1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Fenrir

Fenrir DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Om een idee te geven van de BDSM-wereld heb ik een aantal posts van mijn favoriete blog over dit onderwerp uitgezocht, en citaten hieruit gebruikt om een korte inleiding te schrijven: de hyperlinks voeren je naar de geciteerde blogposts. (De blog en deze inleiding zijn in het Engels.)

Onder deze inleiding staan links naar websites met uitleg over belangrijke aspecten van de BDSM-cultuur.

"Assume there's a bell curve of sexual desire. Where do you fall on that curve?" Kinkyness is varied and complex, and so is the associated culture. "Some people just like to play dominance and/or pain games with their partners; some people are part of The Kink Community."
    "Everyone seems to have a different idea of what BDSM means. A lot of debates about BDSM get stuck because people assume they know the meaning of a physical action. The simplest, and most frustrating, problem is when someone interprets hitting to always mean attacking with anger and intent to harm."
    "Hitting in relationships bothers me." "At some point before he hits you, you have to talk about it. You sit face to face as equals and disclose your kinks like you're working out a takeout order."
    Something like: "I want to be raped. Okay, now, I don't want to be raped by a stranger, they might have diseases or something and they might smell funny and they might not be cute. So it should probably be someone I already know. Someone I'm already sleeping with, really."

Communication is one of the most important skills you need. In BDSM, consent and negotiation are even more important than in vanilla relationships.
    "The way these things begin is: awkwardly. Sitting down and talking frankly about what you're doing in a relationship is awkward as fuck and I can't really sugarcoat that."
    Despite the community's emphasis on safe, sane and consensual relations, you might still encounter abusive people or sexual predators, just like anywhere else: "Newcomers shouldn't be hearing BDSM is all about consent. Newcomers should be hearing BDSM should be all about consent, but there are a few people here who won't respect that, and we don't know who they are."
    Here are some practical tips on how to get into the scene and what to expect, but also how to keep yourself and others safe and happy. I could quote the whole blog post but I'll just restrict myself to "Trust your gut. If something feels wrong, assume it is."

After the serious topics that were just discussed I just want to end on this quote, which illustrates how kinky people are, when all's said and done, people: "If there was one fact about BDSM, just one, that I could communicate to the culture at large, it would be this: at just about every BDSM play party I've ever been to, there has been a bowl of M&Ms. We may be freaky perverts, but we still like candy just as much as anyone else."

Links (allemaal in het Engels)

Safe, sane and consensual: de belangrijkste regels. (Alle partijen zijn meerderjarig en bij verstand, en stemmen toe met de gekozen activiteit.)
    SSC vs. R.A.C.K.: "risk aware consensual kink", een alternatieve set regels.
    Korte introductie en korte lijst lectuur.
    De psychologie van BDSM vanuit een mentale gezondheidsperspectief
    Machtsverhoudingen en psychologie in BDSM.
    Een filosofisch-psychologische kijk op persoonlijke vrijheid en machtsverhoudingen in BDSM.
    Wat is de rol van macht in BDSM, spiegeling aan maatschappelijke situaties (sexisme, racisme, autoriteiten, ...)
    50 Shades of Grey heeft niets te maken met BDSM-cultuur.
    Dit is een beknopte historie en uitleg van de cultuur.

שמש, Lytje pole en NiandraLades vinden dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

'I want to be raped', lol.

Dat kan niet, want verkrachting is namelijk ongewenst sexueel contact.

Sally Tessio en Fenrir vinden dit leuk.
  3. Fenrir

Klopt. Je kunt wel een fantasie hebben en proberen die te vervullen. Het is uiteindelijk een rollenspel, maar de onderliggende psychologische mechanismen kunnen (grotendeels) hetzelfde zijn.
    Daarnaast kun je jezelf ook in een situatie plaatsen die aardig dicht in de buurt komt van the real deal, of waarvan je weet dat hij kan escaleren. Stable parties, om maar iets te noemen :tongueout:

שמש vindt dit leuk.
  4. Lytje pole

Lytje pole Bewuste gebruiker

Zolang Stable parties geen Staple parties zijn ben ik mildly interested in het fenomeen.

Zelf geen enkele ervaring mee, fysiek of visueel.

5. Fenrir

Staple parties?

6. Lytje pole

Een stomme woordspeling. Verwar het alsjeblieft niet met het niet serieus nemen van je topic. Ik waardeer je bijdrage ten zeerste.

De links waar je naar verwijst heb ik nog niet bekeken maar zal dit zeker doen. Je openheid is benijdenswaardig. Echt super.

Laatst bewerkt: 26 okt 2018
  7. Fenrir

Don't worry, ik hou van woordgrapjes! Ik dacht in dit geval dat Staple party een bestaand fenomeen betrof dat ik niet kende.

Dank je wel! :) Ik geloof in communicatie en openheid, en zeker op een plek als DF kan je denk ik goed terecht met dit soort zaken.

8. Lytje pole

Gelukkig! Het is voor mij soms lastig om in te schatten hoe serieus mensen zijn en of ik ongelukkig overkom.

You’re welcome! :) Openheid en communicatie vind ik ook belangrijk maar is soms lastig haha. DF is een bijzondere plek, voor zover mijn ervaring reikt.

Fenrir vindt dit leuk.
  9. Zweibeiner

Zweibeiner Bewuste gebruiker

Voor mijn vriend en mij is bdsm geen lifestyle maar een manier om de seks leuk te maken. Plain seks hebben we eigenlijk alleen onder invloed van mdma en ghb. Ik vond het bedrijven van de liefde met mdma op wel heel erg fijn, puur omdat ik nu eindelijk (voor mijn gevoel dan) eens kon mee maken hoe het is om gewoon de liefde te bedrijven en daar op en top van te genieten. Soms baal ik er wel van dat gewoon de liefde bedrijven moeilijk is voor me. Gewoon genieten van elkaar en liefdevol dicht bij elkaar zijn.

Inderdaad, het is een rollenspel. Als je dit soort rollenspellen leuk vind dat is het totaal geen moeite om je in te leven en de gevoelens/hormoontjes etc naar boven te halen tijdens het spel. Plus, wij hebben ook attributen die we gebruiken om het zo even net wat meer echt te maken. Soms kruip ik in de rol van het hele bange meisje en de andere keer de rebel die het niet zomaar laat gebeuren. Ik vind het heerlijk om tijdens spel die rushes en stofjes naar boven te halen. Ik voel dan duidelijk een spanning, ik voel dat ik iets aan het doen ben. Ik voel me dan meer levend dan normaal, alsof ik even extra wakker word. Alsof je droomt dat je van een afstapje afstapt maar mist en even een schrik reactie krijgt. Dat herkennen we allemaal wel. Die schrik reactie, die stofjes die los komen duren dan niet een halve seconde maar een uur. Ik vind dat een heerlijk gevoel! Alsof je in een achtbaan zit die omlaag gaat, dat gevoel in je buik, maar dan een uur lang.

Ik zou zelf niet snel naar party's gaan, dat is geen plek waar ik me op mijn gemak voel. Iets met wildvreemde doen, rape play, zou ik ook niet doen. Ik vind het zeer belangrijk dat ik de dom ken en hem vertrouw. Soms kunnen die spellen best heftig worden en dan moet ik 100% vertrouwen hebben. In mijn fantasie vind ik het wel erg spannend om een vreemde erbij te hebben. Sommige dingen zullen alleen in mijn fantasie blijven waarschijnlijk. Sommige dingen zijn te heftig om in het echt te willen doen.
    Safe, sane, consensual. De heilige woorden van de bdsm wereld.

In de wereld lopen inderdaad hele lieve mensen rond. Ze zijn heel erg zorgzaam en letten goed op elkaar dat er niks mis kan gaan. Iemand word niet even met touw vastgebonden. Daar zit een techniek achter om ervoor te zorgen dat er geen bloedvaten afgekneld kunnen raken enzo. De dom checkt ook je armen/benen net wat vast zit of er nog bloed doorheen stroomt. Iedere bdsmer die met touw werkt heeft een schaar binnen handbereik liggen zodat een situatie direct beëindigd kan worden.
    Naderhand zijn er inderdaad knuffel sessie's, dan word er veel liefde gegeven aan elkaar en voor elkaar gezorgd. De sub is god, haar/zijn woord is wet. Zegt de sub haar stopwoord en je negeert dat, dan hoef je je gezicht niet meer te laten zien in de bdsm wereld.
    Op het eerste gezicht ziet bdsm er agressief en liefdesloos uit, als je niet bekend bent met het concept dan is het ook niet raar als je denkt dat het dat ook is. Maar dat is zeer zeker niet het geval, misschien komt er wel meer liefde bij kijken dan bij normale seks. Het gaat naar de ene kant extreem maar naar de andere kant ook, het blijft in verhouding.

Bdsm is heel veel, er zijn heel erg veel type spellen en manieren om bdsm in je leven toe te voegen. Sommige mensen hebben een permanente d/s relatie. Andere alleen tijdens seks, andere alleen voor het weekend. De een kickt op een sub die heel erg submissive is en de ander wil juist graag een rebelse sub. Er zijn latex, leer, lak fetishen maar ook baby, animals, high heels. Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het toe voegen in je bdsm spel. Voor ieder wat wils dus. Geen 2 bdsm koppels zijn hetzelfde.

Wie hier op het forum heeft eigenlijk nog meer een voorkeur voor bdsm? Als je het wil delen natuurlijk. Wat is jouw reden dat bdsm je zo aantrekt. Wat haal je eruit, wat zoek je erin?

שמש, NiandraLades en Fenrir vinden dit leuk.
  10. Fenrir

Dit was waarschijnlijk al duidelijk: ik dus ook :tongueout:

Ik heb vooral een hele sterke academische interesse in BDSM. Zoals met zoveel dingen (bijvoorbeeld BDSM, gender en identity, kunst en design, drugs, zelfexpressie, religie, ...) vind ik de onderliggende mechanismen en intrinsieke motivaties van de beoefenaars en voor- en tegenstanders reuze interessant, alsook de technische details. Wat zijn de regels? Wat zijn de gebruikte methodes? Wie doet eraan mee, en waarom? Wat is de geschiedenis ervan, en de toekomst?
    Ik wil weten wat het is en hoe het werkt, hoe mensen het ervaren en ermee omgaan, welke invloed het heeft, en wat de psychologische en sociale oorzaken en gevolgen zijn.

Een BDSM-relatie heb ik (nog) niet gehad, en ik kan uitstekend de rest van mijn leven zonder de praktische ervaring te hebben. Wel sta ik voor bijna alles open in toekomstige relaties.
    Veel belangrijker vind ik de lessen die ik uit BDSM heb geleerd en nog kan leren: over consent, respect, motivatie, onderhandelingen in relaties, machtsverhoudingen, de definitie van normaal, openstaan voor nieuwe of andere meningen/ervaringen/perspectieven, ...
    Ik denk oprecht dat ik, door mijn vrienden en familieleden die BDSM beoefenen, geleerd heb (alsook door mezelf zeer grondig in te lezen in de scene) hoe ik een opener, begrijpender, minder veroordelend en allround beter persoon kan zijn.

Laatst bewerkt: 1 nov 2018
    שמש, Zweibeiner en NiandraLades vinden dit leuk.
  11. NiandraLades

NiandraLades Bewuste gebruiker Tripreporter

Ja, ik dus ook. :)

Van kinds af aan heb ik al onderdanige gevoelens, al wist ik toen nog niet hoe het heette en kwam er nog geen seksualiteit bij kijken. Ik fantaseerde over ontvoerd worden, geslagen worden door gemene mannen, liet mezelf vastbinden aan een boom door andere kinderen etc. Vanaf dat ik 14 was wist ik wel ongeveer dat het BDSM was waar ik van hield en dat gewone seks niks met me deed, maar het duurde een paar jaar voordat ik over de schaamte heen was en echt actief werd. Ik heb meerdere D/s relaties gehad waar ik allemaal met veel plezier en warmte op terug kijk. Ik hou van diep en intens spelen, met pijn en vernedering spelen, angst en mentaal spel, bondage, breathplay, grenzen opzoeken. Maar wel met iemand die ik 100% vertrouw en met wie ik buiten het spel ook op z'n minst een goed vriendschappelijk contact heb. Iemand die snapt dat hij niet moet stoppen met me pijn doen als ik huil of gil (wel als ik mijn stopwoord geef, maar dat heb ik eigenlijk nog nooit gedaan omdat de dominanten waarmee ik heb gespeeld altijd exact aanvoelden tot hoever ze konden gaan), maar die me na het spel wel opvangt en troost en me weer opbouwt.
    Zonder BDSM kan ik niet, het is mijn uitlaatklep en het werkt ook therapeutisch voor me. Na een spel ben ik alle heftige emoties kwijt, ben ik helemaal ontspannen, vrolijk en vrij van stress. Het voelt dan alsof ik de wereld weer aan kan. :) Zelfs drugs geven me niet de high die ik krijg van een goed spel.

Tegenwoordig heb ik geen D/s relatie meer omdat dat in de praktijk toch moeilijk vol te houden was en we (mijn man en ik) niet helemaal matchen als D en s. Daarom hebben we er nu een andere invulling aangegeven, namelijk dat we allebei op feesten met anderen spelen. Hier zijn we nog onze weg in aan het zoeken. Behalve om te spelen vind ik feesten ook top omdat niemand veroordeelt en je openlijk over je kinks kan praten zonder dat je raar gevonden wordt. Ik heb er al mooie vriendschappen aan overgehouden.

Zitten er nog meer DF'ers op fetlife? De social media site voor kinksters. Het is een leuke manier om overzicht te krijgen van alle feesten en munches die er in Nederland zijn en het is makkelijk om op deze manier contact te houden met mensen die je daar hebt ontmoet. Maar het is ook erg informatief en er zijn vele discussieplatforms.

שמש, Zinnentuimel, Zweibeiner en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Fenrir

Thanks voor het delen @NiandraLades :)
    Ik zit ook op FetLife maar ik hou mijn social media/forum accounts liever allemaal gescheiden, zelfs de anonieme. Bovendien ben ik al maanden niet meer actief online - afgezien van DF de afgelopen paar weken dan.

13. Lytje pole

Dat is een enorm breed geformuleerde vraag! Daar is bijna wel een academische studie seksuologie voor nodig, afstudeerrichting BDSM. Maar daarom niet minder interessant, in tegendeel. Hoe verhoudt BDSM zich tot verschillende religies/culturen bijvoorbeeld.

Nu ik de verschillende verhalen lees komen bij mij eigenlijk direct al vragen op. De hoofdvraag is eigenlijk: het is dus een spel maar je ervaart het als echt. Lastig om voor te stellen als leek.

Fenrir vindt dit leuk.
  14. Fenrir

Klopt! Ik benader het ook niet gestructureerd. Meestal is het zo dat ik in een gesprek of bij het lezen van een artikel of blogpost iets tegenkom wat mijn interesse wekt, en dat specifieke element grondig ga bestuderen.

Mijn kennisgebied is, in bijna al mijn interesses, groot maar incompleet, en volgt geen logisch pad op de reis van onwetendheid naar expertise. Niet de meest efficiënte methode; wel de manier die werkt voor mij en me geboeid houdt.

Zo vind ik geschiedenis, en dan vooral politiek en oorlog, heel interessant. Vraag me om een beknopt overzicht van de opkomst en val van het Romeinse Rijk en ik kom niet verder dan wat ik op de middelbare school geleerd heb; ik ben echter bijna een expert op het gebied van politiek, strategie, wapentuig en uitrusting, formaties, veldslagen en personen ten tijde van de Tweede Punische Oorlog :rolleyes:

Argh, zó offtopic. Op mijn eigen topic nota bene. Foei, Fenrir.

Lytje pole vindt dit leuk.
  15. Atwa

Atwa Experimenterende gebruiker

Dat zijn juist de topics waar het mag :)

Fenrir vindt dit leuk.
  16. Lytje pole

Dat herken ik, ik heb ook een brede interesse in van alles. Daarnaast studeer ik ook gestructureerd aan een universiteit.

Hahaha, ik zal niet doorvragen over de punische oorlogen.

שמש en Fenrir vinden dit leuk.
  17. ZERO-

ZERO- Badass junkie Emeritus Mod

Jullie zijn wel on fire met deze topics hè.

Twirley Bird en Fenrir vinden dit leuk.
  18. Fenrir

:sweatsmile:

To be fair, ik heb deze aangemaakt als antwoord op een vraag van @Sally Tessio in een ander topic omdat ik dat topic niet wilde kapen. En hey, drie topics over zo'n omvangrijk onderwerp als seksualiteit valt nog best mee!

ZERO- en Sally Tessio vinden dit leuk.
  19. Ghbeetje

Ghbeetje Experimenterende gebruiker

Ik kan me hier helemaal in vinden. Vooral het stukje over dat de mensen juist erg zorgzaam en liefdevol zijn in die wereld. Het zijn echt de mensen die een paar sokken om je voetjes doen als ze zien dat je het koud hebt bij wijze van spreken.

Zelf ben ik niet bekend met de sub kant, wel met de dom kant. Vooral bondage en kan wel zeggen dat ik door de jaren heen technieken heb kunnen aanleren die als zeer fijn en erotisch kunnen worden ervaren zowel door de sub als door mij.

Hoe dan ook staat of valt alles met de mindplay die er achter zit en is het niet zo snel iets dat je volledig naar de klote moet gaan beoefenen.

שמש en Zweibeiner vinden dit leuk.
  20. Rc-newbie

Rc-newbie Belezen gebruiker

Wat een mooi topic met mooie openhartige posts, dank voor het delen.
    Hier nog een BDSM'er dus *zwaait*.

Bij mij is het begin wel erg apart verlopen. Ik heb niet als kind/puber zijnde al het besef gehad dat ik onderdanige gevoelens had. Maar vanaf mijn zestiende was ik wel seksueel actief en ik heb tussen mijn zestiende en twintigste veel seksuele ervaringen opgedaan. Op mijn 18e had ik een vriend die een stuk ouder was. Ik was toen online al wel eens wat over gangbangs tegen gekomen en dat leek mij wel interessant. Met die vriend ben ik toen een paar keer in een parenclub naar een gangbang geweest. Die relatie ging toen vanwege andere redenen uit. Maar daarna ben ik gewoon nog in m'n eentje een aantal keer naar die gangbang geweest.

In die parenclub had je ook gewone parenavonden, maar dan hadden de eigenaren (een stel) wel een slavin rondlopen. Wij zijn nooit naar die gewone parenclub avonden geweest, dus ik wist daar verder niet echt wat vanaf. Ik had toen nog geen idee wat BDSM inhield en met die vriend had ik ook geen D/s. Maar op een keer was die vaste slavin ziek en vroegen de eigenaren of ik het niet een keer wilde doen voor het weekend. Ik had echt geen idee wat ik kon verwachten, maar dacht "waarom niet?".

Dus dat weekend ben ik 's middags al naar de club gegaan en hebben ze me een beetje voorbereid wat ik de 2 avonden kon verwachten. Omdat ze toen nog geen speciale BDSM-avonden hadden (inmiddels wel) was het wel vooral seks gericht.

Ik moest wel een collar om en liep aan een ketting. Het ging vooral om dienstbaarheid en gehoorzaamheid, dus ik moest bijvoorbeeld overal netjes toestemming voor vragen, helpen in de bediening, tijdens de show assisteren en ik kreeg allerlei opdrachten. Bijvoorbeeld mensen masseren of binnen een half uur zoveel mogelijk mannen aftrekken en laten klaarkomen en mensen mochten dus ook mij betrekken bij hun eigen activiteiten.

Ook werd ik zelf voor een half uur "verloot" en kreeg ik een blinddoek om. Het stel dat mij had "gewonnen" mocht een half uur met mij doen wat ze wilden (qua seks en wel met mijn grenzen in acht nemen die de eigenaren aan ze verteld hadden) en ik wist dus niet met wie het was. Dus dat was wel een aparte ervaring want ik ben er nooit achter gekomen.

Maar zo heb ik dus die 2 avonden doorgebracht als slavin op de parenavond en dat vond ik toch wel erg leuk en interessant. Dus pas daarna ben ik online gaan zoeken wat dat BDSM eigenlijk verder inhield en ontdekte ik dus echt mijn interesse er in.

In een nieuwe post zal ik even het vervolg beschrijven want anders wordt dit wel een heel boekwerk haha.

שמש, Natozlato, StimsalaBanne en 2 anderen vinden dit leuk.
  21. Rc-newbie

Rc-newbie Belezen gebruiker

Ik meldde me aan op verschillende BDSM-fora en zo leerde ik een man kennen met wie ik mijn eerste D/s relatie kreeg. Hij was begin 30 en had al wat meer ervaring in het wereldje. Ik ontdekte dat ik vooral erg masochistisch ben en van pijn houd. Dus we speelden vooral pijnspellen en hij gebruikte me voor de lust. Dat deden we niet alleen thuis, maar we zijn toen ook 2 keer met een groep mensen van dat forum naar de Showboat geweest. Daar ontdekte ik dat het spelen in het openbaar op zo'n feest me wel echt een extra kick gaf.

Ook deze relatie duurde niet heel lang, maar het voelde erg fijn om nu ook gewoon met een partner aan BDSM te doen en een intense band samen op te bouwen. Als ik met iemand aan BDSM doe is de connectie toch wat "dieper" dan wanneer ik gewoon vanilla seks heb. Omdat BDSM nóg meer draait om vertrouwen, communicatie, grenzen, overgave etc.

Na die eerste D/s relatie en bezoekjes aan de Showboat was ik weer vrijgezel, maar ging ik toch gewoon weer alleen naar feesten toe. In die tijd ben ik vooral op veel jongerenfeesten van Samarium geweest. Daar heb ik ook wat "losse" spellen gespeeld met mensen die ik via het forum of zo'n feest ontmoet had.

Het draaide nog steeds vooral om pijn en lust, maar ik leerde ook bondage kennen. En dat gaf toch wel weer een extra dimensie aan het hele gebeuren. Nog afhankelijker zijn, geen kant op kunnen, je echt moeten overgeven aan wat er gebeurt en het maar ondergaan. Heerlijk om die controle uit handen te kunnen geven! En pijn is fijn en dan kan ik echt heerlijk in subspace raken en echt alles loslaten. Daarna heb ik echt zo'n rust in mijn hoofd en kan ik voor mijn gevoel de hele wereld weer aan.

Maar iets heel waardevols wat ik hierbij wel geleerd heb is dat ik als sub toch mijn grenzen kon aangeven en dat er niet overheen gegaan werd. Ik heb helaas ook veel nare ervaringen gehad in het verleden waarbij dat niet zo was. Maar binnen het BDSM-wereldje heb ik dat gelukkig nooit gehad en dat heeft me echt veel opgeleverd.

Op mijn 20e leerde ik via een normale datingsite mijn ex kennen met wie ik 10 jaar een relatie heb gehad, waarvan 7 jaar samengewoond. Hij wist van mijn interesse in BDSM af en was zelf ook wel geïnteresseerd, maar had geen ervaring. Dus ik heb hem in het wereldje geïntroduceerd en we speelden af en toe in het weekend en gingen samen naar speelfeesten waar we ook in het openbaar speelden. Maar helaas bleek zijn behoefte aan BDSM toch veel minder te zijn dan ik had. Hij vond het wel leuk voor af en toe, maar had het niet echt "nodig" verder. Terwijl ik juist steeds meer en heftiger wilde. Dus dat werkte na een tijd toch niet echt meer.

Samen spelen zat er dus niet echt meer in. Maar helemaal zonder kon ik ook niet. Maar hij vond het lastig om me de vrijheid te geven om met anderen te spelen dan. Inmiddels woonden we al samen en ik wilde de relatie niet hierom verbreken. Want verder hadden we het wel goed samen. Dus het heeft heel veel gesprekken gekost over onze behoeftes, verlangens en angsten. Maar uiteindelijk kreeg ik toch toestemming om mijn BDSM-behoefte door anderen te laten bevredigen. Wel hadden we een aantal afspraken gemaakt over wat wel en niet mocht. Alles ging in alle openheid en vaak was hij er ook gewoon bij, maakte hij foto's of keek hij gewoon. Want dat vond hij wel leuk. Hij ging ook gewoon mee naar speelfeesten, in die tijd gingen we nog steeds naar de JF's van Samarium, maar ook naar de VSSM in Nijmegen.

Het liefst had ik gewoon echt een vaste D/s ernaast gehad, maar dat was toch lastig om te vinden. Dus de jaren erna heb ik af en toe met anderen gespeeld, maar door andere omstandigheden stond het toch op een laag pitje.

Na bijna 10 jaar een relatie gehad en veel dingen samen meegemaakt te hebben maakte hij het voor mij toch onverwachts uit. Na zo'n lange relatie weer vrijgezel zijn en een nieuw leven opbouwen in een andere stad vergde natuurlijk nogal wat. Dus het eerste jaar heb ik eigenlijk niks actiefs gedaan. Daarna begon het toch wel weer wat te kriebelen en ben ik weer naar munches en speelfeesten gegaan. (Zwaait naar @NiandraLades)

Tijdens het uitgaan gewoon in de kroeg leerde ik vorig jaar oktober een man kennen met wie ik 4 maanden een relatie heb gehad. Hij bleek helaas toch minder kinky te zijn dan hij dacht (veel meer dan gewoon geile seks met een beetje spanken was toch genoeg voor hem) en ook op andere vlakken lag het ingewikkeld. Dus deze relatie heb ik zelf verbroken omdat het niet werkte en ik niet weer mezelf tekort wilde doen in mijn behoeftes.

2.5 Maand geleden ging ik weer eens naar een munch waar ik vorig jaar ook al een keer was geweest. Het klikte daar goed met een man en we wilden elkaar daarna wel beter leren kennen. Dus de week erop gewoon samen afgesproken. Ook dat beviel goed, maar we zijn niet verliefd op elkaar. Dus het is om het een naam te geven vooral een D/s relatie. We spreken wel bijna iedere week af om bij elkaar te zijn en te spelen en we doen ook wel gewoon leuke vanilla dingen samen. Maar we hebben geen romantische gevoelens voor elkaar.

Hij is Switch en heeft zelf nog andere Meesteressen ernaast met wie hij wel eens zelf als sub speelt. En pas op een speelfeest hebben we allebei tegelijkertijd voor 1 van die Meesteressen gesubt (in het topic over seksuele voorkeur zei ik dat ik heteroflexibel ben met een voorkeur voor mannen en dat geldt binnen de BDSM net zo. Dus meestal speel ik met mannen, maar soms ook wel met een vrouw).
    M'n voorkeuren liggen nog steeds bij pijnspel, bondage, lust en dienstbaarheid. Dat is in al die jaren niet echt veranderd.

Dus eigenlijk heb ik het nu qua BDSM wel goed voor elkaar. Ik heb een vast iemand, maar heb ik ook de vrijheid om met anderen seks te hebben of te spelen.

Maar het ideale plaatje is toch wel gewoon 1 man met wie ik een vaste vanilla relatie heb met wie ik ook aan BDSM kan doen. En dus is het wel ingewikkeld, want die vanille relatie zit er met hem niet in. Voor nu is het allemaal nog leuk en vermaken we ons prima, maar wat als 1 van ons toch iemand anders tegenkomt waar die wel ook echt verliefd op wordt. Dan wordt het toch weer een ander verhaal natuurlijk. Maar goed, zo ver is het nog niet, dus nu dan maar gewoon genieten van wat we wel hebben.

Respect als je dit allemaal gelezen hebt haha.

Laatst bewerkt: 9 aug 2019
    Fenrir, שמש, Natozlato en 6 anderen vinden dit leuk.
  22. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Hoe heb ik dit topic ooit kunnen missen? Verbaas me dat ik het tegenkom op DF, maar maakt me ook weer heel blij. In de ochtend zal ik alles lezen.

Fenrir vindt dit leuk.
  23. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Momenteel bevind ik me in een periode in mijn leven waarin ik weinig seksueel actief ben. Niet dat de lust er niet is, maar anders dan voorheen kan ik mij heel makkelijk op allerlei zaken concentreren zonder dat mijn libido daar doorheen komt freewheelen en mij meetrekt in über-seksuele avonturen. Misschien heeft het er mee te maken dat ik na een lange periode van veelvuldig losbandige contacten met onbekenden, man en vrouw, waarin ik mijzelf en mijn gevoelens van lust alle vrijheid gaf, ik nu juist behoefte heb aan een vaste relatie welke een betere verbinding aangaat met de rest van mijn levensinvulling. Seksuele avonturen waren toch altijd in de zin van ‘instant relieve’ zelfs al duurde de relieve altijd uren. Ik hou er van, lang van seks te genieten, ook met vreemden.

Vanuit mijn beroep als kunstenaar kom ik geregeld in contact met vrouwelijke modellen die voor mij poseren. Ik stel me altijd professioneel op, maar merk vaak dat het juist de modellen zijn die vissen naar meer, waar ik dan wel weer makkelijk in mee ga moet ik toegeven... Alle cliché’s bevestigend, moet ik beamen dat ik onder modellen de meest vrijgevochten personen tegenkom. Omdat het meestal zeer knappe dames betreft die een stuk jonger zijn dan ik (twintigers) is er weinig voor nodig om mijn bloed te doen stromen wanneer de dame in kwestie zich zowel in gesprek als lichamelijk aan mij toont. A is één van mijn jongste modellen. 19 Pas en met een seksuele ervaring die je zou doen vermoeden als zou ze 31 zijn. Ik had die avond net een fotoshoot met haar gedaan en we hadden gezellig een paar pijpjes met wiet gerookt. Ze zat naakt op mijn bed en liet me zien hoe ze zich het liefste masturbeerde. Dit kwam redelijk uit de lucht vallen, omdat ik me zoals gezegd altijd professioneel opstel en wat afstand bewaar, vooral tijdens een naaktshoot. Haar nu zo met zichzelf te zien spelen was dermate ontwapenend dat die avond zich als vanzelf ontplooide... We hadden fijne seks die verrassend liefdevol was, voor een eerste keer.

Ik voelde mij verliefd worden... iets wat mij niet heel snel overkomt... Seks met een vrouw (ik ben zelf man) verloopt sowieso geheel anders dan seks met een man- ik ontwikkel heel makkelijk gevoelens voor een vrouwelijke sekspartner, terwijl seks met mannen altijd een jongens onder elkaar dingetje is geweest met rauwe lust, zonder enig gevoel van liefde van mijn kant (heb mijn gay-escapades inmiddels sinds een jaar (?) twee jaar (?)(ben het vergeten) vrijwel geheel achter mij gelaten). Vriendschap ja, liefde nooit. Met vrouwen is dat dus anders, ik kan vrij makkelijk iets voor een vrouwelijke sekser-in-crime gaan voelen, maar verliefdheid komt niet snel voor. A en ik sliepen die nacht in elkaars armen alsof we elkaar gevonden hadden. Weinig wist ik op dat moment dat ik voor haar slechts een replacement was voor haar persoonlijke grote liefde. Een Italiaanse man, ver weg in Istanbul, met veel geld blijkbaar en die haar niet langer wilde zien. Omdat zij hem zo zeer miste, zocht ze non-stop seks met onbekenden in de hoop iemand te vinden die haar aan *hem* deed denken. Haar liefde voor mij was zowel echt als onecht op een verwrongen manier. Omdat zij, zoals ze de volgende ochtend zou vertellen, in mij heel sterk haar ‘love’ herkende wilde zij intense seks met mij. Zij wilde geen diepgang van mij. Alleen seks. Zij hoopte nog steeds dat zij haar grote liefde weer terug kon krijgen. Een onbereikbare fantasie die haar leven (het is nu een paar maanden geleden) iets onechts gaf, maar met een enorme emotionele intensiteit. Dat hij haar niet langer wilde zorgde bij haar voor een nerveuze gejaagdheid en drang naar bevrediging, uit frustratie. Vandaar onze liefdevolle nacht in elkaars armen. Mijn hart was wat gebroken en ik had wat tijd nodig het een plaats te geven, maar toen ze me die avond weer appte ben ik toch naar haar hotel gegaan. A is uit Oekraïne en ongelooflijk hot. Een topmodel waar alles strak aan is en met een libido dat net zo hoog is als bij mij (dus behoorlijk hoog :wink: en met een kontje waar ik als een magneet naar toe werd getrokken.

In het hotel hadden we seks met de gordijnen open en met de lichten aan en voor het eerst op een geile en rauwe manier. Zowel zij als ik vinden het fijn wanneer ik haar domineer. Handen rond haar keel en haar dwingen dingen bij mij te doen. Het is onduidelijk of ik en A elkaar nog gaan zien. Zij heeft haar onbereikbare liefde en ik, ja ik rommel gewoon maar wat aan. Liefde is voor mij iets onbereikbaars naar het schijnt. Seks is gemakkelijk. Ik zie er goed uit en ben onuitputtelijk. Maar het is liefde waarnaar ik verlang. Ik probeer niet te vaak toe te geven aan mijn behoefte aan onmiddellijke bevrediging. In de hoop dat de ruimte die het creëert uiteindelijk toch ooit wordt ingenomen door een vrouw voor wie ik liefde kan voelen, zelfs al heb ik geen flauw idee waar die zich bevindt.

Laatst bewerkt: 16 aug 2019
  24. Rivalrie

Rivalrie Belezen gebruiker

Misschien een vreemde vraag, maar zie jij jezelf als bi-sexueel? Het klinkt alsof je niet op mannen valt Maar wel van de sex kan genieten. Is dat ook bi-sexueel?

25. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Ik denk dat ik wel biseksueel ben, maar ik kies er sinds een tijdje bewust voor geen seksuele contacten met mannen meer aan te gaan. Dit is meer een energie kwestie- mijn eigen mannelijke energie is vrij sterk aanwezig. Ik heb juist vrouwelijke energie nodig om mijzelf in balans te brengen. Seksuele contacten met mannen kan ik in mijn hoofd (fantasie) nog steeds waarderen en het zal zeker wel weer in het echt gaan gebeuren. Maar ik bemerkte bij mezelf op een bepaald moment een teveel aan mannelijke energie, door mijn contacten met mannen. Moeilijk uit te leggen wat dat is, maar ik ervaarde het als een disbalans.

Ik ben verder vrij terughoudend om stickers op mezelf of anderen te plakken omdat het al snel leidt tot identificatie met dat ene ding terwijl ik als persoon zoveel meer ben & dus ook zeer geïnteresseerd ben in BDSM. Dat kwam er in het (te lange! :) verhaal hierboven niet helemaal uit.

BDSM is voor mij vooral psychologisch zeer interessant. De lust is er overduidelijk ook tijdens de uitvoering er van, maar het is zoveel meer. Vanwege de posities die je inneemt als dominante of onderdanige, heeft dit een verstrekkende invloed op psychologisch en energetisch niveau. Je moet daar wel mee om kunnen gaan.

Ik vind het fijn wanneer mijn partner zich veilig bij mij voelt, wanneer zij haar onderdanige gevoelens de vrije loop laat. Liefde is juist bij dit soort contacten wel belangrijk zodat je iemand niet als een object gaat zien, maar als mens. Alhoewel contacten puur gebaseerd op lust en kink ook heel bevrijdend zijn. Ik heb een paar vaste vriendinnen gehad die het fijn vonden zich onderdanig te gedragen/zijn in bed of die wilden dat ik hen dwong. Het initiatief daartoe kwam ook meestal van hun. Bij mij is BDSM vooral aan seks gekoppeld, maar ik weet dat er ook mensen zijn voor wie dit helemaal niet geldt- het staat voor hun geheel los van seks en kunnen BDSM doen zonder dat zij daar seksueel opgewonden van raken. Voor mij is die koppeling er dus duidelijk wel. Verkrachtingsspelletjes behoren tot mijn favoriet haha, terwijl ik echte verkrachting afschuwelijk vind. Maar het mooie van seks of (bewust dan wel onbewust) rollenspel tijdens seks is dat je in een veilige setting, met wederzijds vertrouwen, bepaalde fantasieën kunt uitvoeren.

Ik wil er nog aan toevoegen dat de in bed onderdanige vrouwen in het dagelijkse leven meestal juist heel sterke vrouwen zijn. Niet personen bij wie je in eerste instantie onderdanigheid zou vermoeden, alhoewel ik inmiddels wel beter weet

Toch weer een veel te lang verhaal geworden :))

Laatst bewerkt: 16 aug 2019
    Zinnentuimel vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - BDSM
  1. nicolai
    Reacties:
    39
    Weergaven:
    2.323