1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

'Bath Salts' Linked to Large Number of Drug-Related ED Visit

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Tijdloos, 25 sep 2013.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

“Bath Salts” Were Involved
    in over 20,000 Drug-Related
    Emergency Department
    Visits in 2011

"Bath salts," a group of illicit drugs containing synthetic cathinones, have been linked to a significant number of emergency department (ED) visits according to a new federal report.

Issued by the Substance Abuse and Mental Health Services Administration (SAMHSA), the Drug Abuse Warning Network (DAWN) report shows that these drugs were linked to 22,904 ED visits in 2011.

The report shows that in 2011, there were nearly 2.5 million ED visits involving drug misuse or abuse and that of the ED visits involving bath salts, 67% involved the use of another drug.

Only 33% of bath salts–related ED visits involved bath salts alone; 15% of visits involved the combined use of bath salts with marijuana or synthetic forms of marijuana, and 52% involved the use of other drugs.

"Although bath salts drugs are sometimes claimed to be 'legal highs' or are promoted with labels to mask their real purpose, they can be extremely dangerous when used," Elinore McCance-Katz, MD, PhD, SAMHSA's chief medical officer, said in a statement.

"Bath salts drugs can cause heart problems, high blood pressure, seizures, addiction, suicidal thoughts, psychosis and, in some cases, death ― especially when combined with the use of other drugs," she added.

The full report can be found here

2. mandragora

mandragora Badass junkie Emeritus Mod

Re: 'Bath Salts' Linked to Large Number of Drug-Related ED V

Inderdaad, heb je die filmpjes op facebook zien rondgaan over mensen onder invloed van bath salt?

Te walgelijk voor woorden....mensen gaan er echt maar dan ook ECHT rare dingen van doen.

3. Marcko

Marcko Belezen gebruiker

valt wel mee hoor het gaat om mdpv een lichte stimulant...

4. mandragora

mandragora Badass junkie Emeritus Mod

En daarvan ga je naakt de straat op en trek je al je haar uit je kop?
    Of je schreeuwt heel de buurt bijeen omdat je gek word.... mja... een lichte stimulant zeg je? :rolleyes:

Nee heb echt zieke shit gezien ivm dat badzoutgedoe...

5. Marcko

Marcko Belezen gebruiker

Ik ben ook verslaafd geweest aan bathsalt; ik werd door de politie meegenomen en smeerde met poep in de cel. Als je eenmaal begint kan je niet meer stoppen.

6. when-the-trip-go-bad

when-the-trip-go-bad Experimenterende gebruiker

Man you logo is echt grappig telkens wanneer ik jouw tegen kom vroeg ik me af is en beestje op mijn scherm :openmouth:

7. MeejheM

MeejheM Badass junkie

Ruim alsjeblieft je huis op, en stofzuig en dweil alles.

8. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Hoe is MDPV een lichte stimulant ???

dat spul vind ik echt behoorlijk hardcore.

Azarius vaporizers and accessories