persoonlijk wil ik het liever zo droog mogelijk, gaat nog altijd fijner mijn neus in dan die vettige en branderige pep waar nog methanol of andere troep in zit. Maar jij hebt dus liever vettige en branderige pep?

Maar afgezien van eventuele schadelijkheid van ongewassen pep, is de opname ook slechter in je neus als het niet helemaal droog is. Met andere woorden, je hebt meer nodig voor hetzelfde effect.
Soms heb ik idd weinig geduld en snuif ik mijn speed dat het niet helemaal droog is..kweet dat droge pep beter word op genomen in de neus..maar brande blijft hij doen..en speed eerst wassen dan kan ik het nimmer snuiven omdat hij dan te droog is..rechtstreeks in mijn keel dan bha..

MeejheM

Badass junkie
gewassen, droog en wit heb ik het liefst, maar als je die echt tot superfijn poeder verwerkt schiet die bij mij te hard mn neusgat in, een beetje grof mag wel van mij. alleen liever geen restproducten.

nou had een maat laatst spul, daar was je na drogen letterlijk de helft kwijt. het leek wel icing voor op je taart in een dievrieszak. ik wed dat als je er het puntje af zou knippen je er figuren mee had kunnen maken.

ook een manier om te versnijden tegenwoordig, zie je steeds meer.

lotske1984-

Wijs gebruiker
MeejheM zei:
gewassen, droog en wit heb ik het liefst, maar als je die echt tot superfijn poeder verwerkt schiet die bij mij te hard mn neusgat in, een beetje grof mag wel van mij. alleen liever geen restproducten.

nou had een maat laatst spul, daar was je na drogen letterlijk de helft kwijt. het leek wel icing voor op je taart in een dievrieszak. ik wed dat als je er het puntje af zou knippen je er figuren mee had kunnen maken.

ook een manier om te versnijden tegenwoordig, zie je steeds meer.
Had ik overlaatst ook dat er weinig overbleef..heel natte..maar was hele goeie speed..zo mag hem altijd wel zijn..ast maar goeie is.. :)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
ZERO- zei:
Dus als ik het een keer ga snuiven is dat wss pas over een half jaar of langer. Dan wil ik eerst nog wel een paar keer het met bommetjes genomen hebben.
Wat lief dat ik dit in juli 2013 gepost heb en inmiddels nog steeds nog nooit drugs gesnoven heb.

MeejheM

Badass junkie
ik weet t niet, mijn vriendinnen noemen alles wat erg klein is ook lief,

ik voel n inkoppertje, maar die doet niets af aan het bovenstaande. ik doel op ongeveer elk object kleiner dan normaal.

Bovenaan