Beginnen met stoppen (roesverslaving)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

nausea

Belezen gebruiker
Hey allemaal, ik heb 3-4 maanden zonder school/werk gezeten en vrijwel elke dag iets van drugs of alcohol gebruikt. Ben sinds maandag weer aan het werk (vind het best leuk) maar ook al gebruik ik geen rc's meer (niet definitief, wou een maandje oid kappen maar het liefst zo lang mogelijk) ben ik nog altijd niet gestopt met drinken, blowen, kratom en benzo's (gebruik benzo's 1-2 keer per week, ben niet fysiek verslaafd er aan). Eerlijk, het maakt me tegenwoordig vrij weinig uit wat ik gebruik als ik maar een beetje onder invloed ben. 's Avonds dan, overdag gaat het prima maar in de avond heb ik toch de neiging om naar iets te grijpen vanwege slecht slapen, stress en weet ik het. Merk ook aan mezelf dat ik tegenwoordig een stuk kouder ben dan voorheen, vind het maar niks.

Punt is, ben de afgelopen 3 dagen met een halve kater op het werk gekomen en wil er gewoon vanaf. Heb er geen lol meer in, voel me alleen maar slap en geïrriteerd. Wou eigenlijk een week of 2 geleden stoppen met alles maar ik kan er echt niet tegen om nuchter naar bed te gaan. Heb bijna elke dag gezegd 'oke, vanavond neem ik niks'. En elke dag was de drang gewoon te groot. Wil niet alles weggooien (wil nog wel in het weekend gebruiken) maar denk dat het wel moet op deze manier. Ik heb geen enkele zin om door te gaan maar heb niet genoeg wilskracht om te stoppen.

Hoe begin je met stoppen? Hoe kom je de eerste nachten door?

cutepool

Bewuste gebruiker
Je begint er niet mee, je stopt. Anders lukt het niet.
Wat zou het beste zijn? Alles weggooien, niet meer met gebruikers hangen, sporten (ook al heb je het nooit gedaan, je kan een app downloaden met hele simpele "workout plan" die je dan in de ochtend en/of avond kan doen) en wat hobby's zoeken.
's Avonds dan, overdag gaat het prima maar in de avond heb ik toch de neiging om naar iets te grijpen vanwege slecht slapen, stress en weet ik het.
Het is vanwege verslaving.

HierEnDaarEenFuifje

Bewuste gebruiker
Alles draait om afleiding. Waar je normaal naar de drugs grijpt, moet je nu dingen gaan vinden die je bezig kunnen houden.

Sport en actieve dingen zijn hier heel goed geschikt voor, want dan maak je jezelf moe zodat je in de avond kan slapen.
Het lastige gaat zijn dat je niet altijd 24/7 dingen wilt gaan doen en je dan thuis gaat vervelen en dan cravings voor drugs krijgt, op die momenten zal je even moeten doorbijten.

Dus hoe meer bezigheden hoe beter. Gamen, lezen noem het op.

Veel succes!

nausea

Belezen gebruiker
Alles draait om afleiding. Waar je normaal naar de drugs grijpt, moet je nu dingen gaan vinden die je bezig kunnen houden.

Sport en actieve dingen zijn hier heel goed geschikt voor, want dan maak je jezelf moe zodat je in de avond kan slapen.
Het lastige gaat zijn dat je niet altijd 24/7 dingen wilt gaan doen en je dan thuis gaat vervelen en dan cravings voor drugs krijgt, op die momenten zal je even moeten doorbijten.

Dus hoe meer bezigheden hoe beter. Gamen, lezen noem het op.

Veel succes!
Dankje, heb vooral als ik ga slapen echt cravings eigenlijk, gewoon omdat er dan idd 0 afleiding is en slapen niet lukt. Weet dat het wel beter wordt uiteindelijk maar wat je zegt, doorbijten

Je begint er niet mee, je stopt. Anders lukt het niet.
Wat zou het beste zijn? Alles weggooien, niet meer met gebruikers hangen, sporten (ook al heb je het nooit gedaan, je kan een app downloaden met hele simpele "workout plan" die je dan in de ochtend en/of avond kan doen) en wat hobby's zoeken.
Het is vanwege verslaving.
Denk idd wat hierendaareenfuifje hierboven zei, gewoon meer bezighouden met andere dingen. En dat onderste, tja, what can i say. Klopt

Jumping Jack

Bewuste gebruiker
Een belangerijke is ook dat je meer met mensen omgaat die niet gebruiken.
Als je zoveel blowed kom je er niet uit als je elke keer met blow vrienden gaat afspreken.

Je kan sterk in je schoenen staan en dat soort dingen maar dat is voor later.
Bij het begin is het beste om juist met mensen af te spreken die niks gebruiken.

Natozlato

Badass junkie
Als je niet kan ontspannen als je in bed ligt, ga van tevoren heet douchen. Zet regengeluiden op via YouTube. Of een guided meditation. Of luister naar een hele saaie podcast over een saai onderwerp, zoals wiskunde, van iemand met een hele monotome stem.

Je kan ook eens valeriaanpillen proberen, daar word je rustig van. Is wellicht iets om de eerste avonden mee door te komen. Of melatonin pillen. Niet te vaak, want dan schop je je natuurlijke aanmaak van melatonine in de war.

Minderen met gebruiken is wat echt vanuit wilskracht moet komen. Met een kater op het werk verschijnen, dat gaat opvallen. Ik heb ook eens heel dizzy op m'n nieuwe werk gezeten, door een slaappil de vorige avond. Een geheugen als een zeef! Dat had m'n collega snel door. Vroeg of ik de avond tevoren te diep in het glaasje had gekeken.
Bedenk je ook dat nieuw werk even tijd nodig heeft om te wennen. En dat het serieuze leven weer gaat beginnen. Geniet met mate! Laat je werk er niet onder lijden.

Succes op je nieuwe werk! Zet hem op.

Druktemaker

Bewuste gebruiker
Een collega stuurde mij eens hypnose sessies om te luisteren in bed, zelf vond ik het in eerste instantie vrij zweverig maar werkte heel ontspannend 🙂. Zeker een aanrader

nausea

Belezen gebruiker
Een belangerijke is ook dat je meer met mensen omgaat die niet gebruiken.
Als je zoveel blowed kom je er niet uit als je elke keer met blow vrienden gaat afspreken.

Je kan sterk in je schoenen staan en dat soort dingen maar dat is voor later.
Bij het begin is het beste om juist met mensen af te spreken die niks gebruiken.
Dan is de eerste stap al gezet haha, vind het echt a-relaxt om onder invloed rond anderen te zijn :tongueout: Toch bedankt!

Als je niet kan ontspannen als je in bed ligt, ga van tevoren heet douchen. Zet regengeluiden op via YouTube. Of een guided meditation. Of luister naar een hele saaie podcast over een saai onderwerp, zoals wiskunde, van iemand met een hele monotome stem.

Je kan ook eens valeriaanpillen proberen, daar word je rustig van. Is wellicht iets om de eerste avonden mee door te komen. Of melatonin pillen. Niet te vaak, want dan schop je je natuurlijke aanmaak van melatonine in de war.

Minderen met gebruiken is wat echt vanuit wilskracht moet komen. Met een kater op het werk verschijnen, dat gaat opvallen. Ik heb ook eens heel dizzy op m'n nieuwe werk gezeten, door een slaappil de vorige avond. Een geheugen als een zeef! Dat had m'n collega snel door. Vroeg of ik de avond tevoren te diep in het glaasje had gekeken.
Bedenk je ook dat nieuw werk even tijd nodig heeft om te wennen. En dat het serieuze leven weer gaat beginnen. Geniet met mate! Laat je werk er niet onder lijden.

Dankjewel! Zal het proberen c:

nausea

Belezen gebruiker
I. i . g. Net als ik nu.
Kappen met de kutzooi!
Tanden op elkaar en doorbijten!
Net zoals ik nu!
Thx, lees net je topic over die etizolam.. Rotspul, sterkte man. Gaat je lukken!

Heb ondertussen m'n gebruik geminderd, voel me een stuk beter. Merk dat 'k weer een beetje mezelf begin te worden

De Zandman

Badass junkie
Ditzelfde heb ik nu ook.
Even erdoorheen bijten, en niet meer aan beginnen!
Zogauw ik weer thuis ben pleur ik alle benzo's weer de plomp in...net zoals eerder bij andere rc's.
Weg ermee. Ik wil niet afhankelijk zijn!
Liever dood dan slaaf is mijn motto.

mitchieee

Bewuste gebruiker
ik ben dus ook naar mijn idee ook roes verslaafd smiddags gaat het wel maar savonds moet ik me zelf verdover , al is het wiet paar biertjes of ketamine, benzos zet ik me klauwe niet meer aan en opiate eens per 2 maanden wel fijn

heb ook ff etizolam gebruikt en heb nu al 5 dagen dat ik amper slaap, je ken beter blowen dan die benzos

Neo-Shulginist

Badass junkie
ik ben dus ook naar mijn idee ook roes verslaafd smiddags gaat het wel maar savonds moet ik me zelf verdover , al is het wiet paar biertjes of ketamine, benzos zet ik me klauwe niet meer aan en opiate eens per 2 maanden wel fijn

heb ook ff etizolam gebruikt en heb nu al 5 dagen dat ik amper slaap, je ken beter blowen dan die benzos
Ja benzo's zijn de nadelen die ze hebben eigenlijk echt niet waard. De roes is zeker kalmerend. Maar de volgende dag ben je dat weer vergeten, voel je je onrustig, kun je niet slapen en kun je last krijgen van echt een waslijst aan klachten waar je u tegen zegt.

Even voor de lol de bijwerkingen van alprazolam op een rijtje:

More common​

1. Being forgetful
  2. changes in patterns and rhythms of speech
  3. clumsiness or unsteadiness
  4. difficulty with coordination
  5. discouragement
  6. drowsiness
  7. feeling sad or empty
  8. irritability
  9. lack of appetite
  10. lightheadedness
  11. loss of interest or pleasure
  12. relaxed and calm
  13. shakiness and unsteady walk
  14. sleepiness
  15. slurred speech
  16. tiredness
  17. trouble concentrating
  18. trouble performing routine tasks
  19. trouble sleeping
  20. trouble speaking
  21. unsteadiness, trembling, or other problems with muscle control or coordination
  22. unusual tiredness or weakness

Less common​

1. Blurred vision
  2. body aches or pain
  3. burning, crawling, itching, numbness, prickling, "pins and needles, or tingling feelings
  4. changes in behavior
  5. chills
  6. clay-colored stools
  7. confusion about identity, place, and time
  8. cough
  9. dark urine
  10. decrease in frequency of urination
  11. decrease in urine volume
  12. diarrhea
  13. difficult or labored breathing
  14. difficulty in passing urine (dribbling)
  15. difficulty with concentration
  16. difficulty with moving
  17. dizziness, faintness, or lightheadedness when getting up suddenly from a lying or sitting position
  18. dry mouth
  19. ear congestion
  20. environment seems unreal
  21. fainting
  22. feeling of unreality
  23. feeling warm
  24. fever
  25. general feeling of discomfort or illness
  26. headache
  27. inability to move the eyes
  28. inability to sit still
  29. increased blinking or spasms of the eyelid
  30. irregular heartbeats
  31. itching or rash
  32. joint pain
  33. lack or loss of self-control
  34. loss of bladder control
  35. loss of coordination
  36. loss of memory
  37. loss of voice
  38. mood or mental changes
  39. muscle aches, cramps, pain, stiffness, or weakness
  40. nausea
  41. need to keep moving
  42. painful urination
  43. problems with memory
  44. restlessness
  45. runny or stuffy nose
  46. seeing, hearing, or feeling things that are not there
  47. seizures
  48. sense of detachment from self or body
  49. shaking
  50. shivering
  51. sneezing
  52. sore throat
  53. sticking out of the tongue
  54. stomach pain
  55. sweating
  56. swollen joints
  57. talkativeness
  58. tightness in the chest
  59. trouble with balance
  60. twitching, twisting, or uncontrolled repetitive movements of the tongue, lips, face, arms, or legs
  61. uncontrolled twisting movements of the neck, trunk, arms, or legs
  62. unpleasant breath odor
  63. unusual dullness or feeling of sluggishness
  64. unusual facial expressions
  65. unusually deep sleep
  66. unusually long duration of sleep
  67. vomiting of blood
  68. yellow eyes or skin

Rare​

1. Actions that are out of control
  2. attack, assault, or force
  3. chest pain
  4. continuing ringing or buzzing or other unexplained noise in the ears
  5. decreased awareness or responsiveness
  6. deep or fast breathing with dizziness
  7. ear pain
  8. false or unusual sense of well-being
  9. fast, irregular, pounding, or racing heartbeat or pulse
  10. feeling jittery
  11. feeling unusually cold
  12. generalized slowing of mental and physical activity
  13. hearing loss
  14. hoarseness
  15. lack of feeling or emotion
  16. loss of control of the legs
  17. loss of strength or energy
  18. nightmares
  19. numbness of the feet, hands, and around mouth
  20. severe sleepiness
  21. shakiness in the legs, arms, hands, or feet
  22. sleep talking
  23. swelling
  24. talking, feeling, and acting with excitement
  25. thoughts of killing oneself
  26. uncaring
  27. unusual weak feeling
  28. voice changes

Incidence not known​

1. Light-colored stools
  2. upper right abdominal or stomach pain

Symptoms of overdose​

1. Change in consciousness
  2. confusion
  3. lack of coordination
  4. loss of consciousness
  5. sleepiness or unusual drowsiness

More common​

1. Absent, missed, or irregular menstrual periods
  2. decreased appetite
  3. decreased interest in sexual intercourse
  4. decreased sexual performance or desire abnormal ejaculation
  5. difficulty having a bowel movement (stool)
  6. inability to have or keep an erection
  7. increased appetite
  8. increased in sexual ability, desire, drive, or performance
  9. increased interest in sexual intercourse
  10. increased weight
  11. loss in sexual ability, desire, drive, or performance
  12. stopping of menstrual bleeding
  13. watering of the mouth
  14. weight loss

Less common​

1. Blistering, crusting, irritation, itching, or reddening of the skin
  2. change in taste bad unusual or unpleasant (after) taste
  3. cracked, dry, or scaly skin
  4. double vision
  5. feeling of warmth
  6. heavy bleeding
  7. menstrual changes
  8. pelvic pain
  9. redness of the face, neck, arms, and occasionally, upper chest
  10. seeing double
  11. stomach bloating and cramping
  12. sudden sweating
  13. unexplained runny nose or sneezing

Rare​

1. Acid or sour stomach
  2. belching
  3. bigger, dilated, or enlarged pupils (black part of the eye)
  4. change in color vision
  5. difficulty seeing at night
  6. feeling of constant movement of self or surroundings
  7. feeling of relaxation
  8. heartburn
  9. hives or welts
  10. increased sensitivity of the eyes to sunlight
  11. indigestion
  12. redness of the skin
  13. sensation of spinning
  14. stomach discomfort or upset

Incidence not known​

1. Blistering, peeling, or loosening of the skin
  2. red, irritated eyes
  3. red skin lesions, often with a purple center
  4. sores, ulcers, or white spots in the mouth or on the lips
  5. swelling of the breasts or breast soreness in both females and males
  6. unexpected or excess milk flow from the breasts

Holy shit, en dan zo'n waslijst voor even een kalmerende roes van een paar uurtjes waarna je in slaap valt en direct weer alles vergeet.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan