Psychonaut123
Experimenterende gebruiker
Voor de newbies, beschrijf ik hieronder een beknopte handleiding voor het gebruik van psychedelica. Aangezien ik niet geheel onervaren ben met entheogenen, en deze zowel verantwoord en onverantwoord heb gebruikt, heb ik besloten mijn kennis te delen. Dus alleen voor degenen die niet goed weten hoe deze middelen te gebruiken. Niets nieuws onder de zon, maar beknopt zodat je het niet vergeet.
De eerste basisregel is simpel: gebruik alleen een middel wanneer je goed in je vel zit.
De volgende regels dient men in acht te nemen:
De voorbereiding: Zorg ervoor dat je de dagen ervoor rust hebt (en erna). Wandelen in de natuur, een leuke film, een goed boek lezen etc.
Een boek waarin je schrijft wat je motivatie is om het middel te gebruiken, wat je ermee wilt bereiken. Vrij schrijven, wat er maar in je op komt, zoals zorgen, waar je mee zit, waar je aan wilt werken, of onderzoeken, noem maar op. Hiermee stuur je de reis al van te voren. Hou je boek bij de hand, zodat je evt. inzichten kunt opschrijven.
De middelen:
En dan: test altijd hoe gevoelig je voor een middel bent, en neem dus niet in een keer teveel.
Plus: let op het tijdstip wanneer je het middel neemt. Gebruik je het om 11/12 uur 's nachts, dan ben je tot de volgende ochtend wakker.
Ben ik nog wat vergeten? Vul het maar aan.
Asjoe
De eerste basisregel is simpel: gebruik alleen een middel wanneer je goed in je vel zit.
De volgende regels dient men in acht te nemen:
- Trek makkelijke, losse kleding aan, zoals een trainingsbroek en t-shirt, fleece. Spijkerkleding e.d. zullen oncomfortabel aan voelen. Schoenen uit. --> Schone kleding. Heb je zweetsokken zonder dat je er bewust van was, en je trip zal over je zweetsokken gaan,
- Zorg ervoor dat je niet gestoord kunt worden, dus mobiel uit, deuren op slot, gordijnen dicht.
- Zorg ervoor dat je de dagen ervoor en erna geen belangrijke afspraken hebt.
- De setting: verduisterd, paar kaarsjes aan (in windlichten...), wierook, rustige muziek (of wat je zelf prefereert), matras op de grond. Schone, opgeruimde omgeving. Wat licht verteerbaars in je koelkast, wat vruchtensap.
De voorbereiding: Zorg ervoor dat je de dagen ervoor rust hebt (en erna). Wandelen in de natuur, een leuke film, een goed boek lezen etc.
Een boek waarin je schrijft wat je motivatie is om het middel te gebruiken, wat je ermee wilt bereiken. Vrij schrijven, wat er maar in je op komt, zoals zorgen, waar je mee zit, waar je aan wilt werken, of onderzoeken, noem maar op. Hiermee stuur je de reis al van te voren. Hou je boek bij de hand, zodat je evt. inzichten kunt opschrijven.
De middelen:
- Salvia; begin altijd met een laag extract, (5x) zorg ervoor dat je comfortabel zit. Ik meldt dit er maar even erbij, omdat het merendeel afhaakt na een te sterke ervaring.
- Paddo's; goed te gebruiken in de natuur, maar thuis kan ook. --> Men zegt dat de equadoriaanse geprefereerd wordt, maar dat lijkt me persoonlijk. Duik i.i.g. niet onder invloed een donker bos in. Vermijd drukke omgevingen zoals de stad.
- Ayahuasca: Goed alleen of met z'n tweeen te gebruiken hoor, maar neem bovenstaande in acht. Bijv. Caapi en cabrerana zijn de moeite waard, maar dat is mijn mening. kook lang, (4 uur x 2) dus meerdere malen. Heb de goedkopere varianten ook geprobeerd maar pakte toch anders uit. En dan: neem om de zoveel tijd een sip, dan vermijd je het kotsen. Neem twee halve doseringen. Je kunt de twee planten bij elkaar in een kop doen. En vergeet die zogenaamde "workshops", zakkenklopperij is het.
- Over andere middelen kan ik weinig zeggen, daar heb ik nog geen ervaring mee, maar ik laat nog van me horen.
En dan: test altijd hoe gevoelig je voor een middel bent, en neem dus niet in een keer teveel.
Plus: let op het tijdstip wanneer je het middel neemt. Gebruik je het om 11/12 uur 's nachts, dan ben je tot de volgende ochtend wakker.
Ben ik nog wat vergeten? Vul het maar aan.
Asjoe