• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Beginner XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Starter

Newbie
Hallo,

ik ben een laatbloeier wat betreft XTC en heb paar vragen.

1e keer X ben ik in stappen begonnen van 3 keer een kwartje met telkens ongeveer 1 uur er tussen en duurde het vrij lang voordat ik er goed in zat. (Achteraf gezien waren dit pillen van 180mg). Het ging erg lekker, maar wil mij nu beter voorbereiden en heb nu dan ook pillen laten testen.

ben 90kilo
Nu heb ik de volgende planning:
beginnen met halve van 90mg
en na 2 uur na inslaan 45mg erbij nemen

dan zit ik volgens met 1,5mg per kilo goed en die andere formule van 0,9 X gewicht +50 ook goed. En is de startdosering hoger om er sneller in te komen. En dan zit ik voor feestje van 5 uur wel goed denk

klopt dit ongeveer? En is het verstandig om eerst klein jointje te roken? (aangezien alcohol niet goed is)

Kwak

Experimenterende gebruiker
Het heeft weinig zin om twee keer bij te nemen.
Hou je wel de drie maanden regel aan?

Als je de andere regel aanhoud 1,5 * 90 = 135 mg
Jouw pil is op op 180 mg getest. Heeft dit het Lab gedaan of heeft dit jouw dealer verteld?

Zonnetje

Belezen gebruiker
Lijkt mij helemaal prima om met 90mg te beginnen en dan 45mg bij te nemen na 2 uur.

Weet niet waarom je ervoor een jointje wilt roken. Heb daar zelf ook geen ervaring mee voordat ik xtc neem.

Starter

Newbie
180mg is door dealer, maar heb ik gechecked op pillreports en op ander forum had iemand die laten checken.
ik heb voor de volgende keer geteste pillen via testservice Jelinek. Wil idd ook maar 1 keer bijnemen

ik las in de handleiding dat het 2 tot 3 maanden was. (bij de eerst volgende keer zit er 9 weken tussen)

jointje was de bedoeling om begin van de avond door te komen, maar als dat niet handig is laat ik die gewoon liggen

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Goed plan @Starter ,

Wat je hier beschrijft is ongeveer de perfecte manier en dosis voor jouw gewicht! Niets meer aan veranderen zou ik zeggen...
Inderdaad beter niet mixen met alcohol. De combinatie met cannabis is Een kwestie van voorkeur. Zelf vind ik het niet zo’n geweldige combinatie al vind ik een jointje na afloop van de xtc heerlijk...

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Sws beter om je pillen te laten testen. De dealer kan wel aangeven met alle eerlijkheid dat ze 180mg zijn. Meestal zit daar dan nog een spreiding op of zit er minder in dan de dealer zegt.

De 1.5mg per kg met een 1ste inname van 90 en daarna 45mg is zeker ok.

Dat jointje vooraf hou je beter voor de comedown. Zal je meer fun bieden dan vooraf blowen.

• Like
Waarderingen: Eik

Starter

Newbie
Dan ga ik het jointje na de tijd doen!
Goed te weten dat ik goed zit kwa in inname.
wat is de beste tijd om bij te pakken? Als het bijna is uitgewerkt? Of na 2 uur na 1e inname?

Natozlato

Bewuste gebruiker
2 uur na eerste inname. Of als je net over je piek heen bent. Daarover zijn de meningen verdeeld. Als het bijna is uitgewerkt zou ik niet doen, dan ben je te laat.

Zorg ook ervoor dat je een lege maag hebt! Je maag is leeg als je de afgelopen 3 uren niks meer hebt gegeten.

Startdosering is inderdaad belangrijk, met een te lage startdosis kom je er de rest van de avond niet meer lekker in. Ik wou dat iemand mij dat verteld had in het begin.

Zonnetje

Belezen gebruiker
2 uur na eerste inname. Of als je net over je piek heen bent. Daarover zijn de meningen verdeeld. Als het bijna is uitgewerkt zou ik niet doen, dan ben je te laat.

Zorg ook ervoor dat je een lege maag hebt! Je maag is leeg als je de afgelopen 3 uren niks meer hebt gegeten.

Startdosering is inderdaad belangrijk, met een te lage startdosis kom je er de rest van de avond niet meer lekker in. Ik wou dat iemand mij dat verteld had in het begin.
Na al die jaren kutten met kwartjes en dat je dan pas met het 2de kwartje er lekker in zit ben ik er ook achter dat je toch wel minstens met 1mg/kg moet beginnen om er lekker in te komen. En dan het liefst max 1x bijpakken.

Of helemaal niet bijpakken maar dan duurt het voor een festival eigenlijk iets te kort naar mijn mening.
2.5 uur ongeveer met 1x pakken.

Zie mijn report mocht je dat interessant vinden:

benzzzy

Badass junkie
Ik zou beginnen met 2/3e of 3/4e.
90mg is wat aan de lage kand voor jouw gewicht.
Met die formules is het de bedoeling dat dit je start dosis is niet je totaal dosis.

Als je wilt bijpaken dan is de regel 50% je start dosis 1-2 uur na inname van je eerste dosis(ik zou 90m aanhouden).

Natozlato

Bewuste gebruiker
Ik zou eerlijk gezegd ook wat meer pakken dan 90 mg. De uitvinder van mdma, Shulgin, adviseerde om te starten met minimaal 125 mg.

Maar omdat het pas de 2e keer is dat je xtc gaat gebruiken is het sowieso waarschijnlijk intenser. In mijn ervaring waren de eerste twee keer niet te evenaren met de keren daarna.
Dus geniet ervan en haal alles eruit wat erin zit! 😍

Rosie

Belezen gebruiker
Ik weeg ook 90 kg.
Ik pak altijd als start zo'n 90-100 mg en de helft daarvan als bijpakker.
Werkt voor mij prima. Inslag altijd kut. Komt altijd hard aan. En daarna ga ik als een malle :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan