Beginnen aan oxazepam of diazapam

Discussie in 'Farmaceutische drugs' gestart door Tom van den Eeckhout, 4 okt 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hallo leden,

Al een lange tijd ben ik erg angstig en onrustig, slaap ik slecht etc met alle gevolgen van dien. Ik heb therapie aangevraagd maar er staat een lange wachtrij voor ik er aan kan beginnen en omdat ik nu in een periode zit waarin ik nog meer stress heb wil ik korte tijd gebruik van maken van oxazepam of diazepam om door de dagen heen te komen. Ik weet dat ze verslavend werken en daarom wil ik het ook voor max. 2 maanden gebruiken.

Nu zit ik met het volgende: wat is nou precies het verschil tussen oxazepam en diazepam? Ik heb er veel sites en forums over gelezen maar overal staat wat anders. De enige overeenkomst die ik kon vinden is dat diazepam een langere werking heeft en iets minder verslavend is en een constantere bloedsuikerspiegel behoud. Op de ene pagina staat dat oxazepam een spierverslappende werking heeft en de andere pagina zegt weer dat alleen diazepam dat effect heeft. Van allebei zou je suf worden. Ik fitness 3/4 keer in de week en ik wil weten van beide beide middelen of ze de krachtprestaties kunnen beïnvloeden.

*modedit: zie forumregel 1 ook voor medicatie (op recept geld) dit voor*

Ik hoop dat iemand me meer duidelijkheid kan en wil geven.

Alvast bedankt, groetjes

2. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Dit is echt een vraag die je aan een arts moet stellen. Zelf medicatie loopt vaak uit op een fiasco en/of een verslaving. Als je het zo uitlegd aan je behandelend arts of huisarts kan hij/zij jou daar wel mee helpen en in adviseren. Let wel dat als je dit soort middelen gaat gebruiken je niet aan het verkeer mag deelnemen ( brommer, auto, motor etc)

En je vraag naar hoe je veilig illegale drugs kunt bestellen is heel erg op het randje van wat mag.

BasvanHoven en Tijdloos vinden dit leuk.
  3. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

Heb even je bericht moeten aanpassen zie de forumregels.

Ik (en vrienden/ vriendinnen) vinden Oxazepam word het meest gebruikt door vrouwen. Waarom dit is weet ik niet. Maar beide zijn spierontspanners , alleen is oxazepam eerder uitgewerkt. Diazepam 1 keer gebruik beïnvloed de energie tot 2 soms 3 dagen..

3 maanden dagelijks gebruik is te lang en je zou dan moeten 'afkicken' Het hoort volgens de regels maximaal twee weken gebruik wat tot totaal 4 weken is inclusief 'uitsluipen' (afbouwen) gebruik te zijn dagelijks.

4. Hallo,
    Bedankt voor de informatie. In mijn geval zal oxazepam dus een betere optie zijn. Ik zag staan dat je het max 2 maanden kon gebruiken, omdat vanaf dan de tolerantie van je lichaam verandert en je meer nodig hebt voor het zelfde resultaat (vandaar de 2 maanden) ik wil het niet dagelijks gebruiken maar alleen op momenten dat het echt even te veel is allemaal. Want het is toch geen 'kuur' die je dagelijks moet innemen? Wel snap ik dat je idd moet afbouwen, moet je ook opbouwen?
    Vast bedankt, groetjes

5. De Dunne

De Dunne Badass junkie Tripreporter

Sorry ik kom weer even "zeuren". Prima dat je besluit het toch te doen maar houd rekening met dat je minimaal 16 uur na inname (bij incidenteel gebruik) niet aan het verkeer mag deelnemen.
    En als je dagelijks slikt helemaal niet.

https://www.rijveiligmetmedicijnen.nl/medicijnen/detail/oxazepam

Noem mij een moraalridder maar ik en anderen willen graag ook veilig thuiskomen. Sterkte!

MDMAap, Jmths en Tijdloos vinden dit leuk.
  6. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Oxazepam werkt korter en piekt harder in effect, waarschijnlijk is deze ook iets meer sederend in effect.

Diazepam komt trager op en werkt veel langer, diazepam staat ook bekend om vele metabolieten, dus actieve bestandsdelen die vrijkomen zodra je lichaam diazepam afbreekt. Lorazepam is een van de metabolieten en staat bekend als een relatief sederende molecuul/benzoidazepine. Diazepam is op zichzelf wat minder sederend van aard, er wordt gezegd dat door de metaboliten diazepam initieel meer actief van aard is en op een later moment meer sederend. Iedere metaboliet werkt echter ook net weer wat anders waardoor het moeilijk is om diazepam een specifieke sticker op te plakken. Het is een vrij standaard alround benzodaizepine die als vrij gebalanceerd wordt omschreven in effecten (angstremmend, hypnotisch, spierverslappend, etc).

Diazepam wordt meestal meer voorgeschreven bij het afbouwen van benzodiazepine gebruik, dan wordt standaard over gegaan op diazepam omdat deze hier geschikt voor is door zijn langere duratie en stabiele plateau van effecten (weinig pieken dus). Minder schommelingen in de ondervonden effecten voorziet een stabielere afbouw zogezegd.

Oxazepam is meer voor acute / plotse angsten, als jij je meestal goed voelt maar sporadisch willekeurig wordt overvallen door angsten is Oxazepam waarschijnlijk een iets betere optie, maar minder geschikt voor frequent dagelijks gebruik dus. Oxazepam is door zijn snellere opkomst en kortere duratie waarschijnlijk impulsiever in gebruik en dus ook wat misbruik gevoeliger.

Ik ben geen expert maar wellicht voorziet dit je een wat beter algemeen beeld.

7. Ik vind niet dat je zeurt ik waardeer je advies. Ik was me er idd van bewust om minimaal 16 uur niet aan het verkeerd deel te nemen, Dit is voor mij geen probleem. Bedankt voor de info, groetjes

De Dunne vindt dit leuk.
  8. Bedankt voor de info en je moeite. Misschien is wat achtergrond handiger: ik heb een depressieve stoornis en OCD (angststoornis).
    Grotendeels van de dag ben angstig/gespannen, Met iedere dag wel minimaal 1 piek dat het echt even niet meer kan. Ik sta in de wachtrij voor behandeling naar omdat de desbetreffende instantie het zo druk heeft kan het nog een flinke poos duren, daarom wil ik nu alvast de angst remmen. Met name die pieken die ik ervaar wil ik verminderen.
    Jij denkt dus dat oxazepam voor mij de beste optie is? Ook kom ik op het internet lorazepam veel tegen, maar klopt het dat dit meer een inslaap middel is? Dan nog als laatste vraag: in hoeverre beïnvloed het gebruik van de benzo's het sporten (fitness)?

Alvast bedankt

9. BasvanHoven

BasvanHoven Belezen gebruiker

Ik heb een tijdje geleden een iets te heftige trip van 6-apb gehad waardoor ik lang niet kon slapen. Ik kreeg 10 stuks oxazepam mee van de huisart. Mijn ervaring met het spul is dat er wel degelijk een hele duidelijke intoxicatie optreedt. Je wordt duidelijk slomer en kan minder snel denken, je wordt moe enzovoorts. Je zult gewenning krijgen aan het middel en ik heb gehoord dat de benzo ontwenningen pretty bad zijn. Daarom zou ik als ik jou was terughoudender zijn met het gebruik van deze middelen.

Toen de strip op was voelde ik mezelf een smoes proberen te verzinnen om een nieuwe strip te krijgen. Dit junkiegedrag met smoezen schrok mij even wakker. Het is eigenlijk ook gewoon heerlijk spul omdat het je angsten wegneemt en je een kalmerend effect geeft. Best een heftig effect ook. Ik vond het jammer dat ze op waren, maar stiekem was ik wel blij dat ik ervan af was.

Ik durf zelfs te beweren dat er mensen zijn die dit middel recreatief gebruiken. Als je namelijk onder invloed de slaap probeert tegen te houden krijg je een beetje een trippy effect heb ik gemerkt.

10. Francois Out

Francois Out Newbie

Beste Tom,

Ik heb goed nieuws voor je. Je hebt deze middelen helemaal niet nodig. Oxazepam, Diazepam, Seresta Forte enzovoort. Laten staan die rotzooi! Trouwens; je arts geeft het ook maar zeer beperkt want het is een drug. Ook naar Zuid-Oost Azië reizen (in mij geval Indonesië) zonder gelegaliseerde documenten wordt een enkeltje gevangenis of de doodstraf. Deze middelen staan allemaal op de lijst met verboden middelen.

Zelf had ik (ik zeg bewust had) 8 jaar lang een angststoornis (zoals de artsen het officieel noemen). Een rusteloos gevoel, snel geïrriteerd, kortademig (waardoor je hyperventilatie symptomen krijgt), steken in de borststreek en daardoor angstig. Ook je libido lijdt hier erg onder. Moeite om ver van huis te gaan voor het werk. Autoritten van 1,5 a 2 uur waren bijna een reden om je ziek te melden. Klantgesprekken, vergaderingen, presentaties lijken onmogelijk. Bij al deze momenten slikte ik Oxazepam (10mg) 1 tablet. Het helpt snel en bij mij geen bijwerkingen. Dat heb je pas bij veelvuldig gebruik of zwaardere dosis.

Inmiddels ben ik nu 6 weken koolhydraat arm aan het eten en doe drie keer per week krachttraining bij Health City. Overgewicht is namelijk een hele belangrijke oorzaak. Ik gebruik nu 6 weken, dagelijks 3 voedingssupplementen. 5-HTP, GABA (Body en Fit) en Visolie capsules (Holland en Barrett). Het zijn namelijk lichaamseigen stoffen die bij mij en ook bij jou Tom zo te lezen onvoldoende aanwezig zijn. Bijwerkingen zijn er niet en ik voel me als herboren. Al 6 weken geen K?T gevoel als ik opsta en klantafspraken en autoritten zijn geen probleem meer. Geen angstgevoelens, geen pijn in de borst en geen hyperventilatie symptomen. Ik wou dat ik hier 8 jaar geleden achter was gekomen.

Het vervelende is alleen dat haast geen enkele huisarts je hierover informeert omdat ze zich niet verdiepen of niet geloven in voedingssupplementen. Ik vind dit een gemiste kans voor alle patiënten die nu onnodig synthetische middelen krijgen voorgeschreven.

Deze informatie extra goed doorlezen. Erg verhelderend.
    http://deelbewust.com/neurotransmitters/

Waar te koop:
    (5-HTP 100 mg, 120 capsules, € 14,90) https://www.bodyenfitshop.nl/catalogsearch/result/?q=5-htp
    (GABA 500mg, 180 capsules, € 8,95) https://www.bodyenfitshop.nl/bodybuilding/gaba/
    Omega 3 visolie 1000 mg (even wachten op een aanbieding, anders erg duur)
    http://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-omega-3-visolie-1000mg-60003832

Tom, ik wens jou en alle andere lezers erg veel baat bij deze supplementen. Het maakt mij leven tot nu toe 1000% aangenamer!

Veel succes,

Francois

lysergic bink en BasvanHoven vinden dit leuk.
  11. Tijdloos

Beste François,
    Ben erg blij dat dit voor jou goed werkt in plaats van de geneesmiddelen. Maar het is niet automatisch zo dat die mix bij iedereen werkt. Denk aan allergieën of paradoxale effecten. Wat ook met medicatie kan gebeuren natuurlijk.

Heb zelf op een andere manier het ook geprobeerd op een natuurlijke manier op te lossen maar bij mij deed het niks helaas.

Want jij hebt niet waar @Tom van den Eeckhout last van hebt bedoel dan specifiek OCD. Heb daar nog niet eerder van gehoord dat dat met kruiden op te lossen is.

@Tom van den Eeckhout
    Lorazepam is meer gericht tegen angst. Lormetazepam of diazepam of temazepam zijn meer voor het in en door slapen geschikt. Duren die ik noem het maar even voor het gemak angstaanvallen langer als 2-5uur?
    Anders is lorazepam indien nodig beter geschikt tegen angst.

Goed van je dat je al in de 'rij' staat om de bron te bestrijden.

Veel succes en sterkte toegewenst.

En ik zou het echt even aan de huisarts vragen. Die kan je veel beter gerichter advies geven En scheelt dat behoorlijk in de kosten! En voel je je niet gehoord bij jou huidige huisarts dan een 2nd opinion bij de huisartsenpost of andere praktijk als het nodig is.

Succes!

12. Francois Out

Francois Out Newbie

Ik heb het in mijn reactie niet over kruiden, maar over lichaamseigen supplementen. De rode draad in Tom zijn geval, is een angststoornis en dat is te verhelpen door 5-HTP icm GABA. Probeer het en je zal het vanzelf merken. Zolang je ervoor zorgt dat je geen alcohol en 'pam' familie medicijnen slikt, is er geen enkel bij effect. Dus ook geen allergie of paraxodaal.

Lees nou gewoon de informatie in de URL's die ik gedeeld heb en probeer het. Maar als je liever geneesmiddelen slikt die de oorzaak niet wegnemen maar alleen onderdrukken, be my guest. Ik heb mijn best gedaan.

13. Hallo Bas, bedankt voor je reactie. Naar om te horen dat de oxazepam je deze vervelende bijwerkingen heeft geleverd, en dat je jezelf moeilijk in de hand had en smoesjes bent gaan verzinnen. Ik waardeer het dat je me ervoor waarschuwt. Ik ben me van deze bijwerkingen bewust en deze neem ik ook zeker mee in mijn overweging. Het gaat al een lange tijd zo slecht dat de gevolgen/bijwerkingen/beperkingen van de angsten me meer zorgen baren dan de bijwerkingen van de pammen.
    Ook weet ik van mezelf dat ik niet verslavingsgevoelig ben, en daarin best wat discipline heb. Zo ben ik, toen ik begon met fitness, acuut gestopt met drinken voor anderhalf jaar lang en sindsdien eens in de zoveel maanden. Tuurlijk is het een nieuw product wat weer anders werkt maar ik wil sowieso een lage dosering aanhouden en alleen in geval van de hoge pieken waarover ik sprak gebruiken.

Groetjes

14. Hallo francois, bedankt voor je reactie.
    Fijn om te horen dat de supplementen waar je t over hebt het verschil voor jou hebben gemaakt. Ik waardeer het dat je me een minder 'heftig' alternatief dan de pammen adviseert. De supplementen die je beschrijft, de gaba en de visolies heb ik meerdere perioden gebruikt, met zoals supplementen als zink , zma, vitaminenpillen, arganine en zo nog wat meer. Ze maken wel iets van een verschil, maar de grote angsten die ik ondervind zijn op door deze supplementen niet te beïnvloeden.
    Zoals @Tijdloos ook herhaalde, heb ik last van OCD. Dit is een angststoornis, waarbij je altijd perfect wilt handelen en perfect wilt zijn in de ogen van anderen, maar omdat dit vrijwel onmogelijk is krijg je er door het falen hiervan angstgedachten met als reactie van je lichaam deze angst te willen 'oplossenn' met dwang handelingen. Het is dus een andere soort angst dan jij hebt ervaren, waar ook weer een andere behandeling/medicatie voor nodig is.
    Nogmaals bedankt voor de bezorgdheid en het meedenken voor een alternatief.
    Groetjes

15. Hallo tijdloos, bedankt voor de informatie. De doorgaande angst duren grotendeels van de dag, en de pieken waarin ik mezelf een stuk moeilijker in de hand heb duren telkens gemiddeld een uur, maar dit kan erg verschillen. Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar de ggz waar ik de behandeling krijg, en zij wachten met medicatie tot de behandeling begint. Nu is het ook nog is zo dat de psychiater die me was doorverwezen volledig op een andere locatie is komen te werken en omdat de behandelaren van deze instantie allemaal een lange wachttijd hebben zal het nog een flinke poos duren voordat ik medicatie krijg voorgeschreven. Het zit dus allemaal niet mee en omdat de angsten niet langer te doen zijn wil ik ze alvast verlichten tot de therapie begint en aanslaat maar jij denkt dus dat lorazepam het beste bij mn klachten past?
    Groetjes

16. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Het ding met benzodiazpines gebruik en alle middelen is dat alles dat omhoog gaat ook weer naar beneden komt. Op de korte termijn zullen deze middelen vrijwel geheid aanzienlijk helpen, op de lange termijn zullen deze je klachten nog verder doen versterken.

Als jij denkt dat de overbruggingstijd totdat je therapeutische hulp krijgt zeer heftig gaat wezen en zodra de therapie begint je er zeker van bent dat jou situatie aanzienlijk gaat verbeteren en je deze middelen dan achter je kunt laten is het wellicht een overweging waard.

Blijf er echter wel bewust van dat angstremmers voor mensen met angststoornissen meestal zeer verslavend zijn, volgens de statistiek zijn er meer mensen verslaafd aan benzodiazepines dan alle harddrugs bij elkaar (exclusief alcohol en sigaretten). De afkick neemt van voor aan in angstaanvallen, niet kunnen slapen en onrust dus weet waar je aan begint. Als je het constructief wilt gebruiken zou ik het enkel als een korte termijn optie overwegen.

Het zal waarschijnlijk wel invloed hebben op de beschikbare energie en motivatie om te fitnessen.

Tijdloos vindt dit leuk.
  17. Tijdloos

Houdt bovenstaande post goed in je geheugen. Het is verslavend en geen oplossing. Om te overbruggen ivm met therapie kan het een oplossing zijn voor even.

En ja ik schat in dat lorazepam het best is tegen angst. Maar jou dokter weet dat het best!

Veel succes en beterschap!

Laden...
Vergelijkbare Topics - Beginnen aan oxazepam
  1. Dunk
    Reacties:
    2
    Weergaven:
    224
  2. Onzeker1983
    Reacties:
    36
    Weergaven: