1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BCN Critical & Amnesia Autoflowers

Discussie in 'De kweek- en crea-hoek' gestart door Raver, 16 jul 2018.

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds
  1. Raver

Raver Wijs gebruiker

Beste lezers!

Samen met 'n maat hadden we laatst een behoorlijk impulsief idee om wat autoflowertjes te planten. Met plezier zochten we het internet af naar wat hopelijk leuke autoflower zaden.

Vandaag lagen ze op de deurmat.

We zijn gegaan voor wat goedkopere soorten omdat we beide niet heel erg veel verstand hebben hiervan. We doen het vooral voor het plezier ervan, en wellicht kunnen we erna nog genieten van de oogst. Althans dat is wel het plan.

Status:

Zojuist geplant, 2x BCN Critical XXL en 2x Amnesia. Gewoon buiten, in 4 potje. Geen professionele poespas erbij. De plantjes zullen genoeg zonlicht (als moeder natuur helpt) krijgen en kunnen ook droog staan zo nodig. Ik heb gewoon met m'n vinger een gaatje gemaakt en het zaadje erin gedropt. Geen ontkiemen etc.

Ik zal hier en daar hier wat foto's plaatsten van de voortgang als mensen daar geïntresseerd naar zijn. :)

En graag, echt graag krijg ik wat tips van ervaren (hobby) kwekers.

Wat is belangrijk de eerste dagen?
    Wanneer starten met (welke) voeding?
    Is bijvoeden echt nodig?
    Krijgen we nog een opbrengst aangezien het vrij laat is in het jaar al?
    Hoe schimmel voorkomen?
    Is er iemand bekend met de soort BCN Critical XXL? Amnesia is vast en zeker bekend. Ik weet niet of ik merken etc hier mag plaatsen dus dat doe ik ook maar niet.

Ik ben razend enthousiast in ieder geval. :)

Raver de kweker! :tearsofjoy:

Laatst bewerkt: 16 jul 2018
    spacingmario vindt dit leuk.
  2. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Tijdens het ontkiemen grond vochtig houden, met een plantenspuit.
    Eenmaal ontkiemd geen water geven.
    In latere stadiums pas water geven als de bladeren slap hangen.

Je bent niet te laat.
    Geen autoflowers zijn meestal in oktober pas klaar. Autoflowers hebben ongeveer twee maanden nodig, iets meer misschien. Gaat goed komen.

Over voeding met autoflowers durf ik je niet te adviseren. Het hoeft niet persé in ieder geval.

Sowieso autoflowers niet overpotten, daar kunnen ze niet tegen.

Succes en veel plezier.

3. Raver

Raver Wijs gebruiker

Oh damn... Als ik dat had geweten had ik ze wel in grotere potjes gedaan.. Dit zijn echt kleine potjes, met de gedachten om ze later in hun echte 'huis' te verpotten.

Alsnog bedankt voor de tips.

4. Raver

Raver Wijs gebruiker

Dag 3.

Nog niets te zien. :wink:

5. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Geduld..
    Als er over een tijdje toppen aan komen is geduld hebben ook altijd wel een lastig iets.
    Hoelanger je wacht hoe vetter de toppen worden, maar je gaat al snel denken; fokkit zie zien er goed uit, ik ga ze knippen.

Als je een autoflower overpot hebben ze heel veel tijd nodig om te herstellen, en hun leven is al zo kort.
    Vandaar dat het sowieso zonde is en meestal niet goed gaat.

Graag gedaan.
    Ik blijf je topic lezen.

Raver vindt dit leuk.
  6. Raver

Raver Wijs gebruiker

Ik zal ze toch over moeten potten, want deze potjes zijn écht te klein. Dan hebben ze sowieso geen kans om groot te worden.

Misschien zo snel mogelijk maar overpotten dan?

7. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Ja je kan het proberen.
    Misschien kan het nu het minst kwaad.

8. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Het grootste probleem voor mij is als ze op het begin te weinig zonlicht ontvangen. Dan groeien ze te hard naar de zon en begeven ze zich onder hun eigen gewicht. Ik draai de plantjes ook regelmatig weg van de zon zodat ze wat steviger komen te staan.

Soms heb je ook gewoon pech en heb je zaden ontvangen die het niet doen, kan ook gewoon zelfs bij de beste zadenzaak. Als ze fatsoenlijk zijn zullen ze deze vergoeden maar er is mij wel eens om foto bewijs gevraagd.

Op het begin vochtig, niet te vochtig.

Er wordt vaak gezegd dat je ze prima tomatenvoeding kunt geven, maar zelf geloof ik niet zo in bij voeden omdat ze dan vaak hun groei niet kunnen onderhouden en vervolgens instorten. Ik kreeg de tip van oud commerciële hennep verbouwers om grond uit de kippenren (kippenstront) te gebruiken, dit lijkt te werken als een tiet. Maar standaard universele potgrond werkt ook dikke prima.

Zonlicht lijkt de sterkste indicator te wezen voor hoe snel ze zullen groeien / groot zullen worden. Een wat ruimere pot zal ze ook wel helpen met groeien. Heb wat plantjes in volle grond (niet auto flower) en die zijn de 2 meter al voorbij en ik verwacht toch wel 3 meter hoogte uiteindelijk. Ik gok dat de wortels net als bij tomatenplanten enkele meters diep kunnen gaan.

Het proces van 'harden' is trouwens ook aan te raden, je plantjes geleidelijk aan gewent laten raken aan de buiten temperatuur / omstandigheden. Op die manier hebben ze wat meer weerstand zodra je ze later eventueel buiten zet.

Raver vindt dit leuk.
  9. Raver

Raver Wijs gebruiker

1 van de plantjes is vandaag opgekomen! :)

Edit: 3 van de 4 zelfs! 2 Amnesia's en 1 BCN.

Laatst bewerkt: 20 jul 2018
  10. Raver

Raver Wijs gebruiker

Eerste update foto! Dag 6 sinds het zaaien.

Bijgevoegde bestanden:

11. Raver

Raver Wijs gebruiker

@Jmths Nu dus de net opgekomen plantjes in de zon plaatsen? De grond is vochtig genoeg dus ga ook niets meer bijgeven eventjes. Althans dat moet niet toch bij jonge plantjes?

12. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Zon zal hun voornaamste voedingsmiddel wezen, de (universele) grond moet als het goed is meer dan genoeg mineralen/voeding bevatten voor dit jaar tenzij ze echt uit de kluiten groeien. Meer zo is vrijwel altijd beter. Alleen geen water geven als de zon er vol op staat anders kunnen ze 'verbranden'.

Je mag ze lekker vochtig houden hoor, zolang je ze maar niet al te extreem verzuipt, ze kunnen veel hebben dus zodra ze door zijn gekomen (meest kritieke moment) komt het bijna altijd wel goed of je moet al hele rare capriolen uithalen.

Leuke foto! Ik heb ook een foto reportage die ik over maandje over 2-3 eens zal topic posten. :P

Raver vindt dit leuk.
  13. Raver

Raver Wijs gebruiker

Oke! @Jmths

Het is ongelofelijk hoe snel het ook gaat. Deze foto is van vanochtend, maar ze zijn nu al een stuk groter geworden.

Overmorgen zal ik nog weer eens een foto'tje updaten.

De grond waar ze in staan is echt nog vochtig zat naar mijn idee, dus ik wacht nog even met water geven.

14. Raver

Raver Wijs gebruiker

Ik ben bang dat 1 BCN Critical zaadje het niet gaat doen. Die heeft zich nog steeds niet laten zien.. Ik heb net maar 1 extra Amnesia geplant.

Met de andere 3 wel uitgekomen plantjes gaat het goed! Ze strekken niet meer, en staan lekker te genieten van het warme zonnetje! Dag nummer 7 nu.

Ik ga vanavond wel voorzichtig wat water geven, de grond begint aardig uit te drogen voel ik met m'n vinger.

Ik wil graag weer een foto plaatsen maar dat lukt niet meer via DF omdat de foto constant als te groot wordt gezien. Weet iemand welke foto upload site ik kan gebruiken om hier foto's te plaatsen? Wel zo leuk voor dit topic. :)

15. Raver

Raver Wijs gebruiker

Plantjes nu in de zon houden? Het is hier 36 graden! @Jmths

16. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Luister naar je plantjes doormiddel van naar ze te kijken.
    Daarmee kun je altijd wel inschatten wat je zal moeten doen.

Raver vindt dit leuk.
  17. Raver

Raver Wijs gebruiker

De top van een Amnesia plantje.

Bijgevoegde bestanden:

Laden...
Vergelijkbare Topics - BCN Critical Amnesia
  1. Leowou
    Reacties: